تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۵۲۲۹۷

انتقاد تند فرماندار بویراحمد از مدیریت بحران؛ چرا مدیریم؟

۲۱
۰
کبنا ؛جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بویراحمد با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرماندار واعضای ستاد بحران شهرستان، در محل فرمانداری بویراحمد برگزارشد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمد کاظم نظری با اشاره به وظایف ستاد بحران گفت: واقعیت این است که یک تشکیلات عریض و طویلی در سطح کشور به نام مدیریت بحران ایجاد شده است و اینکه ما بایددر مواقع بحرانی آمادگی داشته باشیم و هر دستگاهی وظیفه خودش را بداند که چیکار باید بکند، لیکن باید یک همکاری بین بخشی هم وجود داشته باشد، که ما غیر از تعارفات این را نمی‌بینیم.
رئیس ستاد بحران شهرستان با بیان اینکه طبیعی‌ترین و قابل پیش بینی‌ترین پدیده، بارندگی است گفت: وقتی باران می‌بارد خیلی از ما انگار از خواب بیدار شدیم که این بارندگی ممکن است باعث آبگرفتگی بشود.
فرماندار بویراحمد گفت: این همه تشکیلات، آموزش، صحبت، جلسه و امکانات هست تا برای پدیده‌ای مثل زلزله، که نمی‌دانیم کی رخ می‌دهد، آمادگی داشته باشیم، اما با وجود پیش بینی‌ها به محض باریدن قطره‌ای باران، دچار بحران می‌شویم.
وی بااشاره به شاخص آمادگی در دستگاههای عضوستاد بحران تصریح کرد: با اعلام ستاد بحران نه مدیر آمادگی دارد نه زیر مجموعه‌شان آمادگی دارند ونه پاسخ گو هستند…، ضمن اینکه زحمات همه را ما می‌بینیم، اما واقعا چقدر ما آماده هستیم؟
نظری گفت: در سیستم همه دنیا این مثل بحث سی پی آر در پزشکی، وقتی که یک مریض بدحال که نیاز به احیاء دارد می‌آید در اورژانس یک کدی اعلام می‌کنند مثلا می‌گویند کد ۱۱… فقط پیج می‌کنند کد ۱۱ …هر کسی وظیفه خودش را می‌داند و می‌روند بر بالین بیمار حاضر می‌شوند، معلوم است چه کسی باید رگ بگیرد، کی باید اکسیژن وصل کند، کی باید …. تا مراحل بعد که مدیریت بحران در واقع باید یک همچنین وضعی داشته باشد یعنی به محظی که کدی پیج می‌شود که مثلا آبگرفتگی داریم، یک مشکلی داریم همه دستگاه‌های عضو ستادباید بیایند و حاضر باشند.
وی با اشاره به برگزاری مانور زلزله در طول سال با کنایه گفت: ماباید مانور بارندگی رابرگزار کنیم؛ چرا که یک هفته از بارندگی گذشته است هنوز خیلی از روستاهای ما مسیرشان باز نشده است.
فرماندار بویراحمد با تاکید بر هماهنگی بین دستگاه‌ها با فرمانداری گفت: مثلا یک آبگرفتگی می‌آید بالاخره خانه‌ای متضرر می‌شود، ارجاعش می‌دهیم به دستگاه‌های حمایتی بعد می‌گویند ما هیچی نداریم، می‌گویند ما کاری نمی‌توانیم برایت بکنیم یا مثلا یک آتش سوزی اتفاق می‌افتد… خب این‌ها مگر تعریف شده نیست، مگر وظایف ما همه این نیست، مگر ما برای همین مدیر نیستیم، مدیر هستیم که چه کار بکنیم؟
رئیس ستاد بحران شهرستان بویراحمد گفت: با اعلام وضعیت بحران هر کسی در دستگاه خودش و در زیر مجموعه خودش این یرنامه ریزی را داشته باشد، هر دستگاهی وظیفه خودش را بداند، دستگاه‌های حمایتی بدانند وقتی شخصی بعنوان خسارت دیده معرفی می‌شود باید مشکلش بررسی و حمایت شود. ما همه مشکلات اعتباری و محدودیت‌های دستگاهی را می‌دانیم اما این برای مردم قابل قبول نیست، واقعا بعضی جا‌ها ابتدایی‌ترین حق مردم ضایع می‌شود.
فرماندار بویراحمد افزود: باتوجه به گذشت چند روز از بارندگی‌های اخیر، هیچ مسئولی تاکنون به ما اعلام خسارتی نکرده است، در حالی که شما می‌بینید یک بارندگی یا سیل گرفتگی‌ای جایی می‌آید، فوراض از قدرت نفوذ رسانه‌ها برای جذب اعتبار کمک می‌گیرند. هدف این نیست که القای نگرانی و تشویش بکنند، هدفشان این است چانه بزند مثلاً با اعلام ۵۰ میلیارد خسارت بخشی از آن را با بزرگ نمایی واقعه جذب می‌کنند، ولی ما واقعا خسارت می‌بینیم و نسبت به جذب اعتبارات برای خسارت دیدگان اقدام قابل ملاحظه‌ای نمی‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ما هم گفتیم اگر کلیه ادارات را قفل کنیم تا ثیری در توسعه استان نخواهد داشت همه افتاده اند به روز مرگی
ناظر
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فرماندار پس از گذشت چند روز بارندگی لطف نمایید از منطقه شرف آباد کوی ازادگان خیابان شهید نیک پی دیدن فرمایید تا از نزدیک آبهای جمع شده در پیاده روها و خیابان اصلی را مشاهده کنید جدول کشی شده ولی راه خروج آب ندارند بین خود و خدای خود حتماًپیگیری کنید
Iran, Islamic Republic of
بحران مدیریت در مدیریت بحران هست اصلا مدیر بحران خودش عین بحران است کسی باید مدیر بحران باشه که حداقل الفبای بحران را بداند وقتی کسی به دلیل مسائل قومی و فامیلی مدیر میشود از این بهتر هم نخواهد شد
ناظر
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فرماندار پس از گذشت چند روز بارندگی لطف نمایید از منطقه شرف آباد کوی ازادگان خیابان شهید نیک پی دیدن فرمایید تا از نزدیک آبهای جمع شده در پیاده روها و خیابان اصلی را مشاهده کنید جدول کشی شده ولی راه خروج آب ندارند خداوکیل حتماًپیگیری کنید
درود بر دکتر نظری
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نظری".فرماندار یعنی شما که هم سخنوری وهم مرد اخلاق وهم نمونه بارز یک بسیجی ونماینده ی جانبازان هشت سال دفاع مقدس از سرزمینمان ایران اسلامی،هستید.
منبع خبر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
فرماندار بویراحمد با انتقاد از اعضای ستاد شهرستان بویراحمد ،از آنها خواست برنامه ریزی های هدفمند،نسبت به روزهای بحرانی داشته باشند.

تیتر چیست؟
تیتر هدایت گر خواننده به سوی خبر است. جمله یا عبارتی که به خبر هویت میدهد، می تواند خواننده را به خواندن مطلب ترغیب کند یا اورا از خواندن ان باز دارد.
" در تیتر شما کلمه استان بحث هویت را از خبر ربود"
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
بابا وفایی مقدم چی از بحران میداند فقط بزرگواری خواست که در هر صورت ایشان یک مدیر کل باشد و بس . کسی نیست به داد این مردم برسد ایشان فقط به دنبال معامله گری است
حق
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار که با شهامت مسایل را بیان میکند و با هیچ شخصی و ارگانی تعارف ندارد،رمز پیشرفت شهرستان جز این نیست
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار عزیز مدیریتی که خود حضرتعالی دارید دست کمی از بقیه ندارد....انتصاب شماهم خیلی ..........وبجانبوده . حرف تاعمل خیلی ....
احمد
Iran, Islamic Republic of
در جواب دهدشت// تا زمانی که حسادت چشمانمان را بسته و نتوانیم رشد نیرو های بومی با ارزشی همچون وفایی را بدانیم این استان به هیچ جایی نمیرسد .برادر من چرا تهمت میزنی با شناختی که من از این سید بزرگوار دارم ایشان در همه رده های مدیریتی که تا الان داشته از موفق ترین مدیران بوده و جز رضای خدا کاری رو انجام نمیدهد
محمد
Iran, Islamic Republic of
مگر رییس ستاد بحران شهرستان اقای فرماندار نیستند...اگه امکاناتی نیست چرا اقدام نمیکند ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای وفایی از نیروهای اقای بزرگواری نبوده .واتفاقا ایشان مخالف انتخاب اقای وفایی بودن.. درود بر وفایی
شهر وند
Iran, Islamic Republic of
در این چند روز بازندگی که نیروهای اداره راه وهلال احمر وپلیس راه رو دیدم در مسیر کاکان ودیگر هیچ کسی نبود مدیریت بحران استان ما خود در بحران بی مدیریتی به سر میبرد مدیرکلی که نمیداند وظیفه اش قبل از بحران وبعد از بحران ودر حین بحران چیه ونمی داند چه کا ر کند فقط دارد به بیت المال ضربه بزند وخسارات ناشی از سیل ورا در استان زیاد کند .
United States
///راست میگه وفایی///// خاتمی احمدی نژاد موحد بزرگواری حسینی نوذری نیکزاد صابری خادمی خلاصه هرجا /////
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر انکه نتواند دید ...مدیر موفقیه همه قبولش دارن حقشه
Iran, Islamic Republic of
مدیر //با واسطه بزرگواری و فامیلهای ساداتیش به این پست رسید این آقا به قول خودش با سونامی احمدی نژاد وارد سیستم مدیریتی وزارت کشور شد حالا هم که الحمدالله اصلاحاتی شد!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بحران ومدیریت بحران: متاسفانه در استان ما خیلی از افراد الفبای بحران را نمی شناسند . چرا دوستان با تعصب به قضیه نگاه میکنید کمی هم انصاف را چاشنی نظراتتان قرار دهید .خدای ناکرده شاید فردا شما دچار حادثه شوید .واقعیت را فرماندار محترم بیان کرده اند دوستان ما در بحث مدیریت بحران وتعامل بین دستگاههای عضو کارگروه وهمچنین انجام وظیفه توسط دستگاههای عضو متاسفانه خیلی عقب مانده ایم . اکثر مدیران ما اطلاعاتی در این زمینه ندارند . تقاضای من به عنوان عضو کوچک جامعه از استاندار محترم این است که یک جلسه را به بحث بحران ومدیریت بحران وراهکارهای پیشنهادی توسط مدیران دستگاهها ( فقط مدیران) به صورت مانور دورمیزی اختصاص بدهند .وچلسه به صورت غیرمنتظره برای سنجش پاسخگویی وحضور مدیران بدون مطالعه و... صورت بپذیرد . دراین صورت میتوان اولین اقدام را در جهت برنامه ریزی مناسب برای ارزیابی توان مدیریتی مدیران محترم و برگزاری دوره های مفید آموزشی انجام داد .چونکه مدیرت بحران در ۴ مرحله پیشگیری- امادگی -مقابله وبازسازی صورت می پذیرد ومتاسفانه در بعد پیشگیری انچنان موثر نبوده ایم و در بعد مقابله پس از بروز خسارت ویا تلفات جانی ومصدومیت ها حضور پررنگ دستگاهها با خودروها والبسه خاص را شاهدیم . ان شالله فرماندار محترم در اولین گام نسبت به تشکیل کمیته بحران شهرستان اقدام و در ادامه شاهد رشد وپویایی این موضوع مهم باشیم
دهقان
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به کامنت ۱۴

تا کور شود هر که نتواند دید

غیبت وبد گویی کار انسان های ناتوان وعاجزاست

الحسود لا یسود . خدا بهتر می داند .شما هم بخور
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
اگه بجای ژست کمی کارکنی هم بدنیست فقط حرف میزنین
راستگو
Iran, Islamic Republic of
دوستان چرا ما بدون اندیشه و احساسی تصمیم میگیریم
خدایی آقای وفایی یکی از بهترین مدیران هستندند
درودبر سید عزیز جناب وفایی مقدم
فرماندار
Iran, Islamic Republic of
اقای نظری محترم خود حضرت عالی به عنوان فرماندار برای این مردم چکار کردی ایا حاضر شدی به عنوان وظیفه انسانی به مناطق خسارت دیده نیمه نگاهی بندازی یا صندلی گرمت را رها کنی وببینی مردم چه می کشند .وقتی بحرانی پیش بیاد همه ما مسولییم هم من هم شما هم خانم ها هم آقایان هم دختران هم پسران و.... نه فقط تماشا گر باشیم .هر هفته شاهد مشکلات زیادی به غیر بارندگی هستیم شما به عنوان مسول چه کاری انجام داده اید ایا ما به جای انتقاد از همدیگر نمی توانیم بیشتر به هم کمک کنیم می دانی این شیوه صحبت های حضرت عالی وبقیه فقط وفقط ..ی خودتان هست .در حالی که مدیر بحران شهرستان خود شما هستیدایا.. مدیریت فرمانداری رامی دانید .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1