تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۱۵۲۳۸۴

تصاویری از بی‌توجهی مسئولان به آب دیشموک (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛


در گوشه و نقاط شهر دیشموک در محافل و مراسم، حرف مردم فقط از ناسالم بودن آب شرب است و از غیرقابل استفاده شدن آب شرب سخن می‌گویند ولی تنها عکس‌العمل مسئولان، بی‌توجهی می‌باشد.




 این روزها مردم شهر دیشموک از یک معضل بزرگ رنج ‌می‌برند، مشکلی که مسئولان شهرستانی و استانی اطلاع کامل دارند ولی تنها عکس‌العمل آنها، بی‌توجهی می‌باشد.

بله؛ آب شرب شهر دیشموک، آبی است که هر شخص غیربومی به این منطقه سفر می‌کند با نوشیدن فقط یک‌بار از آن، از وضعیت آن گلایه شدید و بار دومی که نیاز به آب داشته باشد حتما باید با خرید آب معدنی از سطح شهر، نیاز خود را برطرف کند.

مسئولان خودشان قضاوت کنند، مردمی که همیشه و در همه صحنه‌های مذهبی و انقلابی فعال ، در مواقع اتنخابات بیشترین درصد حضور را دارند، آیا باید اینچنین پاسخی دریافت کنند؟

آب شربی که حتی کودکان دیشموکی هم از نوشیدن آن بیم داشته و از خوردن آن ممانعت می‌ورزند چرا که الحق بهترین تصمیم را می‌گیرند.

مردم این شهر روزانه مجبورند یا با استفاده از وسائط نقلیه برای تهیه آب به چشمه‌سارهای اطراف شهر و یا به سبک‌های گوناگون از قبیل روش ذیل، آب شرب مصرفی مورد نیاز خود را تهیه کنند.
 

فروش آب شرب در شهر دیشموک با سه‌چرخ

 
آب شرب شهر دیشموک طی ۶ ماه است که بدمزه و تلخ شده و حتی در پخت غذا هم دردسرساز است که به گفته شهروندان دیشموکی کلیه مسئولان از این آب استفاده نمی‌کنند و از بیرون آب شرب مصرفی خود را مهیا می‌کنند.

 


 
بشکه‌های ۲۰ لیتری و ... این روزه‌ها شد کار و کسبه مردم شهر دیشموک، انگار که کاری ندارند و فقط هر روز برای اینکه سلامتی‌شان در خطر نیافتد، این بشکه‌ها را در دست گرفته و به دنبال آب شرب سالم به این طرف و آن طرف بروند.





اکبر روان شهروند دیشموکی در مصاحبه، اظهار کرد: چند ماهی است که آب شرب شهر دیشموک قابل استفاده نیست تا جایی که کلیه مسئولان منطقه دیشموک با داشتن وسایط نقلیه آب خود را مهیا می‌کنند اما بعضی‌ها که وسیله ندارند باید با نوشیدن همین آب سلامت خود و خانواده‌شان را به خطر بیندازند.

 


 
در گوشه و نقاط شهر دیشموک در محافل و مراسم، حرف مردم فقط از ناسالم بودن آب شرب است و از غیرقابل استفاده شدن آب شرب سخن می‌گویند در صورتی که این آب شرب بازی با سلامت ۶ هزار نفر جمعیت شهر دیشموک است.

روزانه از اطراف با سه‌چرخ و ماشین‌های عبوری که معلوم نیست آب شرب را از کجا می‌آورند و سلامت آن مورد تایید نیست به فروش می‌رسانند.

 تصویر زیر مقایسه فیلتر قبل از استفاده و بعد از مصرف  در دستگاه تصفیه‌کن آب یکی از شهروندان دیشموکی است و خود بیانگر همه‌چیز می‌باشد.



 شهر دیشموک با جمعیت بالغ بر ۶ هزار نفر از آب شرب تلخ و بدمزه‌ای استفاده می‌کنند که طی ۶ ماه هیچ مسئولی بر رفع این مشکل قدم استواری برنداشته داشت.

حالا باید دید آیا در این راستا مسئولان شهرستان و استان اقدامی انجام خواهند داد  یا بی‌خیال از کنار موضوع به این بزرگی رد می‌شوند.

امیدواریم که مسئولان تدبیر و امید تدبیری بیندیشند تا مشکل آب شرب شهر دیشموک رفع گردد و مزه تلخی این آب به کام بعضی‌ها که وسیله نقلیه ندارند، شیرین شود.

-----------------------------------

گزارش و عکس: آرش آهنگ




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نماینده سیمو آبرسانی کرده بیه.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1