تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۶
کد مطلب : ۱۴۵۹۶۹

کشاورز: ادارات زمینه اشتغال معلولین را فراهم کنند

۱۷
۰
کبنا ؛گزارش از احسان طالبی-تصاویر از حبیب قلندری
معلولان قشری هستند که با مشکلات بسیار، درد و رنج‌ها روز را شب می‌کنند و قصه‌های پر غصه آن‌ها پایانی ندارد.

یکی از قشرهایی که خیلی مظلوم واقع شده‌اند و مشکلات و کمبودها و دردهایی دارند و متأسفانه نسبت به آن‌ها بی‌توحهی می‌شود، قشر معلولان است.
مشکلات و کمبودهای قشر معلولان در جامعه کم نیست و اگر هر فردی یک ساعت پای حرف‌های آن‌ها بنشیند، به اندازه یک کتاب درباره مشکلات و بی‌توجهی‌هایی که به این قشر انجام می‌گیرد، حرف می‌شنود.
واقعا نمی‌دانیم از کدامیک از مشکلات معلولان بگوییم، از نامناسب بودن فضا و معابر شهری برای عبور و مرور آسان آن‌ها، از نبود سرپناه مناسب، از بیکاری آن‌ها، از دریافت ماهانه ۵۳ هزار تومان مستمری که دردی را دوا نمی‌کند، از برخورد نامناسب برخی افراد با آن‌ها و یا از بی‌توجهی‌های مسئولان از مشکلات آن‌ها.
درد قشر معلولان یک یا دو مورد نیست و متأسفانه این قشر با مشکلات و کمبودهای بسیاری روبه‌رو بوده و مسئولان هم تاکنون آن طور که باید برای برطرف شدن مشکلات این قشر پر درد کارهای مناسبی انجام نداده‌اند.
در شهرستان گچساران که شهری نفت‌خیز است و به نوعی شهری غنی محسوب می‌شود متأسفانه محرومیت‌های بسیار زیاد در آن به طور کامل آشکار بوده و قشری در این شهر نیست که این محرومیت‌ها را احساس نکند.
یکی از قشرهایی که در این شهر مانند قشرهای دیگر محرومیت را بسیار احساس می‌کند قشر معلولان بوده و متأسفانه این قشر از امکانات مناسب محروم هستند.
در شهرستان گچساران در حال حاضر ۶۲۷ معلول از خدمات مستمری اداره بهزیستی بهره‌مند می‌شوند و بیش از ۵۰۰ معلول نیز پشت نوبت خدمات بهزیستی هستند.
در این شهر خانواده‌هایی دارای بیش از ۲ معلول وجود دارد و خانواده‌های ۳، ۴ و ۵ معلولی نیز در این شهرستان هستند و این خانواده‌ها که به لحاظ مالی و معیشتی در وضعیت مناسبی نیستند، چشم به یاری و کمک دستگاه‌ها و ادارات و به ویژه بهزیستی دوخته‌اند.
اشتغال، مسکن، مناسب‌سازی معابر شهری جهت رفت و آمد آسان معلولان از مهم‌ترین مشکلات و کمبودها و درخواست‌های این قشر در شهرستان گچساران است.
مسئولان حتی یک مشکل معلولان را برطرف کنند کافی است
از یک معلول گچسارانی گفت: مهم‌ترین مشکلات شما چیست، وی در پاسخ گفت: مشکلات قشر معلولان تنها یک مورد نیست و این قشر با دردها و رنج‌ها بسیاری روبه‌رو هستند.
وی افزود: معلولان مشکلات زیادی دارند و متأسفانه مسئولان تاکنون برای برطرف کردن مشکلات ما گامی برنداشته‌اند.
این معلول عنوان کرد: ما از مسئولان نمی‌خواهیم که همه مشکلات ما را برطرف کنند آن‌ها حتی اگر یک مشکل ما را برطرف کنند برای ما کافی است.
درد برخورد نامناسب مسئولان با معلولان از درد‌های اعضای بدن آن‌ها بیشتر است
یک معلول گچسارانی در همین زمینه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: متأسفانه ادارات و دستگاه‌ها توجهی به مشکلات و کمبودها و خواسته‌های قشر معلول ندارند.
وی با بیان اینکه مسئولان نسبت به مشکلات معلولان بی توجه هستند، افزود: متأسفانه برخی مسئولان نه تنها به فکر حل مشکل معلولان نیستند بلکه برخورد نامناسبی نیز با ما ندارند.
این معلول گچسارانی با بیان اینکه متأسفانه معابر شهری برای معلولان در این شهر مناسب سازی نشده است، گفت: ما هنوز اقدامی از سوی مسئولان برای مناسب سازی معابر و خیابان‌ها در این شهر ندیده‌ایم.
وی عنوان کرد: اشتغال از دیگر مشکلات اساسی معلولان در گچساران بوده و متأسفانه ادارات و دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال این قشر همکاری نمی‌کنند.
مسئولان فقط شعار می‌دهند و وعده‌های خود را عملی نمی‌کنند
یک معلول دیگر گچسارانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مشکلات معلولان در این شهر، اظهار داشت: معلولان ماهانه ۵۳ هزار تومان مستمری از بهزیستی دریافت می‌کنند که این مبلغ بسیار ناچیزی است.
وی با بیان اینکه مبلغی که معلولان به عنوان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند مشکلی از مشکلات این قشر را برطرف نمی‌کند، گفت: مسکن و اشتغال از مشکلات اساسی معلولان در گچساران است.
این معلول تصریح کرد: تاکنون بارها مشکلات خود را به گوش مسئولان رسانده‌ایم ولی مسئولان کاری برای برطرف شدن مشکلات و تحقق خواسته‌های ما نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه متأسفانه معلولان در گچساران حمایت نمی‌شوند، ابراز کرد: مسئولان تنها شعار می‌دهند و شعارهای آن‌ها تاکنون عملی نشده است.
شورای شهر پیگیر مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان است
رئیس شورای اسلامی شهر گچساران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مشکل مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان این شهرستان، اظهار داشت: معلولان و جانبازان از اقشاری بوده که نیاز به حمایت دارند.
محمود اسدپور گفت: برطرف شدن مشکل مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر شهری در شهرستان گچساران برای رفت و آمد آسان معلولان و جانبازان در دست پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: با شهردار و مسئولان برای برطرف شدن مشکل عبور و مرور معلولان و مناسب‌سازی معابر که به راحتی امکان تردد آن‌ها وجود داشته باشد، مذاکراتی انجام شده و شهردار قول همکاری داده است.
رئیس شورای اسلامی شهر گچساران تصریح کرد: در صورتی که این مشکل برطرف نشود و معلولان و جانبازان مراجعه کنند به طور قطع و مجدد این مشکل پیگیری می‌شود.
دستگاه‌های اجرایی و ادارات در زمینه اشتغال معلولان همکاری نمی‌کنند
رئیس اداره بهزیستی گچساران در همین زمینه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: معلولان در شهرستان گچساران متأسفانه مشکلات و کمبودهایی دارند که نیاز بوده دستگاه‌های اجرایی و ادارات برای برطرف شدن این مشکلات همکاری کنند.
سید مهران کشاورز افزود: معلولانی در شهرستان گچساران وجود دارد که با سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری گذران زندگی می‌کنند و خانواده‌های آن‌ها به دلیل مشکلات به سختی زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به مشکل اشتغال معلولان در گچساران، گفت: متأسفانه دستگاه‌ها و ادارات هیچ گونه همکاری در زمینه اشتغال معلولان ندارند و تنها اداره بهزیستی بوده که در زمینه اشتغال معلولان تلاش و برنامه‌هایی در این زمینه دارد.
رئیس اداره بهزیستی گچساران خاطرنشان کرد: براساس قانون ۳ درصد از استخدام‌ها در ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید به معلولان اختصاص یابد ولی متأسفانه این قانون در ادارات و دستگاه‌ها اجرایی نمی‌شود.
کشاورز با اشاره به اینکه درصد بالایی از معلولان در گچساران بیکار هستند و شغلی ندارند، عنوان کرد: ضروری بوده که ادارات در این زمینه همکاری کنند.
وی بیان کرد: البته اداره بهزیستی گچساران برنامه‌هایی برای اشتغال معلولان دارد که ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و معرفی افراد و متقاضیان کار به مراکز فنی و حرفه‌ای جهت فراگیری مهارت‌های فنی جهت ورود آن‌ها به بازار کار از جمله این برنامه‌ها است.
شهردار برای مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر شهری قول همکاری داده است
رئیس اداره بهزیستی گچساران به موضوع مناسب‌سازی معابر و خیابان‌های شهر جهت رفت و آمد معلولان، گفت: متأسفانه معابر و خیابان‌های شهر گچساران برای عبور و رفت و آمد آسان معلولان مناسب نیست.
کشاورز با بیان اینکه تاکنون خیابان‌ها و معابر شهری در گچساران برای معلولان مناسب‌سازی نشده است، خاطرنشان کرد: تاکنون جلساتی برای پیگیری مسئله مناسب‌سازی معابر شهری برگزار شده و در آخرین جلسه اولویت‌های معابر و خیابان‌های شهر برای مناسب‌سازی از سوی اداره بهزیستی ارائه شده است.
وی عنوان کرد: شهردار گچساران قول داده تا پایان امسال خیابان بلادیان شهر را به عنوان الگو برای رفت و آمد آسان معلولان مناسب‌سازی کند.
رئیس اداره بهزیستی گچساران با اشاره به مشکل مسکن معلولان گچساران، اظهار داشت: بهزیستی گچساران قرار است به ۵۶ خانواده شهری و روستایی دارای بیش از دو معلول تسهیلاتی برای مسکن آن‌ها ارائه دهد.
کشاورز برطرف شدن مشکل معلولان را به تنهایی از سوی اداره بهزیستی غیرممکن دانست و گفت: برطرف شدن مشکل معلولان در گرو همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و ادارات است.IMG_0520 IMG_0521 IMG_0523 IMG_0524 IMG_0526 IMG_0528 IMG_0531
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خانوادیل شهید و جانباز تموم وابی دوباره نوبت به معلولین وابی،هر که سر یه درختی یا یه کوهی افتاد باید بره سر کار
Iran, Islamic Republic of
خاک توسرشهری که رییس بهزیستیش مهران کشاورزباشه!واقعامتاسفم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
گچساران کدام مسولش خوبه این بنده خداخوب باشه بهترین فرماندارتاریخ گچساران ممدی بودکه حسینی جونم دراورداقای علیزاده راگذاشت که بلدنبوددست چپوراستشو
بویراحمدگرمسیر
Iran, Islamic Republic of
بهترین رییسی که تاجگردون گذاشته کشاورزانشاالله مدیرکل بعدی بهزیستی خودشه
تاته
Iran, Islamic Republic of
تاته عزیزم دکتر عزیز دیلمی فدات تاته
Iran, Islamic Republic of
لیسانس علوم تربیتی دانشگاه آزاد وآلان هم دانشجوی ارشد تکمیل ظرفیت آزاد !!! وای که چه شود این مدیریت !!!
خودی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا!!!! آقای تاجگردون نماینده محترم واقعا متاسفم!!!که بخاطر ۷۰ تا رای حرف رامین توفیقی کلک باز وگوش گردی و مهران کشاورز و گذاشتی رییس بهزیستی وا قطعا متا سفم. یعنی تا این اندازه شهر ما آدم بی سواد داره
Iran, Islamic Republic of
مگه لیسانس داره مهران کشاورز؟فکرنکنم لیسانس هم داشته باشه!!
Iran, Islamic Republic of
مهران کشاورز رییس بهزیستی !واقعا نمیدونم چی بگم ادم قحطی بود بابا
نارک
Iran, Islamic Republic of
درودبر اصلاح طلب واقعی دکتر افشین پور.و درود بر مدیر نمونه مهندس کشاورز
شیخ جلیل
Iran, Islamic Republic of
اینم سهم . آرای امامزاده علی از حمایت خود از تاجگردون البته با حمایت رامین توفیقی و.... ای خدا شکرت. به کجا رسیدن بعضی ها. ....
انصاف
Iran, Islamic Republic of
خوب است عقده ها وحسادتها را کنار گذاشته و کمی انصاف داشته باشیم همه مخصوصا مددجوها و خانواده های بی بضاعت و کارکنان اداره بهزیستی به آقای کشاورز ایمان کامل دارند و یقین دارند که ایشان موفقترین و تلاشگر ترین رئیس تاکنون اداره بهزیستی گچساران می باشند .
مددجو
Iran, Islamic Republic of
ما مددجوهای اداره بهزیستی حمایت کامل خود را از آقای کشاورز اعلام میکنیم خدا میداند هیچ رئیسی تا کنون به اندازه آقای کشاورز به ما خدمت نکرده است .
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید مهران کشاورز ، پاینده باشید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که تاکنون در گچساران رییس بهزیستی شده وفقط به فکر مردم بی بضاعت و نیازمند بوده و منافع شخصی خود را در نظر نگرفته اقای سید مهران کشاورز بوده
بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
آقای سید مهران کشاورز ما مددجوها و نیازمندان باید از شما راضی باشیم که هستیم شمایکی از پاکترین مسئولانی هستید که این شهر به خودش دیده مهم این هست که شما پیش خدا و جدت سربلند هستی و تمام این حسودان وبدگویان را به خدا بسپار موفق و سربلند باشید ..
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه عزیزان همه اونهایی که تلاشها و کارهای مثبتی که آقای کشاورز در طول خدمت خودشان انجام داده رو دیدن میدونن این بنده خدا چقدر به فکر مردم و منطقه و شهرستان هست دوستان: اینهایی که مخالفت میکنن مشخصه عقده های درونی و غرض ورزیهای شخصی خودشون رو دارن اعلام میکنن و اصلا به فکر صلاح جامعه و آینده این شهر نیستن و دقیقا مشخصه یک یا دونفر این متن های ضد سید مهران را مینویسند ولی خدا را شکر همه چشم بینا دارند.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1