تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۴۳۲۷۴

توضیحات جدید علوم پزشکی پیرامون مرگ کودک دهدشتی

۷
۰
کبنا ؛ 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت مرگ کودک دهدشتی در مردادماه امسال بر اثر شوک آنافیلاکسی بوده و قصور پزشکی رخ نداده است.


 پرویز یزدان‌پناه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع قصور پزشکی اشاره و اظهار کرد: قوانین و نظامات دولتی باید در مورد بیماران رعایت شود و اگر رعایت نشود، قصور بوده و جرم محسوب می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر در جایی قصور پزشکی رخ داده و بیماری بر اثر آن جان خود را از دست دهد، اولین مرجعی که به آن رسیدگی و موضوع را پیگیری می‌کند پزشکی قانونی است.

وی بررسی و پیگیری موضوع توسط سازمان نظام پزشکی، پیگیری معاونت درمان و در مرحله بالاتر پیگیری توسط مراجع قضایی و دادگستری را از مراحل بررسی قصور پزشکی عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه قصور پزشکی در همه دنیا وجود داشته، گفت: ۱۸ درصد از مرگ و میرهای کشور آمریکا در سال ۲۰۰۴ بر اثر قصور پزشکی رخ داده که در همان سال ۹۸ نفر جان خود را از دست دادند.

یزدان‌پناه به اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۳ تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: هدف اصلی این طرح رعایت کردن حقوق مردم، جلوگیری و کاهش قصور پزشکی، توسعه زیرساخت‌ها (فضاهای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و تامین کادر پزشکی) بوده که با اجرای این طرح در استان در بخش زیرساخت‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی به مرگ دختر بچه‌ای (فاطمه رستاخیز) که در مرداد ماه امسال در بیمارستان امام خمینی دهدشت اتفاق افتاد اشاره کرد و افزود: با توجه به این که برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مرگ این دختر بچه را قصور پزشکی عنوان و کادر پزشکی را به علت تزریق نکردن سرم ضد عقرب به این کودک مقصر دانستند، پرونده این دختر بچه را جهت بررسی و مشخص شدن علت مرگ به سازمان نظام پزشکی فرستادیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پس از بررسی، پیگیری‌های انجام شده و فرستادن نمونه خون این کودک به اصفهان نتیجه سم‌شناسی چنین بود که گزش بر اثر نیش عقرب نبوده بلکه در اثر نیش نوعی حشره بوده است.

وی با بیان اینکه مرگ این کودک دهدشت بر اثر شوک آنافیلاکسی (حساسیتی) اعلام شده، گفت: درست است که در آن زمان سرم ضد عقرب در بیمارستان وجود نداشت اما حتی اگر وجود داشت درمان این گزش نبود.

یزدان‌پناه در پایان با بیان اینکه باید چنین داروهایی در همه بیمارستان‌ها وجود داشته باشد، گفت: هدف دانشگاه علوم پزشکی توجیه قصور پزشکی یا سرپوشی بر آنها نیست بلکه اگر واقعا چنین اتفاقی بیفتد قطعا پیگیری و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدانپناه
اما انصافا اون سایت هایی که در اون زمان اونهمه هجمه علیه علوم پزشکی و بیمارستان دهدشت راه انداختند الان باید عذرخواهی کنند.
Iran, Islamic Republic of
در کل همیشه شما بی تقصیرین
پزشک خانواده
Iran, Islamic Republic of
بارک الله به شفاف سازی معاون درمان علوم پزشکی.
حالا معلوم شد که متاسفانه برخی همراهان بیماران و گاهی برخی خبرنگاران سایت ها بدون اطلاعات پزشکی سریع شروع می کنند به جوسازی و یه اتفاق را بزرگ می کنند و بی جهت دنبال مقصر می گردند. برخی افراد مغرض هم شروع می کنند به سوء استفاده در شبکه های مجازی.
عملکرد علوم پزشکی بهتر از تمام دوره های گذشته از زمان تشکیل دانشگاه تا الان بوده مخصوصا در بخش درمان و آموزش و بهداشت.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
ما همان موقع گفتیم که زحمات ما قشر دلسوز بیمارستانها نادیده گرفته میشود ضمن تاسف از فوت این کودک خداراشکر که لااقل علم ثابت کرد که من وهمکارانم کوچکترین قصوری نداشتیم این حق ما برگردن رسانه هاست که باید روشنگری شود
حسینی راد
United States
آقای دکتر شما کار خودتون را انجام بدید و اصلا کاری به شایعه سازان نداشته باشید چون هرکاری هم که بکنید بعضی افراد تابع حرف حق نیستن و دنبال اشکال تراشی هستند وگرنه همه مردم استان میدونن که دانشگاه علوم پزشکی این دو سال اخیر بهتر از همه سنوات گذشته کار کرده هم در حوزه بهداشت و درمان و هم آموزش اتفاقا در بخش دانشجویی فرهنگی هم علوم پزشکی بهترین دانشگاه استان است.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
وقتی کسانی که این پرونده ها را بررسی می کنند خودشون پزشک هستند معلومه که قصوری رخ نداده است. چند مورد را در کل ایران نام ببرید که مرگ افراد را در مراکز درمانی به علت قصور پزشکی اعلام کرده باشند! باز صد رحمت به آمریکا که خودشون اعلام می کنند. الله اعلم . شاید شما درست گفته باشید جناب دکتر!
خواهشا" و لطفا اقدام شود:
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده بیشترین دلیل آلوده بودن فضاهای بیمارستانی خصوصا" بیمارستان امام سجاد ، فضاهای پشت سقف کاذب آن بوده که منجر به تشدید بیماریهای عفونی و زردی نوزدان ( یرقان ) و عفونتهای پس از اعمال جراحی میگردد و محل زندگی انواع حشرات ریز بوده ضمن اینکه عدم تهویه هوای این قسمت به شکل مناسب سبب باقی ماندن ویروسها و عوامل عفونی و بیماریزا در این فضای غیر قابل رویت (بشکل عادی) می باشد .
جا دارد مسئولان امر با بررسی کارشناسی ، اقدامات پیشگیرانه و حداقلی در خصوص تعویض سقف های کاذب و استفاده از پوشش های غیر قابل نفوذ را در دستور کار قرار دهند .
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1