تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۱۵۳۷۴۰

انتخاب مناسب در دور دهم

۸
۰
کبنا ؛مجتبی محققیان
 
یکی از مهم‌ترین دلایلی که سرنوشت یک استان و شهر را با نابه‌سامانی یا پیشرفت رو به رو می‌کند، انتخاب درست یا نادرست نماینده است.
وقتی سخن از انتخابات به میان می آید، اولین موضوع رقابت است، رقابتی که با حضور تمام گروه ها و جناح ها پر شور و نشاط برگزار می گردد، انتخابات، رقابتی است که بهترین ها را رقم می زند.
در آستانه انتخابی دیگر و البته امتحانی دیگر قرار گرفته ایم. باری دیگر صندوق های رأی در اسفند ۹۴ منتظر خواهند ماند تا ملت نمایندگان خود را از طریق دموکراتیک ترین روش، راهی بهارستان نمایند.
باید باور داشت که اصل و حق همواره اعتقاد بر فضای باز سیاسی بوده است، لذا در سایه چنین فضایی باید پذیرفت فارغ از اینکه افراد در چه گروه و چه جناحی جای دارند، می توانند در عرصه انتخابات به رقابت بپردازند و این مردم هستند که انتخاب می کنند در نهایت چه کسانی در دایره قدرت باقی بمانند.
اگر در کشور فضایی برای نقد و گفت وگوی آزاد فراهم شود، از آنجایی که هر گروهی به لحاظ مسوولیتی که برعهده داشته رزومه دارد، به راحتی محاسن و معایب مطرح خواهد شد، قطعا شناختی بر اساس واقعیت در جامعه پدید می آید که منشأ انتخابی خوب توسط مردم می شود، با این وجود موضوعی که مطرح می شود این است که چه گروه هایی وارد میدان شوند و راه برای چه گروه هایی همواره نیست؛ به جای آنکه فضای سیاسی جامعه را به سمت سلیقه ای شدن پیش ببریم باید زمینه ها فراهم شود تا ملت با اشراف بر مسائل سیاسی، به بررسی برنامه های افراد توجه شود، اگر چنین امری محقق شود منتج به انتخاب گزینه مناسب با معیار های صحیح خواهد شد٬ در چنین فضایی افراد بدون وابستگی و تعلق خاطر به گروه های خاص وارد میدان می شوند.
درحقیقت اگر ادعای قانونگرایی وجود دارد باید با تمام و کمال به اجرا گذاشته شود؛ وقتی سخنی بر پایه عدالت و انصاف بیان شود هر مساله ای قابل نقد است و حتی می توان منابع و مبالغ هزینه شده در عرصه انتخابات را به میان کشید و در این باب پرسید و پاسخ خواست.
سخن پایانی اینکه فضای مناسب از نظر سیاسی پیش زمینه ای است برای ارتقاع سطح آگاهی جامعه و انتخاب افراد اصلح برای یک مجلس پرسشگر،منافع ملی محور که به مسوولیت ذاتیش پایبند خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
عالی جناب مهندس
همتیان
Iran, Islamic Republic of
اقای محققیان مطالبی که در سایت منتشر میکنی بسیار مفید و کامل است
دلسوز بویراحمد ودنا
Iran, Islamic Republic of
نماینده مردمی فقط حاج زارعیییی
امین
Asia/Pacific Region
احسنت سید جان عالی بود
کچساران
Iran, Islamic Republic of
انتخاب خوب فقط تاجگردون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
انتخابات نگاهی به اینده است و انتخاب خوب می تواند استان را نجات دهد بنظر نویسنده ایا در دورهای قبلی نمایندگان استان انتخاب درست بوده و تاثیرات انها در شهر ها احساس میشود
سعادت
Iran, Islamic Republic of
احسنت مهندس جان
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی بود احسنت بر شما
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1