تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۱۴۷۶۹۲

وقتی کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود، اجازه صحبت دهیم

۱
۰
کبنا ؛





 به همت سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد و حوزه علمیه یاسوج، نشست دوستانه و تحکیم بخش حوزه و دانشگاه با حضور جمعی از حوزویان و دانشجویان دانشگاههای مرکز استان در حوزه علمیه یاسوج برگزار شد.
وحدت حوزه و دانشگاه باید در راستای شناختن راه حق از باطل دانشجویان باشد



حجت‌الاسلام دادخواه دادخواه با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پا به پای علم و دین است، افزود: علما، پزشکان و منجمان بزرگ اسلام متفکران دینی بودند تا وقتی دین حاکم بر صحنه بود از وقتی غربی‌ها و سیاست مدارها و صهیونیست برای نابودی دنیای اسلام نقشه می‌کشیدند دانش را همراه سیاست وارد کشور کردند و قصد داشتند علم را از دین جدا کنند.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را خاری در چشم دشمنان دانست و افزود: امروز وحدت حوزه و دانشگاه باید در راستای بصیرت‌افزایی و شناختن راه حق از باطل به دانشجویان باشد.

دادخواه علم و دین را دو بال محرک و اصلی یک مجموعه دانست و گفت: اگر علم باشد اما شناختی از دین و فرهنگ در آن علم نباشد، در این صورت چنین علمی رو به فنا است.
وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند حربه و نقشه‌های دشمن را از بین ببرد
اسماعیل مدبرمقدم مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وقتی قرار است خودمانی صحبت کنیم باید مشکلات هم بیان شود. متاسفانه امروزه مردم به سمت غرب زدگی یا در فضای غربی هستند.
وی با بیان اینکه فضای جامعه ما راکد می‌ماند زیرا تنها در حرف هستیم، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه باید با جهت گیری واتحاد برای رسیدن به هدف مشترک یعنی رسیدن به حکومت عدل الهی است. در گذشته وقتی یه روحانی صحبتی می‌کرد جامعه را تغییر می‌داد ولی امروزه جوانان نمی‌پذیرند و این مشکل از کم کاری ماست و از بیرون نیست.

مدبرمقدم با بیان اینکه امروز وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند حربه‌های دشمنان خارجی و حتی مرعوبین داخلی را در هم بشکند، اظهار کرد: ایران اسلامی فضایی انقلابی دارد و کسانی که امروز می‍‌خواهند در این ملت اقتدار انقلاب را به کشورهای دیگر صادر کنند باید روحیه انقلابی داشته باشند.

مسئول بسیج دانشگاه علمی کاربردی استان ابراز کرد: متأسفانه امروز کسانی در داخل با ایده‌های غرب صفتانه خود روز دانشجو را به روزی سیاست زده گره زده‌اند و ماهیت آن را از بین برده‌اند و در پشت برده نیز از کسانی که محکوم فتنه ۸۸ بودند در این روز بزرگ علمی دعوت کردند.
مدبرمقدم با بیان اینکه امروز وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر از گذشته احساس می شود، بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه امروز می‌تواند حربه و نقشه‌های دشمن را از بین ببرد.
وی بر لزوم بهره بردن جوانان از ایده و تفکرات حوزویان در پیشبرد اهداف آنان در مبارز ه با توطئه های نفوذ دشمن اشاره کرد و بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید در عمل باشد و در کلام خلاصه نشود.
مدبرمقدم تصریح کرد: جوانان امروزی تشنه علم و ادیان هستند و طلبه‌های ما باید بیشتر با جوانان در راستای اعتقاد سازی آنها ارتباط فی مابین داشته باشند.
تفکرات مسموم درباره وحدت حوزه و دانشگاه
حجت‌الاسلام رضوی از اساتید حوزه در این نشست گفت: مهمترین مانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه عدم وحدت، همدلی، خوش بینی و شناخت متقابل است این دو نهاد مقدس است. وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در عمل است.
وی افزود: می‌توانیم دین را از حوزه بگیریم و در دانشگاه با قالب هنر به جامعه عرضه کنیم. در بحث پزشکی چرا یک اخلاق پزشکی در حوزه ارایه نکنیم که شاهد همچنین حوادثی در یکی از شهرهای ایران بخاطر پول بخیه دختربچه را بکشند و مجبور باشیم پزشک را اخراج کنیم.







رضوی به برخی تفکرات مسموم در جامعه اشاره کرد گفت: برخی امروز می گویند که حوزه باید کار خودش و دانشگاه کار خودش را انجام دهد که این تفکر تفکر وحدت حوزه و دانشگاه نیست.
وی به برخی تفکرات از سوی برخی گروههای تندرو در راستای تضعیف وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: برخی می خواهند وحدت حوزه و دانشگاه را کم رنگ جلوه دهند و رابطه این دو گروه با هم را از بین ببرند.
این استاد حوزه با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه هم از نظر علمی و هم از نظر فقهی باعث بالندگی و توسعه علم در کشور خواهد شد، بیان کرد:امروز باید نقش کرسی های آزاد اندیشی ، پروژه های علمی  و سیمنار ها در راستای شناخت از همدیگر باشد.
رضوی تصریح کرد: امروز حوزه و دانشگاه باید به عنوان دو برادر در راستای علم ، علم و افروزی و بصیرت افزایی قدم های بلندتر و مستحکم تری را بردارند.
وی با بیان اینکه امروز شناخت، اصلی ترین نقشه راه برای وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه است، بیان کرد: باید با ترسیم راه شناخت و تولید نرم افزار این دو بال مهم علمی و فرهنگی کشور را با هم گره بزنیم.
 
اصغر جویبار یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: تنها کار فرهنگی از زمان انقلاب تا بحال زیارت عاشورا بوده و هیچ برون داد خوبی نداشته است. نهاد رهبری امروزه از فعالیت خود دست کشیده است.
 
وقتی کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود باید اجازه صحبت دهیم و باید منطق داشته باشیم
در ادامه حجت‌الاسلام کعبی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه را شعاری و سیاسی نکنیم در پاسخ به دانشجوی دانشگاه یاسوج گفت: چون وحدت حوزه و دانشگاه عملاً وجود ندارد ما خیال می‌کنیم محرم و صفر هیچ خدمتی به اسلام نکرده است. در صورتی که حوادث سال ۸۸ وقتی به اوج می‌رسید باز هم عاشورا نجاتش داد. نهاد رهبری برای حفظ امنیت و احترام به مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاد اندیشی را لغو می‌کنند.
وی گفت: وقتی کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود باید اجازه صحبت دهیم و باید منطق داشته باشیم.
 
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام شهباززاده یکی دیگر از اسایتد حوزه علیه به برخی تفکرات غلط که می‌گویند کار بسیج دانشجویی و حوزه فقط زیارت عاشورا است، گفت: همین تفکرات بودند که در سال ۸۸فتنه را به وجود آروند و به پرچم و علم سید الشهدا و عزادارانش رحم نکردند.
وی زیارت عاشورا و تفکر عاشورایی و حسینی(ع) را عامل اقتدار و قدرتمند شدن اسلام و ایران اسلامی در منطقه دانست و افزود: یکی از عوامل اصلی که باعث روز بزرگ ۹دی در صحنه تاریخ ایران اسلامی شد، تعرض عده ای خود فروخته و نادان به ساحت مقدس سید الشهداء بود که روح مردم از این حرکت ضد بشری جریحه دار شد.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر نهضت سرخ حسینی نبود، امروز نه نامی از ایران و نه نامی از اسلام وجود نداشت، پس چرا برخی با وقاحت تمام این فرهنگ بزرگ و غنی اسلام را زیر سئوال می برند.
وی با بیان اینکه برخی امروز به دنبال فتنه های بزرگتر از فتنه ۸۸اما به صورت نرم هستند، بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باعث برملا کردن این نقشه ها و توطئه ها خواهد شد.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وحدت به معنای آرمان خواهی و حفظ ارزشها ست.
شهبازاده به بها ندادن برخی دانشگاهها به دانشجویان انقلابی اشاره کرد و گفت: امروز همین آقایان می خواهند دانشجویان انقلابی را قشری تندور بنامند که در اصل همه می دانند که چماق به دستان فتنه کیست.
در پایان این مراسم بر لزوم هرچه نزدیک تر شدن تفکرات دانشجویان و حوزویان در رابطه با مسائل گوناگون بحث و تبادل نظر شد.




































نام شما

آدرس ايميل شما

من
Iran, Islamic Republic of
خودگویی و خود خندی به به چه هنرمندی
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1