تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۴۷۱۰۳

تصمیم تاریخی

۶
۰
کبنا ؛محمدعلی کیانی*
تصمیم تاریخی حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین بزرگواری به عموم جوانان درس بزرگ اخلاقمداری را به خوبی آموخت. از آن سید گرامی، غیر از این هم انتظار نمی‌رفت. آن سید دلیر نشان داد که می‌توان عمری را خدمتی صادقانه به جا آورد و در وقتش بر عهدی که نهاد تمکین کند.IMG-20150520-WA0012
حافظه ما یادآور ابراز عقیده‌ای بود که حاج‌آقا در تبلیغات انتخاباتی دوره نهم مجلس شورای اسلامی؛ بارها در مجلس عمومی و خصوصی بر وجود سرمایه‌های انسانی فراوان تأکید کرده بود و به صراحت گفته بود که با وجود این همه استعدادهای انسانی، دو دوره نمایندگی برای هر نماینده کافی است و باید میدان رقابت را برای سایر نخبگان خالی کرد.
شاید برای بعضی از سیاسیون دور از انتظار بود که این وعده به عمل منتج شود اما برای ما دانشجویان که اینجانب با قاطبه آنان در دانشگاه‌های تهران هم صحبت شده بودم دور از یقین نبود. نیز آنکه این انصراف مدبّرانه، پایانی بود برای شایعاتی که می‌گفتند «حجت‌الاسلام بزرگواری» دنبال رد صلاحیت شدن سایر کاندیداهای رقیب بوده است. به خوبی معلوم بود و اکنون به روشنی عیان گشت که مشی وجودی «سیّدصادق» ما فراتر از این مسائل سطحی است و آنان که بر طبل تخریب می‌کوبیدند؛ اکنون از آن صحبت‌های خلاف واقع خجل‌اند.
ایشان در اوج تنش‌های سیاسی و درگیری‌های جناحی که برای ما جز دعوای نام و قدرت نیست؛ انصراف خود را به نفع جریان عملگرای ارزشی اعلام کرد که مویّد همان صداقت دیرینه‌شان بوده است و درسی برای سیاسیون امروز و جوانان یا همان مدیران فردا که می‌خواهند در ساحت سیاست و دعوی قدرت قدم بگذارند.
اکنون به پشتوانه همین صداقت و معرفت همیشگی که در جوانب زندگی  ایشان ملموس است؛ زلال‌ترین سلام و صمیمانه‌ترین درود را نثارش می‌دارم و به پاس این جوانمردی تاریخی، دست مریزاد می‌گویم.
سرد است قوی پنجه و جانکاه زمستان قول شرف ای باد بهاری که نخوابیم.

* فعال دانشجویی
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
چه تصمیمی ؟ کدام تاریخ؟ چه کشکی چه پشمی ؟ طرف رای نمی آورد و خودش هم میدونست که رای نمی آورد . .توی این ایام نمایندگی ضعیفترین نماینده در کل دوران مجلس بود . حالا چه درس اخلاقی به جوانان داده جناب نویسنده ؟ درسی که ایشون به جوانان داده چ.هین و افترا به دیگران و شعار. . ب. اطاقی بسازند تا اموات را کفن و دفن کند همان شغلی که بیست سال پیش بهرام تاجگردون بهش پیشنهاد داد .
Iran, Islamic Republic of
اگه دوباره بهانه احساس تکلیف نکند واقعاً حرکت تاریخی کرده و برای همه این عمل بسیار قابل ستایش و ماندگار است
Iran, Islamic Republic of
واقعا دمش گرم ، همین یه حرکت می ارزید به کل حرکات نامربوط در طی این هشت سال، دیگه کسی رو اطراف خودت نذاشتی که در کنارشون پا به عرصه بذاری , البته
سعید
Iran, Islamic Republic of
تشکر از حاج آقای با صداقت و تشکر از برادر خوبم کیانی
چرام.
Iran, Islamic Republic of
خدادونه بزرگواری //مجلس بود.این دوره نمیتونست دست تو صندوق ها ببره.چون ارا واقعیش رو میشد فرار را برقرار ترجیح داد.
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری نباید هر روستایی رو شهرستان میکرد که الان..........
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
1