تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۱۵۳۵۲۱

سدی که معایبش بیشتر است / ۹ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در استان / کشف ۶۹ تن برنج در یاسوج/ بازگشت واحدهای تعطیل

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
مشخص شدن ۹ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان انتخاب شد، گفت: از این تعداد ۹ فرصت مشخص و در سایت سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارائی قرار گرفت.

مجید محنایی ظهر امروز در نشست ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری به اهداف تشکیل این ستاد اشاره کرد و اظهار داشت: در قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی پیش‌بینی شده وقتی سرمایه‌گذار از دستگاه‌های اجرایی به دلیل مجوز و یا کارهای اداری شکایتی داشته باشد می‌تواند در ستادی به‌نام ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری مشکل خود را مطرح کند که امروز به برخی مشکلات سرمایه‌گذاران رسیدگی شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مشکلات دو کارخانه شن و ماسه در نشست امروز ستاد مطرح و در این خصوص دو کارگروه به نمایندگی دستگاه‌ها متولی تشکیل شد تا پس از بازدید از واحدهای شن و ماسه نتیجه در ستاد بررسی و اعلام شود.
وی اضافه کرد: برداشت کارخانه‌های شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها مشکلاتی ایجاد کرده که این نوع برداشت واحدها موجب از بین رفتن بستر رودخانه‌ها می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: واحدهای شن و ماسه برای ایجاد مصالح مورد نیاز و همچنین فعال بودن واحد خود باید از مصالح کوهی استفاده کنند، ضمن اینکه خط قرمز‌های منابع طبیعی در خصوص ممنوعیت فعالیت در جنگل‌ها و مکان‌هایی که پوشش انبوه جنگلی وجود دارد طبق قانون رعایت و اجازه استفاده داده نمی‌شود.
محنایی با بیان اینکه محدودیت‌هایی از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت برای فعال بودن کارخانه‌های شن و ماسه در منابع طبیعی وجود دارد افزود: تلاش می‌کنیم با رعایت خط قرمزها و رعایت قوانین و مقررات به گونه‌ای عمل کنیم که هم مشکل تولید و سرمایه‌گذاری و استخراج مصالح ساختمانی حل شود و هم کمترین خسارت به منابع طبیعی وارد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موانع سرمایه‌گذاری در استان گفت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری که در استان وجود دارد حدود ۱۰۰ فرصت بوده که احصا شده است.
وی عنوان کرد: از بین تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، ۹ فرصت سرمایه‌گذاری که هم قابل اجرا و سرمایه‌گذاری و هم متولی و مجری دارند و بخش از کار انجام شد انتخاب و در سایت سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارائی قرار گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: در دوران پسا تحریم هیئت‌های اقتصادی و تجاری از کشورهای مختلف وارد جمهوری اسلامی می‌شوند که این طرح‌ها با ارزیابی کامل و برآورد ریالی و ارزی، وضعیت زمین و میزان اعتبار در پکیچی به زبان انگلیسی و فارسی در سایت وجود دارد.
محنایی اضافه کرد: تلاش می‌شود سایر ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به گونه‌ای تنظیم شود که برای سرمایه‌گذار خارجی مناسب باشد.



فعالیت های قرآنی نباید مختص به صنف خاصی باشد
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر فراگیری ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، افزود: فعالیت در این زمینه باید مختص به صنف خاصی نباشد و همه مردم در این زمینه فعالیت داشته باشند.
حجت الاسلام سید علی فتح میر محمدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به فعالیت دستگاه های مختلف در زمینه های قرآنی اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: همه دستگاه ها در نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه ترویج قرآن در جامعه وظیفه ذاتی دارند.
وی افزود: هر فعالیتی که دولتی بوده و مردم و موسسات در آن نقشی نداشته باشند، نتیجه معکوس می دهد.
میر محمدی، ضمن تاکید بر فراگیری ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، اظهار داشت: فعالیت در این زمینه باید مختص به صنف خاصی نباشد و همه مردم در این زمینه فعالیت داشته باشند.
این مسئول فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: اگر مبالغی که در زمینه فعالیت های قرآنی در برخی ادارات هزینه می شود را به تشکل های غیر دولتی و موسسات قرآنی اختصاص دهیم، می توان نتیجه بهتری از این فعالیت ها به دست آورد.

وی بر گسترش روز افزون فرهنگ قرآنی تاکید و خاطرنشان کرد: افرادی که در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی هستند باید حمایت شوند.

میر محمدی، ضمن تشکر از فعالیت های قرآنی سازمان آموزش و پرورش استان و دانشگاه یاسوج، گفت: اگر فعالیت های قرآنی در این دو نهاد تداوم پیدا کند، می توان شاهد نتایج بهتری از گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه باشیم.


کشف ۶۹ تن برنج قاچاق در محور یاسوج - اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۶۹ تن و ۲۸۰ کیلوگرم برنج قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال در محور "یاسوج - اصفهان"، خبر داد.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ خداکرم پاکروان اظهار کرد: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین انجام تور ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری، در محور "یاسوج -اصفهان" به سه دستگاه خودروی کامیون کشنده مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بازرسی از این خودروها ۶۹ تن و ۲۸۰ کیلوگرم برنج قاچاق کشف کردند. برنجهای کشف شده فاقد هرگونه اسناد گمرکی بودند. ارزش این محموله‌های قاچاق سه میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال برآورد شده است.
پاکروان اضافه کرد: رانندگان هر سه خودرو به مرجع قضایی، معرفی و خودروها نیز به پارکینگ، منتقل و برنج‌های مکشوفه نیز تحویل سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان شدند.

تمامی محورهای کهگیلویه و بویراحمد لغزنده است
فرمانده پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی محورهای این استان در حال حاضر به‌دلیل بارش باران و برف لغزنده است.
سرهنگ منوچهر سیاه‌پور  اظهار داشت: در حال حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش باران هستیم.
وی بیان کرد: اکنون تمامی راه‌ها و محورهای مواصلاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد باز بوده و تردد در محورهای اصلی در حال انجام است.
فرمانده پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در محور یاسوج – اقلید و گردنه باباحسن شاهد بارش برف هستیم.
سیاه‌پور عنوان کرد: تمامی راه‌ها و محورها در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش برف و باران لغزنده بوده و ضروری است که رانندگان با احتیاط بسیار رانندگی کنند.
وی ابراز کرد: رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت احتیاط و فاصله طولی مناسب و با اتخاذ سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی کنند.
فرمانده پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضروری بوده که رانندگان از مسافرت در شب پرهیز و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

پیست اسکی کاکان شرایط برگزاری و میزبانی مسابقات کشوری را دارد
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیست اسکی کاکان شرایط برگزاری و میزبانی مسابقات کشوری را دارد که با هماهنگی با فدراسیون اسکی به دنبال برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مسئولان این  اداره‌کل پیش از ظهر امروز از پیست اسکی کاکان بازدید کردند.
جهانبخش ایزدپور در این بازدید با بیان اینکه استان با داشتن پیست اسکی کاکان توانایی برگزاری مسابقات اسکی را دارد، اظهار کرد: همه باید کمک کنیم تا استان در رشته اسکی در میان استان‌هایی قرار گیرد که صاحب عنوان در این رشته ورزشی هستند.
وی گفت: پیست اسکی کاکان علاوه بر اینکه توانایی کمک به ورزش قهرمانی را دارد مکانی مناسب برای تفریح مردم استان و سایر مردم نقاط مختلف کشور است.
ایزدپور افزود: سالانه عده زیادی از مسافران و گردشگران از مناطق مختلف به خصوص استان‌های جنوبی از این پیست استفاده می‌کنند که می‌تواند به رونق اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد کمک کند.
وی در بازدید از قسمت‌های مختلف پیست اسکی و همچنین امکانات آن تصریح کرد: باید تجهیزات این پیست از جمله پیست‌کوب هر چه زودتر تعمیر شود تا بتوان از پیست استفاده بهتری کرد.
ایزدپور گفت: اگر پیست اسکی کاکان در بهترین شرایط باشد و از نظر امکانات و تجهیزات مشکلی نداشته باشیم قادر به برگزاری مسابقات کشوری در این پیست خواهیم بود.
وی وجود پیست اسکی کاکان را مکان و فرصتی مناسب برای جذب توریست و گردشگر در استان دانست و گفت: پیست اسکی کاکان شرایط برگزاری و میزبانی مسابقات کشوری را دارد که با هماهنگی فدراسیون اسکی به دنبال برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف در این پیست هستیم.
این مسئول با بیان این که اعتبار ۲۰ میلیون تومانی برای برخی تعمیرات و تجهیزات به این پیست اختصاص داده شده است، افزود: یکی از ملزومات اصلی این پیست پیست‌کوب است که مبلغ ۵ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های پیست اسکی کاکان گفت: این پیست در نزدیکی شهر یاسوج و در کیلومتر ۲۵ محور یاسوج به اقلید قرار گرفته که یکی از بهترین پیست‌های کشور از نظر میزان برف به شمار می‌رود.

وضعیت بهداشتی مکان‌های گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نامطلوب است
مدیرکل دفتر فنی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: وضعیت سرویس‌های بهداشتی‌ بین شهری و درون‌شهری‌ مکان‌های گردشگری استان نامطلوب است.
حسین کاظمی در کارگروه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد، اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام عید نوروز و گردشگر پذیر بودن شهرهای یاسوج و سی‌سخت پارک گردشگری چشمه نباتی  و خیلی از مکان‌های گردشگری استان وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند.
مدیرکل دفتر فنی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ۱۰ درصد آب روان کشور را این استان در خود جای داده است، عنوان کرد: ولی منافع سدهای احداث شده در استان برای سایر استان‌های کشور است.
وی تصریح کرد: هر چند سد تنگ سرخ منافعی برای استان دارد ولی میزان معایب آن بر منافعش پیشی گرفته و شاید مصیبتی که نصیب زاینده رود شد در انتظار رودخانه بشار باشد.
کاظمی بیان کرد: در سال های گذشته اعتباراتی برای احداث هتل در استان در نظر گرفته شد ولی این تسهیلات در جای خود هزینه نشد و باید بر روند هزینه اعتبارات نظارت بیشتری شود.
وی با اشاره به اینکه وضعیت سرانه فضای سبز در شهر یاسوج مطلوب نیست، عنوان کرد: در محلات همچون شهرک امام حسین (ع)، شهرک امام علی (ع) و شهرک مادوان حتی یک پارک تفریحی برای مردم احداث نشده است.
وی گفت: متاسفانه فضای سبز یا تغییر کاربری پیدا کردند یا به جای آن ساخت و ساز صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر فنی استاندار کهگیلویه  وبویراحمد با ابراز گلایه از تنظیم بازار در شهر یاسوج، ابراز کرد: بازار سالم و اسلامی نیست و باید کنترل شود.
 
تشکیل پنجره واحد اقتصادی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حضور هر چه بهتر سرمایه‌گذاران خارجی در استان پنجره واحد اقتصادی تشکیل می‌شود.
ابراهیم کشاورز در نشست ستاد سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان انتخاب شد، گفت: از این تعداد فرصت سرمایه‌گذاری ۹ فرصت شناسایی و در سایت سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار گرفت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ۹ طرح شناسایی شد هشت طرح به صورت صد درصدی مورد موافقت واقع شد و یک طرح ناقص بود که مشکلات آن در حال برطرف شدن است.
وی اضافه کرد: پالایشگاه گچساران، پتروشیمی دهدشت، طرح تولید شمش، آهن اسفنجی، کنسانتره آهن، شرکت فولاد دنای آسیا، طرح تولید بتن سبک گازی شرکت بتن بویر، طرح تولید فرآورده‌های نفتی از گاز طبیعی شرکت پتروسازان زاگرس، طرح تولید رزین پلی‌استر غیر اشباع ایزو فتالیک، طرح تله‌کابین یاسوج، تله کابین سی‌سخت و طرح پتروشیمی گچساران ۹ طرح مشخص شده برای جذب سرمایه‌گذار خارجی هستند.
این مسئول اضافه کرد: استان تلاش می‌کند تا با ایجاد ارتباط با سازمان سرمایه‌گذاری خارجی زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی را فراهم کند.
کشاورز تصریح کرد: برای حضور هر چه بهتر سرمایه‌گذاران خارجی در استان پنجره واحد اقتصادی تشکیل می‌شود.
وی اضافه کرد: تلاش می‌شود تا مسئولان ارشد استان دیداری را به منظور بررسی راه‌های حضور سرمایه‌گذار خارجی با محمد خزاعی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی ایران داشته باشند.

بازگشت واحدهای تولیدی راکد یاسوج به چرخه تولید
به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد، برخی واحدهای تولیدی راکد شهرک صنعتی یاسوج ۳ به چرخه تولید بازگشتند.
سهراب بنام در بازدید از شهرک صنعتی یاسوج ۳ و در بازدید از واحدهای تولیدی و پیگیری رفع مشکلات آن‌ها اظهار کرد: به دنبال این هستیم که واحدهای دارای مشکل را برای برگشتن به چرخه کار و تولید فعال کنیم.
وی گفت: بیشتر واحدهای صنعتی در شهرک‌ها واحدهای صنعتی خرد هستند که با کمک به توانمندسازی آن‌ها تولید در استان رونق بیشتری خواهد گرفت و به تبع آن اشتغالزایی هم بیشتر می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص افزود: خوشبختانه یک واحد صنعتی و تولیدی راکد در این شهرک صنعتی با رفع مشکلات موجود به چرخه تولید بازگشت که خبری خوش برای صنعت به شمار می‌رود.
بنام با بیان مشخصات این واحد تولیدی خارج شده از رکود تصریح کرد: کارخانه پرس و بسته‌بندی انواع علوفه‌ها دامی در شهرک صنعتی یاسوج ۳ پس از سه سال تعطیلی راه‌اندازی مجدد شد.
این مسئول امور صنعت در استان افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت نزدیک به ۴ هزار مترمربع با اعتباری افزون بر ۲۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳ نفر به چرخه تولید و اشتغال برگشت و از رکود خارج شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان به عوامل مختلفی که موجب رکود صنایع می‌شوند اشاره کرد و گفت: کمبود نقدینگی از موانع مهم ادامه فعالیت این واحد‌ها به شمار می‌رود.
وی عنوان کرد: واحد تولیدی یاد شده کار بسته‌بندی انواع علوفه دامی را انجام می‌دهد و سالانه ۵۰ هزار تن پرس و بسته‌بندی دارد.
این مسئول گفت: اگر تامین اعتبار لازم به همراه سرمایه در گردش کافی وجود داشته باشد این واحد توانایی بسته‌بندی ۱۲۰ هزار تن علوفه در سال را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

انصاری
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس کاظمی سد تنگ سرخ مزایای زیادی برای شهرستان بویر احمد و شهر یاسوج دارد. اگر نگران هستید که استان فارس بیشتر آب را استفاده کند با قدرت مانع شوید ولی منکر مزایای سد سازی جهت مهار آب ها نشوید و لطفا تحت تاثیر افرادی که اراضی زیادی زیر سد دارند و نگران منافع خودشان هستند و حتی بعضی نمایندگان مجلس را وادار به مخالفت با احداث این سد کرده اند، قرار نگیرید.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1