تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۶
کد مطلب : ۱۴۸۸۹۶

جان مردم چرام فدای بی‌تدبیری فدایی شد/ مدیرکل راه عذرخواهی کند

۱۱
۰
کبنا ؛ 
جلسه مدیریت بحران شهرستان چرام با هدف پیگیری علل اتفاق مرگ معلم چرامی و جوان فداکار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری چرام تشکیل شد.
کرامت الله ارکیان عضو شورای شهر چرام  در ابتدا ضمن تسلیت به مردم مظلوم شهر و شهرستان چرام برای مرگ فرهنگی یادگار هشت سال دفاع مقدس و جبهه وطن پرستی و همچنین جوان فداکار و ناکام فرهاد کشاورز(برداره)که همه آرزوهای خود را به گور برد و با جانفشانی و رشادت بار دیگر مردانگی جوانان عشایر و غیور استان کهگیلویه و بویراحمد را در تاریخ زنده کرد.
وی ضمن توجه جدی و رسیدگی مسئولان به خانواده های این عزیزان از دست رفته اظهار داشت: مرحوم فرهاد کشاورز جوان از دست رفته در روز حادثه به علت گیر افتادن ماشین آنها در برف و گل و لای جاده طسوج و مله دلگکی با جانفشانی مسافتی ۲ کیلومتری را پیاده در برف و کوهستان رفتند تا فریاد کمک خواهی خود و دوستانش به گوش مسئولان و خانواده ها برسانند.
وی بیان کرد:مرحوم کشاورز بعداز برگشتن حتی پیراهن گرم پوش خود را  به معلم علی نوروزی داد تا او را گرم نگه کند و جانش را نجات دهد که کار فرهاد فداکار کمتر از ریزعلی خواجوی و دیگر قهرمانان ملی کشورمان نیست و باید مسئولان فرهنگی استان این فداکاری را بصورت شایسته به رشته قلم و تصویر بکشند.
عضو شورای شهر چرام با انتقاد از مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد و عدم حضور وی در جلسه گفت:بی توجهی ویژه به مردم چرام خصوصا معلم و جوان از دست رفته فراموش نخواهد شد و ایشان می بایست رسما از خانواده های این عزیزان عذرخواهی و دلجویی نمایند.
ارکیان تاکید کرد:یک کودک در بیمارستان خمینی شهر اصفهان به خاطر چند بخیه چه غوغایی در رسانه ها به پا شد و اکثر وزیران و مسئولان واکنش نشان دادند.اما برای یک معلم زحمت کش دبستان در روستای دور افتاده و فرهاد فداکار عزیز در استان ما هیچ واکنشی از مسئولان ندیدیم.
عضو شورای شهر چرام یا اشاره به اینکه این عزیزان از دست رفته فدای بی تدبیری مسئولان شدند ابراز کرد:به هرحال ما تاکنون نسبت به خیلی از موارد با ملاطفت صحبت کردیم اما شهرستان چرام چندین سال از شهرستان شدن آن میگذرد اما زیر ساخت های آن فراهم نشده است.
وی با انتقاد از وضعیت نامناسب جاده های شهرستان چرام گفت: جاده سراسری سادات به یاسوج ایمنی لازم را ندارد و همچنین جاده گره ای به چاسخار و طسوج،مله دلگکی به طسوج و همچنین پیچ بناری در مسیر جاده چرام به باشت باید اقدامات اساسی و لازم روی آن انجام شود تا شاهد مرگ تلخ عزیزان خود در مسیر این جاده ها نباشیم.
ارکیان با اشاره به کمبود دستگاههای راهداری و راهسازی در شهرستان چرام گفت:از مدیر کل راه و مسولان استانی انتظار داریم هر چه سریع تر نسبت به اختصاص و تجهیز وسایل و دستگاه های راهداری ،آمبولانس و تجهیز فوریت های پزشکی اقدام نمایند زیرا این شهرستان برف گیر و سخت گذر است.
عضو شورای شهر چرام با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات گفت:تبعیض در توزیع اعتبارات استانی و ماشین آلات و عدم توجه به شهرستان های نوپا مثل چرام چه توجیهی دارد و چه جوابی برای مردم دارید.
وی گفت:جناب فدایی مدیرکل راه و شهرسازی استان باید نگاه ویژه ای به مشکلات حوزه راه چرام داشته باشند زیرا مدیران شهرستانی چیزی در دست ندارند.و این مدیران استانی موظف هستند به مردم چرام که حضور پررنگی در همه صحنه های سیاسی و فرهنگی و مذهبی دارند کمک نمایند چرا که در این حادثه تلخ همه ما زیر فشار هستیم.
ارکیان در واکنش به صحبت های محمدی معاون راهداری راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه بیان شد ،گفت: اگر مدیران استانی می گوید اعتبار و دستگاه و ماشین آلات نداریم و نمی تواند کاری انجام دهد برای چه مانده است؟یا از مردم عذرخواهی نماید و یا استعفا بدهد.
وی بیان کرد:از فرماندار چرام می خواهیم که به صورت جدی پیگیر مشکلات مردم و شهرستان باشند تا چنین اتفاقات تلخی رخ ندهد یا کاهش یابد.
عضو شورای شهر چرام تاکید کرد:ماهیت جلسه فوری بحران چرام برای بررسی اتفاق تلخ مله دلگکی است و مسئولان باید پاسخگو باشند به مردم که چکار کردند و چه برنامه ای برای رفع مشکلات دارند.
کرامت الله ارکیان با اشاره به اینکه مسئولان می بایست توجه ویژه ای به خانواده و بازماندگان این دو عزیز از دست رفته داشته باشند تصریح کرد:از صاحبان اندیشه و قلم انتظار داریم مرگ مظلومانه معلم عزیز علی نوروزی و  فداکاری های جوان فداکار فرهاد کشاورز را که برای نجات جان دوستانش ایثار و از خودگذشتگی کرد با نگاهی نو به رشته تحریر درآورند تا الگویی برای همه ما باشد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
محمدی که حاکم امور راهداری شهر ماست .باید بداند که پای جای چه کسی گذاشته. که برای همگان پذیرفتنی نیست.ایشون میخواهد راه افرادی مثل مرحوم پروانه را ادامه بده که در توانش نیست. ایشون که مدیر کل از نحوه عملکردش راضی نیست چرا عذرخواهی ویا استعفا نمیدهد که مهندس ماهیاری بیچاره استعفا بده. به خدا قسم هم از نظر فنی وهم از نظر تعهد ماهیاری از محمدی بهتره .میتوانید در اداره راه استان به این موضوع برسید.
دوستدار
Iran, Islamic Republic of
ایشان ( آقای فدایی ) گرفتار هستند . با شماره ایشان تماس بگیرید . ایشان جوابگوی خیلی از کارهای کرده و ناکرده دیگر هم نیستند . لطفآ مزاحمشان نشوید .
دلواپس چرامی
United Kingdom
هیچگاه مسئولین ما زیر بار عذرخواهی نخواهند رفت . زیرا با این کار به کوتاهی و اهمال کاریشان اعتراف میکنند . خودتان را خسته نکنید .
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرتو بیامورزد کو گوش شنوا
بهلول
Iran, Islamic Republic of
ا- ضمن تاسف بسیار ، به خانواده این دو بزرگوار تسلیت میگویم
۲- آقای ارکیان آنچه شما فرمودید کاملا صحیح و مطلوب و منطقی است
۳- آقای ارکیان شما این حادثه را با حادثه ی کودک اصفهانی مقایسه کرده و انتقاد کرده اید که چرا به اندازه موضوع کودک اصفهانی به آن توجه نشده است . خدمت شما عرض شود ، آنچه که موجب برافروختن جامعه و از خواب بیدار شدن مسئولین میشود ، مطبوعات و رسانه ها هستند . متاسفانه مطبوعات و خبرنگاران محلی و کنشگران دنیای مجازی محلی در این باب بسیار کوتاهی کردند و موضوع را به آن شکلی که باید و شاید منعکس نکردند . هنوز هیچکس بجز شما چرامیها از جزئیات اتفاق افتاده برای فرهاد فداکار و دادن لباس گرم خود به مرحوم نوروزی و پیاده روی وی برای اطلاع رسانی ، خبر ندارند . من به عنوان یک شهروند هم استانی این حادثه ناگوار را از طریق سایتهای محلی دنبال کردم ولی این مواردی که مطرح کردید هیچکدام در اخبار مربوطه در سایتها منعکس نشده است . بنابر این ضمن اعتقاد به کوتاهی مسئولین در رفع مشکلات ، باید بگویم خبرنگاران محلی رسانه ها چه رسانه صدا و سیما چه مطبوعات و چه دنیای مجازی در انعکاس این حادثه ناگوار بسیار بسیار ضعیف عمل کردند . علت اینکه بخیه های کودک اصفهانی دنیا را تکان داد صرفا بحث رسانه های مستقل محلی از جمله اینترنت بود و بس . پس به عنوان عضو شورای شهرتان وظیفه دارید حقوق مردم خودتان را با فعال نمودن خبرنگاران مستقل و دنیای مجازه پیگیر باشید و الا از مطبوعات رسمی و صدا و سیما هیچ دودی بلند نمیشه .
چرام
Iran, Islamic Republic of
شورای ...
چرامی
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهری که مرغابی بود بر سر آن شهر رسوایی بود
واقعا برا خودم متاسفم که شما ها را به عنوان وکلای مردم فهیم و نوع دوست چرام انتخاب کردم
جناب ارکیان عزیز
خدا وکیلی حس بویایی داری بوی تعفن و گند جدولهای شهر چرام سر به فلک کشانده بابا کجای کاری
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای خودم که به شما رای دادم :خودم را نمی بخشم
بودلی
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف قاتل این عزیزان کسی نیست جز ماهیاری.این عزیزان اولین و دومینش نیستن که به علت بی توجهی این آقا جون خودشون رو از دست دادند .به طور میانگین هر ۲۰روز یه نفر تو سطح شهرستان چروم و دهدشت بر اثر تصادف جون خودشو از دست میده.خدارحمتشون کنه
کوهستان
Iran, Islamic Republic of
احسنت خوب گفتی واقعاچرام مظلوم است/
Iran, Islamic Republic of
همه چیز گفتی اماهیچ اشاره ای به رئیس اد اره راه چرام نکردی
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1