تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب : ۱۴۷۸۲۹

تنش جدی در جلسه هواداران بزرگواری / بزرگواری: انصرافم قطعی است

۱۲
۱
کبنا ؛انصراف حجت‌الاسلام علی محمد بزرگواری نماینده مجلس در دوره‌های هشتم و نهم در حوزه انتخابیه کهگیلویه از انتخابات دهم شوک بزرگی بر هواداران او وارد کرد تا جایی که با برگزاری جلسات سعی کردند او را از این کار منصرف کنند.bzrg

به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، خبر انصراف حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس نهم از کاندیداتوری در انتخابات دهم همه را از مخالف تا موافق شوکه کرد. حتی بسیاری از منتقدین بزرگواری در طول ۸ سال گذشته اقدام وی را پسندیده تلقی کردند.

اما چندی بعد در محافل غیررسمی و فضای مجازی مطالبی منتشر شد که بزرگواری به درخواست حامیان خود به صحنه انتخابات بر می‌گردد.
بنابر این گزارش؛ آنگونه که رسانه‌ها خبر می‌دهند نشستی توسط حامیان بزرگواری در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه برگزار گردید و بنا به اطلاعات رسیده از آن نشست از درخواست حداکثری حامیان از بازگشت بزرگواری به صحنه رقابت خبر می‌دهند، این جلسه با زد و خورد روبرو شد.

صبح دنا درباره این جلسه نوشت؛ پس ازبیانیه مورخه ۹۴/۹/۲۴ حجت‌الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری و انصراف وی از کاندیداتوری مجلس دهم، نشست هم‌اندیشی حامیان وی در مورخه ۹۴/۹/۲۶ با موضوع« قانع کردن آقای بزرگواری» مبنی بر بازگشت دوباره به صحنه انتخابات یا جایگزینی مناسب از میان حامیان وی برای شرکت درعرصه انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه برگزار گردید. در این نشست هم‌اندیشی که درفضایی سرشار از انتقادبرگزار گردید، حاج «خبره» که از بانیان اصلی برگزاری هم‌اندیشی ودبیرجلسه بود، سه عنوان را برای این نشست مطرح کرد که عبارتنداز: بازگشت آقای بزرگواری به صحنه انتخابات، انتخاب جایگزین و استفاده از ظرفیت حامیانی که قصد حضور در صحنه انتخابات دارند و مدتی است که فعالیت دارند.

«حسین ستوده» به نمایندگی از شهرستان بهمئی به ایراد سخن پرداخت و راجع به حضور دوباره بزرگواری در صحنه انتخابات، اظهار کرد: آقای بزرگواری به دلیل محصور شدن در حلقه مشاوران تمامیت‌خواه خود و تفکر بسته مشاوران و عدم توجه به عامه مردم استحقاق حضور دوباره در عرصه نمایندگی مردم را ندارد. مطالب صریح آقای «ستوده» با تشویق حاضرین در جلسه روبرو شد.

در ادامه نمایندگان چرام و سرفاریاب به ایراد سخن پرداختند و هردو متفق‌القول صلاح را در پایبندی آقای بزرگواری به بیانیه انصراف خود از نمایندگی دانستند. همزمان با طرح دیدگاه‌ها بارها مطالب سخنرانان مورد نقد شدید «منوچهر چک‌نژادیان» از کاندیدای احتمالی انتخابات قرار گرفت.

«صمدی نسب» نیز با طرح مواردی از قبیل ناسپاسی حامیان بزرگواری و بزرگ نمایی خدمات و در نهایت موافق بازگشت وی بود که مطالب «صمدی‌نسب» به شدت مورد انتقاد «بهمن جشانی‌پور» و «منوچهر چک نژادیان» قرار گرفت و فضای جلسه به شدت متشنج گردید و نمایندگان شهرستان بهمئی دراعتراض به اظهارات «صمدی نسب» جلسه هم‌اندیشی را ترک کردند و «وساطت‌ها» برای بازگشت دوباره مدعوین شهرستان بهمئی به ادامه نشست هم‌اندیشی با ناکامی مواجه گردید.

جلسه بدون حضور اکثر مدعوین شهرستان بهمئی ادامه یافت و نمایندگان شهرستان‌ها به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند و در نهایت و نتیجه‌گیری که «حاج خبره» در پایان جلسه قرائت کرد، جلسه هم‌اندیشی به نظر می‌رسید خروجی مثبتی نداشت.

**غیبت برخی از چهره‌ها در این نشست

اما حواشی جلسه که از متن جلسه پررنگ‌تربود عبارتنداز: نمایندگان قدر و استخوان‌دار سایر شهرستان‌ها و بخش‌ها درجلسه حضور نداشتند اما حضور موافقان و مخالفان شهرستان بهمئی ۵۰% جلسه را تشکیل داد.

*هیچ نماینده‌ای ازشهرستان لنده در جلسه حضور نداشت.

*سخنران نمایندگان بهمئی سردسیر آقای «نورالدینی» بود که جزء وی سایرین نمایندگان این شهرستان مخالف حضور مجدد «بزرگواری» در صحنه انتخابات بودند.

*در پایان جلسه آقای «م» در اعتراض به اظهارات «ص» نسبت به شهرستان بهمئی با وی درگیر شد و «ص» را سیلی زد. میان‌جیگری یکی از نمایندگان دیشموک باعث شد به اشتباه آقای «ن» به شدت نقش زمین شود.

*سماجت آقایان؛ «علی‌پور، «نیک‌پور»، «جمعه جهاندیده»، «صحنعلی حقانی» و «سرحدی رحیمی» برای بازگشت دوباره بزرگواری به صحنه انتخابات از دیگر حواشی جالب جلسه بود.

*جلسه پس از گذشت ۱۰ دقیقه از اذان مغرب بدون هیچ گونه بیانیه پایانی تمام شد.

**رد برخی اتفاقات در این جلسه

*به گفته صبح دنا، « محمدتقی خبره» یکی از لیدرها و برگزارکنندگان اصلی نشست به تشریح نتایج و حواشی نشست حامیان نماینده فعلی کهگیلویه پرداخت.

خبره فضای حاکم برنشست روز گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اکثر حاضرین و مدعوین نشست دیروز بر ماندن حجت‌السلام بزرگواری در صحنه انتخابات تاکید کردند.

وی در واکنش به مطالب منتشر شده در فضای مجازی و تشنج در جلسه دیروز افزود: معمولاً چنین نشست‌هایی عاری از تشنج نیستند اما فردی که سعی در بهم زدن جلسه داشت به همراه تعدای افراد دیگر و همسو با او اصلاً به این نشست دعوت نشده بودند.

خبره یادآورشد: این فرد می‌خواست خودش را کاندیدا معرفی کند و وقتی دید فضا برخلاف میل وی می‌باشد و اکثر حاضران اصرار بر ماندن «حاج آقا» دارند سعی در متشنج کردن نشست داشت.

وی هم چنین به اختلافاتی که این افراد از شهرستان بهمئی با هم داشتند و سعی می‌کردند به نشست انتقال دهند نیز پرده برداشت.

محمدتقی خبره با تایید قهر کردن همین افراد در جلسه هرگونه درگیری و کتک‌کاری را تکذیب و اضافه کرد: اینکه گفتند آقای «م» دراین ماجرا نقش بر زمین شده صحت ندارد و به علت کسالت و تنگ نفسی که ناشی از بیماری دارند میباشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: در پایان نشست بیانیه‌ای تنظیم شده است که با توجه به تعطیلی در اولین فرصت این بیانیه را دراختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار خواهیم داد.

**بزرگواری: انصرافم قطعی است/ از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کنم؟

نماینده کهگیلویه گفت: به هیچ عنوان از تصمیم خود مبنی بر کناره گیری در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف نخواهد داد.

علی محمد بزرگواری در گفت‌وگو  با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که بعد از انتشار بیانیه، عده‌ای در فضای مجازی از انصراف شما از تصمیم تان خبر دادند، اظهار کرد: بطور حتم اینجانب در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نامزد نخواهم شد.
بزرگواری گفت: من تصمیم خود را گرفته و دلایل خودم را هم در بیانیه‌ام عنوان نموده‌ام و برآن نیز پای می‍‌فشارم.
این نماینده هشت ساله کهگیلویه بزرگ در پاسخ به این سئوال که آیا قصد دارید از نامزد خاصی در حوزه انتخابیه حمایت کنید؟ اظهار داشت: بنده از هیچ نامزدی در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام  بهمئی و لنده حمایت نمی‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کار درسش هم هم ینه، کلا سیت خیلی سنگین تره ایکاره کنی، فکر ایکنی الان تعریفت این که ایخی کرسی مجلسه رها کنی ، نه ککا خبری وی گپل نی، کارت دروس بی چون نه مال ای گپلی‌
Iran, Islamic Republic of
اگر جمعه جهاندیده نبود بزرگواری هم نبود جمعه بود که اسلام را زنده نگه داشت
Iran, Islamic Republic of
شاید اینم نوعی شگرد تبلیغاتی بوده
دلگیر
Iran, Islamic Republic of
نه ترا به خدا بزارین بیاد اگر۱۸۰۰ رای گچساران را اورد .خودش می داند به لطف شورای نگهبان دو دوره نماینده مجلس شد
Iran, Islamic Republic of
این دفعه باید یکی از بهمیی کاندیدا شود
Iran, Islamic Republic of
متاسفم کبنا .. چرا نظرات را تا دوروز بعد منتشر می کنید منتظر جواب هستم؟؟؟
Europe
خاک تو سر کبنا نیوز
Iran, Islamic Republic of
کبنا در حوزه دهدشت بسیار دروغگو و غیر حرفه ای کار میکنه
مگسان دور شیرینی
Iran, Islamic Republic of
کسانی که در این جلسه مخالف امدن بزرگواری بودند در زمان دولت احمدی نژاد مسئول بودند ولی وقتی دولت روحانی آمد و پستشان را گرفتند سید را مقصر کردند . کسانی بودند که حتی معاون فرمانداری بودند .و..... اینها همان ... در زمان جناح چپ که قبل از بزرگواری بودند نیز پست داشتند و حالا به دنبال عدل هاشمی هستند
Iran, Islamic Republic of
یه چی و طرفدارلته خو خوت با عملکردت فراری دی ، مابقیش هم ای بمکو بین که خشونه خوب و همه نشون دان، واقعا باید ده خوته سی رفتن آمایه کنی.
باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
اقای بزرگواری کار درستو کردین که میخواید انصراف بدید چون شما بدرد مجلس نمیخورید چون ....ندارید.شما فقط به جای سواد ..دارید که ...دورش گذشته و فقط ابرو مارو میبری باهاش
هه هه
Iran, Islamic Republic of
یارو پولیتیک زده
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1