تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۱۴۱۷۲۵

همایش بانوان یاسوج با طعم فقر و سیاست / از علاقه به شعر «هما» تا غصه حاج عدل

۱۸
۰
کبنا ؛سفر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اتفاقاتی همراه بود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، فاطمه دانشور خیر، کارآفرین و تاجر ایرانی و از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم با دعوت «دانشگاه یاسوج» به منظور نشست تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی زنان و خانواده با اعضای هیئت علمی این دانشگاه و عقد چند تقاهم‌نامه به یاسوج سفر کرد.
دانشور همچنین در حوزه‌های اجتماعی، بانوان و کودکان بی‌سرپرست نیز فعال است.
او امروز بعد از استقبال مسئولان دانشگاه یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد و صرف صبحانه‌کاری در هتل جهانگردی این شهر به شورای شهر یاسوج رفت. دانشور همچنین از حومه شهر یاسوج بازدید کرد.
گفتن این نکته از همین ابتدا لازم است که دانشگاه یاسوج در انجام برنامه‌های خانم دانشور در بیرون از دانشگاه هیچ نقشی نداشت و دانشگاه به اصرار دیگران و سایر نهادها، مهمان خود را به این برنامه‌ها فرستاد.
اما در ادامه عضو شورای شهر تهران به همایش اولین نقش توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد که عصر امروز در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد رفت در این جلسه نیز اتفاقاتی افتاد که گفتن آنها خالی از لطف نیست.
* این همایش که قرار بود ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار شود ولی با یک ساعت و نیم تأخیر  و نهایتاً با آمدن مهمان، جلسه شروع شد.
* آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز کننده جلسه بود، مصطفی بسطامی دبیر این همایش استانی به جایگاه زنان اشاره در اسلام اشاره کرد و هنگامی که گفت؛ ۳۵ درصد زنان این استان بین ۱۵ تا ۳۰ سال سن دارند، عده‌ای برای او هورا می‌کشیدند و دست می‎زدند و یا وفتی که بسطامی از وضعیت زنان تأسف می‌خورد، برخی از دوستان و هوادارانش برای او دست و احسنت می‎‌فرستادند.
اما جلسه به یکباره سیاسی شد. ...
* مجری برنامه با خطاب قرار دادن عدل هاشمی با الفاظی همانند «عزیز دلمان»، «سردار سازندگی» او را برای سخنرانی دعوت کرد، هاشمی در این جلسه با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، اظهار کرد: امیدواریم نتیجه سفر خانم دانشور به یاسوج برای مردم این نشست مثبت باشد چرا که این همایش‌ها در صورتی ارزش دارد که برای مردم منفعتی داشته باشد.
وی افزود: اگر این جلسات برای مردم و این دانشگاه و دانشجویان نافع باشد، یک عمل صالح است.
این کاندیدای احتمالی حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده،با اشاره به موضوع همایش، اظهار کرد: زنان غیرتمند و شجاع در صحنه‌های مختلف کشور از جمله؛ پیروزی انقلاب، حمایت از ولایت فقیه، در مسئله کردستان، خوزستان و سایر اتفاقات نظام و بویژه هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسزایی داشتند و نقش آنها فراموش نشدنی است.
هاشمی تصریح کرد: زنان نقش بزرگی در مدیریت جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان داشتند، وقتی به جنگ نرم و تحریم‌ها نگاه می‌کنیم نقش زنان در این عرصه‌ها هم ویژه بوده.
وی با اشاره به شاخص‌های توسعه، بیان داشت: جوانان امیدهای استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و توجه داشته باشید که در هر کجای ایران اسلامی اگر توجه کنید نقش زنان در کنار مردان به صورت مساوی حرکت کردند و تاثیرگذار بودند.
این فعال سیاسی اصولگرا فرهنگ آموزش را اولین شاخص توسعه دانست و افزود: امنیت، عمران و امور زیربنایی، مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار جهت انجام کارهای عام‌المنفعه، صنعت و کارهای زیربنایی از شاخص‌های توسعه هستند.
به گزارش کبنا، در همین حین جوانی صدا زد؛ «سردار خسته نباشید»
 
هاشمی ادامه داد: بنابراین باید به شاخص‌های توسعه توجه شود اگر ما بخواهیم در محور سیاسی یا توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی عملاً و علماً تحقق پیدا کنیم و به نتیجه برسیم باید به شاخص‌های توسعه در میدان عمل توجه کنیم، در غیر اینصورت جزء‌ استان‌های توسعه نیافته هستیم، برویم از استان‌های توسعه یافته الگو بگیرم.
وی اضافه کرد: هم در جهت فرهنگ آموزش که اولین شاخص توسعه هستند باید توجه ویژه شود و هم به امنیت حیثیتی و هم امنیت مادی و معنوی و جانی باید توجه شود.
این کاندیدای احتمالی حوزه کهگیلویه افزود: بزرگراه‌ها و پروژه‌های بزرگ عمرانی عام‌المنفعه، برق‌رسانی و آب‌رسانی از جمله شاخص‌های زیربنایی است. امروز باید اقتصاد دست مردم باشد. امروز دولت باید کوچک شود. کشورهای توسعه یافته دولت‌های آنها کوچک است. متأسفانه اقتصاد مقاومتی ابتر مانده و اگر اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرا و عمل می‌شد امروز با کوچکترین زمین لرزه اقتصادی، اقتصاد ما اینطور متزلزل نبود.
وی افزود: اقتصاد باید چنان محکم و قوی باشد. اقتصاد ما ناتوان و ضعیف است که با کوچکترین کار متزلزل می‌شود.
 
هاشمی تشکیل ستاد اقتصادی را ضروری دانست و گفت: در جنگ جهانی دوم کشور ژاپن به قحطی رسیده بود ولی امروز دنیا را تسخیر کردند. ستادی به عنوان ستاد ثبات اقتصادی با ۳۱۶ عضو کارشناس اقتصادی تشکیل دادند و اقتصاد جامعه خود را متحول کردند. اگر می‌خواهیم از مرحله شعار بیرون بیاییم و به عمل برسیم باید به این فاکتور توجه کنیم.
وی افزود: باید وحدت و همدلی در جامعه داشته باشیم، باید با صداقت کار کنیم ما باید همدیگر را تحمیل کنیم و رویکردمان تغییر کند. اشتغالزایی با این وضعیت مشکلش حل نخواهد شد.
هاشمی بیان کرد: بیشترین کسی که فارغ‌التحصیلان برای کار به او مراجعه کرده‌اند، من بودم و این درد بیکاری را با خود در استان‌های دیگر یدک می‌کشیدم و غصه می‌خوردم.
وی افزود: دانشگاه باید همزمان با فارغ‌التحصیلی زمینه تولید و سرمایه‌گذاری را فراهم کند.
وی ادامه داد: باید با همدلی و وحدت این کارها صورت بگیرد و به تنهایی محقق نمی‌شود. ما شویم تا توسعه پیدا کنیم، من باید تو و تو باید من را داشته باشیم. با همدیگر سرزنش کردن، نمی‎شود جامعه را توسعه داد. [تشویق حضار]
وی از حاضرین خواست که صحبت‌های من را سیاسی ندانید و گفت: فقط سیاست به تنهایی مشکل ما را حل نخواهد کرد، وارد میدان شوید. آستین‌ها را بالا بزنیم و باید برای مردم کارگری کنیم. با روح اداری نمی‌شود استان را توسعه دهیم باید روحیه انقلابی و جهادی و مدیریت جهادی این استان توسعه پیدا کند. با بخشنامه و دستور عمل این عقب‌ماندگی را نمی‌توان جبران کرد. [تشویق حضار]
در ادامه این همایش، زهرا زمانی شعر «هما ارژنگی»[اینجا] را خواند که همراه با آن موسیقی پخش شد.
منم بانوی ایرانی،
همان آیینه‌ی حیرت فزای صنع یزدانی،
همان گنجینه‌ی مانای فرهنگ اهورایی،
به دستم مشعل روشنگر دنیای انسانی...»
*زمانی در خطابه خود به جایگاه زنان و مسائلی در خصوص وضعیت آنها اشاره کرد.
نائب رئیس شورای شهر یاسوج عدم آشنایی با حقوق شهروندی و حق و حقوق زنان در قوانین و فقر در ابعاد فرهنگی و اقتصادی را از مشکلات زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: بالا رفتن نرخ بیکاری زنان و دختران موجب افزایش افسردگی در میان این قشر شده است.



وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در دختران و زنان افزود: افزایش طلاق و پایین بودن سرانه ورزشی بانوان، نبود تعاونی زنان و عدم وجود فضای اختصاصی بانوان از جمله شهربانو و پارک بانوان از دیگر مشکلات زنان استان است.

زمانی اظهار کرد: ۴۸ درصد زنان استان در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند که به دلیل پایین بودن سطح سواد درگیر مشکلات متعدد بهداشتی هستند.

*فاطمه دانشور نیز در این همایش گفت: اگر جلسه مربوط به بانوان است آقایان در این جلسه چکار می‌کنند.
*فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که «دانشور» را همراهی می‌کرد و قصد داشت به این همایش بیایید از آمدن صرف‌نظر کرد برخی گفتند به دلیل حضور «عدل هاشمی» در جلسه بود.
*همچنین در این برنامه زنان فقیری به دلیل اینکه فهمیدند مهمان برنامه «بانوی خیر» است،آمدند و درخواست کمک «مالی» داشتند. برخی از آنها فرزندان بیمار خود را نیز آورده بودند.
*نامه پشت نامه نوشته می‌شد تا به دست عضو شورای اسلامی تهران برسد.
*تعداد کمی از حاضرین دانشجو و یا دانشگاهی بودند، اکثریت حاضرین در جلسه افرادی بودند که درخواست کمک «مالی» داشتند.
* تیم عدل هاشمی نیز او را همراهی می‌کرد. یکی از مستندسازان بویراحمد نیز همراه «عدل هاشمی» بود.
* همایش توسعه بیشتر شبیه یک همایش انتخاباتی بود. البته پشت‌پرده این همایش از چیزهای دیگری هم خبر می‌داد.
IMG_2470 IMG_2471 IMG_2472 IMG_2473 IMG_2474 IMG_2476 IMG_2478 IMG_2481 IMG_2482 IMG_2484 IMG_2486 IMG_2487 IMG_2491 IMG_2495 IMG_2496 IMG_2498 IMG_2500 IMG_2501 IMG_2502  IMG_2507 IMG_2513 IMG_2514 IMG_2516 IMG_2522 IMG_2524 IMG_2526 IMG_2529 IMG_2533 IMG_2534 IMG_2535 IMG_2537 IMG_2546 IMG_2557 IMG_2558 IMG_2564 IMG_2569 IMG_2572 IMG_2591 IMG_2594 IMG_2607 IMG_2609 IMG_2610 IMG_2611 IMG_2614 IMG_2616 IMG_2624 IMG_2628 IMG_2633 IMG_2634 IMG_2647 IMG_2649 IMG_2651 IMG_2653 IMG_2654 IMG_2657 IMG_2658 IMG_2672 IMG_2698

---------------------------------

خبر: حسن پور
نام شما

آدرس ايميل شما

سکوت نمیکننم
Iran, Islamic Republic of
شیشه نوشابه سیاسی می شود
فقر هم سیاسی می شود
..
اینجا دانشگاه ازاد اسلامی واحد یاسوج تبلیغات کاندیداتوری
..
بچه بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
فقط خفت و حقارت و آبروریزی آینه‌ای برای مردم ما چه داشت ؟؟باور کنید هیچ
اوریشوم
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام خدمت شما .شمایی که فقط بلدین باگزارش نوشتن و چیزی غیراز حقیقت زدن عقده های دلتون رو خالی کنین.متاسفم برا شما رسانه ای ها که یکی از دلایل پس رفت این استان هستین.تاجایی که من با مهمان ها بودم با دکتر محمدی درارتباط ،به دلیل دیر شدن شروع برنامه واینکه دکتر ساعت چهار دانشگاه جلسه داشتند نموندند.وگرنه اگه سری به دفتر شیخ غفاری میزدین میدیدین جریان از چه قراره.با این سیاسی بازی هایی که شما در میارین مطمینم درد اون ادم هایی که برای دادن نامه دست خانم دکتر سرمیشکستند رو درک نمیکنین شما هم یکی از مقصرین وجود همچین محرومیت ها در استان هستین.امیدوارم خدا همه مارو ببخشه که جز خطا راهی بلد نیستیم
اوریشوم
Iran, Islamic Republic of
در ضمن اگه دقت ایکردین خیلی و صندلیل خالی بین مردم خشو بی نظمی دراردن
برنجاس
Iran, Islamic Republic of
کرو یو همایش انتخاباتی عدل بی یا همایش بانوان استان؟ همایش رونمایی از حاج عدل هاشمی با حضور.......
Iran, Islamic Republic of
چه بی نظم
حقا
Iran, Islamic Republic of
چه عکسای ضایعی
Iran, Islamic Republic of
الان عدل هاشمی برای توسعه ی امور بانوان چه کازی انجام داده که سخنران این همایش بود؟!
واقعا خنده داره ....
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
واقعاًبایداز بی نظمی وعدم سلیقه وناتوانی برگزارکننگان این همایش افسوس خورد من خودانجا بودم وبی برنامه ای وناهماهنگی مسئولین برگزارکننده را به عینه مشاهده کردم کسی که عرضه نداره نباید میزبان چنین برنامه های باشد
Iran, Islamic Republic of
دنیای ثروت و مال چه نمی کند
وای بر اهالی فهم و اندیشه اگر دست رد بر اهالی ثروت نزنند
هم زبون
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود به جای کلمه فقیر از کلمه نیاز مند استفاده شود
Iran, Islamic Republic of
اینهمه استان راگدا وگداپرور نمایش ندین هرکه میادگداها جمع میشن آبروی همه رابردین!!!!!!!!!، ثانیا تبلیغات کاندیداتوریه یا ....
Iran, Islamic Republic of
سی ای مردم اینگار ایم ندین تیسو
خودمم
Iran, Islamic Republic of
این خانم اومده بود اینجا که همین فقرارو ببینه چه کنیم که مردم ما بی نظم و بیبرنامه ان.حالا برنامه دانشگاه آزادم به خودش ربط داره.اما فکر نکنم دکتر محمدی شانش اجازه بده که بخواد با حضور عدل هاشمی جلسه رو ترک کنه
دانشجو ازاد
Iran, Islamic Republic of
آل بویه از وقتی اومده بی نظمی ها زیاد شده
متاسفم واسه مردم احمق خومون
افسار رو دادن دست یه افراطی
محمدعلی
Europe
کبنا چقد پول میخوای؟
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کاش همایش کمکی به حال مردم بدبخت بشه.کبنا گزارش و عکسها کامل بودند.متشکریم
دانشجوی دانشگاه تهران
Iran, Islamic Republic of
ای کاش شما رسانه ها دلتان برای استان می سوخت و ای کاش سیستم قوق قضاییه کمی فعال بود تا شما را به قانون می سپردیم.
شماها بنده پول هستید و چون آقای هاشمی زیر بار نمی رود تا از ایشان بهره ببرید به فکر تخریب افتادید...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1