تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۱۴۱۴۶۴

تخریب مکان‌های معتادان در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛عصر امروز نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

فرمانده ارشد انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت تخریب مکان‌های تجمع معتادان در این استان سخن به میان آورد.

در این در نشست سردار غلام‌عباس غلام‌زاده فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: یکی از راه‌های نفوذ دشمن در هر کشوری استفاده از پدیده شوم مواد مخدر و ترویج آن در بین نسل جوان است.
وی گفت: به همین منظور باید همه دستگاه‌های مختلف چه فرهنگی و غیرفرهنگی برای مقابله با آن در میدان حضور داشته باشند.
این مسئول در ادامه با بیان این که در کل استان ۴ مکان تجمع معتادان شناسایی شده است، افزود: شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه هر کدام با هشت مورد بیشترین مکان تجمع معتادان را به خود اختصاص داده‌اند.
این فرمانده ارشد انتظامی گفت: برای جلوگیری از گسترش پدیده شوم اعتیاد در جامعه باید این مکان‌ها تخریب و یا با ارائه زیرساخت‌های خدماتی لازم از جمله مجهز شدن به سیستم روشنایی و راه دسترسی برای گشت‌های پلیسی در آن‌ها ایجاد شود.
غلام‌زاده در ادامه بیان کرد: جمع‌آوری معتادان خیابانی و کارتن خواب نیازمند عزم جدی و همه جانبه از سوی دستگاه‌های مربوطه را دارد و نیروی انتظامی به تنهایی قادر به انجام این کار اقدام نخواهد بود.
وی گفت: نیروی انتظامی به سهم خود برای مقابله با این آسیب اجتماعی وظایف خود را در سطح استان انجام می‌دهد و لازم است که دستگاه‌ها تعامل کاملی برای مقابله با این پدیده شوم اجتماعی داشته باشند.

اجرای طرح مداخله در آسیب‌های اجتماعی و روانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح مداخله در آسیب‌های اجتماعی و روانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

هادی زارع‌پور عصر امروز در ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی برای مقابله با معضلات اجتماعی در آموزش و پرورش وجود دارد.
وی گفت: طرح مداخله در آسیب‌های اجتماعی و روانی با هدف کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در مدارس استان اجرا می‌شود.
این مسئول بیان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور تا پایان امسال برای دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: فرایندهای این طرح شامل غربالگری، آموزش، مشاوره، درمان، مددکاری و بازتوانی است.
این مسئول عنوان کرد: آگاه‌بخشی و توانمندسازی دانش‌آموزان، یکپارچه‌سازی خدمات، رصد مستمر وضعیت خطرپذیری جوانان و نوجوانان و طراحی الگو و ارائه خدمات برای مصونیت بخشی جوانان و نوجوانان در معرض خطر و پرخطر از جمله اهداف این طرح است.
زارع‌پور با بیان اینکه آموزش و پرورش در همه ابعاد به دنبال دفع معضلات اجتماعی در بین نسل نوجوان و جوان جامعه است، خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استان با برنامه‌های خوب پیشگیرانه به مقابله با معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد می‌پردازیم.
فتاح محمدی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست ستاد مبازره با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه مسئولان موظف به مقابله با پدیده مواد مخدر در جامعه هستند و باید اجازه ندهیم که نسل جوان ما آلوده به مواد مخدر شوند.
وی با تأکید بر این که دو گروه سنی نوجوانان و جوانان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر از جمله اعتیاد و گرایش به مصرف مواد مخدر قرار دارند، تصریح کرد: از این رو باید با فرهنگ‌سازی و پیشگیری به مقابله با این معضل بزرگ اجتماعی برویم.
این مسئول بیان کرد: مدرسه به دلیل کارکردهای مهم آموزشی و تربیتی و جایگاهی که در بین این دو قشر دارد نقش مهمی در زمینه پیشگیری و مراقبت از نوجوانان و جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: والدین با شناختی که از توانمندی‌ها و خصوصیات رفتاری، اجتماعی و جسمی فرزندان خود دارند نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد خواهند داشت.
محمدی در پایان توضیح داد: همه دستگاه‌ها باید برای مقابله با این پدیده خانمان‌سوز برنامه داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس باشی
Iran, Islamic Republic of
دلاوران نیروی انتظامی خسته نباشید . لطفا سری به شصت متری امام خمینی (ره) جلوی اوژانش قدیم روبروی گلستان ۱و۲و۳و۴و۵ بزنید وببینید که چطور در روز روش مواد خرید وفروش میشود . و همچنین ارم ۱۴و ۱۵ از اهالی سوال کنید و ببینید چه خبر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
لطفا تلاشتان را بیشتر کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1