تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۸
کد مطلب : ۱۵۴۵۹۱

شیوه متفاوت اعتراض اهالی یک منطقه به مسئولین کهگیلویه (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛مسئولان چشم بسته و منطقه فراموش شده!
اهالی منطقه سمغان برای نشان دادن اعتراض خود به مسئولین شهرستان کهگیلویه از شیوه جالبی استفاده کرده‌اند.
در ۳ کیلومتری شهر دهدشت محله‌ای وجود دارد که ساکنان آن به علت معلق بودن وضعیت بین شهر یا روستا در بد‌ترین شرایط و نامناسب‌ترین وضع ممکن زندگی می‌کنند.
سمغان با دارا بودن بیش از دو هزار نفر جمعیت سال‌هاست از بی‌مهری‌ها سیلی می‌خورد و ساکنان این محل بر اثر مشکلات و بی‌توجهی مسئولان در حالی گرفتار فقر و نبود امکانات شده‌اند که تنها دو کیلومتر با شهر فاصله دارند.

پای درددل‌های مردم سمغان که بنشینی می‌بینی که دل‌هایشان آماس کرده است از درد بی‌توجهی مسئولان. آنگونه که مردم سمغان می‌گویند هنگام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تبلیغات و وعده و وعیدهای کاندیداهای شورای اسلامی شهر دهدشت در سمغان شروع شده و در ‌‌نهایت با آوردن صندوق‌های رأی شورای اسلامی دهدشت به سمغان و شرکت مردم این منطقه در انتخابات این شورا به اتمام می‌رسد.


اما نوبت به ارائه خدمات شهری که می‌رسد دیگر کسی سمغانی‌ها را از شهروندان دهدشتی به حساب نمی‌آورد و اعضای شورای شهر دهدشت نیز فراموش می‌کنند که روزی برای جمع آوری آرا و رسیدن به منصب درب خانه سمغانی‌ها را با چه حرص و ولعی می‌کوبیدند.
جای جای سمغان را که نگاه کنی تلی از زباله را می‌بینی که تهدیدی اساسی برای سلامت مردم به شمار می‌رود و اینجاست که می‌توان درد مردم سمغان از عدم توجه مسئولان به این منطقه را درک کرد مسئولانی که برای جمع آوری آرا پیش قدم می‌شوند اما نوبت به ارائه خدمات که می‌رسد خود را کنار می‌کشند.


اهالی منطقه سمغان برای نشان دادن اعتراض خود به مسئولین شهرستان کهگیلویه نسبت به کمبود امکانات با ریختن آشغال‌های خود در ورودی چرام به دهدشتاز شیوه متفاوتی استفاده کرده‌اند.

اهالی این منطقه که سال‌های سال است اسیر کاغذ بازی‌های اداری هستند و هنوز نمی‌دانند که ساکن شهر هستند یا روستا، تنها راه دیده شدن و جلب توجه مسئولین شهرستان را این شیوه اعتراض می‌دانند.

بخشدار مرکزی کهگیلویه طرح توجیهی الحاق روستای سمغان به محدوده شهری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این روستا با دارا بودن بیش از یک‎هزار خانوار در حریم سه کیلومتری دهدشت واقع شده است عدم ارائه خدمات شهری و محرومیت از خدمات روستایی را نگران‌کننده دانست و گفت: بی‌توجهی بنیاد مسکن و نیز شهرداری و بلاتکلیفی در ارائه خدمات مردم روستا را وادار به انجام کارهایی کرده که سلامت مردم را به خطر انداخته است.


حسینی‌پرور افزود: مردم به‌خاطر بی‌توجهی مسئولان زباله‌ها را در محل ورودی شهر از سمت سمغان می‌ریزند تا از این طریق وضعیت نگران‌کننده این روستا را به مسئولان گوشزد کنند.
در حال حاضر هیچ گونه خدماتی از طرف شهرداری دهدشت به مردم این منطقه ارائه داده نمی‌شود و مردم منطقه سمغان هم برای نشان دادن اعتراض خود به این وضع آشغال‌های خود را در مسیر اصلی ورودی دهدشت می‌اندازند تا شاید مسئولینی که از این مسیر عبور می‌کنند با دیدن این آشغال‌ها به فکر رفع مشکل مردم این منطقه برآیند.
جالب است که مسئولان شهر دهدشت نه در جهت برطرف کردن مشکلات مردم منطقه سمغان اقدامی انجام می‌دهند و نه در جهت جمع کردن این زباله‌ها که ورودی نامناسب شهر دهدشت را بسیار زشت‌تر و نامناسب‌تر کرده است.

به زودی گزارشی از وضعیت ورودی‌های شهر دهدشت در همین پایگاه خبری منتشر خواهد شد.
----------------------------------------
گزارش و عکس: مجید آذربارگون
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1