تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۱۴۶۱۴۱

تحلیل و پیش‌بینی نتایج انتخابات گچساران

۱۲۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ نوراله محمدی ده‌بزرگ
انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین روبدادهای انتخاباتی کشور است. حساسیت ملی نسبت به آن در سطح بالایی است ودر شهرستانهایی مانند گچساران میزان حساسیت بیشتر است.

با توجه به فضای نماینده سالاری حاکم بر استان وشهرستان به دلایلی از قبیل، بالابودن نقش نمایندگان در شهرستان ، آرایش جدیدمدیران استانی و شهرستانی با تغییر نمایندگان ،تاثیر پذیری شدید مدیران استان و شهرستان از نماینده که متعلق به همه دوران است.

بنا داریم با توجه به عوامل تاثیر گذار در انتخاب نماینده تحلیلی از فضای انتخاباتی حاکم بر شهرستان ارایه داده و سپس با توجه به تحلیل موفقیت نمایندها را در میزان کسب آرا بررسی نماییم. بطور کلی، عوامل اثر گذار در میزان برخوردارای نامزدها از آرا شهروندان عبارتند از:taj-foladi
۱-میزان موفقیت نامزدها در سوابق اجرایی قبلی بویژه در زمان تصدی نمایندگی
۲-گرایش‌های حزبی نامزدها و تعداد تشکل های حامی او
۳-جهت گیری قومیت ها و طوایف شهرستانهای باشت و گچساران
۴-عملکرد مدیریتی ، اجتماعی هواداران نماینده و نحوه تعامل آنها با مردم حوزه انتخابیه
۵- البته به فرض اینکه همه نامزدهای موجود از فیلتر شورای محترم نگهبان عبور کنند تا کنون آقایان افشین پور،تاجگردون و فولادی اعلام موجودیت کرده اند و احتمال حضور داوطلبان دیگر نبز بعید نمی باشد هر چند که نامزدهای جدید مجبورند یا با نامزدهای موجود اهتلاف کنند یا شانص اندکی دارند. حال با توجه به عوامل تاثیر گداربه ارزیابی میزان آرا سه نامزد حاضر می پردازیم.
البته به اعتقاد این حقیر شواهدی دال بر غیر نرمال بودن جامعه مورد بررسی وجود دارد که رخدادهای غیر منتظره مانند بررسی صلاحت ها توسط شورای نگهبان یاوقایع دیگر می تواند بر میزان دقت پیش بینی اثر بگذارد.
در مورد عامل اول که مربوط به سوابق اجرایی نامزدها مربوط می شود آقای افشین پور به عنوان یک پزشک معتمد با سابقه عضویت در شورای شهر در ذهن شهروندان نمود پیدا می کند و آقای فولادی به عنوان یک مدیر شرکت نفتی نمود دارد ، آقای تاجگردون با توجه به تجارب مدیریتی قبلی، از مدیرکلی برنامه و بودجه تا معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سابقه یک دور نمایندگی توانسته است با پدیرش مسولیتهای ناشی از نمایندگی ،مانند ریاست کمیسیونهای برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق، عضو کمیسیون برجام و اخیر مدیر صدور احکام مجلس، خود را به عنوان یک جهره ملی و اثر گذار و مایه افتخار شهرستان نشان دهد ،لذا تعداد آرایی که در ارتباط با این معیار به سبد او می ریزد از سایرین بیشتر است.
درمورد عامل دوم آقای فولادی خود را مدافع جناح اصولگرایان و آقایان تاجگردون و افشین پور خود را مدافع جناح اصلاح طلبی می دانند، اگر چه تعدادی از مهره های اصلی جبهه اصلاحات نسبت به مشی اعتدالی آقای تاجگردون معترض هستند ولی مبزان مقبولیت آقای تاجگردون در میان اصلاح طلبان بیشتر است و از طرف دیگر مردم شهرستان به خاطر احترام خاصی که به آقای حاج بهرام تاجگردون نماد اصول گرایی شهرستان دارند غلام تاجگردون را جانشین ایشان می دانند و از او حمایت می کنند و سهم آقای افشین پور با حضور آقای تاجگردون از سبد اصلاح طلبان به حداقل می رسد وآقای فولادی از حمایتهای همه اصولگرایان برخوردار نیست و اآقایان حسینی و جعفری نمایندگان اصول گرای ادوار قیل مجلس تا کنون حمایت از ایشان را به مصلحت ندیده اند و تنها مهرهای سطوح پایین تر که اکثرا از مدیران زمان آقایان جعفری و حسینی بوده اند به حمایت از فولادی برخاسته اند.

البته با توجه به ناتوانی احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در اقناع مردم، حساسیت نسبت به احزاب و تشکل ها وجود ندارد به عنوان مثال اقای یونس رضاپور که خود را اصولگرا میداند و در زمان آقای حسینی معاون فرماتدار گچساران بوده الان حامی آقای تاجگردون است و اقای سهراب علیزاده که منش و تفکر اصلاح طلبی دارد از فولادی حمایت می کند. با توجه به پیچیدگی مساعل سیاسی انتخابات در این شهرستان از نظر سمت وسوی حزبی حساسیت زیادی وجود ندارد.من حیث المجموع سبد آقای تاجگردون از سبد دو نامزد دیگر بیشتر پر می شود.
درمورد عامل سوم که به جهت گیری قومیتها و طوایف مربوط می گردد به اعتقاد بنده مهمترین و حساس ترین است، سوابق تجربیات انتخاباتی نشان می دهد که قوم ترک ازیک طرف به خاطر وجود کاندیدای واحد و از طرف دیگر به خاطر حساسیت قومی نسبت به لرها یکدست تر عمل نموده اند،آقای فولادی از حمایت قوم ترک برخوردار و آقایان تاجگردون و افشین پور از حمایت قوم لر برخوردار هستند ولی به نظر می رسد در این دوره به خاطر تغییر شرایط حساسیت قوم ترک نسبت به دوره های قبل کاهش پیدا کرده است وجود افرادی مانند افراسیاب تبریزی و محمود کریمی و برخی دیگر از ترکها و اقوامشان در جبهه حامیان تاجگردون بیانگر تایید این رویه است که خود می تواند برای رفتن به سمت انتخاب اصلح امیدوارکننده باشد.

طوایف قوم لر به خاطر پایین بودن تعداد کاندیداهاشان نسبت به انتخابات های قبلی منسجم تر هستند. موفقیت سید قدرت الله حسینی تاحدود زیادی ناشی از حمایت اقوام و طوایف قوم لر بود هرچند بیشترین مزایا در زمان نمایندگی ایشان نصیب تعداد کمی از اصولگرایان شد و نارضایتی اقوام و طوایف حامی ایشان را به دنبال داشت. غیبت آقایان جعفری و حسینی در صحنه انتخاباتی باعث سرازیزی آرا قوم لربه سبد آقای تاجگردون می گردد،لرهای ممسنی و رستم بویژه روستای حسین اباد رستم که بزرگنرین روستای منطقه رستم است و همچنین آراد طابفه انصاری که در دوره قبل به خاطر خویشاوندی سببی و نسبی از سید قدرت حسینی حمایت می کردند با نبودن ایشان با توجه به اینکه اکثرا منش اصلاح طلبی دارند به سبد آقای تاجگردون ریخته می شود.

البته در منطقه رستم یک خانواده بزرگ اصالتاً ده بزرگی با بستگان نسبی وسببی زیاد وجود دارد و اکثرا در گچساران شاغل و سکونت دارند که با توج به غیبت آقای حسینی در صحنه آرا شان به سبد تاجگردون ریخته می شود، آرای آقای تاجگردون نسبت به دو نامزد دیگر تفاوت چشمگیری به نفع او دارد.ضمنا وصلت سببی خانواده تاجگردون با قوم ترک موجب ریختن تعداد زیادی از آرا ترکها به سبد وی می گردد.lمحمدی
درمورد عامل چهارم که به عملکرد مدیران هوادار نماینده و نحوه تعامل آنها با مردم مربوط می شود با توجه به اینکه آقایان افشین پور و فولادی تجربه نمایندگی نداشته اند ،مصداقهای وجود ندارد که در مورد آنها قضاوت کنیم، هر چند در دورهای قبلی برخی از مدیران نماینده بد از او دفاع می کردند و مصداق مناسبی نبودند، در دوره آقای تاجگردون هم مدیرانی با دافعه بیشتر و جاذبه کمتر وجود دارد که تا حدودی از سیدش می کاهند ولی از نظر تعامل با مردم برخی از مدیران وی موفق بوده اند.

به عنوان مثال وجود آقای حاج رحیمی به عنوان فرماندار و آقای هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش و آقای پورالحسینی و ... که نقشهای مهمی را عهده دار هستند یه خاطر عملکرد مناسب و جذبه خاصی که داشته اند توانسته میزان آرایی را که به سید آقای تاجگردون ریخته می شود افزایش دهند.
از طرفی تعداد ی از شهروندان گچساران فارغ از همه مسایل شخصی، صنفی، حزبی و قومیتی رای می دهند که آرای آنها از کیفیت و پختگی بالایی برخوردار است و به تناسی میزان توانایی و شایستگی نماینده رای می دهند که گرایش آنها به سمت آقای تاجگردون است.
با توجه به تحلیلی که بر مبنای عوامل تعیین کننده رای شهروندان انجام گرفت آقای تاجگردون با اختلاف چشمگیری برنده انتخابات خواهد شد.


*دکترای جامعه شناسی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هیچ چیزی را نمی شود پیش بینی کرد
ایمان
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
آسمان
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون.....به امید پیروزی.
.......
خمار
Iran, Islamic Republic of
قیچی وپارچه دست خودت بود بریدی وتن ککات کردی واقعاااین میگن ککا گری خیر به این راحتی هم نیست نفس گیراست میدان رقابت این دور تغیر کرده است اشتباه نکن اصول گرایان اتفاقا پس از چندین دور انتخابات مجلس به وحدت رسیده اند که تا کنون سابقه نداشته است ودردوره های قبل حد اقل با دو کاندید داشتند برادران ایل بزرگ قشقایی هم همیشه کاندید داشته اند واین دور ه همگی بر کاندیداتوری آقای فولادی اتفاق نظر دارند وحالا که ریاصیت خوبه تی خوت نشین وسی خوت جم بزن
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
تو روستای ما به اینجور نوشته ها میگن حرف مفت ولی بچه های روستاهای بعدی هرکی یه چیزی میگه یکی میگه چاپلوسی یکی میگه خوش خدمتی یکی میگفت وراجی ول هیشکی نگفت تحلیل ازحبیب پسربچه ۹ساله همسایه مون به شوخی گفتم نظر تو چیه گفت تبلیغ برا کاندیدایی خاص نه تحلیل منطقی گفتم ای دل غافل بچه ۹ساله هم همه چیزو میدونه
ریاضی
Iran, Islamic Republic of
کامنتهای فعلی نشان از ریاضی قوی جوانان است
اصولگرا بدنبال حذف اصلاح طلب است
خیلی از طرفداران نماینده از ایشان برگشته اند چون گمان می کردند تحصیلات ایشان را از باند بازی وفامیل گرایی جدا کرده اما گزیده تر برای فامیل می برد
اقایان جعفری و حسینی اگر بخواهند این دوره بصیرت نشان ندهند دیر می شود و تاریخ ریشه دواندن یک جریان خاص را به گردن آنان خواهد انداخت که اینجور نخواهد شد.
ادبیات
Iran, Islamic Republic of
غلط املایی زیاد داشتی
باوی..
Iran, Islamic Republic of
انتخابات اگه لر .ترک بشه تاجگردون برنده میشه..اگه چپ راست بشه..فولادی پیروز هست..اخلاف نفر اول با دوم هم ۲۵۰۰تا۳۵۰۰هست
احسان
Iran, Islamic Republic of
مرتیکه ده بزرگی تو کجا سیاست کجا..برو ناردونه بفروش..
طلا
Iran, Islamic Republic of
این که بر همگان مشخصه که تاجگردون با آرا بالا قبوله دیگه نیاز به تحلیل نداره
هه
Iran, Islamic Republic of
همش حرف مفته
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خودت بریدی و دوختی
هنوز معلوم نیس،مرحوم نبی زاده یادتون نیس؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
افراسیاب پرویزی نه تبریزی بی سواد
دانشجوی سالهای قبل دکتر محمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل جامع و به واقعیت نزدیک است دست آقای دکتر محمدی از اساتید باسواد و منضبط دانشگاه درد نکند
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی که تادیروزاصولگرابودحالاشده تحلیلگر .برادرعزیز حاج بهرام که حاج غلام راقبول ندارد.درمرکزهم به حاج غلام اصولگرای پیرو لاریجانی میدانند.امابرای چاپلوسی بد نبود
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
حسینی بهش پست نداد رفت طرف تاجگردون از اول شروع کن درس سیاسی بخون ابرو ده بزرگیل نبر با این تحلیل ابکیت
دیلی
Iran, Islamic Republic of
برادر عریز ازاصولگرایی به اصلاح طلبی هم بد نیست اما ارواقعیت خیلی دوری اقای تاجگردون دنباله رو لاریجانی بوده ...اما ازم ...تعریف کردید که همکاران شماوخود شماهم انهاراقبول ندارید مدیران مانند زارع وپورلحسینی ضعیف وخودشان باور ندارند که انان رامدیر کرده اند بیشتر مطالعه کنید چاپلوسی جواب نمی دهد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
استاد عزیزم غلط نوشتی سهراب علیزاده قابل مقایسه با رضا پور سهراب چهره مردمی است وخیلی از جوانان وهنر مندان گوش به فرمان او هستند ولی رضا پور چی لطفا قیاس مع الفارق نکنید در آینده نقش سهراب را در انتخابات خواهی دید به امید پیروزی فولادی
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد ت بخشی ازتحلیل دکتر نوراله محمدی سوگیری به نغع آقای تاجگردون دارد
سید صفر محمدی
Iran, Islamic Republic of
همشهریان گرانقدر قطار اصلاحات در حرکت است تا دیر نشده سوار بشین بعدا بشیمون میشین که سودی نداره ...... اختلاف ارا ۳۰۰۰۰ قابل جبران نیست ... دکتر تاجگردون مرد عمل است و انشاا.. بار دیگر با رای قاطع شما مردم بیروز انتخابات خواهد شد .....
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر محمدی فرهنگی فرهیخته و دبیر نمونه استانی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعا ما فرهنگیان به وجود افرادی مانند آقای محمدی افتخار می کنیم
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی اینطوری که شما می گویید دلیل اصلی پیروزی تاجگردون نبودن حاج سید قدرت اله حسینی در صحنه است آن هم به این دلیل که فامیل شماست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جا داشت دقت بیشتری میکردی اشتباه فراوان تو نگارش...بود مثلا بهرامو اصولگرا معرفی,کردی یا افراسیاب تبریزی!!!!
ترک زبان
Iran, Islamic Republic of
نکند آقای حسینی و آقای تاجگردون در خفا با هم یکدست هستند
منطقی
Iran, Islamic Republic of
سلام با عرض خسته نباشید به دوستمون که تحلیل کردن ولی میخوام چنتا نکته رو بگم:.۱ اقای تاجگردون برای باشت و گچساران کار کرده ولی به همون اندازه ای که نمایندگان قبلی زحمت کشیدن در ضمن بیشتر این طرح های ک تو دوره ایشون انجام گرفته مال دوره های قبل بوده و بودجشم مشخص بوده پس از این لحاظ تاجگردون هیچ برتری نداره.۲اونایی که واقعا اصولگرا هستن و ولایت فقیه رکن اصلیه واسشون از اقای فولادی همایت میکنن و در ضمن مطمعن باشین اقای حسینی و جعفری نمایندگان سابق باشت و گچساران در اینده نزدیک میان و از اقای فولادی حمایت میکنن و طرفداشون هم ازشون پیروی میکنن و به اقای فولادی رای میدن.۳ خیلی از طرفدارای تاجگردون که دور فبل براش جون میدادن الان ازش برگشتن و به اقای فولادی یا افشین پور رای میدن ۴از لحاظ قومیتی هم که حساب کنی اقای فولادی ۲۵هزارتا فقط رای ترک قشقایی داره و لرهای با غیرت اصولگرا هم به اقای فولادی رای میدن که ۲۵هزار تا ۳۰هزار رای دارن خودتونم خوب میدونید که اصولگرایان اراشون دوبرابر اصلاحطلبان و ۴سال پیش هم مشاهده کردین با اینکه ۴تا اصولگرا تو صحنه بودن بترتیب اقای فولای ۲۰هزار اقای حسینی۱۸هزار اقای جعفری۱۶هزار و اقای اسماعیلی۲هزار رای اوردن که جمع اراشون میشه ۵۶هزار.خب دوست عزیز تحلیل من درستره یا تحلیل تو ؟؟خداییش من فقط حقیقتارو گفتم قضاوت با مردم.ادمین سایت لطفأ نظزمو تأیید کنین ممنون.
کیو سروی::
Iran, Islamic Republic of
حمایت کامل از دکتر افشین پور.
Iran, Islamic Republic of
واقعا تحلیل بی خودی بود
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
انار میوه بهشتی وکار انار فروشی راه انبیا الهی زورت نمیرسه به دهبزرگیها اهانت میکنی ضمنا چیزی که عیا ن است چه حاجت به بیان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ما اگر یک کاندید اصلاح طلب داریم اونم دکتر افشین پور هستش ن کس دیگه.درود بر دکتر افشین پور مرد با صداقت و مردم دار
هیچ!!!
Iran, Islamic Republic of
هیچ!دیه یه باره بگفتی تاج دور آینده هم من مجلسه. سیچه خوته خهسه کردی. دانشگاه آزاد همنه دکتر کرده.
مجاهد از دشت مور
Iran, Islamic Republic of
هر چی لر ایگه و داغه دل ایگه

ببخشید شما تحلیل گر هستین یا مسول ستاد انتخابات اقای تاجگردون
فولادی
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد گرمسیر هرکاری مکنند که باشتی جماعت تو صحنه گچساران نباشه ...
خالق
Iran, Islamic Republic of
یاسلام
باتشکرازجناب ذکتر محمدی
تحلیل بسیارواقع بینانه ای نسبت به همه کاندیداهای محترم داشتید. کاش دوستان فارغ از جناحهای سیاسی و قوم گرایی چشم بصیرت داشته باشند و تحول تاریخی شهرستانهای گجساران وباشت و توابع را در این دوره ببینند و بعد تصمیم منطقی اتخاذ نمایند.به امید آینده ای روشن برای فرزندان این دیار.....
همشهری . 61
Iran, Islamic Republic of
با سلام . اولا سران و طرفداران اصلاحات شهر خط و مشی آقای بهرام تاجگردون و غلام تاجگردون رو از هم جدا میدونن و این به هیچ وجه باعث سرازیر شدن آرای اصلاح طلبان بنفع حاج غلام تاجگردون نخواهد شد. دوما تنها تفاوت این دوره با ادوار گذشته اینه که اصولگرایان به بالاترین حد اتحاد تاکنون رسیدن که شما میفرمایی اینطور نیست با تکیه به این موضوع که آقایان جعفری و حسینی حمایتی از فولادی نمیکنن غافل یا ،معذور از بیان، این حقیقت که شخص آقای حسینی در حال تبلیغ ویژه برای آقای فولادی هستند.سوما اتفاقا در راس قرار دادن مدیران مانند آقای زارع پور برای آقای تاجگردون به خاطر شخصیت ایشان بیشتر موجب جذب آرا میشود نه ریزش آرا و چندین تناقض که میان موارد مورد تحلیل شما و واقعیات موجود مشهود است.ضمنا خصیصه بارز یک جامعه شناس نبوغ وی در ضبط و به یادآوری اسامی در مواقع لازم میباشد.آقای افراسیاب پرویزی نه تبریزی
Iran, Islamic Republic of
بروبابا
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل ابکی وجهت دار.فقط فولادی.دوره ی وعده های بی سرانجا تمام شد
لنده ای
Iran, Islamic Republic of
به حضرت عباس سایه تاجگردون به مدت ۱۶ سال بر سر مردم گچساران و باشت خواهد بود....با این همه کار و این همه برد مگه کسی هم میتونه از گردونه ی انتخابات حذفش کنه
دوستدار عدالت
Iran, Islamic Republic of
( ( از طرف دیگر مردم شهرستان به خاطر احترام خاصی که به آقای حاج بهرام تاجگردون نماد اصول گرایی شهرستان دارند غلام تاجگردون را جانشین........))))
اولا حاج بهرام مرد بزرگ گچساران نماد اصلاح طلبی است نه اصول گرایی... دوما باید بیشتر دقت میکردید و از ابتدا متن را با دقت ویرایش می کردید.سوما در جمله ی .(( نظر تعامل با مردم برخی از مدیران وی موفق بوده اند))) اشتباه برداشت نموده اید چرا که شاید در بین مردم نباشید و فکر میکنم که نظر مردم را نسبت به بعضی از مدیران درست نمی دانید و این تحلیل برداشت ذهنی خودتان باشد.به عنوان طرفدار تاجگردون به نظرم هر چند تاجگردون بالاترین ارا را در بین مردم دارا است و او را به عنوان یک چهره ملی و فرا منطقه ای می شناسند اما اگر ریزشی در ارا وجود داشته باشد دلیلش همین مدیران ناموفق می باشد. که باید در این امر تجدید نظر شود
ترنم
Iran, Islamic Republic of
خداییش مدرکتو کجاگرفتی بااین همه غلط املایی .حرفات یه بچه نه ساله هم قبولش نداره بیا باهات شرط میبندم فولادی پیروز انتخاباته.
رحمت محمدي
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که مشخص است،هیچ چیز مشخص نیست
بوستان
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون خداحافظ سلام فولادی
سیدم
Iran, Islamic Republic of
از عکس نماینده ها گرفتم متن به نفع کی تمام خواهد شد
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
تحلیل خوبی بود . بسیار عالی .
تحلیلگر
Iran, Islamic Republic of
خود گویی و خود خندی.به به چه هنرمندی. باش تا صبح دولتت بدمد.
گورو
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر امولا افشین پور. امولا امولا حمایتت می کنیم
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی به تدریس و پژوهش توجه کن وارد مسایل سیاسی نشو عقب می زنی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان با املاء کلمه ((مساعل)) تحلیل آبکی ات کاملاً مشخصه ! واقعاً دکتر هستی ؟؟ کدام دانشگاه مدرک گرفتی ؟ برای یه متن کپی شده ، چقدر غلط املایی داری ! تحلیل اینه که پیشداوری نکنی دکتر جان ! داده های آماری ات چیست ؟ فقط چند جمله تکراری در حمایت از تاجگردون به امید رسیدن به مقامی درخور ، نوشته ای !!
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
http://daneshjodownload.ir
Iran, Islamic Republic of
ببخشید کسی که این متن رو نوشته سواد کافی نداره غلط املایی بینهایت داره
ائتلاف رو نوشته اهتلاف
شانس رو نوشته شانص
مسائل رو نوشته مساعل
ناسیونالیست
United States
بنظر میرسد بیشتر به آرزوهای شخصی ایشون شبیه بود تا تحلیل انتخابات
مارین
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر افشین پور
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
مردم به شایسته سالاری رای خواهند داد و شایسته تر ومدیر تر از دکتر تاجگردون نیست .درود بر بزرگ مرد اقتصاد ایران .درود بر باوی و درود بر مرد باوی دکتر حاج غلام رضا تاجگردون
-شهروند
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یه شهروند به عنوان کسی که دنبال پست ومقام نیستم به تاجگردون رای میدم چون برای شهر خوب کار میکنه اگه حرف حق براتون تلخه مشکل خودتونه
فرخ
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر افشین پور، مردی بزرگ و خاکی و دوست داشتنی
شادگونی
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی اقای محمدی
Asia/Pacific Region
بیسواد .. تو رو چ ب این ... ها تو برو رو دیکتت کار کن
شتاب
Iran, Islamic Republic of
هیچ چیزی درتوفیق وپیروزی فردخاصی فعلا مشخص نیست ،احاد جمعیت فعلا منتظر فعل وانفعالات ازرده های بالاترهستند.هیچ گروهی فعلا برنده انتخابات نیست.
دانشگاه ازاد
Iran, Islamic Republic of
اقا برو کنار بذار باد بیاد..
گرگ علی
Iran, Islamic Republic of
ککا تحلیلگری ولی اینویسی اهتلاف بره یاد بگه بعد بیو قضاوت کو
از کی تا الان و حونت نزیه ودر سیل اومیه
سیل ایبرتون آخرش
دولیاری
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدام از تحلیل ها منطقی نیست
بهت رای دادم چه کردی؟
Iran, Islamic Republic of
چون رای دادم ولی نه جوانان بیکار سر کار رفتند و نه کار مهمی کردی البته آدمهایی که فکر نمی کردند پست بهشون دادی.بهمین دلایل این دوره برمی گردم
Iran, Islamic Republic of
دکتر تاجگردون با وجو د مهره های قدری که از اصول گرا وترک به طرفش آمده وازش حمایت میکنند قطعا پیروز میدان است .
رضا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون برنده واقعی انتخابات است بدون هیچ شک و تردیدی. نگذارید رایتان به هدر برود و آن وقت ..............
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای این اقای دکتر
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
درست است که غلط املایی دارد و اشکال از تایپیست است نه دهن تجلیلگر و پردازش به موضوع و تحلیل چند بعدی ایشان قابل تقدیر است
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
به اعتقاد بنده به جز سید قدرت الله حسینی که از یستگان ایشان است هیچکدام دیگر از کاندیداهاآقادی محمدی را بطور کامل نمی شناسند عر چند ایشان از نظر فامیلی با آقای حسینی است ولی دارای مرام اصلاح طلبی است بینش جامه شناختی با اصولگرایی افراطی همخوانی ندارد ولی به آقای تاجگردون توصیه می کنم ایشان را جذب کند
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
خدایی دورقبل خیلیامون اومدیم وبه حاج غلام رای دادیم واین دورهم اگه شرایط اینجامطلوب نباشه به لطف شورای نگهبان حتما به گچساران میایم وبه غلام رای میدیم وخداییش اگر چنین مرد بزرگی رونمیخواین لطف کنین بدینش به ما تاابدمدیونتونیم ودرعوضش حاج آقاروبایکعددچماق لری تقدیمتون میکنیم
بابک
Iran, Islamic Republic of
در جواب کامنت ۱۵که به اسم منطقی نظر دادند خندهم میگیره و ی چی میگم ۸اسفند مشخص میشه همه چیز...خیلی برای خودت دوختی و همه چیز وصل کردی به هم.تحلیل مشخصه ک سطح سوادت پایین تره دیپلمه و هیچ منطق نداری.فقط خندهم میگیره.ریت ۸اسفند سه وابی و ای تحلیلل الکی نکن
محمد
Iran, Islamic Republic of
درودبر مرد متواضع وباصداقت .شادگان دکتر افشین پور
Iran, Islamic Republic of
آبروی خودت را بردی این شیوها برا بزرگ شدن جواب نمی دهد
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ولی آقای پورالحسینی و اسد زاده گزینه های مناسبی نبودند اما حاج رحیمی و هادی زارع پور و سرکار خانم مدینه حسینی گزینه های مناسبی برای آینده هستند
تکیه
Iran, Islamic Republic of
دهبزرگیها می خواهند در فضای مجازی از ما جلو بزنند ما هم تلاش کنیم از آنها عقب نمانیم تحصیلکرده های تکیه بسم الله
چهارتلخ
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی یونس رضا پور به چه دردی می خورد
میرسی
Iran, Islamic Republic of
سهراب علیزاده با آن موای بلندش که از حد عرف خارج است غردی غیرعادی به نظر می رسد و با فولادی و اصولگرایان هیچ سنخیتی ندارد ایشان دگر اتدیش است
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی به شما که یک شخصیت علمی هستید نمیاد تا زمانی مدرک دکترا را نگرفته اید عنوان دکترا را بکار ببرید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا خنده دار بود حرفهایت ..گفتی نه تحلیل برو کنار تا باد بیاد حتما...
رایمو پس می گیرم
Iran, Islamic Republic of
راستی من یک لر بودم به شما رای دادم برای لرها چه کردی ؟
رامین
Iran, Islamic Republic of
هفتم.اسفند خداحافظ آتش نشانی
شلمچه
Iran, Islamic Republic of
فعتا خوب تحلیل کنید کاش تاجگردون نماینده ما بود قدر بدانید
Iran, Islamic Republic of
بیسواد شانس نه شانص
حسینی
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمدی تحلیل خوبی داشتند دستشون درد نکنه که واقعیت را نوشتن هر چندعده ای همیشه واقعیت را نمی پذیرند البته در تکمیل صحبتهای آقای محمدی اگر در حین تبلیغات در بین کاندیداها مناظره ال از جانب صدا و سیما برگزار گردد سبد رای دکتر تاجگردون سنگین تر می شود. و در پاسخ به یکی از عزیزان رای اصلاح طلبان در گچساران و باشت ۷۰ درصد است چون معمولا مردم این منطقه اصولا تفکر باز اصلاح طلبی پایبند به اصول دین و انقلاب دارند و این را در انتخابات گذشته ریا ست جمهوری و اتخاباتی که توسط مجریان سالم برگزار شده نشان داده اند
پیام نور
Iran, Islamic Republic of
آق.ای محمدی از اساتید خوب ما هستند وبسیار زیبا تحلیل کردن.فقط اشتباها گفتن حاج بهرم نماد اصولگرایان بود در منطقه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما از کسانی نام برده اید که بیشتر از اینکه باعث افزایش آراء آقای تاجگردون شوند باعث ریزش آراء ایشان شده اند. کمی دقت.....
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش به اندازه وقتی که برای این مقاله گذاشتی برای انوزش وپرورش کار می کردی تازه حق مدیریت هم میگیری فقط میخواستی بگویی حسین ابادوانصاذی خا به ناجگردون را می دهند
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
در جواب چهار تلخ: علمی ترین و روشنفکرترین خانواده طایفه باامیرشیخی مگر خانواده رضاپور نیست:؟
ایا دکتر رضاپور ادم کمی است ....؟
ایا تمام اعضای خانواده رضاپور از کاندیدای مورد حمایت شما قوی تر نیستند؟
ایا فولادی یک دهم یونس رضاپور توانمندی داره؟
ایا حتی امیدوار رضاپور از فولادی قویتر نیست؟
لطفا انصاف داشته باشید
اصلاح طلب قشقایی
Iran, Islamic Republic of
هرکه بره خانواده ..ب تاج نره....
نواب
Iran, Islamic Republic of
عامو ای ... نی ی چیزی نوشته
آقایون بخدا این .... خانواده دهبزرگ است دهبزرگیا خیلی دانای بزرگ پ انقلابی دارن نمیدونم این از کجاش پیدا شده
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
بدون توجه به مسایل فوق هرکس به فکر پیشرفت استان خصوصا گچساران هست باید تاجگردون را حمایت کند چون تاجگردون یک چهره ملی است اما متسفانه ما قدرش را نمیدانیم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
نظر شخصی این آقا بود که داده شد ومصرفش برای خودش ولی خیلی اشتباه داشت. شاید اشتباه تایپی باشد .اما گمان نکنم
کاملا مطلع
Iran, Islamic Republic of
دیل = ۹۵ درصد تاجگردون
ارو = ۹۶ درصد تاجگردون
اسپر = ۹۸ درصد تاجگردون
مارین = ۹۹ درصد تاجگردون

کلا بویراحمد گرمسیر = ۹۷ درصد تاجگردون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون هم یه اصول گراست باید مانند بزرگواری بره کنار
shoma
Iran, Islamic Republic of
افراسیاب پرویزی

نه تبریزی
یه گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
استاد محمدی از اساتید برجسته و لایق هستند که بنده افتخار شاگردی ایشون رو داشتم.فردی پخته و اشنا به مسائل روز کشور و منطقه هستند.
تحلیلشون جالب و مناسب بود.
ولی انتخابات توی شهرستان گچساران قبل از سیاسی بودن طایفه ایه که کمی دشوار میکنه تحلیل رو.
ولی دکتر محمدی به این مورد هم اشاره نمودند و نظرات کارشناسی خودشون و به نحو احسنت ارائه دادند.
مرسی از ایشون
چاه تلخ
Iran, Islamic Republic of
در بین طایفه بزرگ بابا امیرشیخی تحصیل کرده های زیادی وجود دارد و خانواده رضاپور هم گروهی از تحصیل کرده های آنان میباشند اما دوستان بدانید که آقای یونس رضاپور بازیگر حرفه ایست که حتی در اوان جوانی تیاتر بازی میکردند و ایشان بخاطر منافع شخصی خود و برادرانش تغییر جهت دادن و از رویه اصولگرایی خارج شدن و مطمین باشند که بخاطر این پشت پا زدن دیگر راه برگشتی نخواهند داشت. اما بدانید دولت آقای روحانی چهارساله خواهد بود و مرد تمام نشدنی سیاست باز خواهند گشت و تاجگردون و امثال آن در صورت قبولی در این انتخابات سخت و نفس گیر راه به جایی نخواهند برد مثل همان دو سال اولیه نمایندگی ایشان.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
من به تاجگردون رای میدهم و با نهایت صداقت عرض میکنم در این استان کسی نمیتواند به ارزشمندی وی باشد و رقیبی برای وی بالاخره کنار امدن با واقعیت کار هر کسی نیست
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
این چه تحلیلی بود کبنا هر چرندی رو ترو خدا چاپ نکن
قشقایی های باباکلان فقط فولادی
دارغا
Iran, Islamic Republic of
فولادی پیروز است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اهتلاف کنند یا شانص اندکی دارند
درستش اینه:
ائتلاف کنند یا شانس اندکی دارند

لطفا اصلاح کنید
معلم
Iran, Islamic Republic of
درودبرمردم گچساران.....جناب گورویکم ادب رورعایت کنی بهتره خدامیدونه دکترافشین پورچه زحمتهابراگورویی کشید....حقش نیست اینجوربرخوردبشه.....درودبرشرفت دکترافشین پوررررررررررر
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که تاجگردون اینهمه کلاه سر همه ی مردم گذاشته باژ متوجه نشدن.ای جوانان گچساران و باشت برین به ببینینکه چقد اژ اونایی که اطراف و نژدیکای ایشون هستند تو ادارات بکارگیری شدند ولی هر وقت دیگران مراجعه میکنند میگن کار شخصی انجام نمیدم.بعدش بیای نگاه کنین ببینین چه کار عمرانی شده.کجا و کدوم کار کار که ما نمیبینیم.حتی برا خود باشت چیکار کرد؟ بغیر از بلوار کته تا فلکه.اگه مرد بود و رییس کمیسیون پتروشیمی کجا و چی شد؟ همون جور به مانند سالیان قبل فقط اسم پتروشیمی هس.پس با منطق و عاقلانه تصمیم بگیرید.
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
واقعا به نظر می زسد تحلیلگر به لایه های اجتماعی مردم گچساران و باشت شناخت کافی دارند
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
واقعا به نظر می زسد تحلیلگر به لایه های اجتماعی مردم گچساران و باشت شناخت کافی دارند
ل -ا
Iran, Islamic Republic of
اگه کسی به تاجگردون رای نده در حق خودش ظلم کرده
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
ککاموچندسال است که من انتخابات شرکت ایکنم نه تشکل سرم ویبو نه پشکل فقط هرکه نه بی ککاش تامون زنش وپاش
انصاری
Iran, Islamic Republic of
جونم من من نفس تاجگردون
خانم
Iran, Islamic Republic of
در مورد جایگاه خانم ها درتحلیلتان حرفی نزده اید
محبوبه رضایی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل شما گرایش به نفع تاجگردون دارد ما ساداتیها از تاجگردون امتیاز می خواهیم الکی رای نمی دهیم چرا سید ناصر رضایی فرماتدار نشد
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان باشت به یک افغانی رای دهند به تاجگردون رای نمی دهند
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم آقای محمدی مبخواهید با این پیش بینی زودهنگام هواداران رقیب را ناامید کنید ولی ما کوتاهی تمی کنیم
واقع بین
United States
والا فولادی هر جا میره بجای تبلیغ برا خودش وبیان دیدگاه نظریاتش فقط تاجگردون رو میکوبه و تخریب میکنه علی الخصوص اطرافیانش،نه برادر این راه و رسمش نیست، تاجگردون کسی نیست که بشه تخریبش کرد راهی که جنابعالی میروی به ترکستان است حالا بشین و نگاه کن
پاسخ رضایی
Iran, Islamic Republic of
مگه ساداتیها برده شما هستند جلسه تشکیل دادند شما هم نبودید خانم آرامش صد برابر ..........در جلسه برای ما ارزش داشت ....... چوت نمی تواتست کلاس را اداره کند ار آموزش .پرور فرار کرد آن هم با لابی گری پدرش.........
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
ماقشقایی ها یه جز فولادی بع کس دیگر رای نمی دهیم آقایان پرویزی و کریمی اختیار خودشان را دارند ودر میان ترکها جایگاهی ندارند
پاسخ اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
فدافغانی از شما اصولگرا تر است شما اصولگرنماهستید هواداران تاجگردون از شما اصولگراتر هستند
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
کاش حسینی جعفری خورشیدی هم به جمع شما بپیوندند تا همیشه فاتحه آنها خوانده شود
کارشناس روابط عمومی
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنید حسینی وجعفری اگر جاده را تاریک نمی دیدند از صحنه انتخابات کنار می رفتند نه به خدا تا آخر میماندند
مثبت
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آقای محمدی به واقعیت منطبق باشه یا نه کاری باش ندارم اما بی نزاکتی وبی حرمتی به دیگران دور ازمنطق وادبه خواهشی که بنده دارم اینست که مثل آدمهای متمدن با هم بحث کنیم
همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا شما تحلیلگر از تاجگردون دفاع می کنید آیا حق شماست که با مدرک دکترای جامعه شناسی دفتردار مدرسه راهنمایی باشید ولی بعضی که اصلا سواد ندارند بهترین پست مدیریتی را داشته باشند خاک بر سرت محمدی
دره شوری
Iran, Islamic Republic of
فقظ فولادی یا مرگ یا فولادی نوبتی هم که باشد این دفعه نوبت ماست
میرسی
Iran, Islamic Republic of
یامرگ یا شریفی تاجگردون برود جمع کند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تاجگردووون
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1