کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم یاسوج گفت: شاخص های پژوهش های سلامت این استان در دولت یازدهم بهبود یافته است.
رضا چمن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در میان ۲۱ دانشگاه تیپ سه کشور در سال ۹۲ رتبه هفتم بود که هم اکنون در جایگاه پنجم این دانشگاه ها قرار دارد.
وی بیان کرد: این استان که رتبه ۳۴ پژوهش در میان تمام دانشگاه های کشور درسال ۹۲ را داشت هم اکنون به رتبه ۲۴ کشور دست یافته است.
چمن بیان کرد: تولید مقاله های علمی کهگیلویه و بویراحمد نیز در امسال نسبت به سال ۹۲ بیش از ۲۵درصد افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان سه مرکز رشد و تحقیقات در زمینه های عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، گیاهان دارویی و غشای سلولی دارد که در مقایسه با ظرفیت های آن اندک است.
چمن بیان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار دانشجو در ۱۳ مقطع کاردانی و کارشناسی، هشت رشته کارشناسی ارشد و دو رشته تخصصی در پنج دانشکده دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشغول تحصیل هستند.
وی شمار اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را نیز ۱۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰ نفر از این تعداد در سال گذشته جذب شدند.
فاصله زیاد پژوهشها در کهگیلویه و بویراحمد تا کاربردی شدن و تبدیل ایده به عمل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کاربردی شدن پژوهشها در استان و تبدیل ایده به عمل راه زیادی داریم.
رضا چمن اظهار کرد: یکی از راههای اصلی نیل به توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه هر چه بیشتر به مقوله پژوهش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: لذا باید در استان زیرساختهای پژوهشی خود را تکمیل کرده تا زمینه برای کاربردی شدن آنها فراهم شود.
این مسئول گفت: یکی از مشکلات اصلی در استان به همین موضوع کمبود زیرساختهای پژوهشی برمیگردد تا بتوان به این وسیله پژوهشهای کاربردی داشته باشیم.
این مسئول ارشد دانشگاهی در استان بیان کرد: در استان باید بیشتر پژوهشهای مشارکتی را با مشارکت دانشگاهها از یک سو و از سوی دیگر بخش خصوصی و صنعت داشته باشیم.
وی با بیان این که چنین مشارکتی لازم و ضروری است، تصریح کرد: با این گونه مشارکت است که زمینه اقتصاد دانشبنیان فراهم میشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از فاصله زیاد پژوهشهای استان تا کاربردی شدن و تبدیل ایدهها به عمل یاد کرد و گفت: باید پژوهشگران بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند و زیرساختهای پژوهشی فراهم شده و زنجیره لازم برای اقتصاد دانشبنیان فراهم شود.
رضا چمن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در میان ۲۱ دانشگاه تیپ سه کشور در سال ۹۲ رتبه هفتم بود که هم اکنون در جایگاه پنجم این دانشگاه ها قرار دارد.
وی بیان کرد: این استان که رتبه ۳۴ پژوهش در میان تمام دانشگاه های کشور درسال ۹۲ را داشت هم اکنون به رتبه ۲۴ کشور دست یافته است.
چمن بیان کرد: تولید مقاله های علمی کهگیلویه و بویراحمد نیز در امسال نسبت به سال ۹۲ بیش از ۲۵درصد افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان سه مرکز رشد و تحقیقات در زمینه های عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، گیاهان دارویی و غشای سلولی دارد که در مقایسه با ظرفیت های آن اندک است.
چمن بیان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار دانشجو در ۱۳ مقطع کاردانی و کارشناسی، هشت رشته کارشناسی ارشد و دو رشته تخصصی در پنج دانشکده دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشغول تحصیل هستند.
وی شمار اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را نیز ۱۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰ نفر از این تعداد در سال گذشته جذب شدند.
فاصله زیاد پژوهشها در کهگیلویه و بویراحمد تا کاربردی شدن و تبدیل ایده به عمل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کاربردی شدن پژوهشها در استان و تبدیل ایده به عمل راه زیادی داریم.
رضا چمن اظهار کرد: یکی از راههای اصلی نیل به توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه هر چه بیشتر به مقوله پژوهش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: لذا باید در استان زیرساختهای پژوهشی خود را تکمیل کرده تا زمینه برای کاربردی شدن آنها فراهم شود.
این مسئول گفت: یکی از مشکلات اصلی در استان به همین موضوع کمبود زیرساختهای پژوهشی برمیگردد تا بتوان به این وسیله پژوهشهای کاربردی داشته باشیم.
این مسئول ارشد دانشگاهی در استان بیان کرد: در استان باید بیشتر پژوهشهای مشارکتی را با مشارکت دانشگاهها از یک سو و از سوی دیگر بخش خصوصی و صنعت داشته باشیم.
وی با بیان این که چنین مشارکتی لازم و ضروری است، تصریح کرد: با این گونه مشارکت است که زمینه اقتصاد دانشبنیان فراهم میشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از فاصله زیاد پژوهشهای استان تا کاربردی شدن و تبدیل ایدهها به عمل یاد کرد و گفت: باید پژوهشگران بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند و زیرساختهای پژوهشی فراهم شده و زنجیره لازم برای اقتصاد دانشبنیان فراهم شود.