تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۱۴۱۶۲۷

موسوی و برمودای مخالفان

۴۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ایمان یعقوبی(نویسندگان محترم در ارسال صحیح مطالب از نظر ویرایشی و املائی دقت بیشتری داشته باشند. همچنین آدرس ایمیل و تلفن خود را نیز ذکر نمایند)
نوشتار حاضرشرحی است بی‌پرده وحاوی ادعاههای عریان. بدین ترتیب بر مذاق جمعی ناخوشایند است؛ امید است این صراحت نه تعبیر به پرده دری و نه موجب تکدر خاطر باشد.
آنچه این روز‌ها جامعه ملتهب الحال استان را آبستن مجادلات فکری و مناقشات قومی نموده است بانگ حضور «سید باقر موسوی» در عرصه رقابتهای انتخاباتی است.
براستی موسوی را نمی‌توان از جامعه گرفت از آن رو که کلام و اندیشه‌اش ریشه در عمق جان جماعت دارد نه دوخته‌ای ضمخت و بی‌قواره بر تن پوش منفعت طلبان. هجمه رسانه‌ای و‌گاه محفلی و هدایت شده علیه موسوی نشان از تحرکاتی در خفا علیه رهبر بلامنازع اصلاحات استان است.
موسوی و طرفدارانش به خوبی می‌دانند باید خود را برای ماراتونی طاقت فرسا و مملو از بی‌اخلاقی‌ها و شیطنتهای کودکانه آماده سازند. معرکه سیاسی در چند جبهه. از تیغ نظارت استصوابی که خود در مفهوم و ضرورت محل مناقشه است گرفته، تا تعامل وگاه تقابلی قهر آمیز با رقبایی که سری سخت دارند و عزمی جزم.
رقیب سنتی سید، اصول گرایان هستند که افکارشان با عقاید ایدئولوژیک در هم تنیده است و ماهیتشان چنان روشن است که همگان طریقت شان را بخوبی می‌شناسند و آن مخالفت با هر آنچه بر ماست. اصول چنین است هر که برماست ضد انقلاب؛ ضد دین، مواجب بگیر دشمن و... است. محافظه کاران تندرو تمام هم و غم شان آن است که سید از فیلتر شورای نگهبان نگذرد چرا که به خوبی می‌دانند تأیید موسوی خط پایانی بر تمامیت خواهی آن‌ها در استان خواهد بود.
این راهبرد طلایی همیشه در آستین آنهاست و عادت دیرینشان چیدن میوه از باغ خزان زده است. اینچنین خود را به بیماری مزمن جزم اندیشی مبتلا کرده‌اند و هر روز در نزد افکار عمومی تنزل جایگاه می‌یابند تا آنجا که حضورشان در ساختار سیاسی کشور مرهون هندسه خاص قدرت در ایران است.
اما دردی که می‌کشیم از خودی‌های غیرخودی است که به حیلت و تزویر چهره در نقاب، قلب اندیشه اصلاح طلبی را نشانه رفته است. این فعل ریشه در منفعت طلبی برپایه عوام فریبی دارد. این پدیده شوم درون ساختاری و خودمانی است. حکایت موسوی امروز، تصویرواره‌ای از «حسنک وزیر» دیروز است که مشتی رند را سیم و زر دادند تا او را سنگ زدند.
رسالت سنگ زدن اندیشه، امروز به همت تکنولوژی و رسانه؛ سخت، آسان است. پرده دری از اخلاق و طغیان شایعه و تهمت حربه نابخردانه و خارج از قاعده اخلاق مخالفین موسوی است. ریشه این موضع گیری‌ها و مخالفت‌ها در ترس است. رقبای مخالف خائفند و مدعیان دروغین اصلاحات سردرگم و مبهوت.
رسانه‌ها و سیاسیون نزدیک به دیگر رقبا تخم نفاق و شایعه می‌پراکنند و سید از گرد راه نرسیده متهم به قوم گرایی می‌شود. این ترسی که در جان رقبا افتاده ناشی از علم آن‌ها به قدرت بالای مدیریتی «موسوی» و کاریزمای فراوان اوست. صرف حضور «موسوی» در انتخابات تمام معادلات سیاسی را برهم زده است. بحث قومیت گرایی از آنرو بی‌معناست که بدانیم جغرافیای جمعیتی بویراحمد محدود با این شهرستان نیست. حال آنکه بافت فرهنگی شهرستان های مختلف استان قرابت بسیار دارد.
این اتهامات بر پایه پیش فرضهای ناصواب، و در باب چینش مدیران استانی به ذهن مخالفین متبادر می‌شود. بدون تردید تاجگردون در شهرستان متبوعش مجبوبیتی فراوان دارد و وزنه سنگینی برای استان در سطح کلان کشور است اما از نظر دور نداریم که برخی موارد که از قضا کم نیست در حق سایر شهرستان‌ها خواسته یا ناخواسته اجحاف نموده و اعمالش از دایره انصاف برون بوده است.
این مسئله‌‌ همان اندازه که ریشه در تفکرات تاجگردون و اطرافیانش دارد از ضعف نمایندگان فعلی بویراحمد و کهگیلویه نیز ناشی می‌شود و بعضاً ریشه‌ای تاریخی دارد.
معتقدم طرح مسائل قومیتی از هر سو که باشد زخمی عمیق بر پیکر اصلاحات خواهد بود و در صورت ادامه این روند کسی متنفع نخواهد بود. لذا عملکرد نمایندگان را باید در چارچوبهای دیگر به بحث گذاشت و قدرت نمایی آن‌ها را به بطن جامعه تسری ندهیم.
بهرامی سالهاست سودای پوشیدن ردای وکالت ملت را دارد، مرامش چنین است که هدف وسیله را توجیه می‌کند. تلاش فراوانی دارد تا خود را اصلاحاتی بشناساند. این مدیر دولت احمدی‌نژاد و دوست سالهای نه چندان دور هدایتخواه این ایام اصلاح طلبی پرشور است. همانا اصلاح طلب بودن بهرامی طنزیست تلخ. تأکید مؤکد دارم که مرز اصلاح طلبی به پهنای تاریخ تفکر بشری است اما اصلاح طلبی در اندیشه و عمل معنا می‌یابد نه در گفتار، چون کنش سیاسی نسبت به فکر سیاسی پس آیند است.
بهرامی تکلیفش با تفکر خویش روشن نیست. او رفتار و عملکرد خود را بر اساس علایق مردم پی ریزی می‌کند. هوادارانش از دلایل اصلاح طلب بودن بهرامی را چنین می‌شمارند: ارتباط با بزرگان اصلاحات استان (جوابیه‌ای به دو مطلب اخیر درباره بهرامی ترس و سناریوی تخریب بهرامی به قلم امین کرمی). البته ارتباط خود نوع پنهان و آشکار دارد. «محمد بهرامی» ارتباطات نهان و آشکار زیادی دارد. سوال این است: اگر ارتباط ضامن تفکر است پس مجرای منفعت طلبی چیست؟
بهرامی در شهرداری موفق چندانی تحصیل نکرد و ورود زودهنگامش به سیاست کلان یک خبط سیاسی بود. ورود به جرگه اصلاح طلبان نمود بارز‌‌ همان کلید واژه نفوذ از منظری دیگر است که افراطیون مخالفانشان را بدان محکوم می‌کنند. ورود بهرامی به طیف اصلاح طلبان راه را برای استحاله فکری اصلاحات استان هموار می‌کند.
با این اوصاف معتقدم بهرامی دچار نوعی وادادگی فکری است. مذبذب است و نعل وارونه می‌زند.
تلاش زارعی ها برای مخدوش ساختن چهره موسوی و انحراف افکار عمومی ستودنی است. ذکر دو نمونه در این مقال کافیست:
۱- طرفدارانش او را بنیانگذار جریان اعتدال در استان و کشور می‌دانند!!! «هدایتخواه»، «زارعی» و روی آن سکه «دهرابپور» بقلم «علی اکبر پاک»
۲- زارعی وامدار هیچ جریانی نیست و او را باید بنیانگذار اعتدال در کشور دانست در مطلب «غلام محمد زارعی «مدیون کیست؟ به قلم«محسن رشیدی مقدم»
استفاده از کلیدواژه‌های مشترک در هر دو نوشتار و زمان انتشار آن‌ها جای تأمل دارد. از نظر محتوا نیز آنچه مشهود است اشتراک مبنایی و محتوایی است. این خود نشانه شتابزدگی طرفدارنش در حمایت از اوست و سعی بر استفاده از پروپاگاندای رسانه‌ای دارند تا غبار انتقادهای تند و صریح مخالفانش را از چهره وی بزدایند. نویسندگان در معنا‌شناسی و ارتباطش با عالم سیاست دچار بحران و مغالطه فکری شدیدی هستند.
از معنای لغوی اعتدال مطلع اما از خاستگاه سیاسی و مفهوم سازی و ارتباط معنایی آن با عالم سیاست ناآگاهند، علی الظاهر فراموش کرده‌اند اعتدال در سیاست اسم خاص تلقی می‌شود و معنای خاص دارد و به طیف خاصی اطلاق می‌شود، پس با ادله سطحی، مدلولی مبهم می‌سازند که ناشی از غوطه خوردن در احساسات و شخص پرستی است.
بر رد این بلوف سیاسی کافیست یادآور شویم در سال ۹۰ زارعی تا آخرین لحظه تلاشی نافرجام برای قرار گرفتن نامش در لیست جبهه متحد اصولگرایان «داشت (همایش جبهه متحد اصولگرایان با حضور حداد عادل، زارعی و هدایتخواه - زمستان ۹۰).
زارعی چون بهرامی از راست رانده شد اما برخلاف بهرامی زیرکانه عطای حزب گزینی در اردوگاه مخالف را به لقایش بخشید ومردم گرایی را برگزید. زارعی دانسته یا ندانسته در درک این مهم سیاسی لنگ می‌زند. مطابق آنچه آمد کنش سیاسی پس آیند فکر سیاسی است و حتی نسبت به حزب در ساختار تشکیلات جمعی نیز پس آیند است. این خرد جمعی و تصمیم سازمانی است که کنش سیاسی حزبی و فردی را نظاممند می‌کند.
زارعی اما راه عکس را در پیش گرفت. ابتدا نشستن بر کرسی مجلس سپس چانه زدن برای انتخاب و پیوستن به یک از جریانهای رایج سیاسی. برداشت» زارعی از اصل بازگشت به مردم سیری قهقرایی دارد بگونه‌ای که در بدو نمایندگی مردم گرایی با رویکرد درک روشن از احوال جامعه پیشه کرد اما در ادامه به یک رویه معمول و عادت تبدیل شد و به وضوح در دام پوپولیسم» احمدی نژادی «گرفتار آمد.
حمایت از دولت در لفافه و حملات بی‌محابا به اصلاح طلبان و نزدیکان دولت و‌گاه خود دولت از او یک مجهول الهویه سیاسی ساخته است. نقطه ضعف بزرگ» زارعی حلقه مشاوران و نزدیکان وی است که‌گاه در مقام تصمیم گیرنده در انتخاب و چینش مدیران دخالت نمودند و در کسوت مشاور راهکارهای موفقی ارائه ندادند. براین اساس مدیریت زارعی را آنی و متأثر از اطرافیان می‌دانم.
زارعی چون بهرامی فردی اخلاق مدار و پر تلاش است و نقد‌های وارده به وی برخلاف بهرامی که انتقاد اساسی به ریشه‌های فکری ایشان وارد است در حوزه عملکرد است نه چیز دیگری. سید باقر رقبای دیگری چه درون جناحی و چه خارج آن دارد که شرحش در این مقال کسالت آور است.
اصولگرایان تا کنون موضع گیری مهمی علیه موسوی نداشته‌اند آن‌ها امیدشان در رد صلاحیت سید باقر است پس ترجیح می‌دهند فروپاشی ساختار اصلاحات را از برون نظاره گر باشند.
سوال مهم این است: چه کسانی از حضور سید در عرصه هراسانند؟ با تشریح مختصر فوق جواب تا حدی روشن است هم اصولگرایان و هم برخی مدعیان اصلاح طلبی و حتی برخی از شخصیت‌ها در درون جریان اصلاحات. هدف برخی خودی‌ها به حاشیه راندن سید تحت عناوین مختلف و با حربه رسانه و یارگیری، برای فتح جایگاه کنونی اوست.
تلاش مداوم برای به تقابل کشیدن» موسوی و تاجگردون با هدف ورود به مباحث قومیتی زنگ خطر جدی برای همگان است که از سوی برخی افراد بدان دامن زده می‌شود.
موسوی نیز چون دیگران از دایره نقد برون نیست. مخالفان وی او را به سبک چپ‌های رادیکال بیرحمانه به نقد می‌کشند البته نقدی که فقط مدعی است نه دارای برهان و راهکار. بر این اساس این نقد‌ها را تخریب می‌دانم. باید پذیرفت علت العلل مشکلات چیز دیگری است. با همه این تفاسیر،موسوی کار سختی در پیش دارد و هریک از نامزد‌ها پایگاه اجتماعی در بین اقشار خاص دارند.
طرفداران بهرامی در کوس اجماع اصلاح طلبان بر روی یک گزینه می‌دمند باری بهرامی خود فعلاً از دایره اصلاحات برون است و اجماع با غیرخودی بیشتر به فکاهی مانسته است.
البته دور از نظر نیست هم بهرامی و هم زارعی «خود را در لیست نهایی اصلاح طلبان و اعتدال گرا‌ها قرار دهند که این رهیافتی از بالا دارد که به جد پیگیر آن هستند و در صورت عدم تأیید موسوی بر روند اتفاقات پساموسوی تأثیر فراوان دارد. صرف نظر از تأیید یا عدم تأیید موسوی توسط شورای نگهبان حضور وی در عرصه انتخابات یک ضرورت است.
این مهم از آن رو است که حضور وی وحدت آفرین و گرمابخش خواهد بود. با کمی درایت، اتحاد و انسجام اصلاح طلبان با محوریت موسوی و استفاده از پتانسیل جوانان در راستای زمینه برای تحول بنیادین در پیشرفت و توسعه همه جانبه شهرستان و استان مهیا خواهد شد و این نیز رهاورد همین ضرور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشچو
Iran, Islamic Republic of
زارعی چهار ساله داره ناجوانمردانه توسط تیم بهرامی تخریب میشه
اقای موسوی صبرتو ببر بالا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
صدای مردمی
United States
سلام و درود بر بنیان گذار جریان اعتدال در استان که بدون هیچ ادعا و چشم داشتی در حال خدمت کردن به مردم می باشد به راستی که در این راه باید هزینه داد و چه مردانه از بزرگی خود گذشتی تا مردم محروم بویراحمد را بزرگ کنی و چه تهمت ها که نصیبتان نشد . شما در قلب و ذهن این دیار جای دارید چرا که از جنس مردم بوده اید و هیچ قصد و نیت به غیر از کمک به مرد نداشته اید اما چه ناجوانمردانه از سوی رقیبان در حال تخریبی و چه مردانه از انها گذشتی ... حاج غلا م محمد زارعی بر خلاف فضای سنگینی که بر علیه تو به راه انداخته اند شما در قلب مردم بویراحمد جای دارید
علی نژاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی یکه تاز عرصه صدلقت انتخاباتی
سروک
United States
تو را به خدا اسم بهرامی رو الکی بزرگ نکنید دوره قبل که شهرداری رو جارو کرد به اسم تیم شهرداری چه کارها که نکرد پیمانهای شهرداری رو به چه افرادی داد و ... و در دو سال اخر چه تخفیف ها که برای پروانه کسب صادر نکرد تا بتواند رای جمع کند چنین فردی نماینده بویراحمد شود الفاتحه
عابدی
United States
بابا جمع کنید تو را به خدا با اصلاحات ، نماینده اصلاحات،هبر اصلاحات بویراحمد رهبری که ۱۲ سال نبوده و رهبری که در ۸سال حکومت هدایت خواه جرات یک بار نقد نداشت . حالا با شورای به اصطلاح اصلاح طلبان مردم را بازیچه کرده ، مث همین بلوف سیاسی که از جانب بهرامی صورت گرفته، شیرازه اصلاح طلب ... کدام را باور کنیم قسم حضرت عباس را یا دم خروس را نشست و برخاست با هدایت خواه و مرحوم مفتح تا ... تایید صلاحیتشان... و همراهی اقا زاده مرحوم مفتح اصول گرا با بهرامی اصلاح طلب.ما به دنبال نماینده ای از جنس خودمانیم جناب اقای مسعودی اصل
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
lسید باقر موسوی یک ناسیونالیست به تمام معنا وبی سیاست است که در دوران طلایی خاتمی بجای جذب بودجه و آوردن وزرا، با خاتمی درگیر شد به طوری که خاتمی ایشان را تحریم کرد و دستور داد هیچ گونه همکاری با ایشان نشود
مجلس آدم با سیاست و باکیاست می خواهد نه امثال سید باقر موسوی که می خواهد با چماق و زور گفته هایش را به کرسی بنشاند
ب
این ادم ضد گچساران و باشته بطوری که بودجه را استانهای دیگر می خورند اینها زورشان نمی اید برای دو ریال بودجه بیشتر از بودجه ملی اینها دراند در حق گچساران و باشت حسادت می کند
متاسفم برای شما
بویراحمد گچساران
Iran, Islamic Republic of
شیر مرد بویراحمد سید باقر..تا کور شود چشم دشمنانت
حمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر بهرامی درود بر مرکز طبیعت ایران
احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر بهرامی درود بر مرکز طبیعت ایران
mohammad
Iran, Islamic Republic of
نویسنده همه چی دون، خب حالا بگو نامزد پیشنهادیت کیه؟؟ بعدش بفرما تعریفت از اصلاحطلبی چیه؟؟ چقد سواد داری؟؟
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای کسانی که خودشان راپدر اصلاحات میدانند وفکرمیکنن که اصلاحات ازاجداد اونها بهشون ارث رسیده؛متعجبم ازبرخورد چنین افرادی که معتقدند باتوجه به شرایط زمانی باید اصلاحات انجام بدن ولی درعمل صندلی های قدرت آنها را "عملا ،اخلاقا ونیتا" اصولگرایی شش دانگ نشان میدهد...من جوانی هستم بقول دوستانم دهه۶۰٫٫٫همانی که به نسل سوخته معروف شده"این تاوان رامن باجوانیم دادم ولی دیگراجازه نمیدهم فرزندانم ونسل آینده باتصمیمات کورکورانه تشنگان قدرت باعث به انزوا کشیدن آنها بشوند"کاش قبل ازاینکه درد راتعریف کنید دردکشیده باشید کاش قبل ازاینکه فقرراوسیله رسیدن به اهداف خودتون قراربدین فقیررا بفهمید...
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای کسانی که خودشان راپدر اصلاحات میدانند وفکرمیکنن که اصلاحات ازاجداد اونها بهشون ارث رسیده؛متعجبم ازبرخورد چنین افرادی که معتقدند باتوجه به شرایط زمانی باید اصلاحات انجام بدن ولی درعمل صندلی های قدرت آنها را "عملا ،اخلاقا ونیتا" اصولگرایی شش دانگ نشان میدهد...من جوانی هستم بقول دوستانم دهه۶۰٫٫٫همانی که به نسل سوخته معروف شده"این تاوان رامن باجوانیم دادم ولی دیگراجازه نمیدهم فرزندانم ونسل آینده باتصمیمات کورکورانه تشنگان قدرت باعث به انزوا کشیدن آنها بشوند"کاش قبل ازاینکه درد راتعریف کنید دردکشیده باشید کاش قبل ازاینکه فقرراوسیله رسیدن به اهداف خودتون قراربدین فقیررا بفهمید...کاش...
محمود
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که آدمهایی با افکار مسموم مث شما اقای یعقوبی وجود داره ما چه نیازی به دشمن داریم ,,,متاسفانه مشکل ما اینه که هر کسی رو که خانم از خونه بیرون میندازه افسردگی گرفته و مث شما میشه منتقد
جناب موسوی برای ما بسیار محترم و خدمات ارزنده ایشان قابل تقدیر و خاطر جمع که در صورت حضور نداشتن ایشان تنها شخصیت مطرح اصلاحات دکتر بهرامی میباشد
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
دلم برای سیاسیون استان می سوزد که عده ای بی سواد با تحلیل های عامیانه ومغرضانه باحیثیت وآبروی این عزیزان بازی می کند.بشکند چنین قلم های ناپاک که فقط سوء نیت دارند وبس.درود بر موسوی وبهرامی
ساعد
Iran, Islamic Republic of
انچیزکه عیان است چه حاجت به بیان است اقایون بزرگوار باچنین بیانیه هایی ازشخصیت کسی کم نمیشه عملکرد جناب دکتربهرامی بیانگر همه چیز هست وباچنین سخنانی ازبزرگی ایشان کم نخواهد شد شتردرخواب بیندپنبه دانه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ااصلاح طلبان با چنین تحیلی های نیاز به دشمن ندارن!!!موسوی رد صلاحیت میشه!!بهرامی هم که نباید حمایت کرد چون فقط از سی سالگی به مدت ده سال اصلاح طلبه!!!زارعی هم که برای اصلاح طلبان هیج کاری انجام نداده!!!!!
. این تحلیل علمی و زیبا تنها برای جناب هدایت خواه قابل احترام
ای خدا سی بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
همه اومه سیر خه و هیشکه هیچ نگو زارع هم سرشو کرو په چاتو دارم بل تا طلم وتو کنن بریت هم رای وشو بییت...
سرزمین چهار فصل
Iran, Islamic Republic of
در جواب این نوشته فقط یه سوال میپرسم از نویسنده. اگر سرنوشت مردم محروم این استان برای سید باقر مهم بود چرا اون کارو انجام دادن که الان در التهاب رد یا قبول صلاحیت خود باشن و چرا چهار ماه قبل از انتخابات دلسوز مردمش شده. ؟مردم اصلاح طلب و اصولگرا نمیخوان. دلسوز میخوان. همش میگی اصلاح طلب اصولگرا. حتی شرمی هم وجود نداره ازین تکرار مکررات. نگرانم برای اینده بویراحمد و دنای عزیزمان وقتی روشنفکرانش ب حای رفع حل مشکل مردم و هم دست شدن افتادن به جون هم و بیانیه علیه هم دادن. تنها چیزیم براشون مهم نیست مردم و مشکلاتشونو.
سجادحسینی
Iran, Islamic Republic of
مردم بهترین قضاوت کنند گان هستند. روشنگری در میان طیف های مختلف مردمی وبالأخص مخاطبین سایت های محلی از راه عقلانی باید صورت گیرد. مطالب فوق که به حمایت ازجناب سیدباقرموسوی بوده ونگارنده محترم مطالبی رو ذکر کردن که به عقیده بنده چیزی که مبین و واضح است حمایت افراط گونه از نامزد ذکرشده بود .جناب اقای یعقوبی عزیز در مدت زمان خدمت جناب موسوی بیش از دوازده سال سپری شده فلذا هم حضرتعالی و این حقیر مسلما نوجوان بوده ایم ونمی توانیم عملکرد ها ونقاط قوت وضعف ایشان را به صورتی که جوانان نسل چهارم وپنجم انقلاب مطلع شوند به صورت واضح بیان کنیم..پس حضرتعالی ویاران شما که از هر حربه ای جهت بالابردن شأن ومنزلت ایشان استفاده می کنید به سوالات زیر پاسخی منطقی دهید:چون احساس می گردد که فقط از شنیده های دیگران که زمان ایشان بوده اندقضاوت هاصورت می گیرد.سوالاتی که ذهن قشرعظیمی از مردم را به خودگرفته باید پاسخی منطقی داه شود؟ چون ماهم براساس تحقیقات و بعضا شنیده هایی که همانند شما شنیده ایم سوال می کنیم؟ ۱٫ در مدت زمان هشت ساله جناب موسوی به غیراز باندبازی ظالمانه وپارتی بازی ظالمانه(به طوری که حامیان جریان مقابل را از مدیر تا مستخدم برکنارکرده اند) چه پروژه و یا طرحی دراین استان جهت اشتغال زایی جوانان به مرحله اجرایی درامد؟ ۲٫ نقطه تاریک وننگین مجلس ششم وامضارساندن متنی که سند رد صلاحیت ایشان را تضمین کرده است را چگونه تحلیل خواهید کرد ؟ایا همانند سران فتنه وقت توبه وبازگشت به سیل خروشان ملت فرانرسیده است؟
شناخت سبکی از باورهاست که باید در جامعه آتی ما نقش آفرین باشه.
شناخت از جریانی که سردمدار آن در استان همان سیدی است که در مجلس ششم همراه مشارکتی هایی که بقول سعیدحجاریان حزب بین العباسین - از عباس عبدی تا عباس دوزدوزانی بودند، تحصن کرد و به نظام اسلامی تهمت ها زد و بدتر از آن، اسم ایشان در سرلیست افراد گستاخی بود که در همان بحبوحه برای ولی امرمسلمین نامه نوشتند و نه اینکه هیچوقت ابراز ندامت نکرد بلکه آن را از افتخارات خود نیز دانست.
جناب اقای یعقوبی ما درجایی هم لازم می دانیم که رابطه با عملکردها صحبتی نکنیم ولی در رابطه با نگرش ها حرفا بر زبان داریم که باید مبین؛ وبه دور از مشی سیاسی پاسخ داده شود ..
hesam abbasi
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت نویسنده محترم اینکه اقای سید باقر موسوی ب صحنه انتخابات وارد شدن همه اصلاحطلبان را خوشحال کرده چ طرفداران اقای بهرامی و چ ... ایشون رو محترم و فردی ک ضعف اصولگرایان رو در عمللکردشون نشون دادن ، و اما این مبحث ک ورودشون ب ضرر اقای بهرامی و اصولگرایان میباشد ب شدت در اشتباه ب سر میبرین این دو شخص بالاخره در جناح اصلاحات با همدیگه کنار خواهند اومد و ترسی برای دکتر بهرامی نخواهد داشت . این لرزه ای ک شاهد هستین بر تن اصولگرایان و اون نماینده ای ک با رای اصلاحطلبان ک فقط مردم خواستار حضور اقای هدایتخواه نبودن افتاده ، و ن با وجود بهرامی و ن با وجود موسوی هیچگونه تقابل قومیتی در استان ب وجود نخواهد امد و این تقابل رو نمایندمون ب دلیل کم کاریشون دارن دامن میزنن و بیشتر برای افرادی هستند ک در زمینه سیاست اگاهی کاملی ندارند ک خوشبختانه در سطح حوزه بویراحمد و دنا کم هستن و با این صحبتا نمیخواد جناح به اقای زارع بدین ایشون خودش هم نمیدونه ک جناحش کدوم وریه دور اول نماینده اصولگرایان دوم اصلاحطلبان و دور سوم التماس برای رای
همیشه بیدار
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این قلم شیوا و هزاران ددود بر سید بافر موسوی جهان آباد
محمد
Iran, Islamic Republic of
اخه موسوی ای ده سال و کیی بی
مجید
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش که سید باقر تایید نخواهد شد . صد در صد
کسانی که نامه جام زهر را بهرهبری نوشتند معاند نظامند و تایید نمی شوند
هیچ کدام از آن ساده لوحان مجلس ششم تایید نخواهند شد با اطمینان بدانید
pppp
Iran, Islamic Republic of
ما جز بهرامی کسی را اصلاح طلب نمیدانیم . اخه قشنگ دنیا در حال پیشرفته ما دندنه عقب برونیم موسوی تمام تمام تمام تمام
Iran, Islamic Republic of
از نتایج شهرستانی فکر کردن سید باقر و دیگر نمایندگان بویراحمد :
درصد نیروهای شاغل در ادارات دولتی مرکز استان ک.ب :
بویراحمدی ها ۷۰ درصد
دهدشتی ها ۲۰ درصد
غریبه ها ۹ درصد
گچسارانی ها ۱ درصد .
لطفا از خدا بترسید . اینهمه ظلم در حق گچسارانی ها در دوران سید باقر و هدایت خواه رقم خورد و متاسفانه در دوران زارعی نیز ادامه پیدا کرد
حسن
Iran, Islamic Republic of
خوب نقد کرده ای. ولی کسی میتونه معنای متن را بفهمه که حداقل فوق لیسانی داشته باشه اون هم نه از این مدرک های آبکی.

حداقل ساده تر مینوشتی. خیلی پیچیده و سخت نوشته ای
Iran, Islamic Republic of
حالا من نمیدونم داری سنگ کی رو میزنی به سینه خودت هم بهتر میدونی نوبت جوونتر هاس افکار موسوی پوسیده هست میگید فلانی با فلانی بوده پس اصلاح طلب نیست برا چی نمیگید پدر بزرگ اصلاحاتتون یه روز شمشیر رو از رو بست و مقابل ایت الله منتظری وایساد و برا چی نمیگی این سیاست مدارتون روزگاری مثله بزرگواری کلاه گذاشتن سرش و از ضعف سیاسیش سو استفاده کردن و این هم سرانجام کارش دیگه دوران موسوی تموم شده باید نیروهای جوان بیان وسط
قسطی
Iran, Islamic Republic of
مسئول محترم کبنا نیوز. همانطور که می دانید، تعدادی از همشهریان نسبت به ثبت نام خودرو اقساطی اقدام نموده اند و متاسفانه در چند روز اخیر با مراجعه به نمایندگی تیموری( سایپا فلکه ساعت) به جای پاسخگویی پرسنل نسبت به وضعیت تحویل خودرو و تاریخ تحویل آن با پلمپ این نمایندگی توسط شهرداری مواجه هستند. لطفا گزارش تهیه کنید. شهروندان چه تقصیری داریم. آیا اصلا در این زمان پلمپ امورات مربوط به ارسال چک ها به بانک ها و روند واگذاری خودروی همشهریان پیگیری می شود؟ اصلا این وسط چه کسی پاسخگو است؟ به داد ما برسید.
اهورا
Iran, Islamic Republic of
اولین جناب آقای یعقوبی رهبر جریان اصلاحت در استان بهرام تاجگردون دوم چوب نفاق راخود سید کاشت انجا که درسخنرانیش گفت لودرها در یک شهرستان کار میکنند ولی سید اشاره نکرد که شهرستانی که به زور چماق مرکز استان شد چطور بعداز ۳۶سا تأسیس به این پیشرفت رسید آیا غیراز این است که حق بقیه شهرستان ها رو خورده وبه این این چاقی شده !!حال دوست عزیز آقای تاجگردون حق کسی رو نخورده بلکه حق شهرستان ومردمان دیارش را داره میگیره !!پیام ما اینه دیگه گذشت اون زمانی که راحت میخوردید وچربی هایتان را افزایش میدادی
صدی
Iran, Islamic Republic of
سید عزیز بیا که اگر نه تاج بو استان گند کشیده بیدن
حق گو
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون محبوب مردم گرمسیر..گچساران، باشت، دیل، ارو، چرام، خیراباد، لیشترو کهگیلویه بزرگ..
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
در جواب اهورا .دوست عزیز شما مردم گچساران کجای معادلات سیاسی این استان بودید .همین حاج بهرامتان بانی کشته شدن و سران بویراحمد در اوایل انقلاب بود . مردم بویراحمد از سر لیاقت وشجاعت و مقابله با حکومت پهلوی از روستایی استانی ساخت .انوقتی که بزرگان شما سر تملق با انگلیسی ها و حکومتی ها را مثل نماینده فعلیتان در پیش گرفته بودند .مردم بویر احمد با پهلوی ها مبارزه میکردند .یادتان نرود کوچکترین طایفه بویراحمد به تنهایی فاتح نیمدور و مغلوب کننده خان معروفتان بود .
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
کبنا لطفا جواب اهورا را بزن
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
کبنا مطلب ما رو بزن
ا.س
Iran, Islamic Republic of
دو طیف از حضور موسوی در انتخابات خیلی واهمه دارند یکی اصولگرایان و دیگری طرفداران تاجگردون، که هر دو هم میدونند موسوی از پایگاه اجتماعی قوی برخوردار است و در صورت تایید صلاحیت حضورش در مجلس قطعیست، دکتر بهرامی هم اعلام کرده که در صورت حضور موسوی بنده کناره گیری میکنم ، و برای اقای زارعی هم در این صورت شانسی متصور نیستم، دیگر کاندیداها هم در حد و اندازه مجلس نیستند خودشان هم این را میدانند و فقط برای ابراز وجود پا به این عرصه میزارن، کسانی که سعی دارن در جبهه اصلاحات شکاف ایجاد کنند در جریان باشند که همه بر این عقیده هستند که موسوی شخص اول اصلاحات در بویراحمد است. دعوا بر سر این است که در صورت رد صلاحیت ایشان چه کسی نمایندا اصلاحات شود که به نظر این حقیر اقای دکتر بهرامی گزینه مناسبی است و بقیه گزینه به دلبل ناشناخته بودن ضربه جدی به وجهه اصلاحات خواهند زد .
زمخت
Iran, Islamic Republic of
آقای یعقوبی!
اولا در همان سطر اول تاکید بر ویرایش صحیح و غلط املایی داشتی ولی به استحضار می رساند زمخت صحیح است نه ضمخت.
ثانیا نوشته ای تیغ شورای نگهبان و ...که این ادبیات بار حقوقی دارد و عین اهانت و افتراء است .
ثالثا باقر موسوی بریده از مردم است چون سالهاست که از مردم خبری ندارد و به دلیل سوابق سیاسی نیز سوخته است.رابعا الان سال ۹۴ است با چهره ها و نگاه ها و رویکرد نو و اون موسوی دهه هفتاد دیگه حنایی نداره
آرش رادمنش
Iran, Islamic Republic of
تغییر دولت این انتظار را برای مردم ایجاد کرده است که تفکری همسو وباقدرت چانه زنی بالا از بویراحمد در مجلس انتخاب بشود.بویراحمد بهترین گزینه فعلی جهت انتخابات پیش رو را سید باقر میداند چون هم کاریزمای بالایی بین اصلاح طلبان ومردم دارد هم به زیروبم کار نمایندگی وقدرت لابی گری وارد است.گزینه اول بویراحمد سید باقر هست ودر صورت تایید صلاحیت مطمعنا رای بالایی خواهد داشت.اما در نقد صحبتهای دوستمان همانگونه که گفته شد باید هرسه حوزه نمایندگان قوی بفرستند مجلس که با اتحاد وهمدلی گامی رو به جلو برای استان بردارند.انحصارطلبی وتفکرات قومی قبیله ای امری مطرود ومضر برای استان میباشد.دوم اینکه توهین به قوم بزرگ وریشه دار بویراحمد نشان از کوچیکی افراد دارد.یاسوج به این خاطر مرکز سیاسی شد که دلاوری ها نشان داد وزیربار ظلم تحت هیچ شرایطی نرفت.تاریخ بویراحمد پر از بزرگی وغرور میباشد و حرفهای بی مغزان نمیتواند بویراحمد ونام درخشانش را به حاشیه ببرد.تمام استان از کهگیلویه باستانی و گچسارانیا باشخصیت مطمعنا تفکرات همدلانه و وحدت آفرین را صدا میزنند نه توهین به قومیت ها.
عکاشه بخواند(سوغات نفت برای گچساران ولیشتر)
Iran, Islamic Republic of
باسلام وعرض ادب
متاسفانه پس ازگذشت چندین دهه ازپیدایش نفت وگازدرشهرستان گچساران ومناطق تابعه آن منافعی که ازآن برای مردم شریف وانقلابیمان باقی مانده نه اشتغالزایی ورفع محرومیت بلکه بیماریهای مزمن وخطرناک من جمله انواع سرطان خون درکودکان وجوانان وسرطان تنفسی وریوی وگوارشی درمیانسالان میباشد .متاسفانه درهمین دوماه گذشته فقط درمنطقه لیشتر به تنهایی ۳نفربراثربیماری سرطان جان خودراازدست داده اند وتعداد زیادی درشیراز وتهران درحال شیمی درمانی هستند که عوارض نفتی ازدلایل اصلی آن اعلام شده است وهرروز دارند بامرگ دست وپنجه نرم میکنندوفشارهای مالی سنگین ونداشتن پشتوانه مالی خوددیگرباری مضاعف برگرده ایشان میباشد .حالا باتوجه به موارد فوق الذکر ونظر به پیگیریهای نماینده محترم شهرستان جناب دکترتاجگردون انتظارمیرود همه عزیزانیکه به انحاءمختلف میتوانند دراین راستا قدمی بردارند عزم خودراجزم کرده وازحقوق حقه این مردم دفاع تا حقوق آنها ضایع نگردد.

باتشکر(ارسلان عرب پور)
حسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر بهرامی
سی باقر ...........
باشت سرافراز
Iran, Islamic Republic of
در جواب بویراحمدی خاستم بگم اولا حاج بهرام یک انقلابی نترس و یک سیاست مدار به تمام معناست،،، سخنرانیش در بویراحمد گویای همه چیز است،،، دوما آن زمانی که در بویراحمد دزدی و غارت مردم باب بود،مردم باشت به دنبال کسب علم و دانش و تحصیل بودند،که نمونه آن وجود امثال دکتر غلامرضا تاجگردون هستش،، بله دوست عزیزم یک عمر از منابع نفتی ما خوردید و بردید حالا یکی اومده حقمونو از حلقومتون بکشه بیرون،،،بهت فشار اومده؟؟؟؟
اهورا
Iran, Islamic Republic of
...خاطر انقلاب با حکومت پهلویی درگیر شدید بلکه. درگیر شدید !!شما اصلأخبرداشتید انقلابی هست یانه؟؟؟؟؟؟همه تاریخ میدانند که چه کسانی ..وچه کسانی درخواست معلم!!!اینکه شما میفرمایید . کردید اولأاین نشان از ..دارد که برهیچ کس پوشیده نیست وگرنه همه میدانند دلاوری مردم بزرگ باشت باوی وگچسارانی را آنجا که خانتان گفت اگر نصف مردم باشتی را دراختیار داشتم کل ایران رافتح میکردم!!اگه شما پیروز شدید دلیل ان این بود که تعدادتان زیاد بود و کل بویراحمد تا دهدشت تا بهمئی همراهتان که البته پیروز هم نشدید!!!تارخ را مطاعه کن لطفأ!!کبنا خواهشأمطالب راچاپ کن!!درباره کشته شدن خوانینتان توسط بهرام تاجگردون هم مطالعه فرمایید شایعه پراکنی نکنید خوانینتان بخاطر ظلم وبی ناموسی که به راه انداخته بودند اعدام شدند!!
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب یعقوبی اینقدر از سید بت نساز ایشان در دوره ای نماینده بود که مجلس و دولت کاملا با هم هماهنک و از یک جناح سیاسی بودند ولی ایشان با رفتار وعملکردش کاری کرد که ریاست دولت اصلاحات وی را بایکوت کرد و بیشترین زیان را مردم در زمان وکالت ایشان متحمل شدند لذا اینقد سید باقر سید باقر نکنید این دوازده سال کجا بود .؟ از ایشان بدتر در دوران آقای هدایتخواه ایشان با مجلس دولت همه دستگاها یک دست وهماهنگ درآمد نفت هم به اندازه کل تاریخ تولید نفت بود خدا وکیلی بگو چیکار شده در دوره نماینده فعلی خودتان بهتر میدنین که تحریمها همه جبز را نابود کرد کشور فاقد هرگونه درامد میباشد و خزانه کاملا خالی ولی با همیه این مشکلات کارهای خوبی اتجام شده یک مقدار انصاف داشته باشید و دنبال این نباشید که از افرادی بت بسازید
احمد
Iran, Islamic Republic of
متآسم برای بی بصرتی مثل آقای یقوبی که فقط میخوان از افراد بت بسازن
احمد
Iran, Islamic Republic of
ما همگی طرفداران دکتر باقرپور هستیم ایشان فرد توانمندی است
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1