تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۱۴۱۴۹۵

کار غیرمجاز تعاونی‌ها با اجازه مدیران

۴
۰
کبنا ؛

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: راه‌اندازی تعاونی مسکن در سازمان‌ها و ارگان‌ها که در سایه مدیران و مسئولان در حاشیه شهر یاسوج کار می‌کنند خود از دلایل سکونتگاه‌های غیرمجاز است.


هدایت امیری عصر امروز در جلسه سکونتگاه‌های غیرمجاز حومه شهر با بیان اینکه از سال ۷۷ و در دوره اول شورای اسلامی شهر تاکنون دغدغه ساخت و سازهای غیرمجاز را داشتیم، گفت: از آن زمان تاکنون با چنین مسائلی مواجه بودیم که هرچه جلوتر رفتیم جدا از اینکه مشکلات برطرف نشد موانع نیز بیشتر شدند.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: در شهر یاسوج ساخت و سازها جلوتر از شهر هستند و میزان تقاضا به نسبت عرضه بیشتر است.

وی با بیان اینکه جمعیت بسیار زیادی به سمت شهر سوق داده شدند که به عنوان مسئول باید مشکلات را به حداقل برسانیم، تصریح کرد: شهر یاسوج به جهت مرکز استان بودن جمعیت بالایی را در خود جای داده که باید چاره‌های برای آن‌ها اندیشید.

ساخت و سازها در بویراحمد ساماندهی شوند

امیری با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر یاسوج اذعان کرد: اگر ساخت و سازی صورت گرفت و متمرکز شدند سکونتگاه ایجاد می‌شود و در چنین شرایطی تمامی دستگاه‌های خدماتی مجبور به خدمات‌رسانی می‌شوند.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید مسیر را برای متقاضیان و شهروندان فراهم کنیم تا ضابطه‌مند و اصولی مجوز لازم ساخت و ساز را کسب کنند، گفت: با ساماندهی ساخت و سازها مردم می‌توانند مجوزهای لازم را کسب کنند و بر اساس قانون اقدام به ساخت و ساز کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که طرح‌ها و مشاورین تصویب و ابلاغ شوند مشکلی نخواهیم داشت و دیگر کمبود سرانه آموزشی، فضای سبز و بهداشتی در حاشیه شهر نداریم و جلوی هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز نیز گرفته می‌شود.

امیری، یکی از دلایل ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر یاسوج و اطراف آن را وجود تعاونی‌های سازمان‌ها و نهادها عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی تعاونی مسکن در سازمان‌ها و ارگان‌ها که در سایه مدیران و مسئولان در حاشیه شهر یاسوج کار می‌کنند خود از دلایل سکونتگاه‌های غیرمجاز است.

رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه تعاونی‌های شهر یاسوج اصول و ضوابط را رعایت نمی‌کنند، گفت: هیچ جایی همچون یاسوج نبوده چراکه هر تعاونی ابتدا طرح می‌دهد، زیرساخت فراهم می‌کند و پس از آن قطعات زمین را به فروش می‌رساند.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که زمین‌های سررود جنوبی با این روش ساخت و ساز شوند با چنین سخت‌گیری و موانع نمی‌توان آن‌ها را به عنوان زمین کشاورزی محسوب کرد.

امیری با تاکید بر اینکه زمین‌های سروک دیگر کشاورزی محسوب نمی‌شوند و تا پنج سال آینده تمامی زمین‌ها ساخته می‌شوند، گفت: مسئولان و متولیان اجرایی باید با همکاری، همراهی و هم‌افزایی وضعیت را بررسی و طرح بگذارند تا دیگر شاهد چنین مشکلات و معضلات نباشیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کسی که زمین احدات سینما را روی بل سالم اباد فروخت و سینما نزد نمی تواند در خصوص زمینها اظهار نظر کند خرما خورده کی تواند منع خرما کند
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس امیری
قسطی
Iran, Islamic Republic of
مسئول محترم کبنا نیوز. همانطور که می دانید، تعدادی از همشهریان نسبت به ثبت نام خودرو اقساطی اقدام نموده اند و متاسفانه در چند روز اخیر با مراجعه به نمایندگی تیموری( سایپا فلکه ساعت) به جای پاسخگویی پرسنل نسبت به وضعیت تحویل خودرو و تاریخ تحویل آن با پلمپ این نمایندگی توسط شهرداری مواجه هستند. لطفا گزارش تهیه کنید. شهروندان چه تقصیری داریم. آیا اصلا در این زمان پلمپ امورات مربوط به ارسال چک ها به بانک ها و روند واگذاری خودروی همشهریان پیگیری می شود؟ اصلا این وسط چه کسی پاسخگو است؟ به داد ما برسید.
روستایی
Iran, Islamic Republic of
آره موافقم ، مخصوصا الان مسئله مهمی بنام کنترل نقشه های روستایی (سرابتاوه - سروک - علی آباد - تلخسرو و... ) توسط سازمان نظام کاردانی استان انجام می شود که ما از این طرح خیلی خوشحالیم که طبق نقشه ای خوب و بدون ایراد در مناطق روستایی مسکن می سازیم و حتی اگه خیابان محل ساخت مشکلی داشته باشد ما را در جریان میذارن ، از همه مسئولین متشکریم
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1