تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۱۴۶۷۲۸

اتمام مطالعات بافت فرسوده گچساران

۰
کبنا ؛مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات بافت فرسوده شهرستان گچساران انجام شد و حدود ۲۸ هزار نفر در بافت فرسوده این شهر زندگی می‌کنند.
حسن فدایی در نشست بافت‌های فرسوده اظهار داشت: مطالعات اولیه بافت فرسوده یاسوج، چرام، گچساران، دهدشت و لنده به میزان هزار و ۱۵ هکتار انجام شد و در کمیسیون ماده ۵ مطرح و مصوب شده و آمادگی خدمات‌رسانی در حوزه بهداشتی و اجتماعی به جمعیت ساکن در بافت‌های غیررسمی فراهم شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سکونت‌های غیررسمی در شهرهای یاسوج و دوگنبدان افزود: سکونت‌های غیررسمی در یاسوج و گچساران وجود دارد و بیش از یکصد هزار نفر از مردم این شهرها در هزار و ۱۶۷ هکتار بافت فرسوده زندگی می‌کنند.
وی تصریح کرد: مطالعات سکونت‌های غیررسمی شهر دوگنبدان انجام شده و بدون در نظر گرفتن جمعیت دو روستای اطراف این شهر، مطالعه ۲۸ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونت‌های غیررسمی انجام و در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده است.
این مسئول تصریح کرد: میزان هزار و ۲۰۰ سهمیه تسهیلات استان برای بافت فرسوده در نظر گرفته شده که در شهر یاسوج مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و سایر شهرهای استان مبلغ ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و میزان سود ۲۱ درصد تعیین شده است.
فدایی عنوان کرد: از مجموع سود ۲۱ درصدی تسهیلات بهسازی بافت فرسوده ۱۰ درصد آن از طریق یارانه دولتی پرداخت می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خواستار مشارکت بیشتر بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات بهسازی بافت‌های فرسوده شد و گفت: بانک‌ها مطابق توافقنامه و تعهدات که در مرکز انجام شده نسبت به پرداخت تسهیلات مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به ساماندهی حاشیه‌نشینی شهرها دارد، تصریح کرد: تبدیل سکونت‌های غیررسمی به سکونت‌های امن از برنامه‌های مدنظر وزارت راه و شهرسازی است که برای این کار از سهمیه سکونت‌های غیررسمی استفاده می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: مطالعات بافت فرسوده شهر یاسوج نیز به زودی انجام می‌شود.
بافت‌های فرسوده کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار بهسازی بافت‌های فرسوده استان شد.
سید موسی خادمی در نشست بافت‌های فرسوده استان کهگیلویه و بویراحمد که به بررسی طرح مطالعاتی بافت فرسوده شهر دوگنبدان اختصاص داشت، گفت: مطالعات بافت فرسوده در تمام شهرستان‌های استان انجام و اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بافت‌های فرسوده و حاشیه نشینی دو بحث مهمی است که باید به صورت ملی انعکاس و پیگیری شود.
وی خواستار ساماندهی بافت‌های فرسوده شد و افزود: در ساماندهی بافت‌های فرسوده بافت‌های تاریخی از جمله بافت قدیم شهر دهدشت مدنظر باشد تا مبادا دچار آسیب شوند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخشی از شهر دوگنبدان به لحاظ موقعیت جغرافیایی که دارد دارای آسیب‌پذیری زیادی است که تلاش می‌شود از محل اعتبارات بحران کشور مبلغی برای بافت فرسوده شهر دهدشت اختصاص داده شود.
خادمی تصریح کرد: بهسازی بافت‌های فرسوده به صورت جدی در دستور کار مدیران مربوطه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1