تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۱۴۲۰۲۰

همایش کارآفرینی به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار شد

۰
کبنا ؛


همایش کارآفرینی به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار شد
امروز و با حضور عضو شورای شهر تهران، همایش کارآفرینی در دانشگاه یاسوج برگزار شد.


امروز و با حضور فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران، رئیس دانشگاه یاسوج، اعضای هیئت علمی این دانشگاه، دانشجویان و برخی از مسئولان شهرستانی همایش کارآفرینی در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

در این آیین هر یک از سخنرانان در خصوص وضعیت اشتغال و کارآفرینی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد سخنانی ایراد کردند و بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در این همایش تأکید شد.

به گزارش فارس، امروز نیز همانند همایش استانی نقش زن در توسعه که روز گذشته در دانشگاه آزاد یاسوج و با حضور فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد علی‌رغم این که قرار بود برنامه رأس ساعت ۹ آغاز شود با یک ساعت تأخیر برنامه مذکور آغاز شد.


قابلیت‌های بالای زنان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری و صنایع دستی
مشاور رئیس دانشگاه یاسوج و عضو هیئت علمی این دانشگاه گفت: زنان کهگیلویه و بویراحمدی در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی برای کارآفرینی قابلیت‌های بالایی دارند.


امروز همایش کارآفرینی در دانشگاه یاسوج با حضور فاطمه دانشور یکی از زنان کارآفرین کشور و عضو شورای اسلامی شهر تهران در محل دانشگاه یاسوج و با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، اعضای هیئت علمی و جمعی از دانشجویان و مسئولان برگزار شد.
در این آیین فخری یوسفی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج اظهار کرد: از گذشته‌ها تاکنون هر گاه از کار و کارآفرینی سخن به میان می‌آید بیشتر مردان مورد توجه هستند و بسیاری در جامعه به نقش زنان در کارآفرینی توجهی ندارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج به آمارهای ضعیف در این خصوص اشاره کرد و گفت: آمار سال ۷۵ نشان می‌دهد تنها یک هشتم جامعه شاغل در کشور زنان بوده‌اند.

یوسفی تصریح کرد: موانعی بر سر راه کارآفرینی زنان وجود دارد که از جمله آن‌ها به موانع فرهنگی و برخی باورهای غلط به عنوان مهم‌ترین موانع باید اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج بیان کرد: زنان نیز باید عملگرایی لازم و جرأت کافی برای کارآفرینی داشته باشند تا بتوانند به عنوان افراد تأثیرگذار در کارآفرینی به ایجاد شغل و رفع بیکاری در کشور و استان خود کمک کنند.

وی جامعه‌ای را توسعه یافته دانست که در آن نسبت کارآفرینی زنان و مردان چندان تفاوتی با هم نداشته باشند و تصریح کرد: خوشبختانه در کشور عزمی برای حضور زنان در همه عرصه‌ها از جمله کارآفرینی وجود دارد.

یوسفی در بخش دیگری از اظهارات خود، کارآفرینی را یکی از راه‌های ایجاد نشاط و شادابی در میان جامعه زنان دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که موجب فرسودگی زنان می‌شود در کنار گود بودن زنان برای حضور در مقوله کارآفرینی است.

وی قابلیت‌های زنان استان کهگیلویه و بویراحمد را برای کارآفرینی بالا ذکر کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی برای کارآفرینی در بخش‌های مختلف در استان ما مهیا می‌باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: زنان ما توانایی خوبی دارند تا در دو مقوله صنایع دستی و گردشگری کارآفرینان خوبی بوده و برای توسعه استان در راه تولید و اشتغال مثمر ثمر باشند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1