تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : ۱۴۹۲۴۹

موضع آیت‌الله ملک‌حسینی درباره حوادث دانشگاه آزاد یاسوج

۸
۰
کبنا ؛نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بودن افرادی که عملکرد درست دارند، چرا محکومان فتنه و افراد مسئله‌دار به دانشگاه دعوت می‌شوند.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی شامگاه سه‌شنبه در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در محل سالن کنعانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه آزاد یاسوج اظهار کرد: در این خصوص مطالب اکثر سایت‌ها را مطالعه کردم اما به موضوع پی نبردم.malkhosine (1)
پی نبردم اصل ماجرا چه بوده
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک مطلب بحث گزارش از واقعه است و یک مطلب هم بحث تحلیل واقعه است و معلوم است که هرکس دیدگاه متفاوتی داشته باشد تحلیل متفاوتی از آن ماجرا خواهد داشت.
ملک‌حسینی در ادامه گفت: به همین دلیل است که پی نبردم اصل ماجرا چه بوده و به همین خاطر واکنشی نشان ندادم.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توهین به بسیج که رگ جاری در جامعه انقلابی است روا نیست، چرا که کسی پشت بسیج مخفی نشده که شما به بسیج توهین می‌کنید.
وی خطاب به توهین‌کنندگان به بسیج افزود: شما اگر می‌خواهید حمله‌ای به کسی کنید که پشت بسیج پنهان شده، ابتدا آن شخص را پیدا کنید و سپس به او حمله کنید.
ملک‌حسینی تصریح کرد: اشخاص نفرت‌های خودشان را که در نهادشان ذخیره شده در هنگام اتفاقات بروز ندهند.
وی تبیین کرد: نه کسی حق دارد به نام بسیج از خود رفتار ناشایست بروز دهد و نه کسی حق دارد به بسیج توهین کند، چراکه بسیج به نهاد و دولت و سازمانی ربط ندارد، بلکه بسیج در واقع تمرکز نیروهای متفرق جامعه برای اعتلای انقلاب در برابر دشمن است.
بسی تأسف دارد که به نهاد بسیج توهین شود
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جای بسی تأسف دارد که به نهاد بسیج توهین شود، تصریح کرد: چه لطفی دارد کسی که متهم به فتنه و زندان است دعوت شود.
این مسئول اضافه کرد: مگر به جای این افراد همفکرهای دیگری نیستند که در رفتارهای اجتماعی درست عمل کرده‌اند و می‌توانند وارد مجامع شوند و بیان فکر کنند، بنابراین چرا باید به جای آن‌ها، افراد مسئله‌دار دعوت شوند.
وی با تصریح بر این نکته که دعوت‌کنندگان مگر نه اینکه باید مدعو را بشناسند، متذکر شد: بحث کرسی‌های آزاداندیشی دو کلمه است که از آزادی و اندیشه درست شده است.
ملک‌حسینی یادآور شد: اگر اندیشه‌ای مطرح شود در کنار آن آزادی معقول وجود دارد، به شرطی که فکر و اندیشه مطرح باشد نه تخریب و هوچی‌گری؛ چراکه آزادی در شعار با آزادی در فکر تفاوت دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در کلام مقام معظم رهبری به همدلی و همزبانی اشاره شده و کلمه همفکری نیامده، چراکه تفاوت فکرها روشن است، اما باید همدلانه این تفاوت فکرها را تحمل کنیم، در غیراینصورت به تقابل می‌انجامد.
وی با تأکید بر اینکه چقدر تقابل در زمان‌های مختلف به ظرفیت‌های ما ضربه زد و کارها در دولت‌ها معطل ماند، تصریح کرد: خجالت دارد برای مسئولان که وقتی مسلط می‌شوند نیمی از بدنه را کنار بزنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همدلی یعنی استفاده از همه ظرفیت‌ها به نفع دین و جامعه، تشریح کرد: افکار مختلف تنها با همدلی و همزبانی قادر به ایستادگی در برابر دشمن هستند.
وی توضیح داد: همزبانی این دو نیمه می‌تواند در کنار هم با همدلی برنامه‌های مختلف را به گونه‌ای پیش ببرد که اهداف ما در چشم‌اندازها و برنامه‌ها محقق شود.
این مسئول افزود: با تقابل‌هایی که وجود دارد نباید انتظار داشته باشیم که به برنامه‌های خود برای نایل شدن به قدرت اول منطقه در برنامه‌ها و چشم‌انداز ۱۴۰۴ برسیم.
این تقابل‌ها وجود داشته باشد به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم
ملک‌حسینی تأکید کرد: باید به پشت سر خود نگاه کنیم و اگر قرار باشد این تقابل‌ها وجود داشته باشد به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم؛ مگر اینکه همدلی و همزبانی را به صورت عملی در جامعه داشته باشیم.
وی گفت: اگر کرسی‌های آزاد اندیشی به معنای صحیح مورد نظر مقام معظم رهبری اجرا شود به خواسته‌های خود خواهیم رسید.
این استاد برجسته حوزه به فتنه اشاره کرد و گفت: در فضایی که همواره تقابل وجود داشته باشد فضا همیشه فتنه‌آلود است و هرگز کرسی‌های آزاداندیشی و کرسی‌های هم‌اندیشی اتفاق نمی‌افتد.
ملک‌حسینی با بیان حوادث دانشگاه آزاد یاسوج با تأکید به اینکه هر چیز وجهه قانونی دارد و مقابله با قانون نیز درست نیست، افزود: لاپوشانی کردن، سکوت کردن، مسئله را رها کردن و منتظر تکرار حادثه بودن کار درستی نیست.
وی با بیان اینکه در این حادثه کسی عذری بخواهد و اعتراف به اشتباه کند و کسی برخورد با تخلف کند، افزود: تا معلوم شود مشکل از کجا بود و چه کسی اشتباه کرده و کجا عمدی در کار بوده است.
ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: اینکه فضای غبارآلودی در رسانه‌ها ایجاد شود و هرکسی از نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه انتظاری داشته باشد کار درستی نیست.
وی با توصیه به رؤسای دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که باید محیط علمی را در دانشگاه‌ها فراهم کنند، افزود: این موضوع خیلی فرق می‌کند با اینکه دانشگاه سیاست‌زده باشد.
سیاست روش‌مند برای دانشگاه مطلوب است
این استاد حوزه گفت: دانشجو باید سیاسی باشد، اما سیاست روش‌مند برای دانشگاه مطلوب است.
وی افزود: اگر قرار بر این شد که وقتی دوره برخی افراد برسد به دنبال این باشند که دوستانشان را برای حضور در دانشگاه دعوت کرده که جوسازی کنند رفتار مقنن نیست، چراکه این چنین رفتاری در گذشته غلط بود و امروز هم اشتباه است.
ملک‌حسینی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی سالم است که با حرکت‌های زشت نباید آن را ملوث و منجس کنیم؛ همچنان که دیدیم در همان روزها سایت‌های کشور چه کردند و با دیدن آن‌ها خیال می‌شد این استان محل هر فسق و فجوری است.
وی در پایان گفت: چهره زیبای استان را خراب نکنید، چراکه در استانی زندگی می‌کنید که بیش از منابع آب و نفت از منابع انسانی توسعه یافته‌ای برخوردار است.
-----------------------
بهنیازاده
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باید فرماندار بویراحمد و فرماندار دنا جوابگو باشند که از سران فتنه حماییت می کنند و طرفدار سخنرانی خانم فتنه در دانشگاه آزاد بودند خدا هر کس بخواهد از سر لج و لجبازی به این مملکت ضربه بزنند نیست و نابود بشن و به آرزویشان نرسند
سید
Iran, Islamic Republic of
فرماندار استئفا استئفا
عین حقیقت
Iran, Islamic Republic of
لطفا یه نفر حضرت ایت الله رو توجیه کند که فتنه جبهه پایداری ها بودند که بیت المال را به یغما بردند .

ما حتی یکنفر مفسد اقتصادی اصلاح طلب هم نداریم .
برآفتویی
Iran, Islamic Republic of
مردک خودت را زدی به اون راه و گرنه اصل ماجرا و موضوع مثل روز مشخص بود .
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا کدوم بسیج مد نظر شماست بسیج نونی یا بسیج جونی والا اینا بوئیی از انسانیت نبردن چه برسد به بسیج
اگر این افراد بقول شما فتنه گر مجرم تشریف دارند پس قوه قضایه و سیستم امنیت ما خیلی ضعیف تشریف دارن که نمیتونن مجرمو مجازات کنن
خدایی غیر از این حاج آقا
لطفا سانسور نکن
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی مطالب خوانندگانتو سانسور نکن
بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
تو که اصل نظر رو سانسور کردی و پشت بندشو نشر دادی !!!!

اینهم از طنزهای تلخ روزگار ماست . البته درکت میکنم اقای عکاشه .
محمد
Iran, Islamic Republic of
لابد با بودن خودت رای دادن به دیگران هم خطا است!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟/
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1