تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۴۴۹۲۹

نمایندگان فعلی سنجیده سخن بگویند

۶
۰
کبنا ؛ 
سیدولی موسوی*
با نزدیک شدن به فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی وآغاز ثبت نام کاندیدهای این دوره تب تاب افراد وجریانهای سیاسی برای حضور در این عرصه مهم سیاسی وارد مرحله جدیدی شده است. هرچند هنوز طبق قانون فعالیت تبلیغاتی ممنوع بوده وهمه باید بدانند کسانیکه خود می خواهند متولی قانونگذاری شوند باید در چهارچوب قانون حرکت کنند اما نشست های داخلی وهماهنگی گروها برای معرفی کاندیدهای خود در این عرصه به شکل غیر رسمی کلید خورده است.
آنچه دراین باره مهم به نظر می رسد قضاوت مردم در باره حرفها وصحبتهای داوطلبان نامزدی مجلس شورای اسلامی است .بدون تردید طبق قانون اساسی مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم بر عهده دارد که یکی قانونگذاری ودیگری نظارت است.برخی رفتار نمایندگان بر فشار بر قوه مجریه برای انتصاب همفکران خود با اصل تفکیک واستقلال قوا در تناقض آشکار است واز همه مهمتر زمینه نظارت بر اجرای قانون در دستگاههای اجرایی را کم رنگ جلوه می دهد.
تبیین نقش مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره فضائل ملت برای مردم باید همواره مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد تا نمایندگان منتخب مردم در این مجلس بتوانند در چهار چوب وظایف قانونی خویش حرکت کنند.
با کمال تاسف این روزها نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان که همیشه از اصل وحدت وهمگرایی برای توسعه وپیشرفت استان نیز سحن می گفتند با نزدیک شدن به انتخابات هفتم اسفندماه وحضور مجدد دراین عرصه جور دیگری سخن می گویند که زیبنده نمایندگان این مردم شجاع در مجلس شورای اسلامی نیست.
هرکدام از نمایندگان فعلی ویژگیهای خاصی دارد وهرکدام از آنها بر عهدی که با مردم در حوزه انتخابیه خویش بسته قطعا به دلیل وفاداری تلاش بیشتر برای خدمت به کار می گیرد که جای تقدیر وتشکر دارد. اما عده ای ضعف وناتوانی خود را همیشه در تخریب دیگران می خواهند جبران کنند وچون خود قادر به انجام آن نیستند از دیگران خورده می گیرند. قضاوت در باره عملکرد نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی را به مردم واگذار می کنیم که در پای صندوقهای رای نتیجه آن به خوبی وروشنی برای همگان مشخص خواهد شد و قطعا مردم قدرشناس در این باره بهتر قضاوت خواهند نمود .
مردم ما مردمی فهیم ،دانا وقدردان مسئولان دلسوز خواهند بود ونمایندگان فعلی وآینده این سرزمین زیبا وچهارفصل باید جوری رفتار کنند که در شان این مردم موقعیت شناس وفهیم باشد.
هرکسی در این عرصه که توانمندی در خود می بیند و دراین میدان جهت رقابت با دیگران حضور پیدا می کند باید بداند که صرفا به معرفی برنامه ها و پتانسیلهای خود در جهت خدمت به مردم و توسعه این دیار بیان کند و از تخریب دیگران دوری بجوید.
تنها راه توسعه وپیشرفت استان وکشور وحدت وهمدلی همه گروهها وجریانهای وفادار به نظام است وانتخابات نیز عرصه تجلی حضور ومشارکت مردم ومایه اقتدار وعظمت ملت بزرگ ایران است. دیگر وقت آن فرا رسیده است که وحدت وهمدلی را جایگزین تخریبها نماییم ودرانتخابات در عین رقابت ،رفاقت را نیز تجربه کنیم واظهار نظر را حق دیگران بدانیم وبه نظرات دیگران با سلایق مختلف احترام بگذاریم وهرگز به خود اجازه ندهیم به کسی بی احترامی ،بی حرمتی و توهین شود.
انشالله به سمت جامعه ای حرکت کنیم که صفا وصمیمیت ودوستی از یک طرف وتوسعه ،پیشرفت وآبادانی از طرف دیگر دستها را به گرمی بفشارند وبه تعبیر امام راحلمان آن معمار بزرگ انقلاب اسلامی بکوشیم که در سرزمین اعمال و رفتارمان هیچ بذری جز رضایت پرودگار نباشد.

*مدیرمسئول نسیم دنا
نام شما

آدرس ايميل شما

مصیب
Iran, Islamic Republic of
سید جان مثل همیشه جامع و پخته نوشتید.
دمچناري اصيل
Iran, Islamic Republic of
استان ما دو نماینده بیشتر در مجلس نداره،،متاسفانه صندلی بویراحمد و دنا این دوره در مجلس خالی بود!!!!!!
جليل
Iran, Islamic Republic of
مگه بویراحمد و دنا این دوره در مجلس نماینده داشت؟!؟!؟!؟!؟!
ارم
Iran, Islamic Republic of
متشکرم چرنگ
Iran, Islamic Republic of
http://hamiyantajgardoun.ir/
عسکر
Iran, Islamic Republic of
نماینده بویراحمد..مجلس نرفته بود با مردم بود ...البته در مراسمات تشییع و فاتحه هیچ مرده ای از قلم نیفتاد....
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1