تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۱۴۶۴۹۳

دردسرها و وضعیت مبهم شهرداری «سی‌سخت»

۴
۰
کبنا ؛با پایان یافتن ماموریت «حسین محمدخانی» شهردار سی‌سخت، اعضای شورای شهر سی‌سخت در آستانه انتخابی سرنوشت ساز قرار دارند که به نظر می‌رسد توفیق یا عدم توفیق دوره چهارساله اعضای کنونی شورا به آن گره خورده است.

شهرداری سی‎سخت که طی سه سال گذشته تاکنون با فراز و فرودهایی همراه بوده این روزها در آستانه انتخابی سرنوشت ساز قرار دارد که تاثیرات این انتخاب بر افکار عمومی و میزان موفقیت اعضای کنونی شورا اثرگذار خواهد بود.
بدهی چند میلیارد تومانی که بخشی از آن را می‌توان حاصل رکود بی‌سابقه کشور دانست یکی از مسایل مهمی است که طی سه سال گذشته بر این مجموعه سایه افکنده و موجب ایجاد شرایط خاصی در شهرداری سی سخت شده است.
استخدام بی‌ضابطه و بیش از ظرفیت در شهرداری نیز که به نوعی منشأ بخش دیگری از مشکلات این مجموعه به حساب می‌آید یکی دیگر از مسایل مربوط به شهرداری است که خواه ناخواه بر روند رو به رشد این مجموعه اثر گذار بوده است.
موقعیت خاص «سی‌سخت» به لحاظ مختلف و مسائل پیرامون شهرداری شرایط خاصی فراهم آورده تا انتخاب نهمین «شهردار سی‌سخت» را با باید و نبایدهایی همراه سازد.
انتخاب نهمین شهردار سی سخت از آنجا حساس تر از سایر مواقع به نظر می‌رسد که از طرفی پرسنل این مجموعه انتظار بحقی برای پایان بخشی به شرایط مالی پیش آمده طی سه سال گذشته دارند و از طرف دیگر از آنجا که مدیریت بخش اعظمی از مسایل شهری به عهده شهرداری می باشد انتظار عمومی برای انتخاب شهرداری توانمند بیش از پیش در سطح جامعه احساس می شود.
حال باید دید گفته رئیس شورای شهر سی‌سخت مبنی بر احتمال انتخاب «علی‌محمد حسینی» معاون سابق شهردار و سرپرست کنونی این دستگاه به عنوان شهردار سی سخت پایان بخش تغییر و تحولات خواهد بود یا اینکه اعضای شورای سی سخت به دنبال گزینه‌های دیگری برای مدیریت شهر توریستی سی سخت هستند.
در هر حال به نظر می‌رسد در شرایط کنونی انتخاب شخص شهردار بسیار حائز اهمیت و نیازمند انتخابی دقیق است که لازمه آن انتخاب فردی با توانایی های فردی و اجتماعی بالا و در عین حال مشرف بر ارتباطات در سطوح استانی و ملی می‌باشد، شخصی که بتواند از سویی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و فردی خود و از سوی دیگر با استفاده از ارتباطات مختلف با دولتی ها راه را برای حل مشکلات شهرداری مرتفع کند و آرامشی نسبی به شهرداری «سی‌سخت» بازگرداند.
با توجه به کوچک بودن شهر «سی‌سخت» و محدودیت نخبگان در سطوح مدیریتی که حاضر به پذیرش چنین مسئولیتی باشند لازمه این مهم، انتخاب شهردار بدور از هر گونه تعلق خاطر و خصومت شخصی و جناحی اعضای محترم شورا است تا منافع آن در ابتدا متوجه شهرداری و سپس رشد شهر را در پی داشته باشد، چرا که با چینش همه شرایط حاکم بر این دستگاه به وضوح پیداست که کم توجهی به انتخابی اصلح و شخصی متناسب با این جایگاه طی دو سال آینده تبعات بسیار بالا و جبران ناپذیری برای تعداد زیاد کارکنان این مجموعه و وضعیت کلی شهرداری در پی خواهد داشت.
-------------------------

مهران کرمی-

-------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

کرمی مدیر سفیر دنا
Iran, Islamic Republic of
قضی کره قرار بی منبع سفیر دنا رو بزنی
سی سختی
Iran, Islamic Republic of
با این ترکیب شورا هیچ فردای روشنی در انتظار سی سخت نیست. افراد بی تجربه که صرفا با لابی های قومی و خانوادگی عضو شورا شدند. وضعیت اسفبار کنونی شهرداری سی سخت نتیجه انتخاب های فامیلی شهروندان است.
Iran, Islamic Republic of
عملکرد و انتخابهای دو ساله شورای شهر سی سخت مبین این نکته است که " این شورا توان انتخاب یک شهردار در حد و اندازه های سی سخت را ندارد"
دنا
Iran, Islamic Republic of
این شورا نشون داده که توان یک انتخاب صحیح مطابق مصالح شهرداری را ندارد.مطمئنم متاسفانه.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1