تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۱۵۱۵۵۱

افزایش ۱۸۰درصدی اعتبارات آبفای شهری استان

۱
۰
کبنا ؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبارات مصوب این شرکت از محل ردیف های مختلف استانی ، ماده ۱۸۰ و دو درصد نفت را با ۱۸۰ درصد افزایش در سال جاری افزون بر ۵۷۴ میلیارد ریال اعلام کرد.
۸۱۹۰۱۲۱۲-۷۰۴۱۳۵۱۰
سیدعلی لدنی نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت تشکیل شرکت های آب و فاضلاب، افزود: میزان اعتبارات مصوب سال ۹۳ نیز حدود ۳۱۴ میلیارد بود که ۷۰ درصد آن تخصیص یافت.
وی کاهش محسوس بارش ها،پراکنش نامناسب بارندگی ها و بروز پدیده خشکسالی در سال گذشته و به دنبال آن ایجاد تنش آبی در شهرهای استان بویژه شهر یاسوج را یادآور شد و گفت: با تلاش مضاعف و برنامه ریزی منسجم این شرکت میزان تنش آبی در تابستان گذشته بیش از ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۲ کاهش پیدا کرده بود.
وی طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان را با اعتبار هزینه شده افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال یکی از طرح های مهم عمرانی در استان دانست و گفت: این طرح نیز در آینده ای نزدیک با حضور یکی از مقامات دولتی افتتاح خواهد شد.
وی ابراز داشت: در حالی که میزان پیشرفت فیزیکی این طرح تا قبل از دولت یازدهم و با گذشت بیش از هشت سال کمتر از ۳۰ درصد بود ظرف مدت یک سال گذشته به بیش از ۷۰درصد افزایش پیدا کرده است.
لدنی نژاد اجرا و در حال مطالعه بودن فاضلاب شهرهای مختلف استان را یاداور شد و گفت: مطالعات طرح فاضلاب چرام و سی سخت به اتمام رسیده و تا پایان سال جاری نیز عملیات اجرایی آنها اغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه فاز نخست مطالعالت طرح فاضلاب شهرهای باشت و لنده نیز در حال اجرا است، گفت: میانگین بهره مندی از فاضلاب در کشور ۴۴ درصد و در این استان حدود ۲۰ درصد است.
وی با اشاره به تامین آب پایدار شهر یاسوج از طریق سد تنگ سرخ ،گفت: با توجه به بروز برخی مشکلات و معارضات اجتماعی این سد و طولانی شدن روند اجرایی و بهره برداری آن نیز شرکت آبفای شهری در حال انجام طرح های مطالعاتی کوتاه مدت و میان مدت در این زمینه است.
لدنی نژاد اجرای تصفیه خانه اضطرای از طریق رودخانه بشار یاسوج را یکی از مهمترین این اقدام ها دانست و گفت: بر اساس براورد اولیه اجرای این طرح بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی میزان هدرروی آب در شهرهای استان را حدود ۳۰ درصد نسبت به میانگین کشوری دانست و گفت: حدود ۲۶ درصد از میزان هدرروی ناشی از شکستگی خطوط لوله ها و شبکه های توزیع و ۹ درصد نیز استفاده های غیرمجاز است.
لدنی نژاد با تاکید بر اینکه ۳۰درصد از شبکه های توزیع آب در شهرهای استان فرسوده است، گفت: برای ترمیم و بازسازی لوله های شکسته افزون بر ۶۸۰ میلیارد ریال نیاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
کجای شهردوگنبدان ازفاضلاب استفاده می کنند ؟؟ چه چیزی را می خواهند افتتاح کنند؟الکی تبلیغ نکنید کوی کارکنان از مناطق قدیمی شهر که ۳۵سال ازاحداث ان می گذرد هیچ خبری ازفاضلاب نیست؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1