تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۵۳۹۲۵

اسماعیلی: اگر اصلاح‌طلبان بگویند به کهگیلویه می‌آیم

۳۶
۰
کبنا ؛esmaile
گفت‌وگویی با سیدعلی اسماعیلی از مدیران کشوری و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب از شهرستان کهگیلویه که در حوزه انتخابیه تهران به عنوان کاندیدا انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرده بود، انجام گرفت که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛
هدف شما از حضور در انتخابات چیست؟
همه ما برحسب اعتبار و ظرفیت هایی که داریم نسبت به کشور و مردم خود مسئول هستیم و هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد باید رسالت اجتماعی خود را نسبت به کشور و مردم انجام دهد، براساس قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی از مهمترین نهادهای تصمیم ساز، تصمیم گیر و تاثیر گذار کشور محسوب می شود، از طرفی شاهد شرایط نامطلوب اجتماعی و اقتصادی جامعه و حجم عظیم بیکاری و جوانان تحصیلکرده، فرهیخته و بیکار و سرگردان در جامعه هستیم و همینطور شاهد رشد و افزایش ناهنجاری های اجتماعی خصوصا رواج اعتیاد و طلاق که بسیار نگران کننده است؛ طبیعی است که هیچ انسان آزاده ای نمی تواند نسب به این شرایط بی تفاوت باشد.
من سال ها تجربه کار سیاسی و اداری در سطوح مختلف دارم، و با ماهیت و مناسبات قدرت و ساختار اداری و ظرفیت های موجود در نظام مالی کشور جهت سرعت بخشیدن به روند توسعه آشنایی دارم و در سطح منطقه به نیازها و ظرفیت ها واقف هستم و منابع انسانی استان و منطقه را به خوبی می شناسم.
با توجه به این ضرورتها و نیازها و بنا به دعوت جمع قابل توجهی از پیشکسوتان و جوانان فرهیخته و معتمدین دلسوز منطقه، در عرصه انتخابات حضور یافتم و بر این باور هستم که در صورت راهیابی به مجلس بتوانم هم در سطح ملی و کلان کشور و هم در سطح استان و حوزه انتخابیه کهگلویه موثر واقع شوم و از رنج و درد مردم شریف بکاهم و برای حفظ عزت، کرامت و حقوق اجتماعی آنان تلاش کنم.
از طرفی در فضای پساتحریم و پس از برجام خواهیم بود که در این فضا فرصت تاریخی و منحصر به فردی برای توسعه و سرمایه گذاری خصوصا سرمایه گذاری خارجی فراهم شده است و باید با غنیمت شمردن این فرصت طلایی، نهایت بهره برداری را برای عمران و توسعه کهگیلویه و ایجاد اشتغال بعمل اورد.
در این راستا ارتباطات و ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که امیدوارم با کمک و همراهی مدیران محترم استان، بخشی از این ظرفیت ها و سرمایه های خارجی به حوزه کهگلویه منتقل شود و فرصتهای شغلی جدیدی فراهم گردد.
– لطفا به صورت خیلی مختصر نظر خودتان را در خصوص جایگاه و اهمیت مجلس بیان کنید
امام خمینی (ره) مجلس را در راس امور کشور و خانه ملت دانستند که در این خانه عصاره ی فضایل ملت حضور دارند. بنابراین مجلس نهادی متعلق به ملت و برخاسته از ملت و برای ملت می باشد.
– نظرتان در خصوص اجماع اصلاح طلبان کهگلویه چیست؟
خوشبختانه همه کاندیداهای محترم اصلاح طلب اعلام کردند که در صورت تایید صلاحیت اقایان دکتر لاهوتی و استاد منطقیان متفقا از آنان حمایت خواهند کرد و از اجماع اصلاح طلبان استقبال کرده و به نتیجه آن پایبند خواهند بود. بنده نیز در همین چارچوب به نتیجه و خروجی اجماع اصلاح طلبان پایبند خواهم بود و در مجموع با توجه به اینکه ضرورت اجماع اصلاح طلبان کهگیلویه به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و نیز با توجه به تدبیر و اهتمام بزرگان اصلاح طلب نسبت به این خواست و مطالبه عمومی، چشم انداز اجماع اصلاح طلبان را مثبت و امیدوار کننده می بینم.
– شایعاتی مطرح شده است که جنابعالی کاندیدای نهایی و اجماع اصلاح طلبان خواهید بود. آیا چنین شایعاتی صحت دارد؟
بنده این شایعه را تکذیب می کنم. اجماع طی فرآیند و مکانیسم مشخصی صورت می گیرد که نتیجه آن برای هیچ کدام از کاندیداها روشن نیست.
– برخی از کاندیداها در پاره ای از محافل خصوصی ادعا کردند که آنها کاندید نهایی اجماع اصلاح طلبان هستند. نظرتان در این خصوص چیست؟
همانطور که اشاره کردم نتیجه اجماع اصلاح طلبان برای هیچ کس روشن نیست، بنابراین چگونه می توان چنین ادعایی را مطرح کرد و معتقدم که اجماع اصلاح طلبان باید در فضایی کاملا آرام و طبیعی و با روشی دموکراتیک که برگرفته از خرد جمعی باشد شکل گیرد.
– جنابعالی در خصوص شکل گیری اجماع اصلاح طلبان طرح خاصی دارید؟
شکل اجماع چندان مهم نیست، محتوی اجماع مهم خواهد بود، اجماع می تواند در قالب ترکیبی از نمایندگان احزاب و نمایندگان منتخب هر یک از شهرستان ها محقق شود؛ علاوه بر اهمیت و ضرورت شکل گیری اجماع، باید تلاش کرد تا اجماعی کارامد شکل گیرد، اجماعیکه بتواند سبد رای و ظرفیت اجتماعی اصلاح طلبان را احیاء کرده و رضایت غالب اصلاح طلبان را نیز بدنبال داشته باشد.
آیا شما قصد دارید در رقابت های انتخابی تهران حضور یابید یا قصدتان ورود به رقابت های انتخاباتی کهگلویه است؟
بنده بنابه به دلایل مختلف در حوزه انتخاباتی تهران ثبت نام کردم و هدفم حضور در رقابت های انتخاباتی حوزه کهگیلویه میباشد، اگر چنانچه دوستان اصلاح طلب کهگلویه وجود و حضور حقیر را ضروری و مفید دانستند و در این خصوص اجماعی حاصل شود درخواست انتقالی به حوزه انتخاباتی کهگلویه را ارائه خواهم داد.
-شایعاتی نیز مطرح شده است که جنابعالی قصد انصراف دارید؟
چنین شایعه ای صحت ندارد. از جمله عواملی که میتواند باعث انصراف من گردد اجماع اصلاح طلبان روی فرد دیگری است ، در این صورت از خرد جمعی و اجماع اصلاح طلبان تبعیت کرده و از فرد مورد اجماع حمایت خواهم نمود و انصراف خواهم داد.
در واقع سه عامل می تواند باعث حذف و کناره گیری من از ادامه رقابتهای انتخاباتی شود یک عامل رد صلاحیت توسط شورای محترم نگهبان، عامل دوم اجماع اصلاح طلبان بر فرد دیگر و عامل سوم تاخیر در شکل گیری اجماع اصلاح طلبان که در فرض اول به صورت قهری و غیر اردی حذف خواهم شد و در فرض دوم و سوم به صورت آگاهانه و ارادی انصراف خواهم داد.
– آیا جنابعالی نسبت به خرد جمعی و اجماع اصلاح طلبان شروطی را هم معتقد هستید؟
خرد جمعی یا خرد دموکراتیک همان چیزی است که جهان امروز بر مدار آن می چرخد و رمز و راز پیشرفت دنیا معطوف به آن است.
ما نیز در عرصه های اجتماعی و اقتصادی باید به احیاء و حاکمیت خرد جمعی روی بیاوریم. پذیرش خرد جمعی را نمیتوان مشروط و مقید کرد، مشروط کردن آن یعنی حاکمیت نظر فردی و شخصی سازی تصمیم گیری؛ بنابراین خروجی خرد جمعی هرچه و هر کسی باشد قابل احترام است و همه کاندیداهای محترم اصلاح طلب باید از ان حمایت کنند. نمی خواهم بگویم خرد جمعی عاری از خطا است ولی احتمال خطا در تصمیمات مبتنی بر آن نسبت به تصمیمات فردی، به مراتب کمتر خواهد بود. تبعیت از خرد جمعی از نظر حقیر نه صرفا یک الزام سیاسی، بلکه امری عقلائی است که در آموزه های دینی نیز به آن توصیه شده است.
نکته مهمی که مجددا بر ان تاکید میکنم أین است که اجماع در صورتی کارساز و کارامد خواهد بود که برآیند خرد جمعی اصلاح طلبان باشد.  / سایت استان
نام شما

آدرس ايميل شما

اتحاد
Iran, Islamic Republic of
سلام.
اگر اقای تاجگردون ازت حمایت کنه حتما قبول میشی
Iran, Islamic Republic of
بیووووووووووووووو
بیاااااااااااااااااااااا
آمار ثبت نامی هاشون کمه، شما هم بیایید اضافه بشید
دهدشت ۵ نفرررررررررررررررر
بدو بیااااااااااااااا
اتوبوس راه افتاد
جا نمونی آقا
محسن
Iran, Islamic Republic of
وقتی که بین کاندیداهایی که در کهگیلویه ثبت نام کردن افرادی وجود دارن که هم سوابق قوی تری از ایشون دارن ، هم رابطه قوی تری با مردم کهگیلویه دارن چه نیازی به این هست که یه نفر از تهران انتقالی بگیره بیاد کهگیلویه ؟
یکتا
Iran, Islamic Republic of
برخی ها گیر میدن که اسماعیلی ناشناخته است نمی دانم این حرف یعنی چه ولی دوستان باید بدانند که همان اندازه که سایر گزینه ها در تهران ناشناخته اند اقای اسماعیلی را همه بزرگان می شناسند و ارتباط بالایی با بزرگان دارند . و در بین مردم هم شناخت خوبی از ایشان وجود دارد
راستگو
Iran, Islamic Republic of
گفته می شود اقای اسماعیلی مورد حمایت منطقیان.لاهوتی و رستاد هم هست
از طولیان
Iran, Islamic Republic of
چون از حضور اسماعیلی هراس دارند فقط به اسماعیلی گیر می دهند که در منطقه نیست ایا ارام در منطقه است ایا حبیبی در منطقه است . ایا تاجگردون در منطقه بود ایا سید باقر خانه اش در یاسوج است و ....
به امید اجماع
Iran, Islamic Republic of
اسماعیلی با وجودی که هم منطقه ای اقای موحد بودن ولی همیشه در کنار منطقیان و لاهوتی بودند
سید نصیر
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت و پیروزی حضرتعالی در انتخابات پیش رو
لنده
Iran, Islamic Republic of
اقای اسماعیلی خسته نباشی برادر هر چند نظر بزرگان اصلاحات لحاظ خواهد شد اما به نظر بنده شما بدلیل نداشتن اشنایی کافی با منطقه گزینه خوبی نیستید برای اجماع
رفیعی
Iran, Islamic Republic of
درود بر رستاد زنده باد اسماعیلی
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
لطفا بفرمایید ایشون چه سابقه و یا ویژگی برجسته ای نسبت به بقیه دارن که از تهران انتقالی بگیرن بیان اینجا
بین همونایی که دهدشت ثبت نام کردن گزینه های شایسته تری وجودداره
یک منبع موثق
Iran, Islamic Republic of
سید علی اسماعیلی کسی است که الان تو تهران همه کارهی انتخابات استان هستند پس فرصت خوبی است که با حمایت از او یک نماینده خوب بفرستیم مجلس
دوست کام
Iran, Islamic Republic of
کاندید فقط اسماعیلی
از سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
برخی افراد این روزها دنبال القء اختلاف بین رستاد و اسماعیلی هستند ولی این افراد باید بدونند رستاد و اسماعیلی با هماهنگی هم امدن و قطعا با هم ائتلاف خواهند کرد
Asia/Pacific Region
مهندس رستاد و اسماعیلی تمامی شاخصه های کاندیدای یک اجماع خوب را دارند امیدواریم دلسوزان واقعی اصلاحات این بار با انتخاب شایسته یکی از این دو بزرگوار زمینه پیروزی اصلاحات را فراهم کنند
شاهد
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد نامدار و شناخته شده اصلاحات کهگیلویه بزرگ در سطح ملی سید علی اسماعیلی
تا حسینی
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه تو منطقه نیستند په بقیه که هستند چکار کردند که این نکرد
فرخیان
Iran, Islamic Republic of
اونهایی که تو منطقه بودند مگر نرفتند و از بزرگواری حمایت کردند و یا قبلا به موحد رای دادن اخه این چه حسنی است که باید در منطقه بود
بی بی سی
Iran, Islamic Republic of
صل الله محمد کاندید ما خوش امد
شیراز
Iran, Islamic Republic of
سلام مردم کهگیلویه به فردی متفکر وصاحب نظر همانند جناب اقای اسماعیلی نیاز دارد همه اصلاح طلبان استان مدیون ایشان هستند
باران
Asia/Pacific Region
امیدواریم اصلاحطلبان با انتخاب شایسته مهندس رستاد و یا اقای اسماعیلی به این ناکامی چندین ساله پایان دهند
طیبی
Iran, Islamic Republic of
با با ما میخواییم یه لر بره مجلس اخه تهرانی بره تو حوزه خودش با ما چکار داره
صادق
Europe
زنده باد اسماعیلی و درود بر مهندس رستاد.....به امید پیروزی اصلاحطلبان با انتخاب شایسته یکی از این دو بزرگوار
ابرج
Asia/Pacific Region
اصلاحطلبان کهگیلویه سالیان متمادی بخاطر عدم از خودگذشتگی و وحدت هزینه های زیادی رو به خود مردم رنج کشیده تحمیل کردن امیدواریم امسال کفایت تدبیر بخرج دهند و با انتخاب یکی از دو چهره محبوب و کارامد مهندس رستاد و اسماعیلی امید و نشاط رو به کهگیلویه زخمی برگردونن و جریان اصلاحطلبی رو از انحصار و بدبختی نجات دهند....یا علی مدد
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
با سلام اگه دکتر اسماعیلی عزیز مواضع و نظرش را درباره اصلاح طلبان شاخص استان اعلام کند ممنون میشیم و ایشون را بهتر میشناسیم. بخصوص اگر از اجماع ایشان برون بیاید قطعا در مجلس خواهند بود.
شیراز
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان از حاج اقای اسماعیلی فردی متفکر ودلسوز ومردم دار حمایت کنید قابل توجه اینکه ایشان از منتقدان واقعی حاج اقای موحد بودند
بیداردهدشت
Iran, Islamic Republic of
اقای اسماعیلی انتخابات واصلاحات توی استان ما قومیتی شده است .زمانی که شما را می خواستند به عنوان استاندار انتخاب کنند.اقایان همه زمین وزمان را به هم بافتند
حسنعلی
Iran, Islamic Republic of
بنمت کوچن دلم.خیایی دهدشت بلدی؟
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
دکتر اسماعیلی محبوب اصلاح طلبان ولی رستاد هرگز
مردانی
Iran, Islamic Republic of
الان مثلا یه کارمند /بازنشسته قراره چه مشکلی رو از کهگیلویه دوا کنه?
همه چیز که مسایل سیاسی نیست، بالاخره یه زمانی ما هم باید مثل شهرای دیگه کارشناسی رای بدیم و بر اساس مشکلات شهرستان یه نفرو انتخاب کنیم که توی اون زمینه کارشناس باشه
گریمی
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید بفرمایید ایشان در بیست سال گذشته چه سوابق مدیریتی و کارشناسی داشتن
بی خانمان
Iran, Islamic Republic of
اقای اسماعیلی هیچ حرفی برا گفتن ندارن اجماع با ایشان بدتر از رای دادن به عدل است
شابون
Iran, Islamic Republic of
به ولا اگر اجماع تو باشی به عدل رای میدهم
نرماب
Iran, Islamic Republic of
اییی بری /.//
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
آن شاالله با اجماع بر روی گزینه ی حاج یارنسب مدیر ملی موفق و مردم دار با تجربه ی چندین ساله مدیریت در سطح ملی اصلاح طلبان بعد از چندین سال نیروی کاربلد و لایق راهی بهارستان خواهند کرد
همیشه در صف
Iran, Islamic Republic of
سید که هستی موحد بپرس چگونه می برد تو هم ببوببر وببر اتوبوس جانمونی بیا فاتحه خونی اکثریت ارا در فاتحه خونی ها ست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1