تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۱۴۵۱۶۲

نشستی به نام دانشجو و به کام ...

۰
کبنا ؛رحیم موسوی

هر ساله به مناسبت روز «دانشجو» و به پاسداشت این روز مسئولان نشست‌هایی با دانشجویان برگزار می‌کنند تا هم پای صحبت های آنان بنشیند و هم اندکی برایشان موعظه کنند.

امسال نیز بر اساس برنامه‌هایی که قرار بود در سکوت رسانه‌ای برگزار شود استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و خود و چند تن از روسا و مسئولان دانشگاه‌های استان نشستی را با تشکل‌های دانشجویی برگزار کردند.DSC_0640

نشستی که در وهله اول و با نوع چینش و حرکات حاضرین کاملا مشخص بود که کمتر رنگ و بوی دانشجویی دارد، چرا که همه آمده بودند، همه آمده بودند جز دانشجویان، از پیمانکار گرفته  تا بازاری و لبو فروش...

جلسه به صحبت‌های مسئولان تشکل‌های سیاسی شروع شد و هر یک به گونه‌ای با صحبت های پوچ و بی محتوا با شأن دانشجو و تشکل دانشجویی را بازیچه و ابزاری برای بیان عقده‌های شخصی خود کرده بودند و کار تا جایی بالا گرفت که برگزار کنندگان جلسه از جمله معاون سیاسی و انتخابات استانداری و مدیرکل روابط عمومی مجبور به وساطت شدند و سعی کردند آرامش را به این میدان عقده گشایی بازگردانند.

این نشست گرچه با صحبت های و حرکات وقیح عده‌ای دانشجو نما به حاشیه رفت ولی با صحبت های عالمانه و به دور از احساسات استاندار و معاونین جلسه به سمت آرامش و عقلانیت پیش رفت.

البته ذکر چند نکته در روند و چگونگی برگزاری این نشست خالی از لطف نیست:

اولا:این نشست گرچه برای  پاسداشت روز دانشجو و با نام دانشجو برگزار شد ولی با صحبت های بی محتوا و سطحی که در این نشست برگزار شد عملاً اعتبار و آبروی دانشجویان واقعی و سختکوش استان زیر سوال رفت.

ثانیا: عدم نظارت مسئولان برگزاری این نشست باعث شد که هر کسی دوست خود را از پارک و خیابان‌ها به این نشست بیاورد تا ماحصل روز پاسداشت دانشجو به وسیله ای برای وقت گذرانی برخی تبدیل شود آن هم در قلب مرکز تصمیم گیری استان.

ثالثا: با شرایطی که پیش آمد و با توجه به کسر شأنی که عده‌ای دانشجو نما در این نشست بوجود آوردند جا دارد که تصمیم گیران و متولیان امر سعی کنند که علاوه بر برگزاری اصولی این گونه نشست ها و جلوگیری از ورود افراد متفرقه و حاشیه دار در نشست هایی این چنین، به سمتی حرکت کنند که در روزی که با نام دانشجو مزین شده، دانشجویان واقعی و کسانی که در شرایط کنونی با تمام وجود در جهت اعتلای علمی دانشگاه و کشور خود گام برمیدارند دعوت و مسئولان در روز دانشجو پای صحبت دانشجویان بنشینند نه لبو فروش و..

من الله توفیق
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1