تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۱۴۷۱۰۸

از نجات سه شکارچی دنا تا لغو پرواز فرودگاه یاسوج

۰
کبنا ؛باز بودن همه محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد     
مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به بارش برف از شبانه روز گذشته در مناطق سردسیری استان گفت: هم اکنون به همت ماموران راهداری همه راه های ارتباطی اصلی استان باز است و عبور و مرور به صورت عادی جریان دارد.
وی گفت: ۲۷۹  نیروی راهداری با۲۱۸دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار کار بازگشایی مسیرهای برفگیر را در طول شبانه روز به عهده دارند.
وی گفت: رانندگان و مسافرانی که قصد عبور از محورهای مختلف استان را دارند می توانند قبل از حرکت از طریق شماره ارتباطی۱۴۱و یا تلفن ۰۷۴۳۳۳۳۴۴۲۰ از آخرین وضعیت راه ها آگاه شوند.
براساس پیش بینی هوا شناسی تا بعد ازظهر امروز بارش برف در شهرستان های سردسیری کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.
در محورهای کوهستانی کهگیلویه وبویراحمد ۲۱ گردنه برفگیر و سخت گذر وجود دارد.
بیش از پنج هزار کیلومتر جاده اصلی ، فرعی و روستایی در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد که بیش از سه هزار کیلومتر آن در مناطق کوهستانی و برفگیر قرار دارد.۰۰۰۲
 

پس از ۷ ساعت گرفتاری در برف و کولاک صورت گرفت
نجات جان ۳ شکارچی از مرگ توسط محیط‌بانان دنا
۳ شکارچی که ۷ ساعت گرفتار برف و کولاک شده بودند توسط محیط‌بان دنا از مرگ حتمی نجات یافتند.
به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پارک ملی دنا با اعلام این خبر گفت: در ساعت ۲۲ شب گذشته و همزمان با بارش برف در ارتفاعات استان خبردار شدیم که سه نفر شکارچی به قصد شکار وارد ارتفاعات میمند در منطقه پارک ملی دنا شده‌اند.
نجفعلی رجب‌زاده با اشاره به اینکه شکارچیان راه را گم کرده بودند گفت: به علت بارش سنگین برف و عدم آشنایی متخلفین از منطقه و پوشش کامل راه‌ها بوسیله برف و همچنین تاریک بودن هوا متخلفین به طور کامل قطع امید کرده بودند.
این مقام مسئول به اعزام مجرب‌ترین محیط‌بانان به منطقه اشاره کرد و گفت: به محض اطلاع تیم مجربی از محیط‌بانان به منطقه اعزام شدند که در کمترین زمان ممکن موفق به شناسایی مکان متخلفین شدند.
رجب‌زاده در ادامه افزود: به علت سردی هوا بدن متخلفین آن‌چنان خشک شده بود که توان راه رفتن را از دست داده بودند.
این مقام مسئول ضمن تشکر و قدردانی از زحمات محیط‌بانان به دلیل پیاده‌روی هفت ساعته در برف و نجات جان متخلفین گفت: منطقه‌ای که این افراد در آن گرفتار شده بودند را کسی به درستی نمی‌دانست و اگر هوش و ذکاوت محیط‌بانان نبود قطعا سرنوشتی غیر از این در انتظار آنان بود.
رجب‌زاده به رفتار انسان‌دوستانه محیط‌بانان در این عملیات اشاره کرد و گفت‌: علی‌رغم هنجارشکنی این افراد محیط‌بانان به محض مشاهده برای نجات جان آنان با روشن کردن آتش و گرم کردن بدن آنها سرانجام پس از هفت ساعت آنها را به پایین انتقال دادند.
وی گفت: از متخلفین تعداد یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی غیرمجاز و یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی مجاز به همراه سایر الات و ادوات جرم کشف و ضبط گردید.
رئیس پارک ملی دنا گفت: متخلفین تحویل کلانتری مربوطه داده شدند و پرونده‌ای علیه آنها تشکیل که به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

 
بارش برف در واپسین روز های پائیز
بارش برف در واپسین روز های پائیز


یر اساس گزارش سازمان هواشناسی بارش برف که از دوشنبه شب در کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است تا بعد از ظهر روز سه شنبه ادامه دارد.









 
 

 

 
 
 

 
 
 
 
 

 

 
 

 
 




پرواز فرودگاه یاسوج لغو شد
مدیرفروگاه یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرواز رفت و برگشت یاسوج- تهران امروز سه‌شنبه، ۲۴ آذر ماه لغو شد.
علی محسنیان افزود: این پرواز بنا بر اعلام شرکت هواپیمایی آسمان به‌علت شرایط بد آب و هوایی فرودگاه مهرآباد از تهران لغو شد.
وی اظهارکرد: البته اگر پرواز امروز تهران - یاسوج و بالعکس انجام می‌شد امکان فرود در فرودگاه یاسوج به‌دلیل کاهش دید افقی وجود نداشت.



۶۰ درصد راه های روستایی کهگیلویه وبویراحمد بازگشایی شدند
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از بازگشایی حدود ۶۰درصد راه های روستایی در مناطق برف گیر و سخت گذر استان خبر داد و گفت: اکیپ های راهداری همچنان مشغول بازگشایی سایر مناطق و جاده های برف گیر هستند.
علی شیر محمدی افزود: جاده پشت کوه جلیل، بردپهن زیلایی و مله میر عمده ترین مناطق و جاده های روستایی برف گیر در استان بوده اند.
وی تصریح کرد: تردد در برخی جاده های روستایی از جمله مله میر چرام و زیلایی بویراحمد همچنان با سختی و تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
محمدی اظهار کرد: با تلاش اکیپ های راهداری نیز تمامی جاده هیا اصلی و فرعی در استان نیز باز و تردد در انها جریان دارد.
وی از وجود بیش از ۴۵گردنه و یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برف گیر در سطح استان خبر داد و گفت: بیش از ۵۱ اکیپ راهداری به طور شبانه روز مشغول بازگشایی این مناطق هستند.
محمدی با بیان اینکه بیش از ۲۷۰ نیروی راهداری در قالب ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار و حدود ۲۷۰ ماشین آلات سبک و سنگین عملیات راهداری در نقاط برف گیر و جاده های ارتباطی را آغاز کرده اند، افزود: شب گذشته بیش از ۸۰ خودروی گرفتار در برف در دو منطقه جوخانه و مله میر در مسیر بارگاه امام زاده علی (ع) در چرام از سوی نیروهای راهداری نجات یافتند.
محمدی میزان بارش برف طی شبانه روز گذشته در منطقه جوخانه چرام، مله شوره، سپیدار و سی سخت را به ترتیب ۳۰، ۲۰، ۳۰ و ۱۵ سانتی متر اعلام کرد.
وی افزود: از مجموع شش هزار و ۵۴۸ کیلومتر راه های استان حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر فرعی و مابقی نیز راه های روستایی است.
محمدی تصریح کرد: از مجموع حدود چهار هزار و ۷۱۵ کیلومتر راه روستایی در استان بیش از یکهزار و ۹۰۰ کیلومتر آن آسفالت است.
کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.



مدیر راه اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:
۵۱اکیپ راهداری کهگیلویه و بویراحمد آماده خدمت رسانی به مردم هستند


یاسوج – معاون راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷۹ نیروی راهداری در قالب ۵۱ اکیپ کار بازگشایی مسیرهای برفگیر این استان را در طول شبانه روز به عهده دارند.
ماشین آلات راهداری خراسان شمالی

علی‌شیر محمدی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در این استان، افزود: نیروهای راهداری مستقر در این راهدارخانه ها با ۲۱۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به مردم و مسافران گرفتار در برف خدمات ارائه می‌دهند.

وی از انسداد برخی راه‌های روستایی در مناطق سردسیری این استان در اثر بارش برف و باران خبر داد و یادآور شد: راه روستایی زیلایی و شبلیز در شهرستان بویراحمد مسدود است و هم اکنون نیروهای راهدارخانه‌ها در حال بازگشایی راه‌های این روستاها هستند.

محمدی اظهار داشت: در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی اصلی استان باز است اما تردد در راه‌های برخی روستاهای شهرستان های بویراحمد و دنا به دلیل بارش برف به کندی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود ۲۱ گردنه برفگیر در محورهای مواصلاتی استان، استفاده از زنجیر چرخ و وسائل گرمایشی را ضروری عنوان کرد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از بازگشایی راه های روستایی مسدود شده تا فردا خبر داد.




قلعه رئیسی بیشترین میزان بارندگی در کهگیلویه وبویراحمد
کارشناس هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیشترین میزان بارندگی در استان مربوط به شهر قلعه رئیسی با ۴۷ میلیمتر بارش گزارش شده است.
ولی بهره مند افزود: آبدهگاه باشت و دهدشت به ترتیب با ۴۰ و ۳۴٫۱ میلیمتر بارندگی نیز جوز مناطق پربارش شبانه روز گذشته بود.

وی با بیان بیان اینکه عمده بارش در مناطق سردسیری استان و شهرهای یاسوج و سی سخت بویژه در ارتفاعات به صورت برف بود، افزود: میزان بارش در شبانه روز گذشته در این شهرها نیز به ترتیب ۳۲ و ۲۸ میلیمتر بوده است.
بهره مند میزان بارندگی در این مدت در شهرهای دوگنبدان ، لیکک، باشت، چرام ، لنده و منطقه امام زاده جعفر را نیز به ترتیب ۱۳٫۶ ، ۲۵٫۲، ۲۸، ۳۰ و ۱۸٫۶ میلیمتر اعلام کرد.
بهره مند با بیان اینکه بارندگی تا ظهر امروز (سه شنبه) ادامه دارد، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یاسوج وسی سخت با دمای صفر درجه سردترین و امامزاده جعفر با دمای حداکثر ۲۳ درجه گرمترین نقطه استان گزارش شده است.
بارش برف و باران که از عصر روز گذشته در نقاط مختلف این استان شروع شده علاوه در اختلال در تردد خودروها و برف گیر شدن برخی جاده ها موجب خوشحالی کشاورزان بویژه در مناطق گرمسیر شده است.
هم اکنون نیز بارش سنگین برف در شهرهای یاسوج و سی سخت همچنان ادامه دارد.
بارش برف در برخی مناطق از جمله مله شوره و گردنه کاکان یاسوج و جوخانه چرام تا بیش از ۳۰سانتی متر گزارش شده است.
شب گذشته بیش از ۵۰ خودور گرفتار در برف نیز در منطقه برف گیر جوخانه شهرستان چرام از سوی نیروهای امدادی هلال احمر و راهداری نجات یافتند.
۲۷۹ نیروی راهداری با ۲۱۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار نیز کار بازگشایی مسیرهای برفگیر را انجام می دهند.
در محورهای کوهستانی کهگیلویه وبویراحمد ۲۱ گردنه برفگیر و سخت گذر وجود دارد.
از مجموع حدود پنج هزارکیلومتر جاده اصلی ، فرعی و روستایی در کهگیلویه وبویراحمد ،بیش از سه هزار کیلومتر آن در مناطق کوهستانی و برفگیر است.
استان حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

 بعدازظهر سه شنبه سامانه بارشی از کهگیلویه و بویراحمد خارج می شود
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی نقشه های پیش یابی، با خروج تدریجی سامانه بارشی از بعدازظهر روز سه شنبه جو پایداری برای استان پیش بینی می شود.

ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش پراکنده بتدریج کاهش پدیده، کاهش دما ، وزش باد برای ۲۴ ساعت آینده برای مناطق گرمسیری استان پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: برای مناطق سردسیری نیز بارش باران و برف، بتدریج کاهش پدیده، کاهش دما و وزش باد پیش بینی می شود.
وی عنوان کرد: لیکک با ۱۸۴ میلی متر، همچنان پربارش ترین شهر در کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری است.
بهره مند بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با بیشینه دمای ۲۲/۸درجه سانتیگرادگرمترین و سی سخت با کمینه دمای ۰/۴-درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1