تاریخ انتشار
جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۱۴۲۳۴۸

خطبه‎‌های نماز جمعه این هفته استان

۰
کبنا ؛نوع دیدار پوتین با مقام معظم رهبری همانند یک معجزه بود
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به نحوه دیداری که پوتین با مقام معظم رهبری داشت از آن به عنوان یک معجزه در عرف دیپلماتیک نام برد.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به اربعین و پیاده‌روی به مناسبت این روز بزرگ اظهار کرد: علمای اسلامی از این پیاده‌روی برای مقابله با استکبار استفاده می‌کردند.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: شهید آیت‌الله صدر برای مقابله با استکبار به این شیوه متوسل می‌شد و همچنین علمای دیگر اسلامی از جمله آیت‌‌الله مرعشی نجفی و آیت‌الله کاشف‌الغطا این عمل را انجام می‌دادند.
وی تجمع ۲۰ میلیونی مسلمان و تشیع برای اربعین را عملی بزرگ و عزت‌بخش در برابر استکبار جهانی دانست و گفت: امسال نیز مسلمانان قدرت خود را به رخ همه مستکبرین عالم خواهند کشید.
حسینی‌صدر در ادامه به مناسبت‌های مختلف از جمله روز دهم آذر روز مجلس و روز شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مدرس در برابر ظلم و جود و استبداد ایستاد و الگوی کاملی از یک نماینده بود.
وی با بیان برخی از خاطرات که از شهید مدرس در استکبار و استبدادستیزی بر جای مانده، تصریح کرد: آن شهید والامقام در مجلس علیه همه توطئه‌های بیگانگان موضع‌گیری کرد و همه موفقیت مدرس به دلیل این بود که در عمل اهل دنیا نبود.
امام جمعه موقت شهر یاسوج سپس به دیداری که آقای پوتین با مقام معظم رهبری داشت، اشاره کرد و گفت: این دیدار فارغ از همه چارچوب‌های دیپلماتیک بود.
وی گفت: بسیار مهم است که رئیس یک قدرت جهانی مستقیم از فرودگاه و با خودروی شخصی مستقیم به دیدار رهبری می‌رود.
حسینی‌صدر با تأکید بر اینکه این اقدام معمولی نبود و بلکه بیشتر شبیه به یک معجزه است، افزود: این دیدار نمی‌تواند یک مسئله عادی باشد.
وی افزود: پوتین وقتی می‌بیند که از شرق تا غرب و از شمال آفریقا گرفته تا منطقه خاورمیانه همه از یک الگو مانند مقام معظم رهبری تبعیت می‌کنند به قدرت واقعی جمهوری اسلامی و نفوذ رهبری در منطقه پی برده است.
مجلس باید پایگاه مستحکم دفاع از انقلاب و اسلام باشد
امام جمعه چرام گفت: مجلس باید پایگاه مستحکم دفاع از انقلاب و اسلام باشد.
حجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چرام با اشاره به هفته بسیج به دیدار مقام معظم با بسیجیان اظهار کرد: در این دیدار، مطالب ارزشمند دیگری از سوی مقام معظم رهبری ایراد شد که راهنمای تصمیمات مسئولان خواهد بود.
امام جمعه چرام، عنوان داشت: در طول این چند ماه مقام معظم رهبری بیش از ده‌ها بار کلمه نفوذ را به کار برده‌اند که این امر نشان دهنده خطر نفوذ است.
وی با بیان اینکه نفوذ برای تغییر ساختار یک جامعه به کار می‌رود که از دو طریق صورت می‌گیرد، ابراز کرد: یکی نفوذ فردی است که با این نفوذ، افرادی با نفوذ به مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سعی می‌کنند رفتار و گفتار آن مسئول و نخبه را تغییر دهند که نمونه آن را در سال‌های ابتدایی نظام اسلامی داشتیم.
طزری، شیوه دوم را نفوذ جریانی دانست که با ورود یک جریان به کشور که معمولا از روش فرهنگی صورت می‌گیرد سعی در تغییر شیوه زندگی مردم دارند تا از این طریق فکر و سبک زندگی مردم را تغییر دهند.
خطیب جمعه چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که بعضی در داخل خواسته یا ناخواسته سعی دارند روحیه و تفکر بسیجی را از بین ببرند و برای این کار از دو ابزار استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از این ابزارها، تغییر تفکر بسیج و دیگری با انگ افراطی و تندروی به بسیجی، سعی در منزوی کردن بسیجی دارند تا از این طریق خاکریز مستحکم بسیج را ویران کنند.
وی افزود: آنچه مهم است اینکه مبادا به خاطر منافع حزبی و گروهی از توطئه نفوذ غافل شویم و در اثر غفلت، ضربات غیرقابل جبران به پیکره نظام وارد شود.
طزری تصریح کرد: عده‌ای سعی دارند جریان نفوذ را ساخته ذهن رقیب سیاسی خود بدانند که این فکر بسیار اشتباه است چرا که پروژه نفوذ یک امر واقعی است و اگر غفلت کنیم این پروژه اجرایی می‌شود.
این مسئول فرهنگی در چرام با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس و با بیان اینکه مجلس از ارکان مهم نظام اسلامی و یکی از مراکز مهم تصمیم‌گیری است، عنوان کرد: مجلسی که در شان و هم‌تراز ملت بزرگ ایران است باید دارای خصوصیت‌های متعددی بوده از جمله مجلس باید پایگاه مستحکم دفاع از انقلاب و اسلام باشد.
امام جمعه چرام بیان کرد: مجلس باید به گونه‌ای باشد که در مقابل تهدیداتی که نظام اسلامی و انقلاب را تهدید می‌کند بایستد و از انقلاب و اسلام حمایت و دفاع کند.
وی با تاکید بر اینکه مجلس باید استکبارستیز باشد و در مقابل استکبار با تمام قدرت و توان ایستادگی کند، گفت: مجلس باید بازوی توانمند نظام و رهبری باشد، مجلس باید برنامه‌ها و مصوبات خود را در جهت تقویت نظام و منویات مقام معظم رهبری تنظیم کند نه آنکه اولویت اول مصوبات خود را به نمایندگان اختصاص دهد.
حجت‌الاسلام طزری افزود: مجلسی مورد تائید مردم و نظام است که مشکلات مردم را رصد کند و آنها را اجرایی کند، مجلس باید بصیر و دشمن‌شناس باشد تا به موقع بتواند توطئه‌های دشمنان را با وضع قوانین مناسب خنثی کند.
وی با بیان اینکه مجلسی که وجود دشمن را، توهم فرض کند و توطئه دشمن را نبیند در شان نظام اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: مجلس باید دارای مرزبندی شفاف و صریح باشد به گونه‌ای که در مواقعی که نگاه مردم به مجلس است تا عکس‌العمل آنان را ببیند، از شک و سرگردانی خارج شوند، مجلس با موضع شفاف خود را راجع به آن مساله بیان کند.
طزری با اشاره به سالروز روز تصویب قانون اساسی کشور که توسط عده‌ای از بزرگان و رجال دینی و سیاسی تدوین شد، اظهار کرد: قانون اساسی ما یکی از مستحکم‌ترین قوانین جهان است که برای نظام اسلامی تدوین شده و امروز به عنوان یکی از خطوط قرمز نظام شناخته می‌شود و همه باید به آن احترام بگذارند.
خطیب جمعه چرام با اشاره به این مطلب که در قانون اساسی وظایف همه مسئولان و قوا مشخص شده است و اگر جایی نیاز به تفسیر بود شورای محترم نگهبان به این امر اقدام می‌کند، گفت: بنابراین ما در جامعه نباید از لحاظ قانونی مشکل داشته باشیم، آنچه که در جامعه، ما را دچار مشکل و دردسر می‌کند، عمل نکردن به قانون اساسی و خودرایی است که نمونه‌های آن را دیده‌ایم.
وی افزود: مشاهده کرده‌ایم که تخلف از قانون چه مشکلات عمده‌ای را برای نظام به وجود آورده است که مهمترین آن، فتنه سال ۸۸ بود که منشا پیدایش آن عمل نکردن به قانون و خودرایی بود و خسارات زیادی را بر نظام وارد کرد، بنابراین علاج اساسی دردهای کشور عمل به قانون اساسی کشور است.
حجت‌الاسلام طزری در بخش پایانی سخنان خود به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره داشت و با بیان اینکه اربعین در این چند سال گذشته تبلور دیگری پیدا کرده است، ابراز کرد: پیاده‌روی میلیونی اربعین از نجف به کربلا به رخ کشیدن قدرت نرم تشیع علیه استکبار است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام تصریح کرد: امروزه که استکبار سعی دارد تا مادی‌گری و عافیت‌طلبی را در کشورهای اسلامی جایگزین معنویت و ایثار و شهادت کند، این پیاده‌روی عظیم نشان می‌دهد که همچنان فرهنگ ایثار و شهادت برای مسلمانان جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شهید و شهادت هرگز فراموش شدنی نیست بلکه روز به روز بر عظمت آن افزوده می‌شود.
وی، گفت: این پیاده‌روی همچنین نشان‌دهنده این است که گروه تکفیری داعش جزو مسلمانان نیست بلکه یک گروه ساختگی در جهت ضربه زدن به مسلمانان است و مسلمانان با همه تهدیدات این روز را بزرگ می‌شمارند.
هدف دشمن ورود به مجلس و زدن تیشه به ریشه انقلاب است
امام جمعه دیشموک گفت: با توجه به نزدیک بودن انتخابات و مجلس خبرگان رهبری که مسئله‌ای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است باید حساس‌تر از قبل باشد چون یکی از شیوه‌های نفوذ دشمن ورود به مجلس و زدن تیشه به ریشه انقلاب است.
حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیشموک با بیان اینکه خودم و شما را دعوت می‌کنم به رعایت تقوای الهی، به پروا به ترس از خداوند متعال و به آنچه به ما دستور دادند و از ما درخواست کردند، اظهار کرد: برای متقی شدن باید از خداوند کمک خواست که اگر عنایت خداوند باشد بندگان در مسیر تقوا موفق خواهند شد.
وی با بیان اینکه  هفته بسیج هفته سپاس از بسیجیان بود و به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان بسیج اشاره کرد و گفت: این حضور در بین فرماندهان نشانگر نگاه ویژه به هویت ارزشمند بسیج بود.
وی خاطرنشان کرد: بسیج یک نهاد موثر و پربرکت بود که تا به امروز در خدمت انقلاب و نظام بود و البته از این به بعد باید مثل همیشه قدرت و کمال اطمینان به کار خودشان ادامه بدهند.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: بسیجیان باید بدانند و می‌دانند که کار به پایان نرسیده است و هنوز حفظ و حراست از میهن و ملت باید سرلوحه کار خودشان بدانند چون مهم‌ترین کاری که باید مد نظر بسیجیان باشد نفوذ آمریکا بوده که این خود یک نوع تهدید است که به جد کشور ما با آن مواجه است.
وی تصریح کرد: نفوذ کشور آمریکا گاهی نفوذ موردی است مثل جاسوسی و گاهی نفوذی است که با تشکیل شبکه‌ای در کشور و با هم مرتبط بودن باعث گمراهی کشور می‌شوند که این خود از اهم وظایف و تیزبینی بسیج است و همیشه بسیج باید متوجه باشد و نفوذ را جدی بگیرد و پیگیر باشد.
وی گفت: با توجه به نزدیک بودن انتخابات و مجلس خبرگان رهبری که مسئله‌ای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است باید حساس‌تر از قبل باشیم چون یکی از شیوه‌های نفوذ دشمن که مد نظر بوده این است که افرادی به مجلس راه یابند که اهداف آنها را تأمین و تیشه به ریشه انقلاب بزنند.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک اشاره‌ای به ۷ آذرماه روز نیروی دریای داشت و گفت: نیروی دریایی یکی از ارکان  بسیار مهمی است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، نیروی دریایی یک نیروی سیاسی، نیروی بین‌المللی، نیرویی علمی و نظامی است که تنها در داخل محدود نیست بلکه نیرویی است که به مجموعه مسائل پیرامونی خودش توجه دارد و حضور دارد.
وی ادامه داد: نیروی دریایی نیرویی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس افتخارات زیادی داشت و بعد از جنگ در مسیر سازندگی و بالابردن دفاعی کشور نقش ارزنده‌ داشت و خدمات نیروی دریایی برای همه قابل محرز است و حضور این عزیزان در آب‌های آزاد و دفاع از امنیت کشور و حفاظت از منافع نظام و خدمات دیگرشان جای تقدیر دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: ۸ آذرماه روز همبستگی با ملت فلسطین است و هر جا ظلم باشد دو طرف وجود دارد یکی ظالم و دیگری مظلوم که ما مدافع مظلوم هستیم و مخالف ظالم و این خط مشیی بود که امام راحل صریحاً آن را فریاد زد و یکی از خطوط اصلی و خطوط قرمز ما همین بود.
وی در ادامه گفت: مسئله فلسطین برای ما به عنوان یک ملت مسلمان و به عنوان لشکریان پیغمبر اسلام زیاد توصیه و تأکید بر اتحاد و وحدت امتش داشتند و به گردن ما است.
وی افزود: وظیفه شرعی و انسانی همه مردم عالم مخصوصاً کشور ملت ما این است که این ملت مظلوم را همراهی و حمایت کنیم و در خصوص حمایت‌های مالی، تسهیلاتی و تبلیغاتی از هیچ تلاش و کوششی در حق‌شان دریغ نکنیم.
وی اشاره‌ای به روز ۱۰ آذرماه شهادت حضرت‌آیت‌الله مدرس کرد و گفت: در آستانه انتخابات هستیم و تا زمان ثبت‌نام انتخابات ۲۰ روز دیگر نداریم و همت ما مردم مسلمان باید تشکیل یک مجلس متحد و قوی باشد.
وی افزود: مجلسی که انقلابیونی مثل مدرس داشته باشد و از اشخاصی استفاده شود که در تراز نظام و انقلاب اسلامی باشند.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک اشاره‌ای به مهم‌ترین مناسبت هفته داشت و گفت: اربعین حسینی شهادت حضرت امام حسین(ع) است که سالیانه میلیونها نفر به زیارت حضرت امام حسین (ع) در کربلا خواهند رفت و اعتقادات  و محبت خودشان را نسبت به اهل بیت نشان خواهند داد و این زیارت باعث می‌شود که هیچ وقت این خاطره از ذهن مردم مسلمان پاک نشود و یک سنت برای همیشه تاریخ در باب زیارت حضرت حسین (ع) است.
فلسطین درد مشترک جامعه اسلامی است
امام جمعه موقت سوق گفت: نظام اسلامی مخالف ظلم و استکبار بوده و فلسطین را به عنوان درد مشترک جوامع اسلامی می‌داند و آن را دغدغه اصلی ملت خود قرار داده است.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی به مناسبت‌های هفته اشاره و گفت: تمام مسلمانان جهان در هر جایی که از این کره خاکی باشند باید نسبت به فلسطین و مظلومیت ملت آن احساس درد کنند.
وی افزود: ملت ایران طرفداری از مظلوم را سرلوحه سیاست‌های داخلی و بین‌المللی خود قرار داده و با هر ابزاری برای حمایت از فلسطین آماده است.
امام جمعه موقت سوق با اشاره به مخالفت نظام جمهوری اسلامی با ظالم تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی دشمنی ما با استکبار جهانی و آمریکا حمایت آنها از رژیم ظالم صهیونیستی بوده و هر کس بخواهد از فلسطین حمایت کند مورد حمایت ملت ایران خواهد بود.
الهی‌نیا در ادامه به روز نیروی دریایی اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی با نمایش اقتدار نظام اسلامی در دریاهای آزاد توانسته امنیت دریایی منطقه را برقرار سازد.
وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس و عرصه سازندگی و دفاعی کشور و حفاظت از منافع نظام و انقلاب از جمله مأموریت‌های نیروی دریایی بوده که با حضور مقتدرانه در آن از خود درخشش ماندگاری به یادگار گذاشته است.
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده در ادامه با اشاره به روز مجلس و شهادت آیت‌الله مدرس گفت: روحانیت با نترسی و شجاعت خود درس دفاع از نظام و انقلاب و اسلام را در عرصه‌های مختلف به مردم و مسئولان داده است.
الهی‌نیا یادآور شد: مسئولان و نمایندگان مجلس مراقب دسیسه‌های دشمنان نظام و انقلاب باشند و اجازه ندهند دشمن به خواسته خود که نفوذ در نظام و انقلاب است دست یابد.
وی افزود: مجلس باید خادم ملت و حافظ مصالح نظام و انقلاب باشد چراکه حاصل خون شهدا و ایثارگران و زحمات طاقت‌فرسای ملت در عرصه‌های مختلف است.
امام جمعه موقت سوق یادآور شد: توقع امام و شهدا و رهبری و ملت از نمایندگان مجلس حفظ روحیه استکبارستیزی و مقابله با توطئه‌های دشمنان بوده که در ادوار گذشته مجلس به خوبی مشاهده شده است.
وی به روز تصویب قانون اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: قانونی اساسی توسط نخبگان مردم تدوین و به رأی گذاشته شد و مردم آن را به دلیل مترقی، مستحکم و هوشمندانه بودن انتخاب کردند.
الهی‌نیا در ادامه با اشاره به مشکلات داخلی کشور افزود: علاج درد و مشکلات کشور عمل مسئولانه و مخلصانه به قانون اساسی بوده هرچند مشکلاتی وجود دارد ولی این مشکلات ناشی از عملکرد ماست.
وی به دیدار بدون تشریفات رئیس جمهوری روسیه با مقام معظم رهبری اشاره کردو گفت: این دیدار بدون تشریفات نشان از اوج محبوبت نظام و رهبری در منطقه است.
الهی‌نیا در ادامه با تشکر از رهبر معظم انقلاب که مهر تأییدی بر عملکرد بسیج زده‌اند تصریح کرد: بسیج و بسیجی عرصه‌ای است که با تفکر عاشورایی امام خمینی (ره) به وجود آمد و در شرایط زمانی و مکانی، جان‌برکفان رهبر و نظام و انقلاب و دفاع از ارزش‌های اسلامی هستند.
وی افزود: نیاز همیشگی نظام و انقلاب پرورش روح و تفکر و اندیشه بسیجی در جامعه است.
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده در ادامه به اربعین حسینی و حماسه‌آفرینی حضرت زینب (س) در این روز اشاره کرد و گفت: اگر مجاهدت و افشاگری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبود حقیقت و فلسفه قیام و نهضت عاشورا در کربلا باقی می‌ماند.
الهی‌نیا در ادامه به پیاده‌روی عاشقان حسینی در اربعین اشاره کرد و افزود: اربعین حسینی فراخوان عاشورایی و لبیک به حق و استکبارستیزی بوده است.
برجام پل نفوذ دشمن نشود/خضوع پوتین مقابل رهبری درس‌آموز بود
امام جمعه کبگیان گفت: نباید اجازه دهیم برجام پل نفوذ دشمن شود.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۶، عبور از صراط را به اشکال مختلف برای نمازگزاران تبیین کرد و گفت: ساختن صراطم بسته به مهندسی و کردار و رفتارمان دارد.
وی ادامه داد: هر چه بهتر و بی‌ریاتر در صراط مستقیم بدون وابستگی به کسی و فقط با اتکال به خالق یکتا پیش برویم خیالمان از عبور از این صراط راحت‌تر است.
امام جمعه کبگیان تصریح کرد: اگر یکی از ارکان ذکر شده را فراموش کرده یا کمرنگ اجرا کردیم با هزار اما و اگر و ترس از این صراط عبور می‌کنیم.
خطیب جمعه کبگیان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری درباره مسئله نفوذ دشمن در کشور که متاسفانه در جاهایی هم موفق بوده است، گفت: برجام پل عبور دشمن برای ورود به کشور و بهانه غربزدگانی است که به استکبار چراغ سبز نشان می‌دهند.
وحدانی‌فر بیان کرد: این مسئله به دو صورت فردی و گروهی و شبکه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در بعد فردی دشمن با تحت‌ تأثیر قرار دادن یک مخاطب خاص در مدیریت و مسئولیت کشوری و وعده و وعید دادن به فرد حرکت خود را آغاز می‌کند.
وی افزود: بعد گروهی و شبکه‌ای آن خطرناک‌تر از بعد فردی است و در این بعد دشمن گاهی با پول، وعده رسیدن به پست‌های بالا، امیال غیر اخلاقی و ضد انسانی گروهی را ساماندهی می‌کند.
امام جمعه کبگیان عنوان کرد: باید مراقب دشمن بود چرا که درصدد بهره‌‌بری از این موضوع است و لذا کسانی که تریبون آزاد و رسانه در اختیار دارند و بسیج را به افراطی‌گری متهم می‌کنند پروژه نفوذ را تکمیل می‌کنند.
وی افزود: کسانی که به دنبال تخریب این واژه مستحکم و دژ دفاعی کشورند با دستان ملت در همین خاکریز مدفون می‌‌شوند.
وحدانی‌فر در ادامه گفت: همه دیدند پوتین در برابر ولایت فقیه آن‌چنان  خاضعانه و با نهایت ادب سخن می‌گفت که برای برخی عبرت‌آموز است.
خطیب جمعه کبگیان در پایان از تلاش مردم برای برپایی اربعین امسال تشکر کرد و گفت: هر چند از قافله پیاده‌روی اربعین جا ماندیم ولی رسالتمان را در برگزاری باشکوه اربعین انجام خواهیم داد.
راهپیمایی اربعین سمبل مقاومت در برابر دشمنان اسلام است
امام جمعه موقت دهدشت پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را سمبل مقاومت در برابر دشمنان اسلام دانست.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، توصیه ائمه اطهار (ع) به رعایت تقوای الهی در زندگی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: خداوند متعال معدنی از تقوا را در دل انسان‌های عارف قرار داده است.
امام جمعه موقت دهدشت در تبیین آثار و برکات تقوا، سالم‌سازی و کسب طریق معرفت را از ثمرات تقوای الهی برشمرد و افزود: تقوا انسان را قادر به تشخیص راه حق از باطل می‌کند.
وی بهره‌مندی از تعالیم الهی را از دیگر برکات دانست و گفت: هر کس تقوا پیشه کند خداوند برای او راه خروج از تنگنا قرار می‌دهد و از برکات آسمان و زمین بهره‌مند می‌کند.
تقوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار فرماندهان بسیج با فرمانده معظم کل قوا و فرمایشات ایشان در این دیدار خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب شجره طیبه بسیج را از تشکیلاتی دانستند که مجموعه پر برکتی است.
خطیب موقت نماز جمعه دهدشت تصریح کرد: فلسفه تشکیل بسیج در قرآن آمده و پیامبر اسلام (ص) برای اینکه بعضی از مردم در برابر دشمنان دین مقابله کنند بسیج عمومی تشکیل دادند.
معاون اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه خدمات بسیج را خوب ارزیابی و تصریح کرد: امروز دنیا از بسیج می‌ترسد و تا زمانی که این ملت بسیجی است دشمن نمی‌تواند نفوذ کند.
وی فرارسیدن هفتم آذر روز نیروی دریایی را یادآور شد و گفت: نیروی دریایی ما به رغم کمبود امکانات در دوران دفاع مقدس کارنامه خوبی از خود نشان دادند و شهدای بسیاری هم تقدیم کردند.
تقوی با بیان اینکه اربعین حسینی امروز به عنوان یکی از بزرگترین راهپیمایی‌های جهان مطرح شده است، افزود: راهپیمایی اربعین به عنوان سمبل مقاومت در برابر دشمنان اسلام است.
دیپلماسی انرژی خط بطلانی بر انزوای ایران بود
امام جمعه لنده به برگزاری اجلاس دیپلماسی انرژی در کشور اشاره و گفت: دیپلماسی انرژی با حضور سران کشورهای صادرکننده گاز در کشور خط بطلانی بر انزوای ایران بوده است.
حجت‌الاسلام مهدی‌ کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا مسیر پرهیزگاری و دوری از گناه و معصیت بوده که انسان را به صراط مستقیم و قرب الی الله رهنمون می‌سازد.
وی در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره و گفت: نیروی دریایی یکی از مصادیق آمادگی و سازندگی در عرصه دفاعی کشور بوده که هر روز دستاوردها و شجاعت‌ها و دلیری‌های آنان را یکی پس از دیگری مشاهده می‌کنیم.
امام جمعه لنده تصریح کرد: نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در عرصه سازندگی و حضور در آبهای آزاد و نیلگون خلیج همیشه فارس و مبارزه با دزدان دریایی صلابت و ایستادگی خود را نمایش گذاشته است.
کیانی‌اصل در ادامه به روز همبستگی با فلسطین اشاره و ابراز داشت: فلسطین دستور کار اصلی جامعه اسلامی بوده و همبستگی و همراه با ملت مظلوم آن وظیفه همه مسلمانان جهان است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها حمایت و همراهی مردم فلسطین را به مردم و مسئولان کشور یادآور شدند و فرمودند «ما از حرکت مردم فلسطین هر طور که بتوانیم دفاع خواهیم کرد».
خطیب نماز جمعه لنده گفت: در هر شرایطی نباید مسأله فلسطین مورد غفلت قرار گیرد چراکه غفلت از آن باعث می‌شود اسرائیل به خواسته‌اش برسد.
کیانی‌اصل در ادامه به روز مجلس اشاره و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی به مردانی انقلابی و مبارز و مدافع ارزش‌های انقلاب و اسلام همچون شهید مدرس نیاز دارد.
وی خاطر‌نشان کرد: امروز دشمنان نظام به دنبال راهی برای نفوذ در لایه‌های درونی نظام هستند و مجلس را به عنوان بستری مناسب برای توطئه و نفوذ خود می دانند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده ادامه داد: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند« مجلس در رأس همه امور است» پس مردم و مسئولان و نمایندگان فعلی و کاندیداهای انتخابات مجلس باید هوشیاری و بصیرت خود را دوچندان کرده و از نفوذ مهره‌های دشمن جلوگیری کنند.
کیانی‌اصل افزود: وظیفه ماست که کسانی را به مجلس بفرستیم که حافظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و در راه دفاع از این انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکنند.
وی در ادامه به اربعین حسینی اشاره و گفت: اربعین حسینی جداکننده نور از ظلمت، بیان کننده الگو و اسوه ایثار و شهادت و شجاعت و مردانگی، فدا شدن در راه حق و حقیقت، دفاع از مظلومان، بیان آزادی و آزادگی و تکمیل کننده قیام عاشورای حسینی بوده است.
کیانی‌اصل افزود: اربعین حسینی تجلی شعار هیهات من الذله و مقابله با استکبار جهانی است که زمینه‌ساز ظهور و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عاشورا است.
وی با اشاره به پیاده‌روی میلیونی شیعیان و مسلمان جهان در اربعین حسینی تصریح کرد: اربعین بزرگترین تجمع دینی و مذهبی در سراسر جهان بوده که این روزها به عنوان تیتر اصلی رسانه‌های غربی قرار گرفته و بزرگترین پیام را برای مسلمانان در سراسر جهان به همراه دارد.
امام جمعه لنده افزود: این پیاده روی ضمن بیان شور و عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت بر این پیام که بر خود می‌بالیم که پیرو مکتبی هستیم که هیچ‌گاه ننگ و ذلت و سلطه را نپذیرفته و زیر بار ظلم نخواهیم رفت.
وی در ادامه به دیپلماسی انرژی در کشور اشاره و گفت: دیپلماسی انرژی با حضور سران کشورهای صادرکننده گاز در کشور خط بطلانی بر انزوای ایران بوده است.
کیانی‌اصل ابراز داشت: یکی از اهداف دول استکباری به انزوا کشاندن ایران در عرصه‌های مختلف بوده که در بحث انرژی با این دیپلماسی فعال کشورمان همه نقشه‌های آنان را خنثی کرد.
وی به دیدار رهبر معظم انقلاب با روسای جمهوری کشورهای صادرکننده انرژی اشاره و گفت: دیدار رهبری و رئیس جمهور روسیه یکی از مهمترین برنامه‌هایی بوده که انجام شد؛ در این دیدار هم عقیده بودن روسیه و جمهوری اسلامی در اصل مبارزه با تروریسم در منطقه مورد تأکید قرار گرفته است.
امام جمعه لنده در ادامه به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اشاره و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند«بسیج گنج بی انتهاست و کسانی که بسیج را به افراط و تفریط متهم می‌کنند در اشباه هشتند».
کیانی‌اصل افزود: رهبری نفوذ جریانی را خطرناک‌تر از نفوذ فردی دانستند و بر بصیرت و هوشیاری بسیج در عرصه‌های مختلف تأکید کردند.
وی در ادامه به سالروز تصویب قانون اساسی اشاره و گفت: احترام به قانون احترام به خود و جامعه بوده و باید بدانیم که قانون اساسی مشکلی ندارد آنچه دارای اشکال بوده عملکرد ماست.
امام جمعه لنده افزود: با عمل به قانون بستر لازم برای توسعه و پیشرفت کشور فرار می‌شود.
*رسانه‌های غربی روز اربعین حسینی حیرت‌زده می‌شوند
امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رسانه‌های غربی روز اربعین حسینی حیرت‌زده می‌شوند.
سیدمهدی افراز ‌‌با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: راه نجات از گناه، توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است و تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
وی با بیان اینکه بعضی در اوج ثروت و آسایش آرامش ندارند افزود: کسی که اهل گناه می‌شود و خدا را فراموش می کند خود را هم فراموش یعنی هم فراموش روح و استعداد و موقعیت خود را فراموش می کند.
افراز اذعان داشت: اگر اهل گناه باشیم شیطان با ما دوست می شود لذا توجه کنیم که جاهای که می‌رویم و رفتار می‌کنیم در آن محیط شیطان نباشد و با آن دوست نشویم.
خطیب جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، یکی از عوامل رسیدن به تقوا الهی را ترک گناه دانست.
وی در ادامه به روز نیروی دریایی اشاره و گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذرماه سال ۱۳۵۹ حماسه بزرگی را رقم زدند و در این روز نیروی دریایی کشورمان درس فراموش ناشدنی را به نیروی دریایی عراق دادند.
افراز گفت: اکنون نیروی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خلیج عدن گرفته تا شمال شرق آفریقا و سوماترا حضور داشته که این نشان از اقتدار نیروی دریایی کشورمان دارد.
امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی در ادامه به روز سه شنبه ۱۰آذر سالروز شهادت سید حسن مدرس اشاره و یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) شهید حسن مدرس را مجاهدی متعهد بروند و بزرگوار است که در دوران اختناق رضاخانی می زیست.
وی بیان کرد: شهید حسن مدرس ضمن توجه به حوزه علمیه علوم اسلامی سیاست را برای خدمت به اسلام و زنده کردن عدالت اسلامی می دانست و بر اساس وظیفه دینی وارد مبارزه و فعالیت های طاقت فرسا سیاسی شد.
افراز به روز چهارشنبه ۱۰آذرماه برابر ۲۰صفر اربعین سرور سالار شهیدان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از بزرگترین اجتماعات بشری در روز اربعین در کربلای معلا اتفاق می افتد آن هم در کشور بحران زده عراق در چند کیلومتری داعش پذیرائی شبانه روزی زائران این حرکت راهپیمایی و اجتماع که بدون هیچ فراخوان صورت می گیرد باعث شد تا رسانه‌های غربی هم به این حقیقت اعتراف کنند و با تیترهای بزرگ روزنامه ها سوال حسین کیست را مطرح کنند.
امام جمعه موقت قلعه‌ رئیسی با بیان اینکه کسی می تواند به این سوال پاسخ دهد که در این پیاده روی شرکت کرده باشد اضافه کرد: پیام روشن این اجتماع این است که شیعیان جهان در اقتدا به سرور سالار شهیدان به خود می بالند و زیر بار ستم بزرگداشت اربعین حسینی را که تنها با برپا داشتن علم عزا و اشک ریختن در ماتم حسین نخواهد بود، بلکه در پشت این صورت ظاهر که بسیار سفارش شده احیای آرمان ها، اهداف و انگیزه های آن حرکت بی نظیر در تاریخ بشریت است.
وی در پایان از زحمات بسیجیان در هفته که گذشت که همزمان بود با هفته بسیج از آنها تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1