تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۱۴۳۴۹۵

شهر سی‌سخت در تسخیر زباله‌ها و اعتصاب کارگران

۷
۰
کبنا ؛
 کارگران و کارکنان شهرداری شهر توریستی سی‌سخت مرکز شهرستان دنای کهگیلویه و بویراحمد ۵ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و در اعتراض به این روند طی سه روز گذشته از انجام وظیفه خود سرباز زده‌اند.

در روزهای گذشته بحث اعتصاب کارکنان شهرداری یاسوج به دلیل در یافت نکردن شش ماهه خود حقوق خود نقل محافل مختلف بوده که تصمیم گرفتیم در این زمینه بررسی‌های لازم را داشته باشیم.
موضوع اعتصاب هم از این قرار بوده که کارکنان شهرداری بیش از ۶ ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند، این افراد هم برای چندمین بار دست از کار کشیده و اعتصاب کرده اند.
طی سه روز گذشته و دست کشیدن کارگران شهرداری سی‌سخت از کار خود به دلیل عدم دریافت حقوق ۶ ماهه خود شهر توریستی سی‌سخت در تسخیر زباله‌ها قرار گرفته که این مسئله سبب نگرانی مردم و مراجعه آنان در اعتراض به این روند در محل فرمانداری و شهرداری شده است.
ویژگی مردم سی‌سخت آرام بودنشان است در تماس‌هایی که با اعتصاب کنندگان داشتیم راضی به مصاحبه نمی‌شدند.چرا که معتقدند باید موضوع با آرامش حل شود و نباید جنجال به راه بیفتد.
این در حالیست که در ماه گذشته خبر برکناری محمدخانی شهردار شهر سی‌سخت نیز منتشر شد. گفته می‌شود شورای شهر با هرکسی که فقط فارغ التحصیل رشته های مهندسی بوده مذاکره کرده است و تاکنون کسی حاضر نشده زیر بار مسئولیت شهرداری برود.دلیلش هم مشکلات شهرداری است و اینکه اغلب بر این باورند که دلایل بی‌پولی شهرداری نیست و با حذف و عوض کردن شهردار مشکل از بین نمی رود و فقط چند صباحی حل آنها به تعویق می‌افتد.
اما برای اینکه بدانیم در شهرداری سی‌سخت چه می‌گذرد سراغ برخی کارکنان شهرداری رفتیم.
هیچ کس حقوق واقعی‌اش را دریافت نمی‌کند
یکی از کارکنان شهرداری سی‌سخت گفت: نه شهردار و نه کارکنان شهرداری تاکنون حقوق واقعی خود را دریافت نکرده‌اند.
وی ادامه داد: شهرداری ماه‌هاست نتوانسته حقوق کارکنان را پرداخت کند و هر چند ماه یکبار ۵۰۰ هزار تومان یا کمتر دریافت می‌کنیم. آیا واقعا با این پول می‌توان زندگی کرد. حتی نمی‌توانیم با اطمینان برای فردای خودمان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.
این کارمند شهرداری سی‌سخت می‌گوید: شهر سی‌سخت در فصل بهار و تابستان بیش از ظرفیتش توریست جذب می‌کند و بار اصلی مراقبت از شهر و امکاناتش هم بر دوش همین کارکنان شهرداری است و این منصفانه نیست که پاییز که می‌شود حرف از تعدیل نیرو می زنند.
تعدیل راه حل برون رفت از مشکلات نیست
وی می‌گوید: دولت و مسئولان به جای اینکه مشکلات شهرداری را حل کنند صورت مساله را پاک می کنند و به محض اینکه حرف از حقوق می زنیم آنها تعدیل نیرو را پیش می‌کشند و هرکس مدیران قبل از خودش را متهم می‌کند که اگر چنین نشده بود و چنان نشده بود الان اوضاع این نبود.
وی ادامه داد این چندمین بار است که در ماه‌‌های گذشته کارکنان اعتراض و اعتصاب کرده‌اند و هر بار هم وعده می‌دهند که درست خواهد شد و ما تاکنون تغییری ندیده‌ایم.
وعده آخر ؛ پرداخت مساعده
کارمند دیگر شهرداری سی‌سخت به خبرنگار تسنیم گفت: بعد از اعتصاب روز گذشته قرار شد به اندازه نصف حقوق خود را به عنوان مساعده دریافت کنیم.
وی افزود: شهرداری بیش از دو برابر بدهی خود ،از ادارات مطالبه دارد که اگر ادارات همکاری کنند مشکلات شهرداری هم برطرف می‌شود.
این کارمند افزود: دولت بخشنامه‌ای صادر کرده که به موجب آن هیچ شخص و یا نهادی نمی تواند حساب‌های دولتی را مسدود کند و شهرداری اکنون برای وصول مطالباتش مشکل دارد و هر بار که اخطار می دهیم پس از مهلت‌های ۱۰ روزه و ۲۰ روزه دوباره مطالبات وصول نمی‌شود.
بدهکاران شهرداری بی‌خیالند
وی گفت : شهرداری سی‌سخت حدود ۱۲۰ نیرو دارد که تعدادشان به نسبت حجم کار زیاد نیست اما تا حرف از مشکلات می شود گروه‌هایی حرف از تعدیل نیرو می‌زنند. این در حالی است که شهردار گفته هر زمان خواستند تعدیل نیرو کنند از خود من شروع کنند و به صورت جدی با تعدیل نیرو مقاومت کرده است.
وی ادامه داد: مغازه‌داران شهر سی‌سخت ۴ تا ۵ سال عوارض معوق داشتند که شهردار در ابتدای فعالیتش بدهی هایشان را ابلاغ کرد.
پرداخت جریمه آسان‌تر از رعایت قانون
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات شهرداری این است که در شهر سی سخت ممیزی املاک نداریم. مردم به مرور دریافته‌اند پرداخت جریمه ساخت و سازهای غیرمجاز برایشان ارزان‌تر از انجام فعالیت قانونی است.
وی یادآور شد: رتبه شهرداری سی‌سخت پایین است و به تبع آن پایه حقوق کارمندان و کارگران نیز پایین است. ضمن آنکه شهر سی‌سخت به جز در خوار و بار در همه اقلام مصرفی از یاسوج هم گران‌تر است هر چند مردم تمایلی برای راه اندازی کسب و کار در سی‌سخت ندارند و حتی در بیشتر موارد نان مصرفی خود را از یاسوج خریداری می‌کنند.
وی ادامه داد: شهرداری تاکنون با حسن نیت با تمامی ادارات همکاری می‌کرد ولی کم کم داریم به این نتیجه می رسیم دلیلی ندارد که نیروهای شهرداری برای دستگاه‌های دیگر کار کنند و فقط حقوق‌شان بر عهده شهرداری باشد.
وی گفت: امیدوارم فرماندار و مسئولان در این موضوع مداخله کنند و ادارات بدهکار را راضی به همکاری کنند تا گره مشکلات شهرداری و کارگران آن که در انجام خدمات تاکنون کوتاهی نکرده‌اند، گشوده شود.
کارکنان شهرداری سی سخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال طلب دارند
عضو شورای شهر سی‌سخت با تایید خبر اعتصاب کارگران و کارکنان خدمات شهری شهرداری سی‌سخت به تسنیم گفت: در مجموع این شهرداری ۱۱۰ پرسنل دارد که طی ۵ ماه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان مطالبات دارند.
محمد حسین‌پور افزود: بخشی از مطالبات سال ۹۱ و ۹۲ کارکنان شهرداری سی‌سخت هنوز پرداخت نشده است و به هر نهادی جهت مساعدت مراجعه می‌کنیم نتیجه بخش نیست و معتقدند باید از محل درآمدهای شهرداری حقوق پرداخت شود در حالی دخل و خرج شهرداری با هم مطابقت ندارد.
ارائه خدمات به گردشگران توسط شهرداری و درآمدش بدون زحمت در جیب سازمان گردشگری
عضو شورای شهر سی‌سخت با رد اینکه شهرداران قبلی استخدام بی و حساب و کتاب نیرو داشتند، گفت: شهر سی‌سخت به دلیل گردشگرپذیر بودن در ۶ ماه از سال قفل می‌شود و برای ارائه خدمات به این مسافران راهی جز استخدام نیرو در شهرداری نبود.
حسین‌پور تصریح کرد: عمده مشکلات کنونی شهرداری سی‌سخت به دلیل ارائه خدمات مجانی به گردشگران بوده در حالی که سازمان میراث فرهنگی در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده است و تنها باید شهرداری خدمات ارائه دهد.
وی عنوان کرد: خدمات به گردشگران را شهرداری سی‌سخت ارائه می‌دهد ولی در ورودی کوه گل اداره میراث فرهنگی یک زنجیر نصب کرده و برای وردی از مسافران عوارض دریافت می‌کند بدون اینکه خدماتی ارائه دهد.
------------------------------------------------
سجاد نوبهار-تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انتصاب شهردار نا متخصص - بی تجربگی شورای کنونی شهر در نظارت بر کارکرد مجموعه شهرداری - عدم پیگیری مشکلات رخ داده شده در زمان شهردار قبل از مجاری حقوقی و قضایی کشور توسط شورای شهر - کوتاهی واحد حقوقی شهرداری جهت اخذ مطالبات و عوارض ادارات و نهادها در زمان مناسب و قبل از بروز این مشکل را نیز به دلایل بروز اعتصاب بیفزایید جناب آقای ..گرام.
سی سختی
Iran, Islamic Republic of
آقای حسین پور اگه شهرداران قبلی مشکل داشتن چرا شخص شما در ابتدای کار خود دوباره به شهردار قبلی رآی دادید و او را ابقا کردید و چرا بعد از چند روزی ایشون بدون توجه به این انتخاب سوال برانگیز شهرداری رو ول کردن و رفتن؟ لطفآ برای روشن شدن اذهان عمومی جوابگو باشید و فقط پشت سر هم مصاحبه و ایراد افاضات نفرمایید.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
معلومه وقتی ۸۰۰ میلیون عوارض شهرداری از تربیت بدنی برای اجاره یک استخر سمبل کاری بشه باید هم دخل و خرج شهرداری با هم مطابقت نداشته باشه آقای حسین پور . یکسال پیش این تخلف به سمع و نظر جنابعالی رسید ولی دریغ از یک جو همت در جلوگیری از این تخلفات توسط شما.
Iran, Islamic Republic of
وقتی چهار تا بچه میشن عضو سورای شهر نتیجش هم همین میشه
محسن
Iran, Islamic Republic of
به امید برگشت جناب مهندس رهنما و سروسامان دادن به شهرعزیزمان
Iran, Islamic Republic of
کبنا هم یکطرفه کامنتها رو درج میکنه ببینید ۵ نظر در انتظار تآیید است ولی چون با سلیقه و احتمالآ خدای ناکرده با منافع کبنا جور در نمیاد اونا رو درج نمیکنه
شهروندسیسخت
Iran, Islamic Republic of
ماقدر شهردار قبلی را ندانستیم و باید بدترازاین سرمان بیاید.. افسوس میخورم فقط
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1