تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۵۲۷۲۹

اختصاص ۱۲۰ میلیارد به کشاورزی پاتاوه / «عروس جمعه» دهدشت در اصفهان / عشایر با ۲۰۰ کیلومتر راه خراب

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
ویزیت روزانه ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی کهگیلویه
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: روزانه ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی این شهرستان ویزیت می‌شوند.
سید غفار شفایی اظهار کرد: روزانه به طور میانگین ۷۰۰ نفر در مراکز درمانی این شهرستان ویزیت می‌شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان و کلینیک‌های این شهرستان افزایش چشمگیری داشته است.
شفایی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت خدمات درمانی با تعرفه دولتی انجام می‌شود، افزود: کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان دهدشت روزانه پذیرای ۷۰۰ بیمار هستند.
به گفته شفایی طی یک ماه گذشته ۲۱ هزار بیمار در مراکز درمانی شهرستان بستری یا ویزیت شده‌اند.
وی با اشاره به بسته هتلینگ این طرح در بیمارستان خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف تعمیر و بازسازی شده و خدمات‌دهی به بیماران به خوبی در حال اجرا است.
این مسئول راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در راستای ارتقاء کیفیت ویزیت و کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم را از دیگر عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان برشمرد و گفت: با وجود راه‌اندازی دو کلینیک تخصصی، اما این مراکز درمانی هنوز جوابگوی تعداد مراجعه‌کنندگان نیست.
شفایی از احداث کلینیک جدید در این شهر خبر داد و افزود: این کلینیک با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستانی کلنگ‌زنی شده و عملیات آن در حال اجرا است.
وی تغییر در فضای فیزیکی بخش‌هایی از بیمارستان و اورژانس را در دستور کار دانست و تصریح کرد: توسعه اورژانس و زایشگاه از جمله برنامه‌های سال‌جاری این مجموعه درمانی است.
شفایی با بیان اینکه اورژانس به محل سابق و زایشگاه به اورژانس فعلی انتقال خواهند یافت، گفت: مقدمات کار زایشگاه انجام شده و این پروژه با اعتبارات ملی از محل وزارتخانه با حضور مسئولان تا اواخر سال‌جاری کلنگ‌زنی می‌شود.
پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد بویراحمد
مدیر کمیته امداد امام خمینی بویراحمد از پرداخت کمک هزینه شهریه یک‌هزار و ۳۰۳ نفر از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.
به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، هادی ولایتی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی برای فرزندان خانواده‌های تحت حمایت، در طول سال اقدامات متفاوتی از سوی این نهاد انجام می‌گیرد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی بویراحمد افزود: پرداخت هزینه‌های فرهنگی به دانشجویان به منظور ارتقاء سطح علمی و توانمندی آنان و کمک به بنیان اقتصادی خانواده‌ها صورت می‌گیرد و خدمت‌رسانی به قشر دانشجو و دانش‌آموز یکی از محورهای اصلی کاری در کمیته امداد است.
ولایتی پرداخت شهریه به دانشجویان تحت حمایت را یکی از اقدامات فرهنگی کمیته امداد در راستای حمایت از دانشجویان برشمرد و گفت: در این راستا شهریه یک‌هزار و ۳۰۳ نفر از دانشجویان تحت حمایت به حساب آنان واریز شد.
وی شهریه پرداختی به این دانشجویان را در سال‌جاری ۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر پرداخت شهریه، کمک‌های دیگری از جمله کمک هزینه تحصیلی برای پیشرفت دانشجویان در حال تحصیل انجام می‌گیرد.
ولایتی افزود: ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد بوده و این اقدام جهت پشتیبانی آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت است.
اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های کشاورزی پاتاوه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی بخش کشاورزی پاتاوه خبر داد.
جعفر گوهرگانی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جمعیت بخش پاتاوه به کار کشاورزی مشغول هستند، اظهار کرد: به دلیل اشتغال مردم به کارهای کشاورزی بخش دامپروری، آبزی‌پروری، پرورش گلخانه‌، محصولات زراعی و صنایع تبدیلی پاتاوه رونق گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متناسب با پیشرفت کشاورزی در سطح کشور، کشاورزی این بخش از استان رونق می‌گیرد، افزود: کارشناسانی برای نظارت بر محصولات کشاورزی، دامپروری و سایر محصولات کشاورزی در پاتاوه و شهرستان دنا در نظر گرفته شدند.
وی به سطح اراضی کشاورزی پاتاوه اشاره کرد و گفت: سطح اراضی کشاورزی بخش پاتاوه ۷ هزار و ۷۴۶ هکتار است که از این تعداد ۲ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی دیم است.
این مسئول کم‌آبی و بی‌آبی را از مهمترین مشکلات کشاورزان پاتاوه دانست و یادآور شد: به دلیل بارش خوب باران در فصل جاری تاکنون کشاورزان با مشکلی مواجه نشدند.
گوهرگانی از توزیع نهاده‌های کشاورزی در این بخش خبر داد و بیان کرد: نهاده‌های کشاورزی از قبیل سم، کود و سایر نیازمندی‌های کشاورزان پاتاوه خریداری و در اختیار آنها قرار گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال‌جاری مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی بخش کشاورزی پاتاوه به منظور احداث ایستگاه‌های پمپاژ، احداث کانال‌های آبیاری، احداث جداول کشاورزی و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار اختصاص داده شد.
وی به سایر پروژه‌های بخش کشاورزی پاتاوه اشاره کرد و افزود: احداث ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی روستاهای بن‌زرد، احمد غریب، سمرون و دشتک میمند از جمله پروژه‌های عمرانی بخش کشاورزی است،
این مسئول خاطرنشان کرد: احداث اراضی کشاورزی روستای ده پایین سادات محمودی، کانال‌های آبیاری روستاهای ده شیخ، بهرام‌بیگی میمند، باک و پرشکفت از دیگر پروژه‌های عمرانی کشاورزی پاتاوه است.
راهیابی «عروس جمعه» به پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: فیلم کوتاه «عروس جمعه» به کارگردانی سید محمد سلیمی‌راد به عنوان تنها اثر هنری استان به پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات راه یافت.
ایرج کاظمی‌جو از راهیابی فیلم کوتاه «عروس جمعه» ساخته سید محمد سلیمی‌راد به بخش مسابقه ملی پنجمین جشنواره ملی فیلم حسنات اصفهان خبر داد و اظهار داشت: این اثر راه یافته افتخاری بر کارنامه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد افزوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: این فیلم کوتاه به عنوان تنها نماینده استان در این فستیوال مهم ملی حضور دارد و قرار است یازدهم اسفند ماه در پنجمین جشنواره ملی فیلم حسنات در اصفهان به نمایش گذاشته شود.
وی از محمد سلیمی‌راد به هنرمند فعال و موفق هم‌استانی یاد کرد و گفت: عروس جمعه پیش از این در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی حضور داشته که در اکثر این جشنواره‌ها به عنوان فیلم منتخب برگزیده شد.
این مسئول افزود: عروس جمعه روایتگر یکی از آداب و رسوم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که اعتقاد دارند اگر عروس تا قبل از غروب روز جمعه به خانه داماد نرسد باید به خانه پدرش برگردد.
کاظمی‌جو یادآور شد: این فیلم سال ۹۱ با حضور همه عوامل بومی به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان یاسوج تولید شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: محمد سلیمی‌راد یادگار شهید سلیمی‌راد است که در اکثر جشنواره‌ها جوایز خود را به روح پدرش که همزمان با روز تولدش به شهادت رسید، تقدیم می‌کند.
سلیمی‌راد متولد ۱۳۶۶ در دهدشت دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما از بوشهر و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از تهران است و فیلم‌های کوتاه از جمله عقد آسمانی، عروس جمعه، کی دا کی ایسه، جنین خاک، شیون حسین (ع) و رقص برنو را در کارنامه هنری خود دارد.
این کارگردان جوان تاکنون عناوین بهترین فیلم جشنواره منطقه‌ای دنا، بهترین فیلم جشنواره منطقه‌ای بام ایران، بهترین صداگذاری و بهترین فیلمنامه جشنواره منطقه‌ای لیان، بهترین فیلم دومین جشنواره دانشجویی بوشهر، بهترین فیلم اولین جشنواره سرزمین خورشید و بهترین تصویربرداری جشنواره استانی فیلم شیراز را کسب کرده است.
جوان نخبه هنری کهگیلویه و بویراحمد همچنین به موفقیت‌هایی از جمله بهترین فیلم در اولین، دومین و سومین جشنواره سکانس بیداری بوشهر و یاسوج، بهترین فیلم در هشتمین و نهمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز دست یافته است.
فیلم کوتاه عروس جمعه پیش از این هم به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران «نماینده ایران در بخش آسیا» در بین ۲۵ فیلم کوتاه برتر ایران راه یافته و فیلمنامه این فیلم کوتاه در کتاب مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه برتر سال ۹۱ ایران به چاپ رسیده بود.
راهیابی به جشنواره‌های بین المللی فیلم کوتاه تهران، رشد، سینما حقیقت، دانشجویان ایران، سوره تهران، رویش و حسنات از دیگر جشنواره‌هایی است که عروس جمعه را به خود پذیرفته است.
سلیمی‌راد عضو شورای سیاست‌گذاری انجمن سینمای جوان استان و رئیس انجمن فیلم و عکس شهرستان کهگیلویه است و جشنواره‌های مختلف استانی را داوری می‌کند.
تخریب ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی عشایر استان در بارش‌های اخیر تخریب شد.
مجید علی‌پوردر خصوص خسارت‌ بارش‌های اخیر در استان گفت: بارش‌های چند روز اخیر سطح استان به دلیل اینکه حالت سیلابی داشت خسارت فراوانی به جاده‌ها و ابنیه‌های عشایر وارد کرد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براساس برآورد‌های انجام شده ۱۸ دهانه پل آب‌نما تخریب و بیش از ۲۰۰ کیلومتر جاده عشایری در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و گچساران تخریب شدند که نیازمند مرمت و بازگشایی هستند.
وی بر مرمت و بازگشایی هر چه سریع‌تر جاده‌های عشایری تأکید کرد و افزود: عشایر استان برای تأمین نفت و آرد با مشکل مواجه هستند که نیاز است هر چه سریع‌ جاده‌ها بازگشایی و مرمت شوند.
این مسئول تصریح کرد: ۴ هزار کیلومتر جاده عشایری در استان وجود دارد که از این میزان، ۲ هزار کیلومتر جاده عشایری قشلاقی است.
علی‌پور ضمن قدردانی از حضور به موقع ستاد بحران استان در کمک‌رسانی به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد بحران در بارندگی‌های اخیر استان فعال بود و به موقع در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده عشایری همکاری داشت.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت عشایری بخش پاتاوه کم است اما خدمات لازم به عشایر این منطقه ارائه می‌شود.
به همت بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد
نخستین کارگاه موسیقی در یاسوج برگزار شد
نخستین کارگاه آموزشی موسیقی به همت سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان یاسوج برگزار شد.
امروز نخستین کارگاه آموزش موسیقی به همت سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان یاسوج برگزار شد.
ربیع‌الله اصالت‌فر در حاشیه برگزاری این کارگاه با اشاره به کاربرد موسیقی در زندگی امروز، اظهار کرد: موسیقی یکی از ابزارهای موثر در معرفی آئین و رسومات هر جامعه است.
مسئول بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرهنگ غنی بومی، عشایری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: استان ما از دیرباز همواره با موسیقی و آوازهای محلی آشنا بوده و از آنها در جشن‌ها و عروسی‌ها استفاده می‌کرد.
وی ایجاد بسترهای همکاری با دیگر هنرها در جهت معرفی و ساماندهی موسیقی محلی استان به سمت سرودهای حماسی و انقلابی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد و گفت: معرفی فرهنگ محلی استان در کشور و گشودن دریچه‌های تازه در رویکرد سرود، موسیقی و ترانه از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است.
اصالت‌فر با بیان این که مدرس این کارگاه «حسین دی‌پیر» از اساتید سازمان مرکزی تهران است، تصریح کرد: سازمان در تلاش است استعدادهای جدید، خلاق، متعهد و جوان را شناسایی کرده و با برنامه‌ریزی‌های مطلوب جهت رشد بیشتر آنها را حمایت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بسیجیان
Iran, Islamic Republic of
از زحمات جناب سرگرد اصالت فرد ریاست محترم سازمان بسیج هنرمندان استان به خاطر تلاشهای شبانه روزی تشکر میکنیم
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1