تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۱۵۴۷۳۸

مسئولانی که از حوادث دشتروم عبرت نمی‌گیرند

۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛داریوش بهنیازاده*

هر چند محور یاسوج بابامیدان حدفاصل دهستان دشت‌روم چهار خطه شده اما دالان‌های مرگ، خطری بزرگ برای جان مردم به ویژه ساکنان این دهستان به شمار می‌رود.
یکی از جاده‌های خطرآفرین در استان کهگیلویه و بویراحمد محور یاسوج بابامیدان حدفاصل دهستان دشت‌روم بوده که در سال‌های اخیر قربانیان زیادی گرفته است.
دهستان دشت‌روم که شامل چند پارچه ده و آبادی است در کنار این خط اصلی قرار گرفته و تعدادی از روستاهای پرجمعیت منطقه از جمله حسین‌آباد و تنگاری در کنار خط اصلی قرار دارند.
گذشته از این تعداد روستا با جمعیت زیاد، روستاهایی در این منطقه وجود دارد که برای ورود و خروج در آن‌ها باید از مسیر اصلی وارد جاده فرعی روستایی شد و به دلیل اینکه پل زیرگذری در مسیر وجود ندارد خودروها مجبور به عبور خلاف از دالان‌ها هستند.
پس از اینکه به همت مسئولان و توجه خوب استاندار به تکمیل این جاده، اکنون عبور و مرور از جاده چهار خطه انجام می‌شود اما مشکل بزرگ این است که به دلیل وجود تعداد زیادی روستا در این مسیر مردم در هر گوشه از جاده اصلی دالان‌هایی ایجاد کرده‌اند که منتهی به جاده فرعی روستا در کنار محور اصلی می‌شود.
در این بین اگر مسئولان راه و شهرسازی به خطرات این کار توجه لازم را می‌کردند در یک شب سرد زمستانی خانواده‌ای اسیر بی‌رحمی جاده نمی‌شدند و سه فرزند خود را که حاصل زندگی آن‌ها بود از دست نمی‌دادند.
مسئولان راه و شهرسازی باید به گونه‌ای حفاظ و یا گاردریل در این مسیر نصب کند که دیگر کسی نتواند به دلخواه خود و برای نزدیک کردن مسیر دسترسی به روستا، خطوط فرعی ایجاد کرده و حوادث هولناکی همانند حادثه چند روز پیش در این محور ایجاد کنند.
این بی‌‌توجهی موجب شد که در شامگاه روز چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه خودروی پیکان که سه فرزند خانواده و پدر و مادری سرنشینان آن بودند با آمبولانس ۱۱۵ برخورد کرده و به جز پدر و مادر، هر سه فرزند خانواده جان خود را از دست بدهند.
مسئولان نباید با کاهلی و سهل‌انگاری اقدام خوب خود در چهار خطه کرد و بازگشایی مسیر را لوث کنند و نظاره‌گر حوادثی تلخ مانند حادثه اخیر باشند.
محور دشت‌روم که به قتلگاه دشت‌روم از گذشته معروف بود با وجود چنین دالان‌هایی بی‌شک در آینده نیز همچنان قربانی خواهد گرفت به همین خاطر باید مسئولان اجازه ندهند که دالان‌های مرگ در قتلگاه دشت‌روم موجب بروز چنین سوانح هولناکی شوند.

*فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

دشت روم
Iran, Islamic Republic of
برادر بهمنیار زاده مگر کسی از مردم دشت روم حساب می بره . دشتروم که ده برآفتاب نیست
دلم خونه
Iran, Islamic Republic of
برادر دشتروم سپیدار جلیل بابکان دلی اولاد علی مومن و....متاسفانه فراموش شده اند همگی ناشی ازحضور نمایندگان نا کارامد درمجلس است که یا جناحی اند یا بدرد فامیلهای خودشان میخورند همین زارع را ببیند که بعد ازثبت نام موسوی ودکتر نیکبخت از خطه دشتروم به عنوان یک ادم عقده های هرچه دستگاه لودر ....مربوط به راهسازی را ازدشتروم بیرون کرد گفت که همانهایی ثبت نام کردند بگین بیان براتون اسفالت کنند مطمعن باشید اگه یکی ازاین دو بزرگوار برن مجلس نه برای این خطه بلکه برای کل استان مفید خواهد بود
علی
Iran, Islamic Republic of
همشهریان عزیز تقریبا چند ماه پیش جاده دشتروم توسط مردم مدت چند ساعت مسدود شد بخاطر اعتراض از مسولین و بی توجهی به این منطقه ومردم خواستار امدن مسولین وجوابگویی به بی مسولیتی خود نسبت به مردم این منطقه شوند .سرهنگ سیاهپور .اداره راه وترابری .فرمانداری حضوریافتند وقول یک ماهه دادند مشکل این منطقه حل گردد ولی متاسفانه هیچگونه اقدامی جهت رفع مشکل انجام نداه اند سرهنگ سیاهپور قول شرف داده بودند ازمسول کبنا خواهشمندیم پیگیری نمایید .جهت اطلاع به سرهنگ سیاهپور واداره راه وترابری وفرمانداری
سید آرش حسینی
Iran, Islamic Republic of
تمام این تصادفات و حادثه ها همش به سوء مدیریت برمیگرده
البته تصیری هم ندارن چون سواد ندارن ، ، چون فقز مدرک گرفتن!
آههههههههههههای کار کردن برای این ملت مدرک نمیخواد عقل و فکر میخواد!!
///
موسوی دیگه توو این نظامو شهزستان جایگاهی نداره
نیکبخت هم فردی ....................///
ملا بهار
Iran, Islamic Republic of
آخ و دل او دی وبو
منصف
Iran, Islamic Republic of
راننده ها رعایت نمیکنند نمایندگان چه تقصیری دارند وجدان خود را قاضی کنید جنا حاج زارع چقد تلاش کرد جاده دشتروم را دو بانده کرد حال عده ای مغرضانه قضاوت میکنند به وجدان خود رجوع کنید یاحق
یه ایرانی
United States
برادرجان مشکل یکی و دوتا نیست!
مالیات می دیم اما هیچ اثری از این همه مالیاتی که گرفته میشه نیست!
شایدم هست اما این اثر در جیب از ما بهتران و یا ممالک ازما بهتران (لبنان و فلسطین و سوریه و ...) نمود پیدا می کنه
جدای از نداشتن دالان های استاندارد و کم عرض بودن جاده مشکل نداشتن روشنایی یکی از مهمترین مشکلات باقی مانده این مسیره.
بنده خودم معلمم و حدود ۶ ساله که این مسیرو میرم و میام و تصادفات فراوان که اکثر این اتفاقات هم خودروهای مسافرکش هستند به چشم دیده ام
حقیقتا در تاریکی هوا رانندگی در این مسیر دقت فوق العاده نیاز داره
البته از زمان دوبانده شدن این مسیر بخشی از این مشکلات حذف شده س
مسئولان ما هم تا زمانی که هزینه های فراوان داده نشه به رفع یه مشکل نمی پردازن!!!
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1