تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۱۴۵۵۹۰

تصاویر و حواشی روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

۰
کبنا ؛ شامگاه دوشنبه به مناسبت روز ۱۶ آذر مراسمی که معجونی از مناظره و سخنرانی بود توسط برخی تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب از جمله تشکل وحدت اسلامی در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.



در این مراسم رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به همراه فرید مرادیان یکی از فعالان اصلاح‌طلب و دکتر چمن و دکتر توانا از فعالان سیاسی دهه های مختلف برای حضور در برنامه مناظره و گفت‌وگو بر روی جایگاه دعوت شدند.

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان که به نمایندگی از دانشجویان دهه ۶۰ در این برنامه حضور یافته بود به بیان تاریخچه فعالیت تشکل‌های دانشجویی پرداخت.

چمن، اوج شکل‌گیری نهضت‌های دانشجویی را با رویکرد انقلابی‌گری از دهه ۴۰ دانست که امام راحل نیز در آن نقش‌آفرین بود.

وی همچنین از روز ۱۶ آذر به عنوان روزی کاملا دانشجویی یاد کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی یکی از اقدامات مهم جنبش دانشجویی بود و این روز قبل از این که دانش‌آموزی باشد دانشجویی است.

در ادامه دیگر سخنرانان از جمله دکتر مرادیان، دکتر سبز و دکتر توانا به ایراد سخنرانی پرداختند.

از برخی حواشی این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در هنگام صحبت های دکتر مرادیان از فعالان اصلاح طلب یکی از دانشجویان خانم به نشانه اعتراض بلند شد و خواستار عدم ورود سخنران به مباحث سیاسی و دولت های گذشته شد که همین امر باعث شد دکتر مرادیان در یک نظرخواهی از ادامه سخنرانی امتناع کرد.

پس از امتناع صریح دکتر مرادیان از سخنرانی به دلیل اعتراض یک دانشجو، عوامل اجرایی از وی خواستار ادامه سخنرانی شدند که دکتر مرادیان گریزی به دموکراتیک بودن دانشگاه ها زد و بر موضع خود مبنی بر عدم ادامه صحبت اهتمام ورزید که در ادامه برخی از حاضرین به بهانه عدم سخنرانی دکتر مرادیان تصمیم به ترک سالن محل برگزاری را داشتند که بالاخره دکتر مرادیان حاضر به سخنرانی شد.

در این برنامه دکتر مرادیان اشاره ای گذرا به اتفاقات اخیر دانشگاه آزاد یاسوج کرد و گفت: چه دلیلی دارد با چاقو به جان یک زن بیفتند؟

عدم وجود برنامه پرسش و پاسخ در این مراسم اشاره کرد که همین امر موجب اعتراض برخی از دانشجویان شد.

اعتراض برخی دانشجویان به برخی صحبت های دکتر مرادیان که بلافاصله با حضور عوامل اجرایی هیچ گونه تنش خاصی به وجود نیامد هرچند در انتهای سخنرانی یکی از دانشجویان با برخی الفاظ رییس دانشگاه علوم پزشکی را مورد خطاب قرار داد که با واکنش دکتر چمن مبنی بر حفظ آرامش مواجه شد.

در این برنامه بسیاری از چهره های سیاسی اصلاحات و دانشجویان دیگر دانشگاه ها حضور داشتند.

عکس‌هایی از مهدی بازرگان، محمدجواد ظریف در کنار امیرکبیر و همچنین هاشمی رفسنجانی به چشم می‌خورد که بر در دیوار این سالن نصب شده بود.

در همه مدت زمان سخنرانی نظم خاصی بر برنامه حاکم بود.

در این برنامه برخی چهره های اصلاح طلب از جمله هجیر تشکری یکی از کاندیدهای احتمالی حوزه بویراحمد و دنا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

دکتر خرامین از اساتید دانشگاهی و از چهره های شاخص اصولگرایان نیز در این برنامه حضور داشت.

اما شاید بتوان یکی از مهم ترین اتفاقات این برنامه را اعتراض شدیدالحن سخنرانان به برخی معترضین دانست که همین امر موجب نارضایتی برخی از دانشجویان شد.























































---------------------------------
گزارش: سیدامین صداقتی‌نیا
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چمن به عنوان یک اصلاح طلب ارزشی فقط آبروی خودشو میبره !!! چرا قصه اون طنز مبتذل شونو طرح نکردی که اول تا آخرش فقط تهمت و توهین نیابتی بود به دانشجو ؟!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر ریاست فرزانه علوم پزشکی استان که الحق باعث آبرو و افنخار دانشگاهیان استان ماست.
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاج گردون
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
مهمترین ایرادی که می شود از این به اصطلاح بزرگداشت روز دانشجو گرفت به یک طرفه رفتن و انحصار بودن سخنرانان به طیف خاص بود و چرا نباید از دیگر جناح های سیاسی در میزگرد حضور می داشت و گذشته از دکتر چمن بعنوان ریاست دانشگاه ( حیف از این مدیر توانا و مدبر که متاسفانه بعضی مدیران ضعیف وی را احاطه کرده اند ) دیگر افراد حاضر در میزگرد که خودخواسته آنجا بودند و از جو سالن کاملا" می شد برداشت کرد که این آقایان هیچ محبوبیت و جایگاهی در بین دانشجویان ندارند و دانشگاه علوم پزشکی که در ایام سال چندین همایش و مراسم و جشن هایی را بسیار باشکوه برگزار می کرد اینبار متاسفانه اجراکنندگان به اصطلاح جشن روز دانشجو با بی برنامه گی و بدسلیقگی تمام که حتی مجری مراسم نیز به آن اذعان داشت شبی بیادماندنی از نوع کج سلیقگی را به یادگار گذاشتند .
وحدت اسلامی
Iran, Islamic Republic of
اولا که برگزار کننده تشکل دانشجویی بود نه دانشگاه بعدش هم بهترین سخنران جلسه شخص دکتر چمن عزیز بود که بسیار مسلط و بعنوان یک روشنفکر بزرگ دینی سخنرانی کرد حالا اگر بقیه برنامه ها کم کیفیت بود ربطی به ایشون نداشت. قبول کنید ما تا حال هیچ سخنرانی در این حد نداشتیم.
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
واقعا سخنرانی دکتر چمن خیلی گیراتر از حتی امثال دکتر سروش و دکتر شریعتی بود نمی دانم چرا قدر داشته هامون را اونجور که باید نمی دونیم. باورم نمی شد ما در استانمون چنین آدم به این باسوادی هم داشته باشیم.
دانشجوی مدعو
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی هم برنامه خوبی اجرا کردند اونهم بعد از اون اتفاقات زشت دانشگاه آزاد همینکه یه ریس دانشگاه داشته باشیم که خودش صاحبنظر فکری باشه و با شجاعت بیاد حضور پیدا کنه و اون صحبت های به اون زیبایی و دلنشین را داشته باشه جای تبریک به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان هست.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
هم درر این جشن و هم در شب شعر به شعور دانشجو ها بسیار توهین شده است
گپ مفت
Iran, Islamic Republic of
بریت با او تئاتر مسخره.ابروی دانشگاه رو برد..چرت
دانشجوی پزشکی
Iran, Islamic Republic of
ولی باز هم ما بر و بچه های علوم پزشکی خیلی بهتر از بقیه دانشگاهها بودیم. راستی دیشب دکتر چمن با سند تاریخی مشخص کرد که از همون قدیم علوم پزشکی ها پیشتاز بودند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دیشب همه ی دانشجویان ناراضی بودند!
رسول
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر قیطاسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باز هم وفانژاد جعفری یزدانی.......... ای داد بیداد دنبال چی هستین کاکا
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود و از سخنرانی استاد چمن خیلی از اهداف روز دانشجو را تازه متوجه شدیم و از اینکه تا آخر جلسه برای دانشجویان وقت گذاشتند سپاسگزاریم..
ی
Iran, Islamic Republic of
براستی مرادیان چقدر متکبرانه نشسته
ث
Iran, Islamic Republic of
جناب رییس محترم دانشگاه بفکر اضافه کار هم باش
Iran, Islamic Republic of
نمره قبولی چمن و دانشگاه علوم پزشکی در بین دانشگاه های استان
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
واقعاکه شما ازگذاشتن ۴ تا عکس . بعد شما میخواهید از کشور دفاع کنید کاش آنجا بودم و . که به همه چیز بی حرمتی میکنن را میدادم . به کسانی که به اسلام و انقلاب و مردم بی حرمتی میکنن بگویید حساب شما با خدا
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1