تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۱۵۲۵۳۰

انتصاب معاون فرهنگی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

۴
۰
کبنا ؛طی مراسمی با حضور معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه و مسئولان استانی، معاون جدید فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
حجت الاسلام سید ابراهیم ساجدی در آیین تودیع خود گفت: ما معتقدیم انسان ها عیال الله هستند و نیروی فرهنگی هر دستگاهی عیال آن است و هر دستگاه باید برای نجات اهل و عیالش برنامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی در دوره ریاست جدید قوه قضائیه تأسیس شد، اظهار داشت: این معاونت شامل دو معاونت فرهنگ دینی و سازمانی و فرهنگ عمومی است.
ساجدی با بیان اینکه کار دستگاه قضایی در معاونت فرهنگ عمومی با بیرون از این دستگاه بر اساس قانون شناختی و قانون گرایی است، یادآور شد: برنامه معاونت فرهنگ عمومی در کشور در هفت نقطه مساجد، مدارس، نماز جمعه، بوستان ها، متروها، مدارس و دانشگاه ها و صدا و سیما ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه معاونت فرهنگ عمومی استان با حمایت رئیس کل دادگستری این استان فعالیت خود را در سه نقطه شروع کرد، گفت: در حال حاضر با همکاری آموزش و پرورش در ۱۲ آموزشگاه برای آموزش دانش آموزان و اولیاء آنها از همکاران دستگاه قضایی استفاده شده است.
معاون سابق فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در دانشگاه ها با حضور مسئولان دانشگاه های استان و معاونین فرهنگی آنها جلسه ای برگزار شد که مقرر گردید کارگاه آموزشی برای اساتید دانشگاه ها برگزار شود.
ساجدی تصریح کرد: با هماهنگی مسئول امور مساجد استان نیز مقرر شد در ۱۲ مسجد شلوغ استان برنامه های فرهنگی با حضور رئیس کل دادگستری و معاونین فرهنگی برگزار شود.
وی ترویج نماز جماعت در دادگستری های استان، ترویج فرهنگی قرآنی در بین کارکنان دستگاه قضایی و خانوده های آنها و اعزام اردوهای راهیان نور را از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی دادگستری این استان عنوان کرد.
ارتقای سطح فرهنگ دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقای سطح فرهنگ دستگاه قضایی این استان به منظور معرفی این نهاد به عنوان یک الگوی فرهنگی در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: محوری ترین اصلی که انسان را در همه زمینه ها برای رسیدن به هدف یاری می کند ایمان و تقوای الهی است.
وی بیان کرد: اگر کسانی که مسئولیتی را عهده دار می شوند با این دیدگاه که گرهی از کار مردم باز کنند به مسئولیت خود جهت عبادی دهند مصداق ایمان و تقوی است. ایمان و تقوی به تنهایی محصور در مسجد کافی نیست اما لازمه ایمان و تقوی اینست که انسان خادم مردم و بندگان خدا باشد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ابتکار قوه قضائیه برای ایجاد معاونت فرهنگی، خاطرنشان کرد: با این تصمیم خلاء نبود این معاونت در استان پر شد. رسالت معاونت فرهنگی سوق دادن فعالیت های اداری این ارگان به سمت محور قرار دادن خدا است اگرچه نخبه ترین افراد در دستگاه قضایی به خدمت مشغول اند اما همه انسانها نیازمند هدایت به سوی معنویات هستند.
حجت الاسلام مزارعی تصریح کرد: اگر با رویکرد خدامحوری قلم بزنیم و کار کنیم و با احترام با مراجعین خسته برخورد کنیم این احترام مرهمی بر خستگی آنهاست که این عمل بخشی از رسالت همه ما بخصوص معاونت فرهنگی است.
وی ادامه داد: اگر با دیدگاه عبادی به امور محوله در حوزه کاری نگاه کنیم و خدمت به مردم را لطف و عنایت پروردگار بدانیم و امور مردم را مانند زندگی شخصی با همان دلسوزی و حساسیت انجام دهیم خدا از ما خشنود خواهد بود و کیفیت و کمیت کار نیز ارتقاء می یابد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به محرومیت این استان، عنوان کرد: از قوه قضائیه درخواست داریم که در خصوص تأمین اعتبار حوزه مسائل فرهنگی به این استان محروم توجه بیشتری شود تا کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند با توجه به امکانات موجود آزادی عمل بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام مزارعی اضافه کرد: استان ما در بعد فرهنگ مشکلی ندارد اما امیدورایم ارتقای سطح فرهنگ دستگاه قضایی در حوزه فرهنگی را به عنوان الگو پیش ببریم. امیدواریم بتوانیم با محور قرار دادن اصول فرهنگی و اعتقادی، همه امور را با کیفیت و کمیت بیشتری پیش ببریم.
طرح هسته های جهادی در بین کارکنان قوه قضائیه اجرا می شود
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: طرح هسته های جهادی با محوریت انجام خودجوش فعالیت های فرهنگی توسط کارکنان قوه قضائیه اجرا می شود.
حجت الاسلام سید محمد مسعود معصومی لاری در مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصت مهمی برای خدمتگذاری به مردم است.
وی بیان کرد: در اکثر کشورهای دنیا صاحبان زر و زور و تزویر بر مسند قدرت نشسته اند و تنها در نظام جمهوری اسلامی ایران زیر پرچم امام زمان(عج) انسانی عادل و مجتهد رهبری این نظام را به عهده دارد.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کار فرهنگی تنها منحصر به معاونت فرهنگی و انجام فعالیت های قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر و نماز نیست، بلکه فرهنگ چیزی است که به گفته مقام معظم رهبری باید مانند هوا تنفس کنیم.
معصومی لاری تصریح کرد: در معاونت فرهنگی قوه قضائیه یک شعار را سرلوحه کار خود قرار داده ایم که کارکنان دستگاه قضایی از بالاترین تا پایین ترین مقام هر کدام یک فعال فرهنگی هستند. کار فرهنگی درست عمل کردن، تکریم ارباب رجوع و مدیریت صحیح و نظم در کار داشتن است.
وی ادامه داد: طرح هسته های جهادی در سطح کشور در بین کارکنان قوه قضائیه اجرا می شود که باید برای انجام کارهای فرهنگی خودجوش گرد هم جمع آیند. هسته های جهادی پشتوانه مهمی برای فعالیت های فرهنگی محسوب می شوند.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه اصول فعالیت فرهنگی در این معاونت را ۶ اصل  فعالیت های قرآنی، خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و اخلاق دانست و عنوان کرد: این اصول باید به صورت مطلوب رعایت شوند.
معصومی لاری بیان کرد: طرح تشکیل مراکز مشاوره خانواده در دستور کار معاونت فرهنگی قوه قضائیه قرار دارد و در صورتی که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تمایل به تشکیل این مراکز داشته باشد امکانات لازم برای راه اندازی این مرکز تأمین می شود.
وی گفت: امروز شاهد دنیای پرمخاطره ای هستیم که در آن سرنوشت همه کشورها به هم گره خورده است و دیگر نمی توان از امنیت یک کشور جز در یک پروسه بین المللی سخن گفت.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه افزود: امروز با پیشرفت تکنولوژی انسانها با میلیاردها نفر ارتباط برقرار کرده و ممکن است تحت تأثیر عقاید مختلف قرار گیرند بنابراین نباید سرگرم شدن به کارهای روزمره ما را از اتفاقات جهان پیرامون خود غافل کند.
معصومی لاری با اشاره به دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال اظهارکرد: مسأله انتخابات در سال جاری بسیار مهم است و مسئولان و نظام باید در برگزاری این رویداد بزرگ حمایت شوند.
وی عنوان کرد: برپا کردن نماز، فعالیت های قرآنی و اخلاق، امروز باید جزء کارهای اولیه ما باشد و نباید دغدغه این مسائل را داشته باشیم بلکه باید به انجام فعالیت های فرهنگی با توجه به رویدادهای جهانی توجه کنیم.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه این نظام متعلق به امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: سربازان امام زمان(عج) کسانی هستند که جهانی فکر و برنامه ریزی می کنند.
معصومی لاری با بیان اینکه طریقه تزریق اعتبارات فرهنگی در دستگاه قضایی تغییر کرده است، تصریح کرد: از این به بعد برنامه به استانها ابلاغ نمی شود بلکه با توجه به برنامه هایی که استان ها برای اجرای آنها درخواست می دهند اعتبارات توزیع می شود.
وی اضافه کرد: باید توسعه مطالبات فرهنگی به خوبی مدیریت شود و اجرا و برنامه ریزی به عهده استانها قرار دارد و معاونت فرهنگی قوه قضائیه تنها نقش هدایت گری، سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی را به عهده دارد.
در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام سید ابراهیم ساجدی تقدیر و حجت الاسلام یدالله تقوی به عنوان معاون فرهنگی جدید دادگستری استان معرفی شد.
۲۰۶۴۱ ۲۰۶۴۶ ۲۰۶۴۷ ۲۰۶۴۸ ۲۰۶۴۹ ۲۰۶۵۰ ۲۰۶۵۲
------------------------------
عکس: عیسی فتحی
نام شما

آدرس ايميل شما

نسبت
Iran, Islamic Republic of
دایی جان ارزشت بیش از این جایگاههاست الله نگهدارت
دوست شما رضواني
Iran, Islamic Republic of
سلام با ارزوی توفیق برای اقای تقوی وانتصاب شایسته ایشان تبریک
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
انشاله بزودی عوض بشه .. احکام شعبه 4 تجدید را فراموش نخواهیم کرد
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
انشاله . را فراموش نخواهیم کرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1