تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۱۴۵۶۳۶

افزایش شهریه مدارس غیردولتی (+تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
شهریه مدارس غیردولتی در سال آینده افرایش می‌یابد
معاون وزیر آموزش و پرورش از افزایش شهریه مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: این افزایش طبق الگوی داده شده به مدارس و تأیید مدیرکل آموزش و پرورش هر استان‌ صورت خواهد گرفت.
مرضیه گرد در نشست با مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مشارکت و در کنار هم بودن امری پذیرفته شده در آموزش است و باید این موضوع را مورد توجه داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش، مشارکت مردم، اولیاء، مربیان و دانش آموزان در امر آموزش از موارد ضروری عنوان کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش به جزء اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پروش برنامه‌ای ندارد.
وی ایجاد و ادامه کار مدارس غیردولتی را امری لازم جهت توسعه کشور دانست و گفت: به جهت اهمیت امر آموزش در بعد از انقلاب اسلامی با حمایت‌هایی مانند واگذاری تسهیلات، زمین و تشویق مربیان راه‌اندازی و ادامه کار مدارس غیردولتی در کشور انجام شد.
گرد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و اذعان داشت: یکی از راهکارهای اجرای این طرح توسعه مشارکت‌های مردمی در امر آموزش است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش بر فعالیت و توسعه مشارکت‌های مردمی با حفظ نقش حاکمیتی آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی از افزایش شهریه مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده خبر داد و یادآور شد: افزایش شهریه بر اساس مطابق بودن مکان و شرایط مدارس با الگوی داده شده و تأیید مدیرکل آموزش و پرورش هر استان‌ صورت خواهد گرفت.
گرد اضافه کرد: وزارت الگوی شهریه را پیگیری می‌کند اما باید در افزایش شهریه توان مالی خانواده‌ها را نیز در نظر گرفت چون ممکن است با افزایش شهریه، مدارس تعدادی از دانش‌آموزان خود که توانایی پرداخت شهریه ندارند را از دست بدهند.
معاون وزیر توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی مدارس غیردولتی را از دیگر موارد مورد تاکید بیان کرد و افزود: موسسین موظفند حداقل یکبار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مطالعه کرده و برنامه‌های آموزشی مطلوب و موثری برای مدیران خود داشته باشند.
گرد در پایان با تاکید بر یکپارچگی در مدیریت مراکز آموزشی جهت رسیدن به اهداف عالی تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: پروژه رتبه‌بندی و سامان‌دهی مدارس غیردولتی با تلاش‌های صورت گرفته به اتمام رسیده و به زودی در مراکز آموزشی ارائه خواهد شد.
استفاده از بازنشستگان در مدارس غیردولتی حرکتی ارزنده در آموزش و پرورش است
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که آموزش و پرورش پایه‌گذار و رکن اصلی علم و فرهنگ است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بازنشستگان در مدارس غیردولتی یکی از حرکت‌های ارزنده و مورد توجه آموزش و پرورش است.
پژمان نیک‌اقبالی در جمع مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش همواره در امر مشارکت پیشگام بوده و نکته برجسته در این مشارکت مجمع خیرین مدرسه‌ساز است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان ایکه آموزش و پرورش پایه‌گذار و رکن اصلی علم و فرهنگ است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بازنشستگان در مدارس غیردولتی یکی از حرکت‌های ارزنده و مورد توجه آموزش و پرورش است.
وی به میانگین آمار دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی کشور اشاره کرد و افزود: میانگین دانش‌آموزان این مدارس در کشور حدود ۱۰ درصد است.
نیک‌اقبالی ادامه داد: میانگین آمار دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۱ تا ۱۲ درصد است که این آمار از میانگین کشوری بالاتر بوده و نشان دهنده استقبال خوب مردم از توسعه مشارکت در امر آموزش است.
این مسئول با اشاره به اینکه گران‌ترین بهداشت، راه‌سازی و آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: مثلا استان دارای ۱۷۰۰ روستا است که همین باعث شده تا هزینه زیادی صرف آموزش در این مناطق شود.
نیک‌اقبالی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی مدارس در اوایل سال هزینه تحت عنوان کمک مردمی از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند، یادآور شد: استفاده از ظرفیت مردم در جایی که رغبت دارند بدون مانع است اما به زور گرفتن کمک از مردم کاری نادرست است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، آموزشی و سالن‌های ورزشی اشاره و تصریح کرد: چون ممکن است تکمیل این پروژه‌ها چند سال دیگر طول بکشد، دولت اجازه داده آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی در خصوص واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی گفت: ابتدا از طریق مزایده وارد شده و اگر کسی در مزایده شرکت نکرد در مرحله دوم با ۷۰ درصد تخفیف آنها را واگذار می‌کنیم.
نیک‌اقبالی در پایان با تأکید بر این که آموزش و پرورش باید شهریه مدارس غیر دولتی را طبق امکانات، تجهیزات، فضای آموزشی و مربیان آن مدرسه تعیین و به هر مدرسه اعلام کند، در خصوص همکاری با بانک‌ها، نهادها و ادارات از طرف استان اعلام آمادگی کرد.
گچساران میزبان همایش شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال‌جاری
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از میزبانی گچساران در همایش شوراهای آموزش و پرورش این استان در سال جاری خبر داد.
در این نشست، هادی زارعپور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شوراهای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور از بهترین شوراهای آموزش و پرورش به شمار می‌روند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هفته شوراهای آموزش و پرروش از ۲۶ تا ۳۰ دی‌ماه امسال برگزار می‌شود و همایش شوراهای آموزش و پرورش استان امسال به میزبانی شهرستان گچساران برگزار می‌شود.
این مسئول گفت: به همین منظور امسال نیز برنامه تجلیل از شوراهای آموزش و پرورش را داریم که برآورد شده به اعتباری ۵۰ میلیون تومانی برای برگزاری این همایش نیاز است.
زارع‌پور در ادامه گفت: همایش سال گذشته شوراهای آموزش و پرورش استان خروجی خوبی داشت و برنامه خوبی برگزار شد که همه مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس نیز در این همایش شرکت کردند.
وی در ادامه به مشارکتی که بنیادهای خیریه با آموزش و پرورش این استان دارند اشاره کرد و گفت: تاکنون کارهای خوبی انجام شده و خیران و بنیادهای خیریه کمک‌های خوبی به آموزش و پرورش کرده‌اند که نمونه آن تدارک تعداد ۳۷ مدرسه پیش ساخته توسط خیرینی مانند کاظم قلم‌چی بود که بسیاری از مشکلات ما در بحث فضاهای آموزشی را برطرف کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان تبیین کرد: امسال نیز با همکاری بنیاد خیریه وفاق سبز علوی تعداد ۱۱ مدرسه پیش ساخته برای استان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۱ درصد از دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، از وجود ۱۴۳ مدرسه غیردولتی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
هادی زارع‌پور اظهار کرد: آموزش و پرورش با همه دستگاه‌ها در تعامل بوده و جهت رسیدن به اهداف خود نیازمند مشارکت همه آنها است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انسان محور توسعه است و جهت رسیدن به این محوریت نیازمند آموزش است، افزود: در حقیقت آموزش و پرورش دستگاه انسان‌سازی است.
وی با اشاره به اینکه صد و ۴۳ هزار دانش‌آموز در استان داریم، گفت: ۱۱ درصد از این تعداد در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.
این مسئول تعداد مدارس هیئت امنایی استان را ۳۸ باب عنوان کرد و یادآور شد: بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در این مدارس درس می‌خوانند.
زارع‌پور به تعداد مدارس غیردولتی کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: ۱۴۳ باب مدرسه غیردولتی با ۷۲۶ کلاس درس و یک‌هزار و ۴۲۳ نفر مشغول به کار در این مدارس در استان وجود دارد.
وی به نرخ پایین شهریه مدارس غیردولتی در استان اشاره و یادآور شد: مدارس این استان شهریه کمتری نسبت به دیگر مدارس کشور از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که موسسین مدارس از راه دور مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان طلبکار بوده و به صورت مستمر جهت دریافت آن مراجعه می‌کنند، خواستار رسیدگی به این مطالبات و پرداخت آنها شد.
زارع‌پور در پایان با عنوان اینکه مردم رکن اصلی در رسیدن آموزش و پرورش به اهدافش است، تصریح کرد: مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنها می‌تواند آموزش و پرورش را در جهت رفع مشکلات و تحقق معنای واقعی تعلیم و تربیت کمک کند.
دستگاه‌های دولتی در طرح مدرسه‌یاری همکاری بیشتری کنند
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش و معاون وزیر از ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌های دولتی در طرح مدرسه‌یاری سخن به میان آورد.
مرضیه گرد اظهار کرد: مشارکت را به منزله تنها مشارکت مادی در آموزش و پرورش نمی‌دانیم.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و معاون وزیر آموزش و پرروش افزود: باید مشارکت را در امور دیگر نیز جستجو کرد و برای مثال مجمع خیرین مدرسه‌یار را تشکیل دهیم.
وی با تبیین این که خیرین مدرسه‌یار چه کسانی هستند با یاد کردن از برخی مشاغل در جامعه گفت: این خیرین مدرسه‌یار می‌توانند تعدادی پزشک باشند که در ساعاتی از هفته در مدارس حضور پیدا کرده و دانش‌آموزان را ویزیت کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این‌ها پدر و مادر دانش‌آموزان یا یک بازنشسته فرهنگی و یا یک فرد باسواد در حوزه مشاوره تحصیلی و یا از جامعه روحانیون می‌توانند باشند که بتوانند با هنری که دارند به مدرسه‌ها کمک کنند.
گرد تصریح کرد: جای بسی خوشحالی است که در بسیاری از استان‌های کشور ائمه جمعه در شوراهای آموزش و پرورش در کنار استاندار و فرماندار حضور دارند و وزن خاصی به این شوراها می‌دهند.
این معاون وزیر آموزش و پرروش تصریح کرد: همان طور که رهبری فرمایش کردند بهترین‌ها باید بنشینند و برای آموزش و پرورش طراحی کنند.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در ادامه خاطرنشان کرد: ممکن است معضلی در حوزه فرهنگی وجود داشته باشد و بسیار مطلوب است که ائمه جمعه به عنوان یک کارشناس فرهنگی برای مشکلات چاره‌جویی کنند.
گرد افزود: مشارکت صفر یا صد درصدی نیست بلکه مشارکت یک طیف است و به طرق مختلف می‌توان آن را تعریف کرد.
وی به نشستی که با خیرین حوزه آموزش و پرروش در چند هفته اخیر داشته اشاره کرد و گفت: از خیرین خواستیم که توجه آن‌ها تنها به یکی دو استان خاص و تنها در یک یا دو حوزه کاری نباشد، بلکه در زمینه‌های مختلف اقدام داشته باشند.
وی به اهمیت مدرسه‌یاری و لزوم کمک سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: برای مثال ارشاد اسلامی می‌تواند کتابخانه‌های مدارس را با اولویت مدارس عشایر و روستایی تجهیز کند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در پایان یکی از کارهای خوب صورت گرفته توسط خیرین در استان کهگیلویه و بویراحمد را تهیه مدارس پیش ساخته‌ای دانست که به نقاط محروم فرستاده شده‌اند و توضیح داد که این کارها بار را از روی دوش دولت برمی‌دارد و فضا را برای بهتر پرورش دادن بچه‌ها ایجاد می‌کند.
به گزارش کبنا نیوز، همچنین همایش مدیران و مؤسسین مدارس و مراکز غیردولتی و آموزش از راه دور و امور شوراهای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی دهدشت
Germany
من به عنوان یک فرهنگی حاضر در جلسه به نوبه خود از اقای بخشایی بابت سخنرانی زیبایشان در این جلسه کمال تشکر دارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیران مدارس شاهد شهرستان گچساران درسال تحصیلی جاری طبق چه شرایط وضوابطی تعیین شده اند.؟
ک.ب
Iran, Islamic Republic of
خوب بود اقای الهی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1