تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۱۴۱۴۹۴

شب شعر «کربلای منا» در یاسوج برگزار شد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعری که در راستای ارتقای سطح فرهنگ جامعه است باید ستوده شود.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی یکشنبه شب در آیین شب شعر «کربلای منا» که توسط حوزه هنری استان برگزار شد، افزود: شعر قدرت شگرف انسان است که زشتی ها و زیبایی ها را به زیبایی جلوه دهد.
وی بابیان اینکه زیبایی ها زیبا و زشتی ها زشت است، اظهار داشت: هنر انسان این است که در قوه مخیله خود ترسیم زیبایی از معانی می کند و به درون انسان ها نفوذ کرده و به اعماق جان انسان ها می نشیند و دیگران را در تجربه درونی خود سهیم می کند.
آیت الله ملک حسینی افزود: اگر نوری به قلب شاعر تابیده بود آن را در قالب شعر به قلب دیگران می تاباند و اگر چشم او جهان را سیاه دیده بود که باید گاه سیاه ببیند که به انتظار نور پشت پرده غیبت یعنی حقیقت خورشیدی بنشیند، گاه به زیبایی این تاریکی را منتقل می کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: شعری که در راستای ارتقای سطح فرهنگ جامعه است باید ستوده شود.
وی تصریح کرد: می شود شعر گفت و انسانها را به سقوط کشاند و می شود شعر گفت و زمینه صعود انسانها را فراهم کرد.
آیت الله ملک حسینی اظهار کرد: می شود از چشم های کال و یال بلند برای ستایش اسب گفت و می شود از اسبی گفت که برگ گل سرخی را سوی دشمن می برد آنچنان که شاعر می گوید: «بر فرس تندرو هرکه تورا دید گفت برگ گل سرخ را باد کجا می برد» که جانفشانی قاسم بن حسن را بیان می کند.
وی شعر را بیانگر عمق معنای شاعر دانست و گفت: شعری که می آید نه آن را می آورند حاکی از وجود فرد و شعری که می آورند حاکی از ایجاد فرد است و بین این دو تفاوت وجود دارد.
آیت الله ملک حسینی افزود: یکی آنچه هست از درونش تراوش می کند و یکی آنچه را دوست دارد بشود را ابراز می کند و هر دو ستودنی و قابل تفسیر است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: اگر خلط عشق حقیقی و مجازی در شعر رخ دهد آغاز یک انحراف است و حیف است انسان شمائل محبوب را با جمال ظاهری انسانی خلط کند.
وی با اشاره به برخی اشعاری که از تلویزیون پخش می شود، بیان کرد: این ظلم به شاعران است که در وصف شمائل انسانی و نه سیرت او شعر گفته شود.
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: شعر باید در خدمت فضائل انسانی قرار گیرد نه در خدمت حیوانیت انسان و این ظلم است که کلام قدسی را نازل کنند و حیوانیت انسان را بستایند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت شعر عربی و فارسی اشاره کرد و گفت: خلاقیت شاعران فارسی این بود که به رغم این وسعت و پهنای اندک کلمات، مفاهیم بلند و گاهی بلندتر از شعر عرب را بیان کنند.


انتقاد رئیس حوزه هنری از رفتارهای دوگانه غرب در موضوعات حقوق بشری

در ادامه ی این مراسم  رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد  هدف از برگزاری این برنامه را بزرگداشت اربعین حسینی و شهدای واقعه دردناک منا عنوان کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب انقلاب فرمودند، این حادثه نباید فراموش شود.
علی هوشمند افزود: این فاجعه به خاطر بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود اتفاق افتاد و عزیزان هم میهن ما در اوج بی پناهی و بدون هیچ گونه دفاعی در حرم امن الهی مورد تعرض قرار گرفتند.
وی به سکوت رسانه های استکباری در این حادثه اشاره کرد و اظهار داشت: این رسانه ها خیلی راحت از مرگ انسانهای مظلوم و بی پناه در این حادثه گذشتند.
هوشمند بیان کرد: حوزه هنری به عنوان فرزندی از انقلاب و قطره ای ازاقیانوس بی کران نظام اسلامی اقدام به  فعالیت‌هایی همچون ایجاد کمپین پیگیری فاجعه «منا» و برگزاری برنامه هایی همچون شب شعر امشب برای جلوگیری از فراموشی چنین فاجعه ای کرده است.

رونمایی از کتاب شعر« هنوز اول راهم»
در این آیین از کتاب شعر «هنوز اول راهم» مجموعه شعر «حمید حسینیان» از شعرای جوان استان که توسط حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است، رونمایی شد.
در مراسم رونمایی از این اثر حضرت آیت الله ملک حسینی ضمن تحسین شاعر این اثر برای موفقیت و تعالی بیشتر   هنرمندان و شاعران  استان ارزوی توفیق کردند.
در این مراسم مجید انصاری، احمد انصاری فهلیانی، مسعود مصلحی، زهرا شرعی زاده، زینب دانشی اصل، حمید حسینیان، سحر شریفی، مجید آذرگون و فاطمه معصومی  به قرائت اشعار خود پرداختند.
در پایان  مراسم شب شعر«کربلای منا» از شاعران شرکت کننده در این آیین تجلیل به عمل آمد.


HOZE-HONARI-KETAB (1) HOZE-HONARI-KETAB (2) HOZE-HONARI-KETAB (3) HOZE-HONARI-KETAB (4) HOZE-HONARI-KETAB (5) HOZE-HONARI-KETAB (6) HOZE-HONARI-KETAB (7) HOZE-HONARI-KETAB (8)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1