تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۱۴۳۵۵۴

اقدامی که هیچگاه علمی نشد / فروش عجیب مرغ در چرام / دفع غیربهداشتی فاضلاب

۳
۰
کبنا ؛

 
شورای سلامت چرام به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام گفت: بیشتر نانوایی‌های چرام، نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.


مسعود احتشامی ظهر امروز در نشست شورای سلامت با اشاره به مصوبات نشست شورای سلامت ماه گذشته، پیگیری موضوع تجمیع کشتارگاه‌ها، پیگیری رفع مشکل منبع پیشنهادی جدید آب روستای شیخ‌حسین و بلدان و نظارت و کنترل مراکز فروش سم را از جمله این مصوبات عنوان کرد و اظهار داشت: تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، آبفای شهری، دادگستری، شهرداری، شبکه بهداشت و محیط زیست جهت شناسایی، آموزش و برخورد قانونی با خانوارهایی که اقدام به دفع غیربهداشتی فاضلاب می‌کنند، از دیگر مصوبات شورای سلامت بود که انجام نگرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام در بخش بعدی از سخنان خود به جمع‌آوری احشام در چرام اشاره داشت و خاطرنشان کرد: شهرداری چرام، موضوع جمع‌آوری احشام و حیوانات ولگرد را به صورت عملیاتی در دستور کار قرار داده و عملکرد خود را به دبیرخانه شورای سلامت شهرستان گزارش دهند.

وی به اهمیت نان کامل و بهداشتی نیز اشاره کرد و عنوان داشت: قوت اصلی مردم مردم نان بوده به گونه‌ای که ۸۰ درصد کالری لازم بدن مردم ما از نان تامین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مصرف سرانه نان ۳۲۰ گرم در روز است، ابراز کرد: تامین انرژی، پروتئین و انواع ویتامین‌های گروه b، آهن و فیبر از طریق نان صورت می‌گیرد.

احتشامی به حداقل شرایط یک نانوایی بهداشتی اشاره داشت و گفت: ارتفاع سق یک نانوایی باید ۴ متر باشد چرا که اگر سقف کوتاه باشد حرارتی که به سقف منتقل می‌شود باعث فرو ریختن آن می‌شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه وضعیت نانوایی‌های چرام جز یک مورد در بحث سقف مناسب مشکل دارند، خاطرنشان کرد: انبار آرد باید دور از محل پخت باشد که در بیشتر موارد اینگونه نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام، اضافه کرد: برای عبور جریان هوا و جلوگیری از رطوبت آرد و کپک زدگی باید از پالت‌ها استفاده کرد و کف ساختمان از جنس صاف، بدون درز و شکاف و قابل شستشو باشد.

این مسئول حداقل متراژ مورد نیاز برای فعالیت را ۸۰ متر ذکر کرد و عنوان داشت: نظافت محل کسب و بهداشت فردی کارکنان و بهداشت مواد غذایی در اولویت کاری قرار دارد.

وی همچنین بر نگهداری خمیرمایه مرطوب در یخچال تاکید داشت و تصریح کرد: متصدی و کارگران باید دارای کارت تندرستی معتبر و گواهینامه بهداشت عمومی باشد.

احتشامی، ادامه داد: استحمام قبل از شروع کار و بعد از خاتمه از دیگر مواردی است که در چرام تقریبا هرگز عملی نمی‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با بیان اینکه در چرام ۲۱ نانوا فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: نانوایی‌های روستها شامل یک واحد القچین سفلی، یک واحد کره‌شهبازی، یک واحد بردیان و یک واحد روستای فشیان هستند.

وی نانوایی‌های شهری را شامل ۲ واحد سرفاریاب و ۱۴ واحد چرام دانست و بر رعایت بهداشت و نظافت توسط این نانوایی‌ها تاکید داشت.


 
نظارت جدی بر بهداشت و ظاهر متصدیان فروش نان در چرام
فرماندار چرام گفت: یکی از موضوعات مهم در سلامت مردم بحث نان بوده که قوت غالب مردم است و باید نظارت جدی بر بهداشت و ظاهر متصدیان فروش انجام شود.


 ابراهیم فتاح‌پور ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی با تاکید بر اینکه کارگروه امنیت غذایی، اسناد بالادستی قوی دارد، اظهار کرد: شورای سلامت و امنیت و اهمیت غذایی تعهد و مسئولیت مدیران را می‌طلبد و اگر مدیری دنبال پیگیری مصوبات نباشد خود باید جوابگوی مسائل قضایی باشد.
فرماندار چرام با بیان اینکه شورای سلامت بسیار غنی بوده و یکی از بهترین جلسات است به بحث مبارزه با پدیده ایدز اشاره داشت و عنوان کرد: ایدز از پدیده‌های تاریکی است که آمار خاموشی دارد و افراد مبتلا به این بیماری مهلک، جسارت مراجعه به پزشک را ندارند.

وی با بیان اینکه باید مشکلات و اثرات این بیماری را پذیرفته و در جهت برنامه‌ریزی و آگاهی بخشی مفید به جامعه در خصوص این بیماری تلاش کرد، گفت: اگر ایدز را به عنوان یک بیماری بپذیریم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم، می‌توانیم جامعه را از آسیب‌های امروزی برحذر داریم در غیر این صورت، این پدیده مانند یک کرم خزنده، جامعه را آلوده می‌کند.

این مسئول با تاکید بر امنیت و ایمنی سلامت در خانواده‌ها بر نظارت جدی شبکه بهداشت و درمان چرام بر آرایشگاه‌های زنانه و مردانه تاکید داشت و گفت: یکی از راه‌های انتقال بیماری ایدز استفاده از وسایل مشترک اصلاح در آرایشگاه‌هاست.

فتاح‌پور در ادامه سخنان خود به کشتار غیرمجاز دام و طیور در چرام اشاره داشت و ابراز کرد: از اهالی چرام در بحث فروش مرغ زنده، تقدیر و تشکر داریم چرا که در این خصوص واکنش مناسبی داشته و با دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان، نهایت همکاری را داشتند.

مسئول ارشد اجرایی چرام با متذکر شدن این مطلب که در جمع‌آوری مرغ زنده، تبعیض قائل نیست، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری فروش مرغ زنده در استان کامل اجرا نشد و در شهرستان همسایه ما در جاده سراسری در یک محیط نامناسب مرغ زنده خرید و فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه فروش مرغ زنده باید در استان برای یکبار هم که شده جمع‌آوری شود، به مشکلات بهداشتی در سطح شهر اشاره داشت و با بیان اینکه روزانه پیامک‌های زیادی در مورد مشکلات بهداشتی در سطح شهر به ما ارسال می‌شود، تصریح کرد: مسئولان شهرداری و شبکه بهداشت نسبت به جمع‌آوری احشام در سطح شهر و خیابان‌ها اقدام کنند.

این مسئول به دفع غیربهداشتی فاضلاب در شهر چرام نیز اشاره داشت و ابراز کرد: این بحث فقط مختص شهرستان ما نیست و متاسفانه تغییراتی که در حوزه شهرداری و اعتبارات به وجود آمده این مشکل در سطح کشور وجود دارد.

فتاح‌پور، ادامه داد: در حوزه شهرداری سلسله مراتب نیازسنجی رعایت شود و به جای نصب تندیس ،خرید ماشین حمل گوشت که از نیازهای اولیه و بهداشتی است، خریداری شود.

فرماندار چرام در بخش بعدی از سخنان خود با متذکر شدن این مطلب که پایه انتخابات امنیت است و امنیت غدایی و بهداشتی مردم در همه مواقع به خصوص در موقع انتخابات باید لحاظ شود، گفت: یکی از موضوعات مهم در سلامت مردم بحث نان بوده که قوت اکثر مردم است و باید نظارت جدی بر بهداشت و ظاهر متصدیان فروش انجام شود.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس اقتدار
Iran, Islamic Republic of
درود بر بزرگواری عام المنفعه. شعار امسال اتحاد افکار عقاید و طوایف در حمایت از بزرگواری
مهندس
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه که چی به مردم میفروشند. فقط اسمش مرغه
استاني
Iran, Islamic Republic of
مسئولین محترم شهرستان به جای اتخاذ تصمیمات پشت درب های بسته، در عمل مصوبات را اجرایی کنند والا اگر صبح سرکار روند و ساعت ۲ به خانه برگردند پس وقت خود و وقت اداره مربوط را الکی هدر می دهند.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1