تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۱۴۱۵۳۲

نقدی متفاوت بر اعلام حضور «سیدباقر»

۹۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید سعید رجائی**

سید باقر موسوی!

مردمی که ۱۲ سال از اریکه قدرت حذف شد تا یاد و نام او تنها در اذهان باقی بماند؛ مردی که ۱۲ سال از کرسی های اجرایی و سیاسی دور نگه داشته شد و به مرگ تدریجی سیاسی  مبدل گشت؛ زیرا که فکر و رفتارهای او برای بخشی از حاکمیت کشور مورد تائید نبود!DSC_0281

اما سید باقر؛ که لفظ و صفت اسطورگی بویراحمد و دنا را از دیر باز به شانه های خود حک شده می بیند بار دیگر گام در عرصه انتخابات نهاده است؛ اما انتخاباتی که اگر چه دهمین دوره آن در ۷ اسفند برگزار خواهد شد و از لحاظ شکلی در اعداد و ارقام متفاوت است اما به لحاظ ماهوی هیچ تفاوتی با انتخابات بعد از وقایع مجلس ششم ندارد و گویی، در همچنان بر همان پاشنه ۱۲ سال گذشته می چرخد!

اگرچه ۱۲ سال از مجلس ششم می گذرد و اینک مجلس دهم در معرض انتخاب ملت است؛ اما با توجه به شرایط حساس کشور و گذر قوه مجریه از انحصار طلبی به تکثر گرایی ۹۲ و نیاز دولت منتخب ملت، به مجلسی دانا، متخصص و آرام، انتخابات پیش رو به  همین جهت از حساسیت ویژه ای برخوردارست.

اما تاریخ را عوض خواهیم کرد؛

میدانم دست به ریسکی بزرگ برده ام!

میدانم این نوشتن تاوان زیادی دارد!

میدانم؛ بعد از این مرقومه باید منتظر تیرهای زهرآگین برخی متعصب و مبلغین بی دانش باشم!

می دانم؛ بعد از این گفتار باید برخی مقلدین ناآگاه؛ برخی روشنفکران بی علم؛  تاریخ سازان بی‌هویت و خواص بی خاصیت دست به هیاهوی بی پشتوانه بزنند.

اما باید... شکست تا اندیشه جوانه زند و جوانه رشد کند و اسطوره به زیر کشیده شود و انسانیت در دل آسمان ظهور کند!

سید باقر عزیز!

نیک می‌دانم و می‌دانیم شما از پیشکسوتان اندیشه مقدس اصلاح‌طلبی در سپهر سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد خصوصاً بویراحمد و دنا بوده‌اید؛ مردی که در بین افکارعمومی به نیکی از شما یاد کرده‌اند و می‌کنند! کسی که با گذشت بیش از یک دهه شما را نه با شهرتتان؛ بلکه با نام کوچکتان خطاب می‌کنند و این شاید بزرگترین سند افتخار شما در طول حیات سیاسی و اجتماعی‌تان باشد که در نزد این مردم محروم اما محجوب به ارث گذاشته‌اید!

اما سید باقر اسطوره!

از این به بعد قلمم صریح تر می‌شود و جوهره اصلاح طلبیش پر رنگ تر؛

این قلم و این نوشتار بی شک اولین قلم و قدم اصلاح‌طلبی نه علیه شخصیت حقیقی محترم شما بلکه علیه شخصیت اجتماعی-سیاسی شما در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود که اگرچه در آغاز انتشار آن هجمه‌های سنگینی چون شیپور های دور دست پر هیاهو و صدای های زشت گوش خراش؛ گوش فلاک را کر خواهند کرد.اما همچون باران‌های بهاری، زودگذر و بی‌آسیبند  ولی بعدها سرسبزی زیبای را به ارمغان خواهد آورد.

بدین سان امروز کلامم را که به نمایندگی از جمع کثیری از اصلاح‌طلبان می‌باشد را به معرض دید ملت قرار میدهم در حالی که این کلام ریشه دربغض فرو خورده ۱۲ سال گذشته دارد؛ ولی ... برخوردهای حذفیتان هیچ گاه اجازه بیان آن را حتی در پستوی‌های خانه نداد؛ چون نام «سید باقر» پیش از آنکه برگرفته از اقتدار باشد نشان از مشت‌های سفت و سخن آهنین بود که هر صدای را در نطفه خفه و هر قامتی را خم و هر نگاهی را کور و هر سیمای را سرخ میکرد و رنگ رخسار امروز خبر می دهند از سر درون.

نماینده اسبق مجلس!

چرا امروز و در این دوره که شرایط کشور رو به اعتدال رفته است؛ شما-ی که در مجلس ششم متاسفانه در دام «افراطی گری های» جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی افتادید و از سادگی «لر» بودنتان سوء استفاده کردند و شما را به جمع متحصنین مجلس ششم  وارد کردند و تا ابد برچسپ ضدیت با حاکمیت کشور را بر پیشانی شما حک کردند و از دیدگاه حاکمیت، «افراطی»... و نامتان  را هم ردیف امضاء کنندگان «جام زهر رهبری» در تاریخ ثبت کردند؛ چرا اینک باید برای انتخابات پیش رو اعلام حضور کنید؟

مگر چه اتفاقی در طی این ۱۲ سال گذشته خصوصا در طی ۲ سال حضور دولت تدبیر و امید  در سطح کشور و شورای نگهبان رخ داده است که شما اینچنین مصمم به حضور در انتخابات شده‌اید؟

چرا در شرایطی که فضای کشور و گفتمان مسئولان تاثیر گذار در روند انتخابات، حکایت از برخورد سفت و سخت و حتی شدید تر از مجلس هفتم را نشان می دهند؛ شما جامه نامزدی بر تن کرده‌اید؟

شما به نیکی می دانید به خاطر «افراطی گری» های که در گذشته به نام اصلاح طلبی انجام گرفت نه تنها حیات سیاسی خود را تا نابود و کارنامه حقوقیتان را باطل کرده‌اید؛ بلکه با آینده تمام مردان و زنان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد خصوصاً بویراحمد و دنا نیز بازی کرده‌اید و فردای آنان را که ۱۲ سال گذشته، بخشی از آن است و آینده‌ای که دیده نمی‌شود و دور دست است را هم به ...

شما با رفتار نسنجیده و به دور از تامل خود کاری کرده اید که جوانان دانای اصلاح طلب این دیار به جرم حمایت از شما؛ شما-ی که نمایندگی بخشی از جریان ... را بر عهده داشته و در کارنامه‌یتان واضح و مشخص است؛ تنها به این جرم از تمام حقوق اجتماعی یک شهروند عادی  در طول تاریخ ۱۲ ساله محروم شوند!

جوانان اصلاح طلب این دیار از استخدام‌های قانونی حتی با آزمون با آنکه نمره قبولی دریافت می‌کردند به جرم حمایت از شما یا در امتحان ورودی رد می‌شدند یا آنکه در همان ابتدا صلاحیتشان مورد تائید واقع نمی‌شد! و این پاداش حمایت متعصباته همراه با شور و خالی از شعور ما از شخصیتی هست که جز نام و نانی برای خود، آب و مرحمی برای مردم و قاطبه اصلاح طلبان نداشت!

مرا ببخشید اما!

سید باقر!

شما «اسطوره‌اید»؟

اسطوره چه چیزی؟ اسطوره «افراطی گری»؟ ... اسطوره اشتغال؟ اسطوره صنعت؟ اسطوره دانش؟ اسطوره کشاورزی؟ چه هستید؟ که هستید؟

این صفت‌های بی‌پشتوانه،این جوهر‌های بی‌پیمانه، این قلم‌های چوبی، این گفتار بی‌هزینه و این فریادهای بی‌ثمر به چه قیمتی باید در وصف شما سروده شود؟

شما روزی نماینده این ملت بودید؛ قبول! قابل احترامید!

اما آیا در طی این ۱۲ سال کسی اجازه یافت یک بار «اسطوره» بودن شما را تفسیر کند؟

آیا به کسی اجازه دادید یکبار در مورد اسطوره بودن شما تحقیق و تفحص شود؟

جزء این بود وقتی کسی شما را حتی نقد کرد؛ به جای شنیدن نقدش؛ اقدام به خاموش کردنش بردید؟

اصلا مگر می شد سید باقر را نقد کرد!

نشد و نتوانستیم نقدت کنیم چون شما خود را پیغمبر اصلاحات خواندید!

شما به جای مدیر پروی، مرید پروری کردید!

 شما به جای جوان سازی و اعتماد به جوانان؛ اقدام به جوان سوزی و بذر بی اعتمادی بین نیروهای فعال بردید!

چنان قدیس شدید و در کاخ اصلاحات بر کرسی آن تکیه زدید که جز جانثاران ثنا گو، هیچ کسی حق شرفیابی به محضر اعلی حضرت همایونی را نداشت!

شما از قامت رشید ما جوانان دیروز اصلاح طلب به عنوان نردبانی برای رشد و ترقی خود استفاده بردید و وقتی بر قله سعادت رسیدید به جای انکه دست ما جوانان را که روزی نردبان ترقی یتان بودیم بگیرید؛ متاسفانه نه تنها دستمان را نگرفتید بلکه نردبان را نیز برداشت تا مسیر رشید و سعادت اسطوره؛ یک طرفه باشد!

و چه تحقیری شدید تر از این که سید باقر؛ برای مردمی که به اشتباه اسطوره می خواندنش؛ چگونه پایه‌های موفقیت دیروزش را همان جوانان پاک و مخلص و توانمندش را با آگاهی تمام چون تبری بر تنه قامت رشیدشان نواخت و ساقه احساسشان را قطع کرد! اما گویی سید باقر نمی‌دانست که غافل از آنکه  تبر خانه ای جز بیشه ندارد؛ از جنس درخت است ولی ریشه ندارد.

اعلی حضرت همایونی!

کارنامه اصلاح طلبی شما در طی دوران نمایندگیتان چه بوده که بعد از ۱۲ سال، اصلاحات از داشتن نیروی جوان برای عرصه انتخابات چنان معذورست که باز به اجبار دست در چمدان عتیقه خود برده است!

عتقیه‌های که دیگر نه رنگ و رویی دارند و نه معجزه‌ای!

آقای مربی! ستارگان تیم سیاسی ات کجایند؟

جزء این است که با برخورد های حذفی، رفتار های متکبرانه، نگاه های حسودانه و قلب پر کینه یتان باشگاه اصلاحات در  حد یک مجموعه چند نفره تقلیل دادید!

باشگاهی که روزی آوازه اش از دنا بلند تر بود و امروز به خاطر تنگ نظری های شما،آقای اسطوره؛ در حال پلمپ شدن است!

شمای که امروز پیش از آنکه اسطوره بودن شایسته خطاب کردنتان باشد؛ مربی شکست خورده زیبنده روزگارتان است.

آقای اسطوره! برخیزید و به ملت اصلاح طلب پاسخ دهید و این تابوی قدیس بودن از خویش را برچیند و بگوئید:

 من! سید باقر موسوی جهان آباد؛ بعد از گذشت ۱۲ سال هیچ نیروی جوان اصلاح طلبی را معرفی نکرده ام!

بگوئید: من! سید باقر موسوی جهان آباد؛ اجازه رشد به هیچ نیروی اصلاح طلبی بعد از خود را نداده ام!

بگوئید: من! سید باقر موسوی جهان آباد؛ اگرچه اصلاح طلب بودم و به تکثر نیروها شعار میدادم اما به واقع هر تکثری را بر هم زدم تا کسی را رقیب خود ندانم و نبینم تا برای همیشه ؛ سید باقر موسوی رهبر و پدر اصلاحات استان باشد!

اعتراف کنید و بگوئید: من! سید باقر موسوی جهان آباد؛ اصلاح طلب روشنفکر تکثرگرا نبودم!

شما اصلاح طلبی... بودید که جز به رشد و ارتقاء خود آن هم به صورت انفرادی...، که گمان می بردید روزی در مقابل شما قد علم میکنند نیندیشیدید.

آقای اسطوره سکوت نکنید!

برخیزید!

 همانند ۱۲ سال ایستادگی ما اصلاح طلبان که ...خوردیم و دم نزدیم و شما را در کنار خود ندیدیم! چون همانند شما شهروند درجه یک و پایتخت نشین بی درد نبودیم!

به خود و گذشتیمان؛ می خندیم که ۱۲ سال پیش وقتی جوانان دیروز اصولگرا، در رقابت با ما شکست خوردند و ما بر کرسی .....اصلاح طلبی...." تکیه زدیم؛ امروز که دوباره به مرور ۱۲ سال گذشته می پردازیم چیزی جز حقیقت یافت نمی کنیم؛ که اصولگرایان دیروز؛ اینک همه از مدیران برکرسی تکیه زده کشور و استانند و به واسطه رهبران سیاسی شکست خورده ۱۲ ساله یشان فراموش نشدند؛ رشد یافتند و ما همچنان همان جوانان پر شعور و عاری از شعور ۱۲ سال گدشته ایم؛ که شما-ی اسطوره؛ شما-ی مربی شکست خورده چگونه جوانیمان را صرف .. خود کردید تا ما قربانی این . قدرت طلبیت باشیم!

اگر ۱۲ سال پیش رای به شما برایمان افتخار بود؛ اما سالهاست که برای ما ثابت شده است که آن رای افتخار آمیز جوانی؛ در حقیقت رای ... به مختوم شدن حیات سیاسی-اجتماعی ما جوانان بود.

جوانانی که امروز غبار سپیدی بر موهایشان و چروک پیری بر پیشانیشان گواهی بر جهل ۱۲ ساله است.

آقای اسطوره!

برخیزید!

شما مربی شکست خورده اید!


*یکی از چند صد هزار جوانی؛ که جوانیش به پای نامتان تباه شد

* بخشی از این مقاله حذف شده که مخاطبان می‌توانند با ارسال ایمیل خود آن را دریافت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سید باقر زنده باد سیف سادات پاینده باد
علی
Iran, Islamic Republic of
درد شدبد داری به زارع و بهرامی مراجعه کنی بد نیست /
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود وصد درود بعد از سه چهار سال باز دوباره با امدنش بذر اختلاف را در استان پاشیده ونیامده سردسیر وگرمسیر می کند و تیشه به ریشه اصلاحات استان میزند
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارع
مهندس فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
انصافا جز واقعیت و حرف نزده ل مردم چیزی را نگفتی!
دوست
Iran, Islamic Republic of
تیم تخریبچی بهرامی سید رو هم تخریب میکنن
سید
Iran, Islamic Republic of
حرف پیک معلومه از طرفداران بهرامی هستی ! حناتون رنگی نداره برادر ! کاندیدتون مسئول مالی ستاد پایداری (هدایتخواه) بوده .
خامی
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود الان هم که آمده با نحریک قومیتی آمده و می خواهد احساسات مردم را تحریک کند ولی باید بداند کسانی که جزو متحصنین بوده برای ما و نظام ارزشی ندارد
فرعنگی
Iran, Islamic Republic of
برادر هنوز الفبای سیاست را یاد نگرفته ای که بخواهی به سید جانباز برادر شهید و مدیر اصلاحات در استان اینگونه نقد کنی....
آخی وه بختم
Iran, Islamic Republic of
مناسفم برای مدیر سایت که مطالب چنین افراد بی ادبی را بعنوان نقد ارائه می دهد
Iran, Islamic Republic of
لر هیچ گاه ساده نبوده لطفا به قوم لر توهین نکنید حق توهین کردن به لر هیچ کس ندارد .اینده از ان لر خواهد بود. مطمئن باش
کاملا مطلع
Iran, Islamic Republic of
از نتایج شهرستانی فکر کردن سید باقر و دیگر نمایندگان بویراحمد :
درصد نیروهای شاغل در ادارات دولتی مرکز استان ک.ب :
بویراحمدی ها ۷۰ درصد
دهدشتی ها ۲۰ درصد
غریبه ها ۹ درصد
گچسارانی ها ۱ درصد .
لطفا از خدا بترسید . اینهمه ظلم در حق گچسارانی ها در دوران سید باقر و هدایت خواه رقم خورد و متاسفانه در دوران زارعی نیز ادامه پیدا کرد
انجمن اسلامی سابق دانشگاه
United States
با واژه واژه این نوشته اشک ریختم و بغض کردم.
نوشته آقای رجایی بیانگر تلخ دهه ۷۰ و ۸۰ هست.
سوختیم.
Iran, Islamic Republic of
خیلی شیوا ومنطقی نوشته است
جواد
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده هرکس باید قابل نقد باشد. و باز هم به گمان من عقده وحسادت از نوشته فوق می تراود.
روشن(جوکار دشمن زیاری)
Iran, Islamic Republic of
مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟سید باقر سید باقره.....شجاع.نترس...........خدای میدونه من اصلا ایشون را نمیشناختم و تاکنون هم از نزدیک ندیدمش ولی یه مشکلی داشتیم با یک تماس با ایشون ار خودمون هم بیشتر پیگیر کارمون شد.....خدمت بی منت...مگه ما مردم چه میخواییم از نماینده...ایشون پس از ۱۲ سال هنوز اون نفود سیاسی اشئ داره....مثلا شما که با کلمات بازی کردینه از ایشون بهتر کی را داریم.....چه میگی مرد مومن ........با کلمات بازی کزدی که ایشون را منفور کنی....ابهت و وجود سید باقر ایشون را اسطوره کرده........
جواد
Iran, Islamic Republic of
هرکس باید عملکردش نقد شود . این یعنی آزادی بیان.
خوب نوشتی .
عقده و حسادت در نوشته ات موج میزند.
خدا به شما صبر عطا نماید.
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
بنازم به این قلم شیوا ورسا واقعا ما جوانان اصلاحطلب سابق وپیران امروز چوب بی تدبیری سید باقر رو خوردیم
بهرامي
Iran, Islamic Republic of
اینی که این متنو نوشته از نیروهای بهرامی هست میخواد از بهرامی اسطوره بسازه بگه بهرامی جوان بهتر سید بزرگ اصلاحات هست
كرامت حسين پور
Iran, Islamic Republic of
سید باقر تمام شد من با تمام وجود از بهرامی فصولگرا حمایت میکنم
آرش جا
Iran, Islamic Republic of
سید باقر خیلی دوست دارم ولی ما اصلاحطلبان بهرامی رو انتخاب کردیم البته زیاد خوشحال نشه چون میخوایم با زارع مقابله کنیم مجبور به بهرامی هستیم
بهار
Iran, Islamic Republic of
این طیف بهرامی فکر میکنن خیلی زرنگ هستن با این مقاله میخوان سید رو از چشم بندازن کور خوندید
تنگاری
Iran, Islamic Republic of
احسنت..احسنت... واقعا حرف دل مردم رو زدی....
امیر
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی.اصلاح طلبان الکی اسطوره میسازن برا خودشون.باقر موسوی اگه از جنس مردم بود نمیرفت تهران حالشو بکنه و میومد همین یاسوج .
محسنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید باقر عزیز.مهندس موسوی همیشه و در همه حال و دوره اسطوره و کارگشا بوده و هست و گذشت زمان باعث تغییر و دورویی ایشان نشده پس همیشه موثر و پاینده هست و خواهد بود
علی
Iran, Islamic Republic of
این همه کینه ودروغ وتهمت وتوهم .اخلاق کجا رفته بعضی از ما از ادمیت فقط اسمی را یدک میکشیم خداوند نویسنده این مطلب را شفا دهد همین.
رحيمي
Iran, Islamic Republic of
حمله به سید باقر و داعیه حضور در قامت جوانان ،حرفی گزاف و دروغی بیش نیست.
کدام جوان،هجیر تشکری یا محمد بهرامی
زهی خیال باطل
سعید
Iran, Islamic Republic of
جناب رجایی عزیز سلام
لطف میکنید بفرمایید شما چه هزینه ای برای اصلاحات پرداخت کردید که اینطور ناراحتید؟ متن شما سراسر توهین بود نه نقد
م.خ
Iran, Islamic Republic of
mkhademi2410@gmail.com
ورزشکاران
Iran, Islamic Republic of
بیا که شهر از دست رفت سید جان
زنده باد مخالف من
Iran, Islamic Republic of
حیف سید باقر که هر کسی بخواهد برایش نقد بزند
تيزبين
Iran, Islamic Republic of
شما هم منصفانه قضاوت نکرده ای،وبه نظر میرسد بیشتر مغرضانه باشد ،حالا به چه دلیل ،نمیدانم!!!!!!!!!!
تامه
Iran, Islamic Republic of
نقد عالی بود. ایشان دیگر به رد مردم شریف بویراحمد ودنا نمیخورد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
به هر دری بزنید سید با قر برنده انتخابات است شب نامه نوسان به جای نمی رسند
جریان اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
تفکرات شما دیگر قدیمی شده
مرتضویان
Iran, Islamic Republic of
این دوره رقیبان سرسختی در میدان عمل حضور دارند ولی فکر نکنم که مردم بویراحمد با ریسمان پوسیده اقای موسوی به ته چاه بروند نیاز به افراد متخصص و روشن فکر اصلح طلب داریم یعنی جناب دکتر ب...
جليل
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان خود با یک انتخاب اشتباه در چهار سال گذشته باعث شدن شایسته سالاری تبدیل به طایفه سالاری شود
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
اقای موسوی با چه منطق و استدلالی بار دیگر برای کاندیداتوری خطه بویراحمد فعالیت میکنید این ۱۲ سال کجت بوده اید. رهبر جریان اصلاحات در بویراحمد در ۸ سال خفقان اقای هدایت خواه حتی جرات یک بار نقد را داشته اید ایا در طول این ۱۲ سال توانستید جریان اصلاحات را در بویراحمد سازماندهی کنید .شما قطعا تایید نمیشوید و به اصطلاح شورای مشورتی اصلاحات باید برای این مردم تصمیم بگیرد شورایی که بیشترشان اصلاحاتی نبوده و وای وای بر شما که بار دیگر مردم را بازیچه دست خود قرار داده اید ما جوانان اصلاح طلب در دانشگاه ازاد از اقای بهرامی حمایت میکنیم
حزبی
Iran, Islamic Republic of
جریان اصلاحاتی که همیشه کلا کرو یه
لیکو
Iran, Islamic Republic of
به اندازه ۲ کف دست رای نیاری فقیر حونه فتنه داره کلاه اینه و سرت
بلهزار
Iran, Islamic Republic of
درود بر بهرامی که شیره اصلاح طلب است
پیمان
Iran, Islamic Republic of
سید باقر ادم بزرگی هست ولی این دلیل نمیشه که هر طور دلش میخواد با کاندیداهای دیگه برخورد کنه الان باید جوونها بیان سر کار کارایی و نیروی جوانیشون به داد بویراحمد میرسه سید دیگه تموم شدی الان کسی باید بیاد که مدیریت خوبش تحولی تو این شهر ایجاد کرده باشه
محمود
Iran, Islamic Republic of
سید با قر در قلب مردم جای دارد درود بر اسطوره بو یر احمد ودنا
United Kingdom
این یادداشت رو کاملا قبول و تائید میکنم و دوس دارم خدمات ایشون رو در ۸ سال نمایندگی بویراحمد بدونم
شجایی
Iran, Islamic Republic of
ای ول بهرامی فقط
احمدی
Iran, Islamic Republic of
کاش در مطالبتان حداقلها را رعایت میکردید اصلاح طلب بداخلاق
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
شک ندارم این نوشته کار اطرافیان بهرامیه
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین سند دال برمقبولیت سید باقر ،سید باقربودنش دربین مردم وعکس های قاب گرفته ای است که هنوز درطاقچه های خونه های خشتی وگلی روستا ها ونه در شهرها به یادگار مانده وهنوز انتظار حضورش را میکشند .سید باقر فرزند انقلاب است وبا انقلاب ماند وهمچنان با انقلاب می ماند نام سید باقر درتاریخ استان خواهد ماند
علی
Iran, Islamic Republic of
من با حرفاتون کاملا موافقم
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
با با دمت گرم عالی نوشتی
واقعا استوره چه چیزی؟
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
از متن این مقاله کاملا معلوم هست که ایشان کاملا مغرضانه مطلب نوشته.و این مقاله فقط و فقط توهین به شعور مردم و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و تخریب یک فرد سیاسی هست.امیدوارم جناب سید باقر موسوی جهان آباد از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند تا هر کسی به خود اجازه ندهد و به شعور طیف بزرگی از مردمان شهید پرور بویراحمدتوهین کند و به سزای اعمال ناشایست خود برسد تا دیگر کسی اجازه توهین کردن به مردم را به خود ندهد.شک نکنید اگر پیگیری بشه که سید باقر باید این کار را به خاطر توهین به شعور مردم پیگیری کند در محاکم قضایی با این جملات محکومیت در پی خواهد داشت
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسنت واقعا لذت بردم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
این مطلب توسط جوانان منحرف اصلاح طلب و با نام مستعار درج شده است
دیده بان
Iran, Islamic Republic of
می توانم بگویم خیلی دروغ گفته ای
احمدی
Iran, Islamic Republic of
می توانم به جرات بگویم خدا را فراموش کرده ای
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما......
راست میگه جناب آقای موسوی شما با تکبر خودبینی خود و چند نفر دیگه شروع به حذف یاران دلسوز و نزدیکت شدی نمونه این رفتارت میشه به آقای اردشیری اشاره کرد .که با اینکه از نزدیکان جریان انتخاباتت بود با فرماندار شدن ایشون در حوضه دنا بشدت مخالفت کردی و خیلی نامهربانیهای دیگر از این قبیل .......
حاضر نشدی به نیروهای چپ بویراحمد رشد بدی و ترسیدی روزی برات شاخ شوند........
بعد از دوازده سال که در هیچ جریان سیاسی بویراحمد نبودی از حال و روز اون افراد وفادار خبر نداری .....
چرا وقتی که میدونی رد صلاحیت میشی با مردوم بازی میکنی .حقیقت رو بگو
شهرخ پور
Iran, Islamic Republic of
بهترین متنی که میشد نوشت. اصلاحات باید پوست بندازه. ...
دانیال آریایی
Iran, Islamic Republic of
کاش نویسنده این متن کمی ادب و نزاکت به خرج میداد و بر علیه یک فرزند واقعی بویراحمد این طور هجویات به کار نمیبرد. البته در کارنامه سیاسیون اصلاح طلب ایران کسی به نام سید سعید رجایی نشنیده بودم . شاید ایشان اشتباهی چادر و خیمه فکریشان را گم کرده باشند و سر از جای دیگری در اورده اند
اصلاحات 76
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم از کدام جوانی میگویید ؟؟ از کدام ایستادگی میگویید ؟؟ سال ۷۴ و ۷۸ میتوانستید به اصول گراییان رای دهید تال اینده تان تضمین شود . سید باقر با این هجویات و فحش نوشتن ها کوچک نمیشود . مطمین باشید .
دنا گنجه ای دشترومی
Iran, Islamic Republic of
تو که این قدر جسارت کردی و تهمت زدی و بد و بیراه گفتی و عقده پراکنی کردی کاش اسم مستعار نمینوشتی و شهامت بیشتری داشتی .
کرمی زاده
Iran, Islamic Republic of
نیروهای متخصصی چون بهرامی قربانی موسوی نمیشن.
مالک خان اشترالدوله
Iran, Islamic Republic of
درود بر این قلم. موسوی اصلا هزینه ای برا اصلاحات اونم تو بهبوحه ۸۸ نداد، یا ترسشو میرسونه یا فرصت طلبی. نیکبخت، تشکری ، بهرامی میتونن آلترناتیو خوبی باشن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آنچه از دل براید بردل نشیند.اما برادر عزیز ببین سید کار خوبی کرد ببین این همه الف بچه اصولگرا چه بر سر جریان مقدس اصولگرا آورده اند که الان همه سر در گم شده اند.اگر جریان همان اول در حاج حسینی و حاج دهراب پور خلاصه شده بود الان تکلیفشون مشخص بود و هر بچه ای ادعای جلوداری نمی کرد
Iran, Islamic Republic of
تمام این حرفها که به سوی سید باقر نشانه رفته اند دقیقا دز باره ی زارع صدق میکنند .
مخصوصا انجاش که گفته اند سبد باقر دوست نداشت احدی از دوستان و همفکرانش سر بلند کنند و حسادت میورزید به کسانی که همسو و موازیش باشند.
مرد فقط دهراب پور بود .از انجا که همه راه ها برای ورودش به بهارستتن همراه بود ولی از حق خود گذشت و مسعود حسینی و هدایت خواه و زارع رو میفرستاد و این جواب و دلیل اصلی کسانی هست که انگ جدا زدن به حاج دهراب پوز و ناسازگاری میزدند .اونها جدا میشدند چون برایشان خیلی سخت بود که کسی که سکوی پرتابشان بوده را مقابل خود ببینند .
کارمند
Iran, Islamic Republic of
سید باقر اسطوره هست و با این حرفهای مفت تخریب نمیشه
Iran, Islamic Republic of
ماهیت شما مشخص است
فلکه کهتر
Iran, Islamic Republic of
فقط زارعی
تردید داروم
Iran, Islamic Republic of
شو که ویبو وه تاریکیش مترس
حرف مفت زدی
مخاطب کبنا
Iran, Islamic Republic of
.
..

....
......
.......
عجب شانتاژی
Iran, Islamic Republic of
دردوره ای به مجلس رفت که حاج بهرام راازگچساران حذف کرده بودندوسیدباقرگردوخاک راه انداخته بوداواگربه فکراصلاحات بوددراین۱۲سالنیروپرورش میداداوفقط خودرامی بیندفقط خودرامی بیند
حونه آغا
Asia/Pacific Region
نام سید باقر همیشه و همیشه مثل دنا زاگروس جاودانه خواهد بود . زنده باد بر غیرت مردان بویر احمد
حونه آغا
Asia/Pacific Region
متن نظر شما نام سید باقر مثل دنا زاگروس همیشه جاودان خواهد ماند . زنده باد غیرت مردان بویراحمد
نظرپور
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه بیشتر از موسوی کار کرد، حتی زارعی هم بیشتر کار کرد. سید باقر تو فتنه ۸۸ برخلاف پیش بینی خیلی از اصلاح طلبان خورده پا هیچ هزینه ای نداد.
پیمان
Iran, Islamic Republic of
عجب
تقوی
United States
سید باقر برای مسئولیت و رشد دادن به نیروهای توانمند حتی با نهادهای سیاسی و امنیتی هم در افتاد.حتی یکبار در حضور خود من روی سر شان فریاد کشید که چرا باید جلوی رشد افراد را بگیرند به بهانه اینکه بیست سال پیش طرف کتابی از شریعتی خوانده است.سید باقر نیازی نداشت که جلوی رشد کسی را بگیرد. او خودش یک سر و گردن از همه بالاتر بود.سید مطلقا این یک عیب را نداشت.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با این کلمات بیهوده ره به جایی نمی بری .سید باقر مردی که اسطوره برای همه بویراحمد است .چه اصولگرا و چه اصلاح طلب .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
این چرند و پرند را از سایت بردارید
1
Iran, Islamic Republic of
عالی بود. ما سید باقر را اسطوره کردیم. بدون اینکه بدونیم وی واقعا چه کار شاخصی کرد. باید فاتحه جریانی که فقط یه نفر مایه حیاتش باشه را خوند.
بهنام
Iran, Islamic Republic of
احسنت و درود بر این قلم و این تفکر
به خدای احد و واحد من به داشتن همشهری مثل نویسنده افتخار می کنم
حرف دل خیلی ها را زدید حرفی که خیلی ها ترس از گفتنش داشتن
محمد
Iran, Islamic Republic of
افرین برشما با این نقد زیبایتان
Iran, Islamic Republic of
اقای موسوی شما اشتباه بزرگی کردید و این اشتباه هیچ وقت قابل توجیه وجای برای بخشیدن نیست.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود و تحلیل درست و به جایی بود
تردید داروم
Iran, Islamic Republic of
ماهیت تو برای ما مشخص است اقای به اصطلاح سید
Iran, Islamic Republic of
yahya.mohaghegh@gmail.com
ابوطالب
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رجایی هر بیانی و یا نوشته ای که از سوی یک اصلاح طلب ابراز مشود با قصد اصلاحی گری است و متاسفانه بیانات شما هتاکانه بوده وبیشتر بوی تخریب و اختلاف افکنی می دهد علت را نمی دانم شاید بغض شخصی دارید اما برادر شما حق ندارید به نمایندگی خودساخنه تان از اصلاح طلبان و یا به عنوان نماینده حامیان رقبای آقای موسوی هر خزعبلاتی را به نام اصلاحطلبان و ...بنویسید . نقد با تخریب متفاوت است و سخنان شما به تخریب هم شبیه نبود و بیشتر بوی هتاکی و توهین را می داد . کمی انصاف داشته باشید اگرادب را چاشنی ادبیاتتان میکردید بهتر بود .ای کاش به جای توهین طریقه نقد کردن را یاد میگرفتید .یقین بدانید جنابان تاجگردون و موسوی اگر رفیق هم نباشند دشمن هم نیستند و البته رقیب نیز نیستند هردو قابل نقدند ولی نقد از نوع نوشتار شما و دیگر دوستان سرانجام خوبی نخواهد داشت .واما از دوستان کبنا انتظار هست در مسیری حرکت نکند که به پایگاه اختلاف افکنی بین اقوام مختلف استان و یا میان اصلاح طلبان گردد.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
سیدباقر عزیز دل همه اصلاحات و بویراحمد بوده و هست و خواهد بود تا ابد
مهرگان
Iran, Islamic Republic of
سلام اگرازروی غرض ورزی این مطالب رانوشته ای که جواب دادن به شما ارزشی ندارد اما اگر ازروی انیشه وتفکر نوشته ای واقعا برایت متاسفم ایاکنار زدن نیروهای اصلاح طلب دراین ۱۲سال ومنفعل کردن انها مقصرش سید باقراست ایا انهای که سالهاست درزندان بسر میبرند مقصرش سیدباقراست توکه اینقدر ازجنین اندیشه ای به قول خودت اصلاح طلبی چرا خودرا دراغوش باز اصولگران نینداختی چرا به اندیشه ات شک داری تونه اصلاح طلبی ونه اصول گرا چون اندیشه ات را به خاطر منافع انتخاب کرده ای....یکباره بگو تقصیر سیدبافره که داعش بوجود امده متاسفم
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
اگه سید باقر اصلاح طلب است چرا با جنتی قومی کرده
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
در این ۱۲ سال کجا بودی سید باقر.اتفاقا حنای سید باقر دیگ رنگی نداره پیش مردم
منصف
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر باقرپور مرد بزرگ و توانمند نماینده ی جوانان
Iran, Islamic Republic of
اول سید باقر بعد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت زده فقط
از طایفه بزرگ آقا
Iran, Islamic Republic of
سلام.سید باقر موسوی تنها کسی است که قادر است بویراحمد و دنا را به عزت بکشاند و شما که این مطالب را نوشته اید من الان در جمعی خیلی بزرگ نشسته ام که هممون هم از طایفه اقا هستیم و بجز سیدباقر موسوی به هیچکس رای نخواهیم داد.درود بر سید باقر و مرگ ب افرادی که دیگران را بخاطر منافع شان دارن تخریب میکنن مثل شما نویسنده
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1