تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۴۵۵۷۵

آری به وحدت، خیر به تفرقه

۱۷
۰
کبنا ؛حامد شرفی

مطلبم را ابتدا با دست نوشته های مرحوم بهمن بیگی آغاز میکنم که میفرمود: انقلابات عشایر فقط در صورتی جان می‌گرفت که به بازوی عریان بویراحمد تکیه داشت. هیچیک از طغیان‌های جنوب بی پایمردی پابرهنگان بویراحمد به جایی نرسید وبویراحمد آنقدر دست به ماشه برد وپا در رکاب فشرد تا از یک دهستان یک استان آفرید. بویراحمد آنقدر کوشید وخروشید تا از چنگ سه استان همسایه، سه اژدهای پراشتهای دهان گشوده رهایی یافت وبه صورت استانی مستقل درآمد. استان بویراحمد تنها استان ایران بود که نه به دلیل جمعیت، نه به دلیل وسعت، نه به دلیل ثروت بلکه فقط در نتیجه قدرت، موجودیت یافت.حامد شرفی

وقتی میشنویم که برادران و فرزندان استان در جاهای مختلف کشور کاندیدای حضور در مجلس شده اند و بازتاب آن را در سایت های خودمان مشاهده میکنیم کلمه ای جز شرمنده گی نمی یابیم.  این تاسف خاطر احساس مسئولیتی به من داد تا  چند خطی را، برای همشهریان و هم استانیهای عزیزم، به رشته تحریر درآورم.

همه میدانیم و بارها شنیده ایم که استان ما به لحاظ مخازن تحت الارضی و سطح الارضی یکی از ثروتمند ترین استانها در کشور و حتی در منطقه میباشد و بارها در مقالات مختلف از مخازن نفتی از معادن غنی از رودهای پرآب و خروشان استان صحبت ها و تحلیل های بسیاری شده است . به هیچ وجه نمیتوان رشادت ها و شجاعت های قهرمانان و شهدای ما در ۸ سال دفاع مقدس را فراموش کرد نمیتوان افرادی را فراموش کرد که بدون هیچ چشم داشتی شجاعانه به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و قهرمانانه جنگیدند. شاید تا بحال نام عبدالرسول زرین را نشنیده باشید او بهترین تک تیرانداز ایران در جنگ هشت ساله بود که با هر تیرش ترسی را در دل دشمنان ایران میکاشت و شاید در هیچ جا نامی از مهدی درخشان فرمانده ای که در غریبانه گی خاموش شد برده نشده. دریغ از اینکه وقتی به گذشته تا بحال نظری می افکنیم گاه و بیگاه بی مهری های دولت ها و مسئولین را میبینیم که قدر شناس دست های پینه بسته و زحمت کشیده پدران و اشک های خونبار مادران این ولایت دلیر نبوده اند. بعد از شنیدن این داستان ها آه غم، بر بغل هر انسانی خواهد آمد ولی همچنان استوار مردان و شیرزنان این استان با نگاهی پر عطوفت به حوادث تاریخ مینگرند. استان کهگیلویه و بویراحمد با تاریخ غنی چند هزار ساله و با دارا بودن حجم عظیمی از مخازن و منابع اقتصادی و فرهنگی همواره از سوی دولت ها مورد کم لطفی مضاعف قرار گرفته و به حاشیه رانده شده است. شاید یک سر قضیه را باید در خودمان جستجو و کنکاش کنیم . وقتی نام های  مختلفی از مفاخر استانمان را میشنویم که در استان های دیگر تصدی داره پست های کلیدی شده اند باید دوچندان خوشحال گشت و خودمان را نیز هم مسیر با آنها در جهت پیشرفت سوق داده و حرکت کنیم، نه اینکه چوب غفلت خود را لای چرخ پیشرفت آنها قرار داده و حسادت وار نخبه سوزی و فرافکنی نماییم. بارها در سایت ها و در جمع های خصوصی و عمومی مشاهده کرده ایم که انواع بهتان ها و بدگویی ها به راحتی به نخبه های سیاسی استانمان زده میشود، و غافل از اینکه نمیدانیم که خیلی از استانهای مجاور آرزوی داشتن امثال فولادی، جعفری و تاجگردون و موحد و حسینی و برادران دلاویز و غیره را دارند ولی همچنان به داشته های خود پشت کرده و نهایت بی عاطفگی را به آنها عرضه میداریم. بنده به عنوان قطره ای کوچک از دریای این استان تمام برادران و خواهران خود را به وحدت و ممارست در جهت عمران و آبادی دیارمان میخوانم، باشد که خداوند رحیم پاکی را چراغ راه همه ما قرار دهد.


*کارشناس ارشد زمین شناسی نفت
نام شما

آدرس ايميل شما

مهوش پورکلایه
Iran, Islamic Republic of
عالی بود واقعا .... ما به داشتن جوانی امثال شما در استان ب خود می بالیم .. و دستان پدری که فرزندی را به خوبی شما پرورانده بوسه میزنیم ....ارزوی موفقیت در مراحل زندگی برایتان داریم
اسامه
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست.موفق باشی در هر جا ایران که هستی
گچ سیتی
Iran, Islamic Republic of
عالی و کوبنده.... قابل توجه مقالات توهین آمیز
محمدزاده باشت
Iran, Islamic Republic of
زنده باد تاجگردون
مصطفی باشت
Iran, Islamic Republic of
افرین حامد عالی بود. در این زمان که هرکسی از کوچکترین فرصتی برای حمله به رقیبش استفاده میکنه واقعا جامعه ما به این نوع تفکر نیاز دارد.راستی یاد بهبهان بخیر
موسوی
Iran, Islamic Republic of
کانال خبری حامیان دکتر سید مصطفی تقوی در تلگرام:
برای دنبال کردن اخبار انتخاباتی و اخبار اختصاصی این کانال، کلیک کنید و عضور شوید:
✅ https://telegram.me/HamianTaghavi

-
مردم
Iran, Islamic Republic of
آقای حامدشرفی شماهم این همه ادبیات به کاربردی که اون اسمای
آخری روبگی .برادر من مشکل ماخودمونیم که عقب موندیم .نه این نماینده هایی که شمانام بردیدمدرس هم نمیتونه برامون کاری کنه.
Iran, Islamic Republic of
استان بویر احمد!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما .
ناصه
Iran, Islamic Republic of
انصافا من ک نفهمیدم چی میخواسی بگی،حالا ای ک موفق ب گفتنش شدی یان،اونش بماند،اما خدا کنه خودت بدونی ک چ میخواسی بگی،
بی خبر
Iran, Islamic Republic of
اگر به واقعیت های اجتماعی گوش فرا دهیم خواهیم دید که دوست بزرگوار چنین نیست و نخواهد بود . حرفهای شما در قرن ۲۱ نمی تواند قانع کننده باشد . در بین افرادی که شفتفیت ندارند . افرادی که نان باوی را می خورند و سرمایه های آنچنانی در شهرهای دیگر پارومی کنند .
اینکه می گویند سرمایه ؛ این خرفهایی است که به دهان ما چون بابا اب بابا نان داد گداشتند و امروز باید انها را چس دهیم . اگر شما دانشحو ی روز جامعه باشید باید این آقایان را به چالش بکشانید .
من به داشتن فرزندانی چون شما باید افتخار کنیم اما حرف شنا را نمی توانم بپذیرم . چون واقعا اطلاعات درست ندارید و در بی خبری صرق سخن می رانید . کدام سرمایه ؟ سرمایه چیست ؟ سرمایه با مردم چه نسبتی دارد؟ این سرمایه ها برای مردم هستند یا نیستند؟
سرمایه اجتماعی که دل در گرو مردم نداشته باشد و از در و دیوار سیاسی مردم بالا برود و فردا فراموش کند که این مردم همه توان روبرو شدن و ملاقات او را ندارند و به راحتی حقوق شان فراموش می شود.
اگر شما بخواهید یبدانید .امسال از یکی از این دوستان حمایت کنید اما به عمق کارهایشان بروید و توجه کنید که با چه کسانی هم نشین می شوند تصمیمات را چگونه و چه کسانی می گیرند. آنگاه سرمایه احتماعی را خواهی دریافت فقط یک شغاری است که این اقایان دوست دارند در مورد انها بیان شود. شما خود سزمایه ای گرانبهاتر از انها هستی هیچگاه خود را کمتر از انها مدان چون انها فقط این را می خواهند که مت از این حرفها در مورد انها بزنیم .
مگر یک فرد در حالت عدالت اجتماعی و قانون گرایی و کارمندی و حقوق بگیری و...شذایطی مثل پدر ما و شما که کارکند دولت هستند چقدر می تواند سرمایه مادی داشته باشد .
بروید بررسی کنید ببنید این اقایان چقدر سرمایه منقول و غیر منقول در حال حاضر دارند.
۱- سرمایه داشتن عیب نیست ؟ اما مهم این است در طول چند سال و چگونه ؟
۲- ارث چقدر ؟ یا چه نکانیسم اقتصادی ؟
۳- رابطه آنها با مردم ؛ یا با فامیل و سرمایداران و ثروتمندان و با محرومین و..چگونه است ؟
حرفهایی و اعدادی بیان می شئد از بیان بعضی از این دوستانی که شما نام بردید در مقاله و دلنوشته خوئ که سر ادم سوت می کشد .این سرمایه ها حق ئ حقوق من و شما و ملت بوده که با رانت سیاسی و قدرت سیاسی ایت دوستان بدست اورده اند .
اگر به سخن امام علی (ع) در نهج البلاغه مراجعه کنی خواهی فهمید این سرمایه چقدر مشگوک و ناثواب بدست آمده اند . برسی کنید ما نباید شعار گونه برخورد کنیم .
از این دوستان سوال کنید چقدر سرمایه مالی و مادی دارند؟ بعد خواهی گفت ای روزگار این همه ثروت از مجا بدست آمده است .
ایمان در عمل همان ولایت پذیری است که خیلی ها به این موضوع ایمان ندارند .اگر ایمان داشتند و زکات و خمس و ..را در هر سال مالی پرداخت می کردند اینگونه سرمایه هایی جمع نمی شدک نگر امکان دارد کسی بتواند بدون اینکه عملی انجام دهد و دستی به کار و پیشیانی عرق کند و یا شبی و روزی با ...تلاش بتواند این همه مال را جمع کند.
مگر با حقوق کارمندی و درس دادن در دانشگاه و مدرسه می شود چنین سرمایه هایی جمع کرد.
اگر ایمان عملی به اسلام و نظام ولایی دارند بیایند بگویند از کجا آورده اند و امرئز دنیا ذز هز ثانیه محاسبه می شود که ریال به ریال از کجا امده و چگونه ؟
لنده
Iran, Islamic Republic of
ای کاش هیچ موقع از استان های دیگر جدا نمیشدیم چه سودی برامون داشت
گچساران
Iran, Islamic Republic of
به به عالی بید
مهندس بیکار
Iran, Islamic Republic of
متنی بسیار ضعیف از لحاظ تحلیلی و بسیار آماتوری.
دانشجو
Europe
درود بر استاد شرفی
تصمیم نگرفتمه
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اقای علیزاده که میگه حرفهای جعفری بوی ...... میده از این جوان با سواد یاد بگیر
خانم د
Iran, Islamic Republic of
بسیارخوب بود
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1