تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۱۵۴۱۲۷

تذکر خادمی به هیئت اجرائی / بحران فضای آموزشی در بویراحمد / کشف ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز آب

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
هیئت‌های اجرایی انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد اصل بی‌طرفی را رعایت کنند
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر ضرورت اصل بی طرفی در انتخابات پیش رو توسط مدیران و عوامل اجرایی انتخابات گفت: ضروری است نیروهای دلسوز، متعهد و با تجربه برای شعب اخذ رای انتخاب شود.
سید موسی خادمی در نشست ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور فرمانداران شهرستان‌های هشتگانه این استان برگزار شد، اظهار داشت: تلاش همه‌جانبه مسئولان و مجریان در استان بر آن است که در اسفند ماه، انتخاباتی با شکوه، پرنشاط و قانونمند را در فضایی امن و با آرامش برگزار و به تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی خودبه نحو احسن عمل کنند.
وی به چینش نیروهای دلسوز، متعهد و با تجربه در شعب اخذ رای تاکید کرد و افزود: همه کسانی که وارد این عرصه می شوند، باید تلاش کنند تا اصل اجرای قانون انتخابات و حضور باشکوه و سلامت انتخابات مد نظر باشد.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها با تمام امکانات هماهنگی لازم را با مسئولان امر انتخابات داشته باشند، ابراز کرد: ما به‌عنوان مجریان انتخابات مقید به رعایت همه ابعاد قانون و اجرای دقیق و صحیح آن و برگزاری انتخاباتی با شکوه هستیم.
خادمی با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف، مسائلی غیر‌واقعی از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شد که ما از کنار آن گذشتیم، افزود: این انتخابات پایه‌های نظام را تقویت و الگوی مردم‌سالاری دینی را در منطقه به‌نمایش می‌گذارد و عرصه دیگری بوده و بیان مسائل غیر واقعی در این رابطه با دیگر مسائل بسیار متفاوت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محوریت این انتخابات حضور پر رنگ، حداکثری و مبتنی بر آرای مردم  است که لازمه آن  آرامش و امنیت است، افزود: برای کمک به مجریان انتخابات در فراهم‌کردن مقدمات و همه فرآیند انتخابات باید وحدت، انسجام و ‌تعامل بالایی داشته باشیم.
خادمی از همه رسانه‌ها خواست در این مرحله مجریان انتخابات را یاری و با مردم همراهی و همدلی کنند تا شاهد انتخابات قانونی و با ساختاری  سالم، امن و همراه با نشاط و پویایی سیاسی مردم  باشیم.
وی تاکید کرد: همه امور باید با هماهنگی، هیئت‌های اجرایی  با ساختار مشخص شده پیش برود و توالی اقدامات رعایت شود و تسلط فرمانداران به قوانین انتخابات کامل باشد.
خادمی به تامین ابزار و امکانات از جمله خودرو، رایانه، بالگرد و به دیگر موارد برای پشتیبانی اشاره کرد و افزود: در این رابطه کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات تدابیر و برنامه ریزی لازم را به عمل آورده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دستگاه‌های اجرائی به‌ویژه خدمات‌رسان برای انجام هرگونه حفاری در سطح شهرها و محل عبور شبکه فیبرنوری با شرکت مخابرات در ارتباط باشند.
در این نشست فرمانداران مسائل خود را درباره تامین امکانات رایانه‌ای و خودروئی، مسئله تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و برخی مسائل امنیتی بیان کردند.
بحران فضاهای آموزشی در بویراحمد با مهاجرت ۴ هزار دانش‌آموز
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد از بحران فضاهای آموزشی در شهرستان بویراحمد با مهاجرت ۴ هزار دانش‌آموز در سال گذشته به این شهرستان از سایر نقاط خبر داد.
سید علی‌اکبر هاشمی امروز در نشست با مسئولان آموزش و پرورش در خصوص بررسی چگونگی برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در مقطع استانی که فروردین‌ماه آینده در شهر یاسوج برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مطلوب این مسابقات را در سطح شهرستان بویراحمد در دستور کار قرار داده‌ایم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در شهرستان بویراحمد برای ما اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم بیش از پیش به ترویج فرهنگ قرآنی در این شهرستان و در میان قشر جوان و نوجوان کمک کنیم.
این مسئول متذکر شد: در خصوص اعتبارات برای برگزاری این مسابقات و کمک گرفتن از سایر ادارات تکرار مکررات است لذا باید از توان سایر دستگاه‌های فرهنگی مانند شهرداری، سازمان اوقاف، تبلیغات اسلامی و سایرین استفاده کنیم در حالی که نباید از توان خیرین برای برگزاری این مسابقات غافل شویم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه به وضعیت بحرانی فضاهای آموزشی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شهرستان به دلیل مهاجرت تعداد زیادی دانش‌آموز با مشکل فضاهای آموزی روبروست.
هاشمی بیان کرد: در حال حاضر فضاهای آموزشی جدید در این شهرستان نداریم و اگر فکری به حال وضعیت کنونی و کمبود فضاها نشود سال آینده با مشکل روبرو خواهیم شد.
وی از مهاجرت ۴ هزار دانش‌آموز به این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: بی‌شک در سال آینده هم تعداد زیادی مهاجرت کننده به این شهرستان خواهیم داشت که در صورت عدم توجه به این موضوع با مشکلات زیادی در سال آینده روبرو خواهیم شد.
توسعه مدارس و مراکز شبانه‌روزی عشایر در دستور کار
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر سیار کشور گفت: ۱۷هزار دانش آموز عشایری کشور در مراکز شبانه روزی تحصیل می کنند.
علی‌نقی یزدان‌پناه در بازدید از مرکز شبانه روزی "سرآبتاوه" و مدارس عشایری منطقه "تنگ تامرادی" در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: این دانش آموزان در ۱۸۱مرکز شبانه روزی و در دوره متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.
وی اظهارکرد: ۱۶۸هزار دانش آموز در۶۱۲۰ آموزشگاه در ۲۳ استان کشور در مدارس عشایری تحصیل می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر سیار کشور خاطرنشان کرد: اخیراً مصوبه اساسنامه مدارس عشایری کشور از سوی دفتر ریاست جمهوری ابلاغ شده و براساس آن مدارس و مراکز شبانه روزی عشایر توسعه می‌یابد.
همچنین هادی زارع پور، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: پراکندگی عشایر و روستا باعث شد در استان ۹مدرسه با یک دانش آموز و ۷۵مدرسه با دو دانش آموز ایجاد شود.
تأمین روشنایی معابر ۴ روستا در چاروسا تا هفته آینده
رئیس اداره برق چاروسا از تأمین روشنایی معابر ۴ روستا در این بخش تا هفته آینده خبر داد.
علی عابدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه نگهداری و حفاظت اداره برق چاروسا از سادات مشهدی کهگیلویه تا روستای انجیره دیشموک و از روستای سرغل تا روستای دم عباس می‌باشد.
رئیس اداره برق چاروسا با بیان اینکه یکی از مشکلات این اداره کمبود نیروی انسانی است، گفت: با توجه به گستردگی حوزه برق این بخش نیاز است که سیمبان برق‌کار و امپراتور مدیرعامل محترم نسبت به حل این مشکل توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: بسیاری از مشکلات قطعی برق چاروسا دستکاری شبکه فشار متوسط توسط افراد ناشناس می‌باشد که تاکنون چند بار با انداختن اشیاء فلزی بر روی شبکه باعث ناپایداری شبکه گردید.
عابدی یادآور شد: متاسفانه برخی از خانوارها به رغم اعمال تخفیف، برای خرید انشعاب مجاز اقدام نمی‌کنند لذا برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
وی بیان کرد: کوهستانی بودن مسیر عبور، فاصله زیاد و آسیب پذیر بودن شبکه‌ها و استفاده غیرمجاز از برق دلیل عمده قطع برق در چاروسا است.
رئیس اداره برق چاروسا به قطعی برق شب گذشته در چاروسا اشاره و گفت: شب گذشته به دلیل بارندگی شدید و سوخته شدن دستگاه فشار برق روستایی بلویری باعث شد تا برق در سطح چاروسا به مدت ۴ساعت قطع شود.
عابدی از روشنایی سطح معابر و کوچه های روستایی خبر داد و عنوان کرد: روشنایی سطح معابر و کوچه ها روستایی را تا پایان سال تقویت خواهیم کرد که مردم روستاها بتوانند از روشنایی مناسب استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: تامین روشنایی روستاهای کمردوغ، بلویری، دره خواجه و جاورده از روستاهایی هستند که تامین روشنایی آنها از دیروز آغاز شد و تا پایان هفته آینده به پایان خواهند رسید.
رئیس اداره برق چاروسا با بیان اینکه بیش از ۱۲۰چراغ با آمپر بسیار بالا در این روستاها نصب خواهد شد افزود: امیدواریم در این زمینه دهیاران با پیمانکارانی که اداره برق مشخص کردند همکاری کنند.
بهره وری از ظرفیت گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد نشده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از ظرفیت اقتصادی گیاهان داوریی بهره وری نشده است، برلزوم تشکیل ستاد هماهنگی امور گیاهان دارویی این استان تاکید کرد.
مجید محنایی افزود: کشت گیاهان دارویی دراین استان می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار و گامی در جهت کمک به درآمدزایی بهره برداران جوامع محلی شود.
وی بیان کرد: برای شکوفایی اقتصادی ظرفیت گیاهان دارویی ستاد هماهنگی گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد در راستای بهره گیری از ظرفیت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی استان تشکیل و راه اندازی خواهد شد.
محنایی بیان کرد: این ستاد با همکاری مراکزدانشگاهی ،تحقیقاتی و پژوهشی و مدیران اجرایی مرتبط کهگیلویه و بویراحمد شامل سازمان جهاد کشاورزی و اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست استان تشکیل و فعالیت خود را آغاز می کند.
وی اظهار کرد: گیاهان دارویی می تواند ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد باشد.
محنایی عنوان کرد: به دلیل وجود ظرفیت چشمگیر، منابع غنی و تنوع بالای گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی این استان در دستور کار قرار گیرد.
وی ابراز داشت: معرفی وضعیت کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ داشتن موقعیت، جایگاه، ظرفیت و تنوع بالای گیاهان دارویی برای جذب سرمایه گذاران ملی و خارجی در برنامه کار متولیان اقتصادی این استان باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ظرفیت مناسب استان در زمینه وجود گیاهان دارویی می طلبد که در این راستا سیاستگذاری و برنامه ریزی اساسی انجام شود.
محنایی گفت: رویکرد جهانی به استفاده از گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی در صنایع دارویی و غذایی است و امروزه گرایش به مصرف داروهای شیمیایی در دنیا کمتر شده و به طور روزافزون به داروهای طبیعی و گیاهی برمی گردد.
وی بیان کرد: بهره گیری از گیاهان دارویی به عنوان منابع تجدیدشونده در ایجاد اشتغال، درآمدزایی پایدار، تامین سلامت و مسائل بهداشتی و درمانی دارای اهمیت بسزایی است و این فرآیند باید به طور جدی مورد توجه و تاکید مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باشد.
کشف ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد
مهمترین محدوه های مطالعاتی استان محدوده های مطالعاتی امام زاده جعفر ،دهدشت ،باشت، یاسوج،دشت روم و تخته دراز می باشند که بیشترین مجوزات صادره برای حفر و بهره برداری چاهها در مناطق فوق الذکر می باشد
معاون حفاظت و بهره برداری منابه آب استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:پتانسیل منابع آب زیر زمینی استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۲ محدوده مطالعاتی تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای استان حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده که ۳۰۰ میلیون متر مکعب آن به عنوان ذخیره دینامیک قابل برداشت است .
رسول فرهادی با اشاره به جغرافیای محدوده های مطالعاتی استان بیان کرد: مهمترین محدوه های مطالعاتی استان محدوده های مطالعاتی امام زاده جعفر ،دهدشت ،باشت، یاسوج،دشت روم و تخته دراز می باشند که بیشترین مجوزات صادره برای حفر و بهره برداری چاهها در مناطق فوق الذکر می باشد.
فرهادی تعداد چاههای مجاز استان را بالغ بر ۲۵۰۰ حلقه اعلام کرد و خاطر نشان کرد:تعداد چاههای مجاز استان بالغ بر ۲۵۰۰ حلقه بوده که میزان آب استحصالی از این چاهها معادل ۲۸۶ میلیون متر مکعب در سال می باشد و بیشترین سهم استفاده ازمنابع آب زمینی در بخش کشاورزی بوده که حدود ۲۱۰ میلیون مکعب از کل مصارف را بخود اختصاص داده است.
وی ادامه داد : ۶۰ میلیون متر مکعب در بخش شرب و ۱۶ میلیون متر مکعب در بخش صنعت استان از منابع زیر زمینی استفاده می گردد.
معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت صیانت از منابع آب اشاره کرد و تاکید کرد :با توجه به اینکه منابع آب زیرزمینی به نسل های آینده نیز تغلق دارد،ضرورت دارد تا صیانت از منابع آب از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد.
رسول فرهادی بخش کشاورزی را عمده ترین مصرف کننده منابع آب اعلام کرد و اعلام کرد:از آنجا که بیشترین میزان مصرف در بخش کشاورزی قرار دارد می بایست مهمترین اقدامات همه جانبه دولت در کاهش مصارف این بخش متمرکز گرددو این مهم جز با همکاری دستگاههای اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی در تعیین الگوی کشت محصولات کم آب طلب و تشویق مردم به انجام کشاورزی مکانیزه و طرحهای گلخانه ای و همچنین بانک ها به عنوان منابع مالی جهت تامین منابع لازم جهت کمک به کشاورزان و ایجاد فرهنگ صحیح آبیاری از طریق مروجین کشاورزی محقق نخواهد شد.
فرهادی به چاههای غیرمجازاشاره کرد و گفت: در ارتباط با چاههای غیر مجاز تاکنون ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در آماربرداری جدید توسط گروههای گشت و بازرسی به صورت قطعی شناسایی و مابقی تا ایان سال شناسایی و احکام قضایی جهت پر کردن آنها اخذ خواهد شد.
فرهادی ادامه داد:از ابتدای تشکیل شرکت آب منطقه دراستان ۲۰۰ چاه غیر مجاز پر گردید و مسلوب المنفعه شده که از این مقدار ۱۲۰ حلقه در سالهای ۹۳ و ۹۴ با حکم دستگاههای قضایی و همکاری نیروی محترم انتظامی در سطح شهرستان های مختلف صورت پذیرفته است.فرهادی گفت:پس از طی این مرحله تحویل حجمی آب بر اساس میزان نیاز محصولات و با در نظر گرفتن راندمان آبیاری تحت فشار و بارانی در اختیار کشاورزان میسر خواهد بود .
معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب استان به دیگر برنامه های شرکت آب منطقه ای اشاره کرد و تشریح کرد:از دیگر برنامه های شرکت آب منطقه ای کاهش اثرات خشکسالی ،انجام مطالعه احداث و تکمیل طرحهای تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب می باشد که تاکنون ۶ طرح تغذیه مصنوعی در نقاط مختلف استان و با ظرفیت آبگیری ۱۶ میلیون متر مکعب احداث و به بهره برداری رسیده است که از جمله آنها می توان به طرحهای تغذیه مصنوعی کلاچو، گرگدا، آبدالان مشیو، امامزاده جعفر اشاره کرد.
فرهادی در پایان به نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرد و گفت :تا کنون ۴۶۱ منبع آبی در سطح استان به کنتورهای هوشمند آب و برق مجهز گردیده اند که با توجه به اهمیت دشت های امامزاده جعفر و دهدشت از این تعداد ۲۱۰ دستگاه بر روی چاههای دشت امام زاده جعفر و ۱۸۰ دستگاه نیز در دشت های دهدشت و کلاچو نصب گردیده اند.
تصادف درمسیر دهدشت به قلعه رئیسی دو کشته و سه زخمی برجا گذاشت
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اثر وقوع سانحه تصادف در محور قلعه رئیسی به دهدشت دو نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.
سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: در این تصادف خودروی سواری پیکان از دهدشت به سمت قلعه رئیسی در حرکت بود که با انحراف به چپ خودرو دچار سانحه شد.
وی بیان کرد: این تصادف در ۲۰ کیلومتری دهدشت عصر روز دوشنبه به وقوع پیوست، خودروی پیکان که از مسیر مقابل در حرکت بود در پی برخورد با سواری پیکان به علت نشت گاز «ال پی جی» دچار حریق شد و راننده آن در آتش سوخت.
سیاهپور اظهارکرد: سه سرنشین خودروی پیکان به علت شدت جراحات به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت انتقال داده شدند.
وی علت این سانحه را تجاوز به چپ خودروی سواری پیکان که از دهدشت به سمت قلعه رئیسی در حرکت بود ،دانست و گفت: پیکانی که از مقابل در حرکت بود و از گاز مایع برای سوخت استفاده کرده بود دچار حریق شد و بطور کامل در آتش سوخت.
سیاهپور استفاده و نصب غیر استاندارد گاز ال پی جی بر روی خودروها به دلیل نبود نظارت در این حوزه باعث بروز حوادثی از این دست شده که تاکنون خانواده های زیادی را در غم از دست دادن عزیزانشان داغدار کرده است.
بخش چاروسا باپنج دهستان و ۳۴۴ روستا با جمعیتی حدود ۲۲ هزار نفر از توابع شهرستان کهگیلویه در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
تحصیل ۳ هزار دانش‌آموز عشایری به صورت پراکنده در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد از تحصیل ۳ هزار دانش‌آموز عشایری به صورت پراکنده در این استان خبر داد.
اسماعیل رضایی‌نیک ظهر امروز در بازدید مدیرکل آموزش و پرورش عشایر سیار کشور از برخی مراکز آموزشگاهی شبانه‌روزی در سرآبتاوه و همچنین تنگ‌تامرادی با اشاره به خدماتی که آموزش و پرورش عشایری در این استان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: دانش‌آموزان عشایری در مناطق صعب‌العبور و به صورت پراکنده در این استان مشغول به تحصیل هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر سیار استان بیان کرد: در استان به دلیل بافت عشایری که وجود دارد آموزش و پرورش و به خصوص مسئولان ارشد اجرایی همواره به فکر دانش‌آموزان عشایرنشین هستند و اکنون منطقه‌ای عشایری وجود ندارد که بی‌بهره از خدمات آموزش و پرورش باشد.
وی به پراکندگی بالای مدارس عشایری در این استان اشاره کرد و گفت: این پراکندگی موجب شده که تعداد زیادی مدارس با تعداد کم دانش‌آموز در استان داشته باشیم.
رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اکنون در کل استان بیش از ۳ هزار دانش‌آموز عشایری در مناطق مختلف و به صورت پراکنده در حال فراگیری آموزش‌های درسی و تعلیم و تربیت هستند، خاطرنشان کرد: با همه توان به دنبال خدمات‌دهی به این تعداد دانش‌آموز هستیم.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای معلمین عشایری خبر داد و گفت: نظارت و سرکشی از مدارس یکی از مهم‌ترین وظایف ما در آموزش و پرورش عشایری است که به خوبی این کار در استان توسط آموزش و پرورش عشایری انجام می‌شود.
پرداخت ۱۷ میلیارد ریال وام خوداشتغالی به مددجویان گچسارانی
رئیس کمیته امداد امام خمینی گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۱۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال وام خوداشتغالی به مددجویان گچسارانی پرداخت شده است.
قباد قربانی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی گچساران در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌های خیرخواهانه این سازمان اقدامات قابل قبولی انجام داده است.
وی افزود: در این راستا وام‌های خوداشتغالی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و خدمت‌رسانی بوده که کمیته امداد امام خمینی گچساران نیز در این زمینه اقدام کرده است.
قربانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون به ۱۵۳ نفر تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده است، گفت: این وام‌ها در قالب وام‌های کارانگیزی، مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: افزون بر ۱۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون در زمینه اشتغال‌زایی به متقاضیان پرداخت شده است.
قربانی بیان کرد: ۱۷ مورد از این تسهیلات به کارانگیزی تخصیص یافته که در مجموع با پرداخت به ۱۷ نفر افزون بر ۶۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: مشاغل خانگی نیز از جمله آیتم‌های وام خوداشتغالی بوده که در این خصوص ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۱ نفر پرداخت شده است.
قربانی ادامه داد: وام‌های خوداشتغالی نیز به ۱۴۰ نفر پرداخت شده که مبلغ مجموع این وام‌ها افزون بر ۱۵ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال بوده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی گچساران عنوان کرد: تسهیلات کارآفرینی یک مورد به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، قالی‌بافی ۶ مورد به مبلغ ۲۷ میلیون ریال و تکمیلی ۹ مورد به مبلغ ۲۷۷ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پرداخت این تسهیلات گامی هر چند کوچک در راستای رفع محرومیت و حمایت از نیازمندان برداریم.
راه‌اندازی شبکه فاضلاب مسکن مهر دهدشت ۲ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد
رئیس آب و فاضلاب شهری کهگیلویه گفت: راه‌اندازی شبکه فاضلاب مسکن مهر دهدشت ۲ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
نادر صفاری ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت پروژه مسکن مهر دهدشت مشکلات این پروژه را ناشی از بی‌توجهی به زیرساخت‌ها از آغاز پروژه دانست و اظهار کرد: خشت اول این پروژه به کلی کج نهاده شد و هر کاری در اصلاح آن انجام شود به کلی رفع نمی‌شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری کهگیلویه تصریح کرد: اقدام عجولانه در تکمیل واحدهای مسکن مهر باعث شد مشکلاتی ایجاد شود و این مشکلات تنها محدود به شبکه فاضلاب نیست.
صفاری با بیان اینکه از ابتدای عملیات پروژه، غیراصولی بودن کار را تذکر داده بودیم و ایرادات کار را مستند و مکتوب ارائه دادیم، گفت: تاکنون بیش از سه بار شبکه آب این سایت با اختلال روبرو شده است.
وی رعایت نشدن ارتفاع لوله‌گذاری شبکه آب را از دیگر مشکلات اعلام کرد و افزود: شبکه فاضلاب برخی از واحدها کمتر از ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد این در حالی است که استاندارد ارتفاع باید حداقل یک متر باشد.
این مسئول با بیان اینکه شبکه داخلی آب و فاضلاب واحدها فرسوده و معیوب شده و اصلا قابل استفاده نیست تصریح کرد: تعمیر و بازسازی این شبکه مشروط به انجام زیرساخت‌های لازم و جلوگیری از دوباره‌کاری بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد.
وی هزینه مورد نیاز برای اجرای شبکه فاضلاب مسکن مهر را ۲ میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار داشت: اجرای شبکه فاضلاب در سطح شهر بر اساس برنامه تعیین شده پیش می‌رود و اتصال نقاط کور شهر به شبکه در اولویت است.
صفاری افزود: راه‌اندازی شبکه فاضلاب مسکن مهر در اولویت‌های بعدی و در نوبت قرار می‌گیرد اما در صورتی‌ که راه و شهرسازی بخواهد زودتر انجام شود اداره آب و فاضلاب شهری مشاور در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسنعلی
Iran, Islamic Republic of
وای خادمی از پوزش ضعیف تر است
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1