تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۴۱۴۶۲

همایش تبیین‌ سیاست‌های کلی جمعیت در یاسوج

۸
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همایش «تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری» امروز دوشنبه دوم آذر ۹۴ در یاسوج برگزار می شود.

رضا چمن در نشست هماهنگی برگزاری همایش «تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در راستای ارتقای نرخ باروری» افزود: این همایش یک روزه از ساعت هشت و نیم صبح تا ۱۲ ظهر در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و میهمان کشوری آن نیز محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
چمن بیان کرد: این همایش با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و استانداری استان برگزار می شود.
چمن اظهار کرد: برگزاری این همایش جزو اولین تلاش ها و اقدام ها در زمینه تحقق سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است و باید اینگونه همایش ها در آینده با جدیت بیشتری در کهگیلویه و بویراحمد تداوم یابد.
وی عنوان کرد: برگزاری مطلوب و پربار این همایش موجب حمایت های همه جانبه مسئولان کشوری و وزارت بهداشت برای تحقق هر چه مطلوب تر سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری می شود.
چمن ابراز داشت: سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب دارای ۱۴ بند بوده و در آن بر مسائلی شامل رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و فرزندآوری، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوج های جوان و توانمندسازی آنان برای تربیت نسل صالح و کارآمد، پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و درمان ناباروری، تحکیم و پایداری بنیان خانواده، نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی - ایرانی، ارتقای امید به زندگی، حفظ و جذب جمعیت در روستاها و مناطق مرزی و کم تراکم و مدیریت مهاجرت به داخل و خارج از کشور تاکید شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مهمترین آثار سوء کاهش جمعیت کشور می توان به نرخ رشد منفی، افزایش پیری و کاهش جمعیت جوان و موثر اشاره کرد.
چمن با اشاره به اینکه کاهش جمعیت کشور بحران زا بوده و مشکلاتی را در آینده ایجاد می کند، گفت: ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری نیز در راستای جلوگیری از بروز چنین مسائل و معضلاتی است.
وی بیان کرد: آسیب ها و چالش های کاهش جمعیت برای قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد تبیین شده و تبلیغ، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تشویق های لازم نیز در زمینه کاهش سن ازدواج و ترویج ازدواج آسان در این استان انجام شود.
چمن اظهار کرد: دانشگاه ها، مراکز آموزشی، رسانه ها، تریبون های نماز جمعه و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های مهم برای آگاهی بخشی در زمینه سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و اهمیت تحقق آن هستند.
وی عنوان کرد: عمده ترین دلایل کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور و کهگیلویه و بویراحمد شامل افزایش سن ازدواج، افزایش میزان اشتغال و سطح تحصیلات زنان، مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده ها و افزایش ناباروری است.
چمن ازدواج به موقع و آسان را در افزایش نرخ رشد جمعیت کشور و کهگیلویه و بویراحمد موثر دانست و ابراز داشت: نشاط، پویایی، تحرک و پیشرفت هر کشور به وجود جمعیت جوان و فعال آن بستگی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی طرف
Iran, Islamic Republic of
عوام فریبی بس است ! در ۳/۵ سال گذشته کجا بودی ؟ در این چند ماه خیلی فعال شده ای ! مردم باید سره را از ناسره تشخیص بدهند. گمارده جنابعالی در شبکه بهداشت ساعت ۹ صبح سرکار حاضر می شود واضافه کاریش بیش از ۱۴ میلیون تومان شده است ! معاونش نیز که مانند مبصر اول ابتدایی ها هر روز در راهرو اداره حضور وغیاب می کند نیز ، بیش از ۷ میلیون تومان اضافه کار گرفته ! کارانه جناب مدیر از بیمارستان ، از کلینیک والفجر ، از کلینیک تخصصی ، از مرکز گذری ، از متادون درمانی دولتی و… میلیونها تومان درماه است ! جناب نماینده به والله با این انتخابت در شبکه بهداشت به مردم خیانت بزرگی کرده ای ! تحقیق کن ببین این حرفها درست است یا خیر ، اگر درست باشد ، که باید به فرموده مولا علی (ع) آویزه بدنامی به گردن آنها بیاندازی نه اینکه از آنها حمایت کنی ! بارها این مطالب در سایت کبنا منتشر شده وآقای عکاشه بخاطر منتشر نمودن این مطالب ، نیز بارها مورد بی مهری واعتراض واقع شده اما چون همه مطالب واقعی است ، علیه آقای عکاشه اقدامی نتوانسته اند بکنند . حال سئوال این است که چرا مسئوولین نظارتی اقدام نمی کنند ؟؟؟
کارشناس سلامت
Iran, Islamic Republic of
احسنت همه چیز عالی گفته شده برنامه های وزارت بهداشت باید به همان صورت که مدنظرتون بوده و احرا می کنید ادامه پیداکنه. بقیه بخش های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی باید بیایند وسط میدون.
Iran, Islamic Republic of
زندگی براساس تفکر موجب عاقبت بخیری میشود
دانشجوی پزشکی
Iran, Islamic Republic of
درود فراوان بر مسولین صاحب فکر و برنامه علوم پزشکی استان.
Iran, Islamic Republic of
باید بقیه ارگانها هم مثل علوم پزشکی بفکر توانمندساختن مردم و افزایش کیفیت زندکی مردم باشند
رهام
Iran, Islamic Republic of
سازمان کارواموراجتماعی هم در جلسه بوده؟ باید بفکر قوانینی متناسب بود . علوم پزشکی بازهم بفکرمردم برای مردم امااین زیادشدن جمعیت برعهده سایر ارگانهای اجتماعی است که کاری نمیکنند
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی عجب همایشی بود ادارات بیایند نظم و ترتیب و اهمیت سمینارهای کشوری را یاد بگیرند واقعا زحمت کشیدند
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا بیشتر از این مردم را زجر نده شما چه کار با ازدواج و اشتغال داری هیچ امکانات پزشکی و خدمات مفیدی برای مردم محروم استان نداری منصفانه بیا استعفا بده وقتی توانایی رسیدگی به مشکلات مردم را نداری
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1