تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۴۶۶۹۵

موقوفات استان املاک اشخاص شدند

۰
کبنا ؛

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان در زمینه وقف ضعیف عمل کرده است.


حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور امروز در نشست تخصصی وقف و اقتصاد با اشاره به روز شمار هفته وقف و نامگذاری ۲۲ آذرماه به نام روز وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وقف به عنوان یک اقتصاد پایدار بوده که از طریق آن بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.janati

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه وقف چشمه جوشانی است که در تمامی عرصه‌ها جاری و ساری است، گفت: به منظور نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه باید به صورت تخصصی وارد عمل شد و اقشار مختلف را با این مقوله درگیر کرد.

جنتی‌پور در ادامه با بیان اینکه اعتقادی به برنامه‌های کلیشه‌ای ندارم و باید در قالب‌ نشست‌های تخصصی گروه‌هایی که در این زمینه نقش‌آفرینی می‌کنند وارد عرصه شوند، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی وقف با حضور اقشار مختلف از جمله اصناف، مهندسین جامعه پزشکی و...نیز برگزار شود تا فرهنگ وقف را به واسطه توانمندی‌های اقشار مختلف در جامعه نهادینه کنیم و از طریق وقف مشکلات جامعه را برطرف سازیم.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن وقف در سطح جامعه تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد در مقوله وقف آنگونه که باید و شاید کاری صورت نگرفته است که به همین منظور تشکیل نشست‌های تخصصی را در دستور کار داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات بیشتر و ماندگار در حوزه وقف به هم‌فکری جامعه نخبه نیازمند هستیم و باید جایگاه استان در زمینه وقف را مشخص و معین کرد.

جنتی‌پور با اشاره به ضعیف بودن مقوله وقف در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌های جهان موقوفه است و از طریق موقوفه اداره می‌شوند، گفت: تنها یک موقوفه در مرکز استان وجود دارد که آن را چند تکه کردند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه برخی از مسئولان ما فرق بین موقوفه و ملک شخصی را نمی‌دانند، اذعان کرد: تولی موقوفات به اوقاف وامور خیریه واگذار شده که حق بخشش و فروش آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: زمینه‌های خوبی برای احیای وقف منفعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و جای بسی تاسف و تاثر است که بسیاری از موقوفات استان املاک اشخاص شدند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1