تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۴
کد مطلب : ۱۴۸۹۶۸

محرومیت کهگیلویه مانع از ماندگاری پزشکان می‌شود

۶
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توسعه را در ماندگاری پزشکان کهگیلویه موثر دانست و گفت: تا زمانی که در سایر بخش‌ها توسعه نباشد در بخش درمان هم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، رضا چمن در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان که در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود با اشاره به فاصله شهرستان کهگیلویه از توسعه اظهار کرد: متوسط پیگیری و فعالیت در این شهرستان باید از میانگین سرعت استان بیشتر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه در بسیاری از زمینه‌ها آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است درک موقعیت شهرستان در پازل استانی را در چگونگی شتاب بخشیدن توسعه ضروری خواند و افزود: این عدم توسعه شهرستان بخش سلامت و درمان را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده است و با وجود خدمات گسترده در حوزه درمان و بهداشت اما به خاطر محرومیت‌هایی که در سایر حوزه‌ها وجود دارد با مشکلاتی مواجه می‌شویم.
چمن افزود: به عنوان مثال پزشکانی که از مرکز کشور برای ارائه خدمات درمانی راهی این شهرستان می‌شوند به خاطر مشکلات ناشی از عدم توسعه، ماندگاری کمتری دارند.
چمن در ادامه تصریح کرد: پزشکی که در مناطق دورافتاده شهرستان با ایثار خدمت می‌کند و با مشکلاتی از قبیل قطعی مکرر شبکه‌های دیجیتال، عدم آنتن‌دهی تلفن همراه، نبود اینترنت و امکانات دیگری که برای رفاه مورد نیاز است مواجه می‌شود ممکن است مجبور به ترک منطقه شود.
این مسئول فراهم شدن زمینه برای ماندگاری پزشکان را در گرو توسعه در همه حوزه‌ها دانست و گفت: اگر قرار است توسعه‌ای در شهرستان اتفاق بیفتد باید در همه زمینه‌ها باشد، تا زمانی که در سایر بخش‌ها توسعه نباشد در بخش درمان هم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته در حوزه درمان کهگیلویه قبل از اجرای طرح تحول سلامت آهنگ رشد شروع شده بود و اجرای طرح هم کمک خوبی به سرعت رشد داشته است.
وی کمبود پزشک متخصص به ویژه در رشته مغز و اعصاب را از دغدغه‌های مردم این شهرستان دانست و با بیان اینکه نیاز دیرینه شهرستان به جراح مغز و اعصاب با جذب متخصص مورد نظر رفع شده است، افزود: تجهیزاتی از قبیل ام.آر.آی با طی کردن پروسه طولانی و با راهکارها و تدابیر تامین شده و تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.
چمن با اشاره به راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در دهدشت کنترل هزینه‌های نامتعارف و ارتقاء کیفیت خدمات را از اهداف این کار برشمرد و گفت: هر چند فضای فیزیکی این کلینیک‌ها باعث مشکلاتی در خدمات‌دهی شده است اما با احداث کلینیک تخصصی در محوطه بیمارستان در آینده بار این مشکلات کمتر می‌شود.
این مسئول از جذب و آغاز بکار ۱۸ پزشک متخصص طی یک ماه اخیر در مراکز درمانی کهگیلویه خبر داد و با بیان اینکه ۵۰ درصد متخصصان جذب شده طی دو سال اخیر به کهگیلویه رسیدند افزود: پزشکان جذب شده در این شهرستان به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.
IMG_9901 IMG_9907 IMG_9908 IMG_9916 IMG_9917 IMG_9920 IMG_9921 IMG_9922 IMG_9923 IMG_9924 IMG_9927
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن پور
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر برادر دانمنمند جناب دکتر چمن که الحق شایسته تحسین است. از عدالت گرایی و تلاشش ممنونیم
شهرو
Iran, Islamic Republic of
جناب چمن شماوغفاری چون خودتان دهدشتی هستیدپزشکان رامی فرستیددهدشت چون امکانات کم است نمی مونند معاونت بهداشتی دانشگاه شده معاونت دهدشتی
نننن
Iran, Islamic Republic of
متاسفم با مدیریتی که چمن اعمال می کند ..شما بروید ببینید برای گرفتن نوبت باید مردم ساعت ۱۰شب برن درب کلینیک بخوابن تا ساعت ۶صبح روز بعد..تو خود بخوان حدیث مفصل ازاین مجمل....
پزشک
Iran, Islamic Republic of
سوء مدیریت ها بخصوص در شبکه بهداشت ودرمان گچساران باعث عدم ماندگاری پزشکان شده است .
پزشک
Iran, Islamic Republic of
دست علوم پزشکی دردنکند هم درپرداختها و هم برای تجهیز بسیار خوب مکان اسکان پزشکان روستا و ساخت و تعمیر مرکز بهداشتی درمانی اماخداییش طرحم تمام شود یک لحظه حاضر به ادامه نیستم . نه ره نه جاده درستی ، نه سرعت اینترنت درست و حسابی مگر یک پزشک نیاز به امکانات رفاهی امکانات عمومی شهر یا روستایی مناسب ندارد ، چرا توسعه دراین استان اینقدر کند است؟
مارگون
Iran, Islamic Republic of
والا قشنگ گفت ، حقوق پزشکان را ده برابر هم بکنید بعداز دوسه سال ازاستان میروند ،وقتی روستاییان از نبود امکانات می نالن یادرشهرها که به اندازه یک دهپاره شیراز و اصفهان امکانات ندارند چطورمیشودانتظارداشت یک پزشک یامتخصص ماندگار شود آیا پزشک نباید پاسخگوی نیاز خانواده اش و خودش باشد ؟
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1