تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۵۱۰۷۷

گچساران؛ توسعه پایدار، آگاهی جمعی، مطالبه‌گری جمعی

۴۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید هدایت هاشمی‌عنا*
۲۴۱ov90
توسعه پدیده‌ای است چند بعدی که ابعاد مختلف زندگی بشر اعم از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در بر می‌گیرد و در نهادهای جامعه دگرگونی اساسی پدید می‌آورد. مردم جوامع مختلف به ارزش‌ها و باورهای خود سخت پایبند بوده و به سادگی پذیرای تغییر آن نمی‌باشند، اما توسعه فرا گرد تغییر ارزش‌های حاکم بر جامعه است. چه بسا تجربه کشورهای توسعه یافته‌ای مانند ژاپن، موید این نکته می‌باشد. در روند توسعه روحیه تعقل افزایش پیدا می‌کند و ارزش‌های خانوادگی، نژادی، طبقاتی و سنت‌های ناروای اجتماعی اعتبار و استحکام خود را از دست می‌دهد مقاومت و عدم تغییر ارزش‌ها و باورهای عمومی، مشکلات تازه‌ای بر سر راه توسعه می‌گذارد و آن را با موانع جدی روبه رو می‌سازد. از این رو شناخت، ترویج، تقویت، انتقال یا تضعیف تغییرات اجتماعی اهمیت خاصی دارد که باید در بررسی توسعه پایدار مورد توجه قرار گیرد. از جمله ارزش‌های مثبت و مؤثر در توسعه می‌توان به آگاهی جمعی و روحیه مطالبه گری جمعی اشاره کرد. بنابراین می‌توان گفت که تغییر ارزش‌ها، اولین و سخت‌ترین گام در راه توسعه است که بیشترین تأثیر را در بیش برد اهداف توسعه دارد، اما باید با احتیاط گام برداشت تا با مقاومت و واکنش منفی جامعه روبه رو نشویم.
آگاهی جمعی: وسیله پرورش استعداد انسان و اطلاعات اوست و می‌توان این‌گونه تعریف شود که: به میزان دانش و اطلاعات عمیق افراد نسبت به اوضاع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محیطی است که در آن زندگی می‌کنند. به عقیده اورت راجرز" پایین بودن سطح آرزوها و خواسته‌ها، خانواده گرایی، عدم توانایی چشم پوشی از خواسته‌های آنی به خاطر کسب منافع آتی و فقدان همدلی را از موانع توسعه پایدار برمی شمرد.
مطالبه گری جمعی: مطالبه گری جمعی حاصل به وجود آمدن افزایش اطلاعات و آگاهی جمعی جامعه است و می‌تواند این گونه تعریف شود: فرایندی که افراد با حمایت از پیشرفت ساختاری و همه جانبه و دوری از منافع شخصی و زودگذر خود، زمینه توسعه پایدار را به وجود می‌آورند. حال بیایید شرایط امروز شهرستان گچساران و باشت و به اوی را با این نظریات باهم بررسی و تطبیق دهیم: بگذارید با آگاهی جمعی شروع کنیم: با طرح یک سؤال وارد بحث می‌شویم؛ آگاهی جمعی در شهرستان گچساران و باشت چگونه می‌تواند افزایش پیدا کند؟؟
ویلفرد پارتو جامعه شناس ایتالیایی جواب سؤال ما را داده است: نخبگان هر جامعه با انتقال دانش خود به افراد عادی جامعه می‌توانند همانند روباه باهوش و همانند شیر قدرتمند ظاهر بشوند و محیط خود را به سوی پیشرفت همه جانبه ببرند. دوستان عزیز؛ دو فاکتور هوش و قدرت در اینجا برجسته است. اما نخبگان شهرستان چه کسانی هستند؟ باتوجه به شرایط کنونی، اساتید دانشگاه، دانشجویان، معلمین زحمت کش، مدیران و کارمندان ادارات که در جریان امور به خوبی هستند و هرکسی که بدون تعصب و از سر عقلانیت تصمیم می‌گیرد نخبه شناخته می‌شود.
اما سؤال سوم: چگونه نخبگان عمل کنند تا هوش و قدرت علمی که دارند به واقعیت تبدیل شود؟؟ پی یر بوردیو جامعه شناس برتر قرن این گونه پاسخ می‌دهد که مردم عادی بر اساس سلیقه نخبگان جامعه خودشان زندگی می‌کنند. پاسخ ساده شد، مگر شاه کلید توسعه مطالبه گری جمعی نیست، پس نخبگان این روحیه مطالبه گری جمعی را باید از طریق آموزش، بحث و گفتگو، جلسات و همایشات، در کوچه و بازار و هرکجا که انسانی زیست می‌کند با زبان مناسب خودش به وی انتقال دهند. اما باید نمونه‌های عینی این بحث را مطرح کنیم:
دوستان همان‌گونه که مطرح شد تعصب قومی و خانوادگی یکی از موانع پیشرفت است. در دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان باشت و گچساران، میزان اختلاف رأی نمایندگان ایل بزرگ و محترم قشقایی بسیار اندک بوده است که نشان دهنده اوج تعصب قومی و قبیله‌ای است که می‌تواند به یک فاجعه اجتماعی تعییر شود. خوشبختانه در این دوره به نظر می‌رسد مطالبه گری جمعی رویکرد اساسی قشقایی های محترم باشد و با همین نگاه به حمایت از دکتر تاجگردون پرداخته‌اند. در بحث گوناگونی ابعاد توسعه می‌توان گفت بعد سلامت بهداشت و روان از مهم‌ترین ابعاد توسعه بشمار می‌رود که طبق آمار حضوری که این جانب از فرماندار محترم باشت دریافت کردم، بعد بهداشت و سرانه فردی آن رشد ۱۰۰ درصدی داشته است، در حوزه ورزش سرانه ورزشی بالاتر از حد نرمال کشوری قرار دارد، در حوزه زیبا سازی شهری و توسعه راه‌های شهری و روستایی رشد چشمگیری صورت گرفته است. در حوزه گچساران باز در بعد بسیار مهم بهداشت، با تکمیل چند بیمارستان سرانه بهداشتی شهرستان رشدی بالا ۲۰۰ درصد خواهد داشت. همچنین درسایر حوزه‌ها نیز روند بدین گونه بوده است که برای طولانی نشدن بحث از ذکر آن خود داری می‌کنم. از مطالب چنین نتیجه گیری می‌شود که ما ابتدا توسعه را درک کردیم، سپس ابزار و راه‌های رسیدن به آن را شناختیم و در باره کم و کیف آن بحث کردیم. اما در شهرستان گچساران و باشت یک اتفاق جالب رخ داده است که این گونه می‌توان آن را تشریح کرد: مگر ما همه این بحث‌ها را مطرح نکردیم که به امر مطالبه گری جمعی و توسعه پایدار برسیم؟؟ رویکرد دکتر تاجگردون به گونه‌ای است که شاه بیت غزل‌های ایشان"تاکید بر کار جمعی و ساختاری و عدم تمایل به کارهای شخصی و زودگذر است" پس ما بزرگ‌ترین شاخص در توسعه را که همانا انجام کارهای ساختاری و زیر بنایی است را در اختیار داریم، مع ذالک، ضمن انجام وظیفه نخبه گری خود که در بالا به آن اشاره شد، با حمایت از چنین رویکردی می‌توانیم بیش از نیمی از راه توسعه را پشت سر بگذاریم. در واقع ما نه از دکتر تاجگردون بلکه از اندیشه دکتر تاجگردون و تاجگردون هایی که چنین رویکرد ناب جهانی دارند باید حمایت کنیم، چرا که خود ایشان نیز به نوبه خود از چنین رویکردی حمایت کرده است. لازم به ذکر است که این دو شهر ستان متمدن و دارای فرهنگ غنی با وجود اینکه دارای پتانسیل‌های منطقه‌ای، ملی و جهانی بالایی است (نظیر منابع نفت و گاز و موقعیت ارتباطی و جغرافیایی مناسب) هنوز در زمینه اشتغال و فرهنگ مانند بالا بودن آمار طلاق و ایدز) دارای مشکلات بنیادی است که امید است با همدلی و هم فکری تمامی اقشار جامعه به خصوص جوانان این خاک تمامی موانع توسعه رفع، تا شرایط مطلوبی بر اقتصاد و فرهنگ غنی دیارمان حاکم شود.
لحظه‌هایتان سرشار از خوبی‌هایتان باد.

*جامعه شناس، مدرس دانشگاه و عضو بنیاد ملی نخبگان ایران
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درودبرقشقایی درودبرتاجگردون
گرگ علی
گا کشتی چه وابی
ده بشی
اصلاح طلب پیرو خط امام(ره)
Iran, Islamic Republic of
درباره انتخابات گچساران:



دکتر تاجگردون حداقل ۵۰ هزار و حداکثر ۶۵ هزار رای میاره.

من کسی هستم که سه تا انتخابات قبلی را دقیق پیش بینی کرده بودم.
هم دوره حسینی هم دوره جعفری هم دوره تاجگردون را درست پیش بینی کردم.
حتی رتبه اول دوم سوم چهارم هم درست پیش بینی کردم.


البته دوره حسینی و دوره جعفری حق خورشیدی و تاجگردون بود اما من مطمئن بودم ابر مه باد دست بدست هم میدهند تا حسینی و جعفری پیروز بشه و همینطور هم شد.البته چون حقشون نبود هر دوتاشون در دور بعدی شکست سختی از مردم خوردند.


الانم میگم آقای فولادی ۱۵ هزار بیشتر نمیاره و در بهترین حالت ۲۰ هزار.خیلی رویایی فکر کنیم ۲۵ هزار که من بعید میدونم.

اگر علیمراد جعفری حمایت از فولادی میکرد شانس داشت بیشتر رای بیاره حتی حسینی هم محکم حمایت نکرده!!! سردار خورشیدی هم بیطرفی اعلام کرده و حتی از عملکرد تاجگردون دفاع کرده.

اما الان دیگه برای فولادی وندا کناره گیری غیر ممکن است.

البته دکتر افشین پور و حاج خلیلی و شریفی و گرجی هم آرای فولادی را کاهش میدهند.
برای همین میگم ۱۵ هزار بیشتر فولادی رای نمیاره.پیش بینی دکتر تاجگردون هم بر همین اساس است.


چون بیشتر نیروهای علیمراد جعفری و بخشی از نیروهای حسینی به تاجگردون پیوستن.تازه ۷۰ درصد نیرهای سرشناس ترک قشقایی هم به تاجگردون پیوستن و عملا پشت سر فولادی وندا ترک قشقایی معروفی نمی بینید و ستاد ایشان بیشتر توسط لرها اداره میشه و همین نشانه باخت زود هنگام فولادی وندا است.


البته فولادی وندا آدم خوبی است اما ضد حال خورد.من دور قبل هم به دوستان گفتم بهترین گزینه دکتر تاجگردون است بعد فولادی وندا بعد جعفری بعد حسینی.


برای دکتر تاجگردون و دکتر افشین پور و مهندس فولادی وندا آرزوی موفقیت میکنم.
باشت
بهره عنا چه وابی
مسجدش درست شد
براش سالن زدن
بیکاریش چه وابی
برو تو هم با آمار دروغت
سلام قشقایی
Iran, Islamic Republic of
اولا قشقایی ها از تاجگردون حمایت نکردن حرف الکی نزن. ..دوما به جنابعالی ربطی نداره وکیل مدافع قشقایی ها هستی از خودت حرف درمیاری. ..
حمایت قشقایی
Iran, Islamic Republic of
ما قشقاییها حمایت خود را از مهندس حاج علی فولادی وندا اعلام میکنیم ...قشقاییلار اویاخدر انقلابا دایاغدر. ..یا علی حاج علی
90
Iran, Islamic Republic of
ایشون دکترا ندارد .
وحدت
Iran, Islamic Republic of
نگاه ناسیونالیستی .ها در چند دهه جاری برکسی پوشیده نیست!حالا چه شده که تاجی ها رویکردشان فراقومی شده!؟. از چند نفر معدود .استفاده ابزاری خواهد کرد وپس از ۷اسفند مهره های سوخته ای بیش نخواهند بود...
ایثارگری از باوی
Iran, Islamic Republic of
گل گوفتی استاد گرامی درود سلام مردم باوی بر ایل بزرگ قشقایی
کوچکعلی
United States
سلام نویسنده گرام.
از کدام توسعه.
از کدام پیشرفت.
همه توسعه شهر و شهرستان را دوست دارند
توسعه انسانی را جه شده است.
آیا توسعه انسانی فقط مختص اقوام نزدیک تاجگردون هست
پس بقیه مردم چه باید بشوند؟
آیا بکارگیری نیرو فقط از خانواده های خاص هست.
اینها که شما نوشته اید شعاری بیش نیست.
......
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
شما غلط کردی برای مردم تصمیم میگیری و معیارهای قشقایی ها را به تعصب ربط میدی ..شما کلاه خودت را بگیر باد نبره ..من به عنوان یک جوان باشتی تنها به فولادی وندا رای خواهم داد.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کم گّب مفت بزن
میلاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد عزیز هاشمی عنا
باوی
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا تحلیل نمودید جناب هاشمی عنا/// واقعا خردجمعی اساس توسعه است
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
ایشان برادر دکتر هاشمی عنا هستند؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود بر قشقایی های عزیز این دوره واقعا حمایت خوبی داشته اند از دکتر تاجگردون
مهندس بیکار
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی عنا من به عنوان مهندس و روشنفکر جامعه میگویم که شما با زرنگی در مطالبتان سعی در القا این مطلب دارید که قشقایی ها از تاجگردون حمایت میکنند ولی در واقعیت این طور نیست . عملکرد بسیار ضعیف تاجگردون در بحث اشتغال و پیشرفت صنعتی شهر را نمیتوان با مقاله جهت دار شما پنهان کرد. حمایت عده ای از لیدرهای قشقایی را به منزله حمایت کل بدنه قشقایی ندانید.
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
فولادی فقط فولادی
این دیدگاه ارزشی ندارد
ابشیرین
Iran, Islamic Republic of
آری اگر قشقایی ها به فرزن آن خود رای دهند فاجعه است ولی اگر در خدمت شما باشند آن موقع خوب میشوند
کبنا چاپ کن
زال
Iran, Islamic Republic of
۱-گچساران بالاترین نرخ بیکاری درکشور رادارد
۲-گچساران بالاترین نرخ طلاق را درکل کشور دارد(آمار هفته قبل۹
۳-گچساران بالاترین نرخ اعتیاد و آسیب اجتماعی رادرکشور دارد
۴-///محیط برای روان انسان رادارد و /// یکسال اخیر بهترین مدعی برای این واقعیت تلخ است.
۵-وقتی از عنوان دکترا برای نامزد مورد حمایت خود استفاده میبرید اما ایشان با مدرک معادل فوق لیسانس ثبت نام کرده اند آیا این ///نیست؟ خیلیها عنوان دکترای ایشان را محملی برای توان او میدانند. گچساران طی یکسال اخیر ۲۰درصد افزایش مصرف برق داشته است که دلیل آن لامپهایی است که در آستانه سال آخر مجلس نهم نصب شده است.شهرداری یک ونیم میلیارد تومان بابت همین افزایش مصرف برق به اداره برق بدهکار است و توان پرداخت آنرا ندارد.
خدمت بی منت یعنی کار زیربنایی و عمرانی////
الم قشقایی راییم فولادی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا این کیه دیگه،که در مورد قشقاییها اظهار نظر میکنه،ای /// که رفتن طرف غلام باجگردون.قشقاییها اینقد بی عرضه شدن که این بچه میاد درموردشون اظهار میکنه.
فرهنگ دوست
Iran, Islamic Republic of
به امید حق و به یاری بزرگانی چون جوانان تحصیلکرده در اسفندماه امسال جشن پیروزی دکتر تاج را برگزار میکنیم///
عنا
Iran, Islamic Republic of
طایفه عنا یکدست و یکصدا تاجگردون///
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
جلسه دیشب حسینه نیمدوریل پخش کنید
کور السون پس باخان گزلر
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدید خیر باشه....قشقایی یکصدا فولادی....یا علی ..یا حیاتعلی....
فاتح
Iran, Islamic Republic of
راستی این چیزهایی که گفتی بررسی کردی می دانی ضعیف ترین گزینه های مدیریت از پیشنهاد این آقاست؟
می دانی مهاجرت با تجربه ها از ایشان است؟
می دانی تا حالا ایشان فقط فامیل را دیده؟
ننه خیری هم همین کار را بهتر انجام می داد
گچسارانی اصیل
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط موقع انتخابات که میشه سراغ /میاید چرا تو چهار سال بعنوان یه بیگانه نگاه میکنید اگر فکر کنید که ما شما رو میبخشیم امکان نداره حق ضایع کنید تبعیض قایل بشبد ولی جواب حق الناس دادن خیلی مشکل بفکر دنیای اخرت باشید
این دنیا محل گذر
بخوایم نخوایم میگذره ولی بد به حال کسانی که مدیریت میگیرن نمیدونن که باید با بی عدالیتشون روز اخرت باید جواب پس بدن
دیوان باوی{بالچکو}
Iran, Islamic Republic of
حقیقت اصول گرایی دفاع از هویت بوده است ازاینجا که جناب دکتر تاجگردون از هویت شهرستان گچساران دفاعی غیر قابل کتمان کرده است اصول گرایان حقیقی که دنبال پست وسیاست نبوده بدین دلیل کینه ای در دل ندارند به وی رای خواهند داد
{کوه تیورک }
Iran, Islamic Republic of
حمایت همه جانبه طایفه باباامیرشیخی از دکترتاجگردون بوده و طرفداران مخالف عده ای معدودند که به خاطر اختلافات محلی وخود نمایی در گروه رقیب تظاهر میکنند وقلبشان برای دکتر تاجگردون میتپد
حسبني
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان بنده حدود١۶سالی است که گچساران نیستم وگهگاهی سرمیزنم ولی خدا وکیلی اکنون که جهت تعطیلات آمدم واقعا شهر واطرافش متحول گردیده ومشخصه که برای این شهر که فلاکت زده وفرسوده بود اخیراکارشده وزحمت کشیده شده است،ومشخص میشود این منطقه براثربی کسی وبی صاحبی عقب مانده بود،تاجایی که یادم می آید بیشتر نماینده های این شهر غیر بومی مثل(نجفی وموحدوبزرگواری ...)بودندوبقیه هم که بی خاصیت و ضعیف.و برایم مهم نیست که چه حزب یا گروهی مسىولیت داشته باشند ولی انسان باید خدارا در نظر بگیرد ،وقتی یک تیمی اینقدر خوب وحساب شده به سمت توسعه وآبادانی گام برمیداردومشخص است با برنامه وتوانمندکار میکند به چه دلیل حمایت نشوند؟چرا تخریب میکنند؟من در شهری که هستم آقای تاجگردون را بعنوان یک برند ویک شخصیت ملی میشناسندولی متعجبم دراستان خودمان حرفهایی میشنوم!مگرماچندنفرنخبه وافراد توانمنده موفق درعرصه ملی داریم،شما ببینید یاسوج ودهدشت چقدر برعلیه نماینده شهرتان به تکاپوافتاده اندوتخریب میکنند،چرا؟حتما نماینده گچساران توانمند است که آنهااینگونه هجمه آورده اند،بنابراین سعی شود قدر دان بوده واتحاد داشته باشیم ،درپایان باتمام احتراماتی که برای سایرکاندیداها قائلم اما مطمئنم باتوانمندیهایی که مشاهده میشود درصورتی که اقای تاجگردون حداقل چهاردروه نماینده گچساران باشند این شهر باسرعت خیره کننده ای تا سالیان متمادی ای متحول وآباد خواهد شد-والسلام
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی قشقایها با تمام توان پشت حاج فولادی هستن تردید نداشته باشید .. البته به جز اندک نفراتی هستن که اونا رو خودمان اجازه نمیدهیم بیان در این اردوگاه تا انشالا قضیعه ترک و لر برای همیشه تو این شهر برداشته بشه
شهدای قشقایی
Iran, Islamic Republic of
کدوم قشقایی میخواد به تاجگردون رای بده .. والله امسال ۱۰ درصد قشقایها به تاجگردون رای نمیدن .. دلتونه صابون نزنید. بنده خدا اقای تاجگردونه با ابروش بازی نکنید . ۹۰ درصد قشقایها یک دست از مهندس فولادی حمایت قاطع خواهن کرد.. د
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر علی فولادی وندا
سيد
Iran, Islamic Republic of
فولادی انسان خوبیه ولی در حد وقواره نمایندگی مجلس نیست،آخه بنده خدا کسی رو نمیشناسه ،جایی رو بلد نیست،فقط باچندتا از مدیران شرکت نفتی آنهم نه در سطح وزارت نفت بلکه درحد همان شرکت ملی نفت آشنایی دارد،پس بقیه وزارت خانه ها وسازمانها چه؟ اما سایر کاندیدها به غیراز تاجگردون کلا همگی ول معطلند ،قبلا دیدیم وتجربه کردیم همه (جعفری-نبی زاده،بزرگواری،سیدقدرت حسینی..)هیچکدام در حد همچین جایگاهی نبودند،بنابراین ای کاش فولادی هم مثل آقای جسن سازدرهمان حوزه نفت به این مردم خدمت میکرد.
ریاضی
Iran, Islamic Republic of
روح جمعی را در قالب اصولگرایی مردم سالاری اجماع رای برگشتی ها جوشش جوانان مطالبه گر که چیزی در این چند سال جز منافع فامیلی ندیدند در قامت مهندس فولادی تجربه می کنیم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدمت اون افرادی که عاجزنه میگن اقای تاجگردوون برای شهر کار نکرده مشکله بیکاری برطرف نکرده بگم که امریکا با اون همه قدرتی که داره مشکله بیکاری تو کشورش هست این مسله یه چیز جهانیه نه فقط گچساران مشکل بیکاری داره.اگه اون کسایی که بیکارن یکم از بهبهانی های شهرمون یاد بگیرن که نه دنبال نماینده افتادن نه دنبال رانت پارتی بازی بودن دستشون گذاشتن روی زانو هاشون به با علی گفتن بازار تو دست گرفتن و با این کار پله های ترقی طی کردن.اگه شما بیکارید دنبال کار میگردین بکم فکرتوون کار بندازین خیلی راه برای پول دراوردن از راه صحیح هست اما جماعت ما فقط به شرکت نفت ادارات دولتی بند کردن.هرکه طاووس خواهد جور هندوسان کشد برای بدست اوردن موفقیت باید زحمت کشید نه اینکه لقمه بگیرن مخلفات هم بزارن توش بکننش تو دهانموون هرکسی خودش باید بفکر ایندش باشه .به همشهری هام یه پیشنهاد دارم هیچ شهری موقعیت جغرافیایی گچساران نداره جاده شیراز اهواز بنادر جنوبی در لینده جاده اصفهان. اگه بازار بازاریای قوی داشته باشیم هیچ بیکاری و حتی هیچ فقیری در شهرموون نخواهیم داشت پس مسولین و مردم یه یا علی بگین این کار شدنیه
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
تنها اشکال واگردان تو این ۴سال انتخاب مدیری چون فدایی بوده //ه همه اونایی رو که باهاش کار میکنن ایشالا تو دور بعد خط قرمز بکشه رو اسم فدایی .حیف جهانگیری مدیر مدبر و انسان واقعی .یا حق
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
تنها اشکال تاجگردون تو این ۴سال انتخاب مدیری چون .......... بوده که خون جگر کرده همه اونایی رو که باهاش کار میکنن ایشالا تو دور بعد خط قرمز بکشه رو اسم فدایی .حیف جهانگیری مدیر مدبر و انسان واقعی .یا حق
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج علی فولادی . انسانی با صداقت . اشنا با درد مردم . مرد یکتاز نفت درود
نفسم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای اشخاصی همچون این نویسنده . مرد حسابی ایل با شرف قشقایی هیچ وقت به شخصی مثل تاجگردونه //رای نخواهد داد. ایا در این ۴ سال چه خدمتی به جوانان و مردم مظلوم قشقایی کرد که الان ایل سترگ قشقایی بخواد از این اقا حمایت بکنه.... جانم فدای ایلم ..یا علی حاج علی
پیشگامان وفاق و همدلی
Iran, Islamic Republic of
قشقایلار اویاقدر .. از کاکاسنا دایاقدر .. ما ترک و لر برادریم پیرو خط رهبریم.. یا علی حاج علی
علی مرادی
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند .. بچه جان از وقت خوابت گذشته با این تحلیل ابکیت.. بگیر بخوس ..پولادی صد در صد
باباکانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد راستین و با صداقت .. علی فولادی وندا
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
هیچکس فولادی رونمیشناسه نقش دکترتاجگزدون خیلی پررنگ بوده این چندسال
امار گیر
Iran, Islamic Republic of
بازم خوبه که ۱۰درصد ترکا به تاج رای میده ولی ۱۰۰درصد لرا به تاج. رای میدن. پس رای تاج میشه ۱۱۰درصد کل ارا خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
sauber gachsaran
Iran, Islamic Republic of
درود
کسانی که گفتن (نوشتن) تاجگردون کار در سطح شهرستان انجام نداد اینها واقعا پشت کوه تشریف دارن ،سواد ندارن ( از دنیا عقب هستند )
پس این همه پروژه عمرانی را که انجام داده نکته اینها دیدنش برایتان سخته.
بنظرم برا به مدت کوتاهی که شده به چرخ داخل شهر بزنید یا اینکه به امید خدا هشت اسفند که جشن پیروزی ست از منطقه به بقیه شهرهای کشور عزیزمان یه سر بزنید تا معنی و مفہوم شهر و پروژه را یاد بگیرید و در چشمتان کور نشه برا جشن پیروزی ...
در ضمن چندتا لیدر باسواد برا نمایند محبوبتان انتخاب کنید لااقل در مجالس و نشست ها حرفی برای گفتن داشته باشند. ....
Iran, Islamic Republic of
باشت و باوی: بسیار جالب بود.استفاده کردیم جناب هاشمی عنا.
Iran, Islamic Republic of
ایشالا از این مقالات که توسط جامعه شناسا نوشته میشه بیشتر در سایتها ببینیم. جناب هاشمی از نخبگان جوان و از افتخارات باشت و باوی...به امید پیروزی دکتر تاجگردون..
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
شما از کدوم توسعه حرف میزنید؟ تاجگردون از وقتی وارد مجلس شدن فقط دنبال رای جمع کردن بود و اصلا براش اهمیتی نداشت چه کاری اولویت بیشتری داشت و دنبال این بود که کدوم منطقه رای بیشتری داره و طیف مخالفه تا برای جذبشون کاری کنه... ایا گاز رسانی به روستای اسپر و مارین و دیل اولویت بیشتری داشت یا اب رسانی به روستای ابریگون که سه کیلومتری شهر هست؟ ایا پیگیری امور اشتغال جوانان بیکار و حمایت سرمایه گزاری در بخش خصوصی و جذب سرمایه گزاران خارج از استان بیشتر اهمیت داشت یا احداث چند پارک و رنگ کاری نرده های خیابون و نصب پمپاژ برای زمینهای غیر حاصلخیز با بافت شنی و خورده مالکی روستای باز هم دیل و ارو که از لحاظ اقتصادی هم توجیه ندارد و اکثرا باغات تفریحی و ویلایی احداث کردن...؟ هر کسی با یه نگاه میتواند بفهمد که تاجگردون در وهله اول برای منافع شخصی خود و ماندن در قدرت تلاش میکند و به همین خاطر ااز زمان ورودش به مجلس دنبال بدست اوردن دل روستاهایی شد که هماهنگی سیاسی بیشتری دارند شد . این یعنی ///و جالب اینجاست که تاجگردون با افرادی که طایفه یا گروه سیاسی فعالی ندارند بسیار /// حرف میزند ولی حتی با بیسوادان طایفه ها و گروههای سیاسی فعالتر دست به سینه حرف میزند... گرچه در سیاست نباید انتظار یکرنگی و صداقت داشت ولی این رفتار تاجگردون //ست. خوب است ولی شایسته این القاب و الفاظ نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1