تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۴۸۷۴۹

لزوم بکارگیری اصول پدافند غیرعامل در اجرای طرح‌های عمرانی

۲
۰
کبنا ؛عبدالحسین صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در این هفته در سطح استان انجام می‌گیرد.

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هر یک از روزهای این هفته به یکی از مولفه‌هایی که مدیریت بحران را تسهیل می‌کند پرداخته می‌شود.

صالحی با بیان اینکه سیکل مدیریت بحران از یک خطر کوچک شروع می‌شود عنوان کرد: در صورتی که این خطر کوچک در زمان و مکان مربوطه برطرف نشود وقوع یک خطر بزرگ، حادثه، بحران و سپس فاجعه را به دنبال خواهد داشت.

وی سرلوحه قرار دادن پیشگیری در زمینه کاهش اثرات بلایای طبیعی را بسیار موثرتر از درمان دانست و گفت: با تبیین این موضوع در جامعه بسیاری از هزینه‌های سرسام‌آور فعالیت‌های روزمره اجتماعی اشخاص و جامعه کاهش می‌یابد چرا که همواره هزینه‌های پیشگیری کمتر از درمان است.

رئیس اداره پدافند غیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مقاوم‌سازی سرپناه‌ها، زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی مانند آب، برق، گاز، مخابرات، پل و راه‌ها می‌تواند در کاهش میزان خسارت بسیار موثر باشد، بیان کرد: دستگاه‌های متولی در این زمینه باید در مقاوم‌سازی و لحاظ کردن پدافند غیرعامل در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی همچنین افزایش آگاهی اقشار مختلف مردم نسبت به مقوله ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی را بسیار مهم دانست و گفت: رسانه‌های جمعی می‌توانند در این زمینه هرچه بیشتر ورود پیدا کنند.

رئیس اداره پدافند غیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین مقوله‌ها در کاهش میزان خسارات، افزایش آستانه تحمل و ارزیابی ریسک است.

صالحی تصریح کرد: در دنیای کنونی متخصصان ارزیابی ریسک در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و جا دارد که برای کاهش اثرات بلایای طبیعی موضوع ارزیابی ریسک در سیستم‌های اداری، غیراداری و حوزه‌های مختلف لحاظ گردد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی شرکت آب و فاضلاب استان نیز برنامه‌های مختلفی از جمله دوره آموزشی اطفاء حریق و نحوه کار با کپسول‌های آتش‌نشانی و مانورهای زلزله در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سلام
Iran, Islamic Republic of
از آقای مومن نسب بسیار سپاس گذارم که پدافند غیر عامل را در استان شناخته شده کرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مدیریت بحران وپدافند غیره عامل در استان چه جایگاهی دارند وچه وظایفی
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1