تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۱۵۳۵۴۷

بخشش قاتل در گچساران / نجات دو ورزشکار در بنار / دولت‌یازدهم میراث‌دار پروژه‌های بیمار / جشنواره برفی در یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
اولیای دم قاتلی را در گچساران بخشیدند
فرماندار گچساران گفت: یک خانواده مقتول با درخواست ریش سفیدان و مسئولان محلی قاتل فرزند خود را بخشیدند.
عبدالرحیم رحیمی افزود: این قاتل از سه سال پیش تاکنون به دلیل قتل عمد در زندان به سر می برد.
وی با تقدیر از اقدام انسان دوستانه خانواده مقتول (مکاریان) افزود: گذشت و عفو حتی در شرایط قتل از دستورات دین مبین اسلام است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: از ابتدای تشکیل شورای ذات البین در سال گذشته تاکنون در این شهرستان پنج قاتل با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شده اند.
همایش صلح و دوستی برای عفو و گذشت از قصاص در حسینیه بزرگ بهبهانی های شهر دوگنبدان برگزار شد و خانواده مکاریان،قاتل جوان ۱۸ساله خود را عفو نمودند.
آیین سنتی و کهن میانجی گری ریش سفیدان همچنان از بروز و ادامه برخی منازعات در استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری می کند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نجات دو کوهنورد گرفتار در ارتفاعات «خُنگ بِنار» گچساران
رئیس اداره هلال احمر شهرستان گچساران گفت: دو کوهنورد گرفتار در ارتفاعات "خُنگ بِنار" از توابع گچساران با تلاش امدادگران نجات پیدا کردند.

منطقه کهگیلویه و بویراحمد، احمد فتحی در جمع خبرنگاران افزود: این دو مرد ۳۳ ساله شب گذشته پس از سه ساعت تلاش امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند.
فتحی عنوان کرد: یکی از این کوهنوردان که برای گردش به ارتفاعات خُنگ بِنار در منطقه بی بی جهان آباد گچساران رفته بود از ناحیه پا مصدوم شده بود.
وی اضافه کرد: پس از امداد و نجات این کوهنوردان از کوه و انجام کمک‌های اولیه، مصدوم این حادثه به خانواده او تحویل داده شد.
ارتفاعات بی بی جهان آباد در ۱۰ کیلومتری شمال گچساران مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.


افزایش ۸۷ درصدی بارندگی در یاسوج نسبت به مدت مشابه سال گذشته
کارشناس هواشناسی از افزایش ۸۷ درصدی بارندگی در یاسوج نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

ولی بهره‌مند عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال نسبت به سال قبل بارش‌های بهتری را در سطح استان داشته‌ایم.
این کارشناس هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مجموع و امسال در یاسوج نسبت به سال گذشته ۸۷٫۱ درصد افزایش بارندگی را داشته‌ایم.
وی گفت: میزان بارندگی در سال زراعی جاری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تا امروز ۳۳۴٫۸ میلی‌متر بوده است.
بهره‌مند بیان کرد: در دیگر نقاط استان نیز به تناسب افزایش بارندگی را داشته‌ایم.
وی به بارندگی اخیر در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: شهر دهدشت بیشترین میزان بارندگی را در استان با ۳۱٫۷ میلی‌متر داشته است.

آغاز دوره‌های آموزشی قرآن با حضور ۵ هزار فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور یکسان‌سازی آموزش قرآن، دوره‌های آموزشی قرآن با حضور بیش از ۵ هزار فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود.
سید بهاءالدین ملک‌حسینی امروز در نشست کمیسیون آموزش عمومی قرآن در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اقداماتی که اداره‌کل آموزش و پرورش استان در زمینه‌های قرآنی داشته است، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی تاکنون در دو قسمت دانش‌آموزی و فرهنگیان در استان اجرا شده است.
وی به برگزاری و اجرای دوره‌های مختلف قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: در راستای یکسان‌سازی آموزش قرآن تاکنون دوره‌های آموزشی با حضور تعداد ۵ هزار و ۳۶۰ فرهنگی آغاز شده است.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این دوره‌ها تاکنون تعداد ۹۶۰ معلم شرکت کرده‌اند.
ملک‌حسینی با بیان اینکه چارت برگزاری مسابقات قرآنی در استان‌ها تغییر کرده است، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی رده سنی زیر ۱۸ سال بر عهده آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات قرآنی بالای ۱۸ سال بر عهده اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است.
این معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح شناسایی استعدادهای برتر قاریان قرآن در حال اجراست، تصریح کرد: آموزش و پرورش با همه توان و امکانات، برنامه‌های قرآنی را در استان اجرا می‌کند.
وی در ادامه با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی کمیسیون آموزش عمومی قران کریم در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با راه‌اندازی این کمیسیون، دستگاه‌ها وظایف خود را در خصوص برنامه‌های قرآنی در سطح استان خواهند دانست و موازی‌کاری نخواهیم داشت.
این مسئول گفت: اهداف هشت‌گانه‌ای برای این کمیسیون در نظر گرفته شده که با محقق شدن این اهداف شاهد رونق هر چه بیشتر قرآن‌آموزی به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان خواهیم بود.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به موفقیت‌هایی که این دستگاه در زمینه مسابقات قرآن و عترت در سال‌جاری داشته آن را قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای ندانست و گفت: در بسیاری از رشته‌ها دانش‌آموزان ما از استان‌هایی که سابقه طولانی در این مسابقات داشتند، پیش افتادند.

دولت‌یازدهم میراث‌دار پروژه‌های بیمارگونه اقتصادی
نماینده بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد نفت در دولت های نهم و دهم از درآمدهای ۹۳ سال قبل از این دولت ها بیشتر بوده است.
غلام‌محمد زارعی در جمع برخی مردم روستاهای شهر یاسوج افزود: براساس آمارهای مستند، درآمدهای نفتی ایران در دولت‌های نهم و دهم ۷۰۰ میلیارد دلار بوده است.
وی با بیان اینکه میزان درآمدهای نفتی در این دولت‌ها نسبت به ۹۳ سال قبل آن ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر بوده، اظهار داشت: با وجود درآمدهای سرشار از منابع نفتی اما متاسفانه در حوزه اشتغال، ارتقای وضعیت اقتصادی و معیشت مردم تغییر چندانی ایجاد نشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت هر بشکه نفت در دولت‌های نهم و دهم به ۱۴۰ دلار هم رسید اما متاسفانه در دولت‌یازدهم این قیمت به کمتر از ۴۰ دلار رسیده است.
زارعی افزود: آغاز درآمد نفتی مربوط به ۱۰۰ سال پیش است که این درآمدها در ۷ سال دولت احمدی‌نژاد بیشتر از ۹۳ سال بوده است.
این نماینده مجلس گفت: با وجود درآمدهای سرشار نفتی در دولت‌گذشته باید شاهد شکوفایی در اقتصاد و معیشت بودیم اما متاسفانه چنین چیزی اتفاق نیفتاد.
وی شرایط کنونی دولت‌یازدهم در پاسخگویی به جوانان جویای کار و یا بهبود شرایط اقتصادی را سخت دانست و اظهارکرد: قیمت هر بشکه نفت در کمتر از ۲ سال ۱۰۰ دلار کاهش یافت و این درحالی است که اقتصاد کشور تقریبا اقتصاد تک‌قطبی بر پایه نفت است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از تدابیر ویژه دولت‌یازدهم برای فراهم‌کردن بسترهای اشتغال‌زایی خبر داد.
 
زارعی گفت: با وجود درآمدهای گسترده نفتی متاسفانه پروژه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف نیمه‌کاره رها شده و اکنون دولت‌یازدهم باید میراث‌دار این پروژه‌ها با وضعیت بیمارگونه اقتصاد باشد.


حضور ۱۴۰ ورزشکار زن و مرد کهگیلویه و بویراحمد در تیم‌های ملی
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۰ نفر از بانوان و آقایان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد در تیم‌های مختلف ملی حضور دارند که این باعث افتخار جامعه ورزشی استان است.

جهانبخش ایزدپور با اشاره به استعدادهای ناب ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان ظرفیت قابل توجهی از لحاظ استعدادهای ورزشی در بیشتر رشته‌ها را دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که این استان ورزشکاران شاخص و مطرحی در سطح کشور دارد، گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در ۴۶ رشته ورزشی مختلف در سراسر استان در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به این که ۱۳ هزار نفر از این تعداد بانوان هستند، یادآور شد: زنان استان همیشه و در بیشتر زمینه‌ها  اعم از علمی و ورزشی نخبه بوده و این استعداد و توانمندی درخشان زنان ما را نشان می‌دهد.
این مسئول ضمن تقدیر از بانوان و آقایان ورزشکار استان تصریح کرد: حدود ۱۴۰ نفر از بانوان و آقایان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد در تیم‌های مختلف ملی حضور دارند که این باعث افتخار جامعه ورزشی استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های ورزشی در حال ساخت استان اشاره و گفت: در حال حاضر ۱۰۴ پروژه ورزشی در سراسر استان در دست ساخت است.
ایزدپور با عنوان این که بیش از ۷ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد این اعتبار جذب شده است.
وی در ادامه با بیان این که در دهه فجر امسال تعدادی از پروژه‌های ورزشی استان به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: اکنون از نظر سرانه فضای ورزشی استان ما یکی از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های این اداره‌ کل در دهه فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگی و ورزشی به همین مناسبت در استان اجرا خواهد شد و مسابقات ورزشی در سراسر استان به همین مناسبت برگزار می‌شود.

جشنواره برفی دنا بهمن ماه برگزار می‌شود
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها، جشنواره برفی دنا در روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن برگزار می‌شود.

محمود باقری اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد به زیرساخت‌هایی برمی‌گردد که باید از گذشته برای آن فکری می‌شد.
وی گفت: در مواقعی از سال که گردشگر و مسافران زیادی به استان وارد می‌شوند مشکلاتی وجود دارد برای مثال در زمینه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها کمبودهایی داریم.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه بسیاری از موارد دست به دست هم می‌دهند تا نتوانیم در جذب گردشگر آن گونه که می‌خواهیم موفقیت داشته باشیم، تصریح کرد: عواملی مانند جاده‌ها و مبلمان شهری و همچنین بسته‌بندی نامناسب سوغات‌های محلی استان از جمله این مشکلات فرا روی جذب گردشگر محسوب می‌شود.
باقری به یکی دیگر از ظرفیت‌های استان در جذب گردشگر که پیست اسکی کاکان است اشاره کرد و گفت: پیست اسکی در صورتی که همه امکانات آن مهیا باشد برای جذب گردشگر مکانی مهم در استان و در فصل سرد زمستان محسوب می‌شود.
وی برگزاری جشنواره برفی را که از دو سال قبل در استان رقم خورد یکی دیگر از ظرفیت‌های خوب برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری دانست و گفت: امسال در صورت مساعدت سایر دستگاه‌ها و همچنین وضعیت جوی مناسب و بارش برف، جشنواره برفی دنا در روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1