تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۵
کد مطلب : ۱۴۵۷۹۴

بهبود شاخص پژوهش‌های سلامت در استان

۱۵
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم یاسوج گفت: شاخص های پژوهش های سلامت این استان در دولت یازدهم بهبود یافته است.
رضا چمن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در میان ۲۱ دانشگاه تیپ سه کشور در سال ۹۲ رتبه هفتم بود که هم اکنون در جایگاه پنجم این دانشگاه ها قرار دارد.
وی بیان کرد: این استان که رتبه ۳۴ پژوهش در میان تمام دانشگاه های کشور درسال ۹۲ را داشت هم اکنون به رتبه ۲۴ کشور دست یافته است.
چمن بیان کرد: تولید مقاله های علمی کهگیلویه و بویراحمد نیز در امسال نسبت به سال ۹۲ بیش از ۲۵درصد افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان سه مرکز رشد و تحقیقات در زمینه های عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، گیاهان دارویی و غشای سلولی دارد که در مقایسه با ظرفیت های آن اندک است.
چمن بیان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار دانشجو در ۱۳ مقطع کاردانی و کارشناسی، هشت رشته کارشناسی ارشد و دو رشته تخصصی در پنج دانشکده دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشغول تحصیل هستند.
وی شمار اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را نیز ۱۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰ نفر از این تعداد در سال گذشته جذب شدند.

فاصله زیاد پژوهش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد تا کاربردی شدن و تبدیل ایده به عمل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کاربردی شدن پژوهش‌ها در استان و تبدیل ایده به عمل راه زیادی داریم.


رضا چمن اظهار کرد: یکی از راه‌های اصلی نیل به توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه هر چه بیشتر به مقوله پژوهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: لذا باید در استان زیرساخت‌های پژوهشی خود را تکمیل کرده تا زمینه برای کاربردی شدن آن‌ها فراهم شود.

این مسئول گفت: یکی از مشکلات اصلی در استان به همین موضوع کمبود زیرساخت‌های پژوهشی برمی‌گردد تا بتوان به این وسیله پژوهش‌های کاربردی داشته باشیم.

این مسئول ارشد دانشگاهی در استان بیان کرد: در استان باید بیشتر پژوهش‌های مشارکتی را با مشارکت دانشگاه‌ها از یک سو و از سوی دیگر بخش خصوصی و صنعت داشته باشیم.

وی با بیان این که چنین مشارکتی لازم و ضروری است، تصریح کرد: با این گونه مشارکت است که زمینه اقتصاد دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از فاصله زیاد پژوهش‌های استان تا کاربردی شدن و تبدیل ایده‌ها به عمل یاد کرد و گفت: باید پژوهشگران بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند و زیرساخت‌های پژوهشی فراهم شده و زنجیره لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان فراهم شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
گزارش خیلی عالی بود در زمینه پژوهش در استان می شود سرمایه گذاری کرد و کار آفرینی ایجاد کرد البته به شرطی که همه دستگاهها و دانشگاههای استان همکاری نمایند
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری رفت امسال میخای به کی رای بدهی
یه پژوهشگر
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی احترامتو دارم دیگه لطف کن بشین سر جات/ شما و آقایان دکتر. به این استان .کردید. چمن کریمی رحیمی و ظریفی در هفته پژوهش هیچکدوم از غرفه های نمایشگاه بازدید و سرکشی نکردند. پس لطفا دم از پژوهش نزنید / منتظر انتقاد تند پژوهشگران باشید/ خدا شاهده همین آقای چمن و یا آقای دکتر ظریفی رئیس نمایشگاه حتی یه دوری هم توی سالن نمایشگاه نزدند که سطح نمایشگاه امسال رو ببینند . چطور روتون میشه بیایید جلوی دوربین. متاسفم .
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر علوم پزشکی که الحق در تمام زمینه ها در بین دانشگاههای استان یکه تاز است. ممنون که مایه افتخار دانشگاهیان استان هستید.
پژوهشگر. م
Iran, Islamic Republic of
اگر هر دستگاه دیگری چنین موفقیتی کسب می کرد چقدر تبلیغ می کرد و توی بوق و کرنا می کرد در صورتیکه روابط عمومی دانشگاه و حوزه پژوهش باید چنین دستاورد مهمی را در سطح وسیع رسانه ای می کردند. باز ممنون کبنا هستیم که قدر زحمات پژوهشگران و ریاست پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی را خوب دونستند و این خبر مهم را منتشر کردند.
موسوی پور
Iran, Islamic Republic of
واقعا بقیه دانشگاهها یاد بگیرند اگر همینطور همه به فکر این باشیم که رتبه استان در کشور بالاتر و بالاتر برود یقینا از این محرومیت تاریخی خارج می شویم فقط عزم همه ماها و حمایت از مدیران دانشمند و کارکشته لازم دارد
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
خیلی جای خوش حالی و جای امیدواری هست که علوم پزشکی استان تونسته در این دو سال در زمینه تحقیقات اینهمه پیشرفت داشته باشه اما جای تحقیقات مشترک بین دانشگاهها و بین دانشگاه و صنعت و بخش خصوصی خالی هست.
استان ما می تونه در زمینه گیاهان دارویی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه اگر بخش های اقتصادی و محققای علاقمند و با کمک بنیاد نخبگان طرح کاربردی داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
کاش پژوهشی هم در خصوص علت اختلافات مدیر شبکه و رئیس مرکزبهداشت گچساران انجام می دادین . نتیجه اش خیلی جالبه !!
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیف نیست زیر این خبر به این خوبی کسی بیاد یه کامنت بی ربط راجع به اختلاف قبلی دو تا گچسارانی بزاره! سلیقه هم خوب چیزیه دوست ناشناس.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای چمن این همه نیروی بدون امتحان که در بیمارستانها وشبکها بدون تخصص وبدون امتحان را چه جواب خواهی داد از اقای قایدی پرسیدی چرا این همه بی عدالتی؟
سینا
Iran, Islamic Republic of
احسنت گزارش جالبی بود . رسانه ها هم باید رویکرد علمی را درپیش بگیرند . گزارش خوب تهیه شده و برای خواننده جاذبه خواندن دارد
Iran, Islamic Republic of
با سینا موافقم گزارش خوبی بود کبنا کارهات قابل تقدیره بالاخره یکی پیدا شد درتهیه گزار ش امانتداری را رعایت کرد و راست و درست یه گزارش درست نقل قول کرد
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
رییس دانشگاه محترم مانه درگچساران ساس خورده کسی به دادمان نمی رسه
کیمیای علم
Iran, Islamic Republic of
توانمندی پژوهشگران قابل تقدیر است با آرزوی فردایی زیباتر برای فرزندانمان
کریمی
Iran, Islamic Republic of
ایندسته خبرها افزایش اعتماد بنفس مردم را خواهدداشت. حداقل بفهمیم ماهم امکان پیشرفت داریم این رسالت رسانه است احسنت
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1