تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۱۴۷۷۱۸

بزرگواری از دو هزار رأی تا سیاستمداری

۱۱
۰
کبنا ؛ حمید علی پور
 
زمانه بدجور با آقای بزرگواری سر سازگاری دارد. او حالا هشت سال نماینده کهگیلویه بزرگ بوده و مخالفانش چه بخواهند و چه نخواهند جلوی او زانو زده اند.اکنون آقای بزرگواری خود را بر قالیچه سلیمان میبیند و از عرش به فرشیان مینگرد.
بزرگواری فراز و نشیب های زیادی در تاریخ سیاسی خود داشته است اما در مقطع کنونی به اوج بلوغ سیاسی رسیده و در بزنگاه تاریخی زندگیش تصمیمی کلیدی گرفته است.در چند روز اخیر خبر کناره گیری آقای بزرگواری نقل تمام محافل سیاسی شده و گمانه زنی های سیاسیون از تصمیم ایشان متفاوت بوده است .
اما چه شد که ایشان عطای نمایندگی را به لقایش بخشید؟
حجت‌ا‌لاسلام و المسلمین «سیدعلی محمد بزرگواری» در اوج گمنامی و در زمانی که حوزه های انتخاباتی شهرستان های کهگیلویه و گچساران منفک نشده بودند پا به عرصه انتخابات گذاشت و با پشتوانه طایفه بزرگ سادات امامزاده علی آرای بدی را هم کسب نکرد.اما در حضور دوم خود و با شناخته تر شدن ایشان نزد مردم آرای قابل قبولی رابدست آورد و تا مرز قبولی هم پیش رفت اما نشد ...
همین آرا او را مصمم تر کرد تا در دوره بعد نیز شرکت کند، در این دوره حوزه های شهرستان های کهگیلویه و گچساران تفکیک شده بود و او در حوزه شهرستان گچساران نام نویسی کرد.اما آنچه که فکر نمی کرد شد. او قریب به دو هزار رای آورد و این آرا آب سردی بود که تا مدت‌ها بر تن خود احساس نمود، پس از این دوره مدتی از سیاست دور شد و به تدریس پرداخت.
اگر بخواهیم نموداری از زندگی سیاسی آقای بزرگواری ترسیم کنیم اوج تنزل وی در همین برهه زمانی بوده است. پس از این دوره حتی اگر از خود ایشان سئوال میشد که آینده را چگونه پیش بینی میکنید؟ هرگز تقدیرش را به نقطه کنونی متصل نمی کرد.
اما زندگی روی خوش را به آقای بزرگواری نشان داد و پرنده خوشبختی روی شانه او هم نشست.
مدتی بعد از آن شکست (به گفته خود به اصرار دوستان ) این بار در حوزه شهرستان کهگیلویه نام نویسی کرد و با کوله باری از تجربه شروع به فعالیت نمود و در نبود چهره های سرشناس، ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا بالاخره طعم پیروزی را بچشد و بر کرسی سبز مجلس تکیه بزند .
این چهار سال برای آشنایی آقای بزرگواری با سیاست های کلان کشور و شناخت افراد سرشناس لشکری و کشوری کفایت میکرد . با چشم به هم زدنی چهار سال سپری شد و دیری نپایید که انتخابات مجلس نهم فرا رسید و باز هم همان استرس های همیشگی.
صحنه انتخابات شهرستان کهگیلویه برای آقای بزرگواری بدون رقیب جدی بود و این بار نیز ابر و باد و ... به کمک آمدند تا حامیانش دومین پیروزی انتخاباتی او را جشن بگیرند.
آقای بزرگواری با ورود به دور دوم نمایندگی بیش از پیش در صف اصولگرایان تندرو مجلس قرار گرفت و هم نشین آقایان کوچک زاده،رسایی،حسینیان و ... شد.او در همین راستا به سخنرانی های تند و آتشین در مجلس پرداخت اما در یکی از این سخنرانی ها نا خواسته توصیف نادرستی از همزبانان لر خود انجام داد، وی لر ها را با چماق هایشان توصیف کرد .
پس از این سخنرانی بود که مورد تخریب همه جناح ها قرار گرفت و هر چه تلاش کرد نتوانست حرف هایش را توجیه کند حتی سکوت کوتاه مدت او نیز در مجلس باز هم حافظه مردم دیارش را پاک ننمود .در کنار این اشتباه شایعات زیادی پیرامون ایشان را فرا گرفت ،از سطح معلوماتش نسبت به رایانه گرفته تا میکس صدایش روی یک آهنگ زیر زمینی و مصاحبه با شبکه های بیگانه و ...همه اینها دست به دست هم داد تا محبوبیتش نزد مردم کاهش یابد.
اما این چهار سال در حال اتمام است و به انتخابات مجلس دهم نزدیک می شویم.
اکنون بزرگواری بزرگوارانه از کاندیداتوری در انتخابات انصراف داد تا یکی از سیاستمدارترین مردان استان لقب بگیرد.
پس از گذری مختصر بر زندگی سیاسی ایشان در می یابیم کناره گیری از انتخابات بهترین تصمیم در مقطع کنونی است تا سرنوشت نمایندگانی که قبل از این با چشم بستن بر حقایق دوباره وارد صحنه شدند و طعم شکست را چشیدند تجربه نکند.آقایانی از شهرستان های بویراحمد و گچساران که به مشاوران خود گوش ندادند و حقایق را جوری دیگر برای خود تفسیر کردند.
مسلما آقای بزرگواری که چهره شناخته شده ای برای اصولگرایان کشور قلمداد میشود پس از فراغت از نمایندگی با پیشنهادهای کاری در سطح کشوری روبرو خواهد شد و به مردم استان و دیارش در دیگر پست های مهم کشور خدمت رسانی خواهد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ها مثل خدمتش من ای هش سال، هوی ولمو کن تن خیا.
سعید
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه تمام کامنت گزارن عزیزاگربرگردین به عقب تاحالاهروقت جناب آقای بزرگواری حرف زدندفقط وفقط برای اصول گرای وخطشان حرف زدندوبرضدچپ هاحرف زدندحرف هاوصاحبه های بزرگواری کاری به خدا،پیغمبر،وحق نداردفقط هرکس ازجناحش نیست بداست وهرکس بااوست خوب است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
نفهمیدیم چه شد؟
آخه بزرگواری خوبه یا بد؟
معلومه اولین باره که دست به قلم میشی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر اقاحمید
شهروند گچ
Iran, Islamic Republic of
والا خودش حسینی فهمید تایید نمیشن بخاطر پولی رحیمی معاون اول داد بشون از ترس تایید نشدن کاندید نشدن از این جهت میشه عاقل فرضشون کرد وگرنه نمایندگی مزه اش شیرین تر از این حرفاس کسی براحتی دست بکشه ازش جونم.
Iran, Islamic Republic of
احسنت...
Iran, Islamic Republic of
آخ سی بزرگواری
اشنا
Iran, Islamic Republic of
متن بسیار جالبی بود وبه دور ازجانبداری و واقعیت ها نوشته شده بود .امیدوارم به نگارش چنین متن های با رعایت انصاف ادامه دهید .
چرام
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاج آقابزرگواری
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت مهندس علی پور.....
امیدوارم تمام افراد همچون شما دست از قضاوت های شخصی بردارند و فقط واقعیت را بیان کنند
احسان
Iran, Islamic Republic of
همه متن نویس شدن!!!!!
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1