تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۴۱۲۶۷

لژیونرهای انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد

۲۵
۰
کبنا ؛اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.
VAKILI
... مراد ما از  واژه لژیونر در این مقاله کاندیداهایی  است که در حوزه های انتخابیه ی خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کرده اند و یا قصد ثبت نام  دارند. این حرکت چیز جدید و یا عجیبی نیست بویژه در شهرهای بزرگ و از جمله تهران نامزدها هیچ محدودیتی برای شرکت ندارند. در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه وبویراحمد تعداد نسبتا زیادی تا کنون خارج از استان نامزد شده اند ولی در نقطه مقابل جز چند مورد  محدود   از جمله  نجفی رهنانی که اهل نجف اباد اصفهان بود  و در یک تجربه ناموفق به مجلس رفت. مجید کریمی که اصالتا یک لرستانی بود ولی بواسطه حضور زیاد و خویشاوندی یک کهگیلویه و بویراحمدی شده بود و حضور کمرنگی در کهگیلویه داشت و در انتخابات مجلس نامزد شد که آراء بسیار پایینی آورد.  یک نفر هم به نام اسلام پور در دوره های ابتدایی در حوزه گچساران و کهگیلویه ثبت نام کرده بود.
اما از این طرف کهگیلویه وبویراحمدی های نسبتا زیادی در حوزه های انتخابیه ی خارج از استان کاندید شده اند.  با وجود تعداد زیاد تنها کهگیلویه و بویراحمدی که تاکنون خارج از استان ثبت نام کرده است و موفق بوده است محمد موحد می باشد. بعد از اتفاقات انتخابات سال ۱۳۸۲ در دهشدت و اعتراضات به نتیجه آن و حمله برخی جوانان شهر به فرمانداری و برخی منازل مسکونی طرفداران موحد، وی تصمیم گرفت به بهبان برود. بهبهان نزدیک ترین  شهر بزرگ به دهدشت می باشد و مردم زیادی از بخش های مختلف شهرستان کهگیلویه ی بزرگ از جمله لنده و بهمئی از قدیم در بهبهان زندگی می کنند و حتی برخی طوایف در بین کهگیلویه و بهبهان تقسیم شده اند. در ضمن بهبهانی ها  از قدیم در بازار دهدشت حضور داشته اند و به عبارتی تعاملات فرهنگی زیادی بین کهگیلویه و بهبهان وجود دارد بسیاری از لطایف و اصطلاحات  هر  شهرستان در شهرستان مجاور به کار می رود و از همه مهم تر تا زمان تشکیل فرمانداری کل در یاسوج دهدشت بخشی از فرمانداری کل بهبهان بوده است و در سال های بعد از انقلاب در مقاطعی صحبت از تشکیل یک استان جدا با حضور بهبهان، دهد شت و برخی شهرهای دیگر نیز مطرح گردید و حتی در همین سال ها گاهی مطرح می شود که بهمئی باید به خوزستان ملحق گردد. بعلاوه تمام این موارد موحد از قدیم الاایام دوستان بهبهانی نزدیکی داشت که اتفاقا همان دوستان پایگاه خوبی برای او بوجود آورده بودند و با این همه تصمیم موحد کمی عجیب بود ولی به نظر می رسید که او احتمالا با تحلیل و پیش بینی برخی اتقفاقات مربوط به شهرستان کهیگلویه چنین تصمیم را گرفته است و بعد هم وقایع نشان داد که حق با او بوده است اما اشتباه سیاسی او و حضور مجدد در کهگیلویه موحد را به نوعی برای همیشه به حاشیه سیاست سوق داد.
رد صلاحیت «ولی الله شجاع پوریان» نماینده توانمند بهبهان که او خود نیز لر و  از ایل بزرگ بهمئی است و تنها روستا محل زادگاهش یعنی تشان در جغرافیای خوزستان واقع شده است بزرگترین کمک به موحد بود شکی نیست که اگر شجاع پوریان رد صلاحیت نمی شد شانس اول و اخر ورود به مجلس بود. شجاع پوریان در حال حاضر عضو شورای شهر تهران و از اعضای شورای مرکزی حزب تازه تاسیس اتحاد ملت ایران است اصولگرایان این حزب را بدلی مشارکت می خوانند. او هم چنین امسال امتیاز   روزنامه همدلی  را گرفته است. بعد از حضور شجاع پوریان در دهدشت که به دعوت  اصلاح طلبان کهیگلویه و موسسه مردم نهاد یاران مانا  اتفاق افتاد شایعات مبنی بر قصد او برای کاندیداتوری در دهدشت شنیده می شد که تنها شایعه بودند و گفته می شود با توجه به محدودیت قانونی شجاع پوریان برای ثبت نام در تهران او قصد کاندیداتوری از کرج را دارد و در اینراه حتی اصولگرایان عضو شورای شهر تهران نیز دنبال رایزنی برای او هستند ولی به احتمال زیاد شجاع پوریان از هر کجا نامزد شود رد صلاحیت می شود.
رد صلاحیت «شجاع پوریان» در بهبهان در سال ۸۶ بخش زیادی از اراء سنتی و قومی اش را به سمت موحد سوق داد. رقیب اصلی موحد ضرغامی بود که وی نیز یک کهیگلویه و بویراحمدی و اهل لنده بود. روز ۲۴ اسفند ۸۶ شاهدان می گویند بهبهان پر از افراد غریبه بود که بعضا یک بار هم به بهبهان سفر نکرده بودند و بعضی از این افراد علی رغم سخت گیری و نظارت پلیس راه بهبهان با نیسان به بهبهان اورده  شده بودند. بعد از انتخابات تا مدت ها  نتیجه انتخابات حوزه بهبهان و آقاجری اعلام نشد. گفته می شود شکایات زیادی مبنی بر تقلبی و حتی وجود برخی دستگاه های خاص به دست شورای نگهبان رسید و طبق اخبار تایید نشده  چند نفر دستگیر شدند ولی هر چه بود ارا در نهایت اعلام شد و موحد برای پنجمین بار مجوز صندلی بهارستان را به دست آورد و این اولین و آخرین کهیگلویه و بویراحمدی بود که خارج از استان موفق به حضور در مجلس شده است. در همان دوره های اول انتخابات یک کهگیلویه و بویراحمدی دیگر یعنی سید علی صفدر حسین زاده که از سادات امامز اده شاه غالب و زادگاهش در استان کهگیلویه و بویراحمد  می باشد و  در حال حاضر ساکن یاسوج است ظاهرا در پی بعضی اتفاقات و حوادث غیر سیاسی  از سوی مردم لردگان به مجلس راه پیدا کرده بود. البته او هرگز یک فرد سیاسی نبوده و  نیست.
به   تبع   تجربه «موحد»، «علی مژدهی پور» در این دوره اعلام کرده است از حوزه انتخابیه بهبهان و آقاجری نامزد خواهد شد. وی قطعا بیش از هر چیز   بر روی رای قومی در بهبهان حساب باز کرده است. «مژدهی پور» به احتمال زیاد از سر اجبار و به بهانه حضور در انتخابات از سازمان تعزیرات حکومتی استعفاء داد چرا که کاملا از ابتدا روشن بود که حتی در صورت حضور در کهگیلویه و تکرار سناریو سال ۱۳۸۶ شانس چندانی ندارد. به همین خاطر بعد از جلسات متعدد و بی نتیجه گروهی که خود را اصولگرایان کهگیلویه می خواندند ولی به نظر می رسید بیشتر یک جریان قومی هستند و هم چنین صحبت های بزرگواری علیه مژدهی پور که برخوردی سخره گونه با او داشت او تصمیم گرفت قید کهگیلویه را بزند و حالا هم اعلام کند در بهبهان کانید می شود. مژدهی پور مدتی است فعالیت خود را در این شهر شروع کرده است. نگارنده به دلیل عدم حضور در بهبهان نمی تواند تحلیل دقیق نسبت به اینده انجا داشته  باشد اما یقینا و با استناد به برخی کلیات می توان از هم اکنون مژدهی پور را از جمله نامزدهایی دانست که به بهارستان نخواهند رفت. اولا : در هر حالتی و حتی با وجود وابستگان زیاد او یک غیر بومی است و حتی در نقد تندی علیه مژدهی پور کسی مدعی شده بود که مگر در دارالمومنین بهبهان قطح الرجال است
دوما: حتی بر فرض اینکه هم ایلی ها و هم تباران اقای مژدهی پور در بهبهان زیاد باشند طبیعی است که همه انها قومی رای نمی دهند
سوما: مژدهی پور موضع سیاسی مشخصی ندارد و در بهترین حالت می توان او را یک اصولگرای میانه یا معتدل تعریف کرد. و این در حالی است که نماینده فعلی بهبهان خود نیز از جمله نمایندگان اصولگرای میانه و نزدیک به علی لاریجانی محسوب می شود. شریعتی در موضوع بررسی برجام فعالیت و همراهی زیادی با دولت داشت و از کسانی بود که نقش محافظ علی اکبر صالحی در زمان ان نطق معروف و احساسی را داشت.
شریعتی نماینده مردم بهبهان در مجلس نهم از یک خانواده متشرع و اصیل بهبهانی می باشد وی روابط نزدیکی با غلام رضا تاجگردون دارد هم چنین روابط نزدیکی با محمود منطقیان دارد. منطقیان وابستگی و عقبه قومی خوبی در بهبهان دارد و به احتمال زیاد اگر قرار بر حمایت باشد از شریعتی حمایت خواهد کرد. برخی اگاهان معتقدند حتی اگر خود منطقیان در بهبهان ثبت نام کند اولا شانس تایید صلاحیتش بیشتر خواهد بود و در ثانی با توجه به همان عقبه قومی و موضع مشخص سیاسی رای بیشتری از مژدهی پور خواهد آورد.
هم موحد و هم هاشمی پور به مژدهی پور قول همکاری و همراهی در بهبهان را داده اند هاشمی پور نیز نفوذ خوبی در بهبهان دارد ولی فعلا او درگیر کار و فعالیت های انتخاباتی خود می باشد.
بهبهان فرهنگ خودش را دارد و این معادلات فقط در ذهن قومی برخی افراد است و از همه مهم تر هیچ کس و بویژه مژدهی پور موحد نمی شود  .
علاوه بر بهبهان که لرهای زیادی مقیم آنجا هستند شهر ماهشهر نیز میزبان لرهای زیادی از قدیم بوده است. در دوره های قبل یک روحانی کهیگلویه ای به نام مرحوم صالحی زاده در انجا نامزد شد و رای خوبی هم کسب کرد در دور قبل نیز یک جوان کهگیلویه ای که چندان هم شناخته شده نیست و جایگاه مدیریتی هم ندارد به نام علی دژمان در صحنه حاضر شد و چهارم شد او البته با توجه به جوان بودن و غیر بومی بودن رای بسیار خوبی کسب کرد. حالا هم گفته می شود علی دژمان مجددا قصد کاندیداتوری دارد. چندی پیش نیزبه نقل از یکی از سایت های محلی ادعا شد که محمد موحد قصد کاندیداتوری در ماهشهر را دارد خبری که واکنش های زیادی را در پی داشت و زود هم تکذیبیه موحد را در پی داشت. با این اوصاف موحد اگر به ماهشهر برود بازهم یک پای ثابت رقابت خواهد بود و حتی احتمال رفتنش به مجلس وجود دارد  نماینده فهلی ماهشهر حبیب آقاجری است که همچون بزرگواری از مخالفان سر سخت برجام بود.
در انتخابات پیش رو به نظر می رسد شیراز مقصد برخی از کهگیلویه و بویراحمدی ها خواهد بود. حضور در شهرهای بزرگ راحت و کم هزینه است اما بدون حضور در لیست گروه های سیاسی احتمال موفقیت صفر است. سید قدرت حسینی و علیمراد جعفری که هر دو سابقه نمایندگی گچساران را در کارنامه خود دارند  حالا که از گچساران رقیب قدرتمندی چون تاجگردون نا امید شده اند دنبال رایزنی برای نامزد شدن از شیراز هستند. انها امیدوارند بتوانند در لیست اصولگریان شیراز قرار گیرند و همزمان نیز ارای زیاد لرها و بویژه ها کهیگلویه و بویراحمدی های مقیم انجا را به دست بیاورند. اخیرا نیز صحبت کاندیداتوری یک هم استانی دیگر در شیراز شنیده می شود و ان هم کسی نیست جز مردانی .
این هفته نیز رسانه های استان گزارش دادند که علی مندنی پور از شخصیت های برجسته استان و از وکلای معروف کشور قصد کاندیداتوری در شیراز را دارد او مقیم شیراز است و البته باید منتظر قطعیت این خبر باشیم. مندنی پور پیشتر در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نام نویسی کرده بود که رد صلاحیت گردید. مردانی نیز قبلا رد صلاحیت شده است.
در تهران تاکنون چندین کهگیلویه و بویراحمدی شرکت کرده اند البته به غیر از سید کامل تقوی هیچ کدام سیاسی نبوده اند و سید کامل در مجلس هشتم از طرف لیست حزب اعتماد ملی نامزد شد و توانست رای خوبی هم بیاورد. پیشتر صحبت از کاندیداتوری سید کامل در کهیگلویه  بود اما وی احتمالا باید از سمت خود استعفا می داد  و با توجه به عدم انجام این کار این بار نامزد نخواهد شد.
«نصرت اکوانیان» و «جمشید عزیزی» که چهره های شناخته شده و سیاسی  هم نیستند قبلا نیز در تهران نامزد شده اند. اکوانیان در دور قبل شرکت کرده بود او بیش از ان که در تهران تبلیغ کند تبلیغات خود را در سایت‌ها و رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد متمرکز کرده بود و به نظر می رسید قصد دارد از این فرصت برای مطرح کردن خود در استان کهگیلویه و بویراحمد بهره ببرد.
در سال ۱۳۸۲   جمشید عزیزی از فعالین اصولگرای کهگیلویه در تهران  نامزد شده بود و علی رغم انکه فرد سیاسی نیست و حتی شاید در شورای شهر دهدشت هم نتواند رای قابل قبولی بیاورد در تهران خوبی آورد. یک وکیل هم به نام خادمی پیشتر نیز در تهران  نامزد شده بود نگارنده شناخت و اطلاعات  چندانی نسبت به این فرد ندارد.
در این دوره نیز گفته می شود «محمدعلی وکیلی» صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه ابتکار قصد کاندیداتوری از تهران را دارد. او به امید قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان در انتخابات شرکت خواهد کرد. وکیلی اگر چه می تواند گزینه ی خوب برای اصلاح طلبان بویراحمد باشد ولی فعلا ترجیح داده است در تهران فعالیت کند مطمئنا بیش از هر کس دیگری زارع و بهرامی دوست دارند که این اتفاق نیفتد چرا که حضور وکیلی در یاسوج همه برنامه های این دو برای جذب اراء اصلاح طلبان را نقش بر آب خواهد کرد. در مراسم روز خبرنگار در ارشاد که وکیلی یکی از سخنرانان بود بعد از انکه وی وظیفه روزنامه نگار را تشویش اذهان عمومی خواند برخی دیده بودند که زارع با تحریک بزرگواری او را تشویق به موضع علیه وکیلی گرفت و بزرگواری با لحنی تند به وکیلی تاخت. شانس وکیلی در تهران  در حمایت حزب کارگزاران سازندگی و انجمن روزنامه نگاران  است ولی با این وجود موسوی لاری نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان این احتمال را ضعیف خوانده است چرا که کارگزاران قصد معرفی نیروهای زیادی را دارند.
در یک مقاله عجیب در یکی از سایت های محلی استان ادعا شده بود که وکیلی بهترین گزینه برای شهرستان کهگیلویه است و مشخص نشد که پشت این مقاله چه کسی بوده است خیلی بعید است وکیلی اصلاً تا الان به دهدشت سفر کرده باشد.
وکیلی می تواند اولین کهگیلویه و بویراحمدی باشد که از حوزه انتخابیه تهران به مجلس می رود نام او درهفته قبل از سوی جبهه مستقلین و اعتدال گرایان به عنوان یکی از اعضای لیست شان در تهران منتشر شد. قبل از وکیلی در دور قبل صحبت از کاندیداتوری هدایتخواه در تهران و یا قم بود و البته بیشتر به نظر می رسید این صحبت ها را طرفداران انها بدون توجه به واقعی بودنشان مطرح  می کردند. در سال گذشته نیز در مقاطعی گفته می شد که غلامرضا تاجگردون در دور دهم مجلس در تهران نامزد می شود ولی او در حال حاضر به جد در روستاهای گچساران در حال فعالیت‌های مختلف است و قطعا چنین برنامه‌ای  ندارد ولی شکی نیست  که تاجگردون گزینه مناسبی بود که قطعا مورد حمایت جهت قرار گرفتن در لیست های مختلف را داشت و شانس موفقیت او بالا بود از طرف دیگر این شانس در گچساران پدید می‌آمد که یک نیروی  دیگر اصلاح طلب شانس خود را امتحان کند.
قطعا این مرقومه شامل همه کسانی نیست که تاکنون در خارج از استان نامزد شده اند و هدف صرفا بررسی شرایط خاص مژدهی پور و محمد علی وکیلی بود.

قسمت اول (آیا اصلاح‌طلبان کهگیلویه از گذشته درس عبرت خواهند گرفت؟) [کلیک کنید]
قسمت دوم (شرایط خاص اصلاح‌طلبان کهگیلویه ادامه دارد) [کلیک کنید]
قسمت سوم (اختلافات دنباله‌دار اصولگرایان بویراحمد) [کلیک کنید]
قسمت چهارم (گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد کیست؟) [کلیک کنید]
قسمت پنجم (موحد می‌آید یا نمی‌آید؟) [کلیک کنید]
قسمت ششم (آیا موحد به آخر خط رسیده‌ است؟) [کلیک کنید]
قسمت هفتم (اگر موحد نیاید…) [کلیک کنید]
قسم هشتم (همه در کمین نیامدن موحد هستند) [کلیک کنید]
قسمت نهم(ترافیک کاندیداها در کهگیلویه (بخش اول)) [ کلیک کنید]
قسمت دهم ((بزرگواری؛… مجلس «آرپی‌جی» زن نمی‌خواهد!!)) [کلیک کنید]
قسمت یازدهم((اگر منطقیان و لاهوتی ردصلاحیت شوند…)) [ کلیک کنید]

قسمت دوازدهم ((سید باقر می‌آید یا نمی‌آید؟)) [کلیک کنید]

قسمت سیزدهم ((اگر سید باقر نیاید …)) [کلیک کنید]
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
وکیلی رد صلاحیت است
چرام
Iran, Islamic Republic of
زنده باد محمدعلی وکیلی
همشهري
Iran, Islamic Republic of
اقای موسوی لاری به صراحت از وکیلی به عنوان عضو لیست اصلاح طلبان نام برده
فضا مناسب حمایت همه لر زبان های مقیم پایتخت است
منافع جمعی در پی خواهد داشت
حمایت حمایت
Iran, Islamic Republic of
شجاع پوریان طیبی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ما جمع کثیری از حقوقدانان از دکتر سیف سادات حمایت میکنیم
Iran, Islamic Republic of
سی خودتون گفتیت
احمد
Iran, Islamic Republic of
نوحد ... و بویراحمدی ها کرد
محسن
Iran, Islamic Republic of
وکیلی درد نکشیده است
همكار
Iran, Islamic Republic of
ما یه کامنت گذاشتیم که همش انرژی بود در حمایت از وکیلی
شما چرا تاییدش نکردی به خودت مربوطه
ولی ریشه دشمنیت با ایشون چیه ؟
درسته که در دنیای رسانه همکارید ولی نیازی به حسادت و عداوت نداری عکاشه
بهتره الگو بگیری ازش
وکیلی هیچ وقت مجیز گوی کسی نبوده و نخواهد شد ولی الان در عرصه مطبوعات حرف اول رو می زنه
مهم نیست در تهران رای بیاره یا نه همین که در تهران وارد لیست اصلی اصلاحات میشه
همین که چپ و راست و بویراحمدی کهگیلویه ای و گچسارانی و حتی زاگرس نشینای بقیه استانها حول ایشون به اتحاد رسیدن برای استان افتخاره
Iran, Islamic Republic of
(مراد ما از واژه لژیونر در این مقاله کاندیداهایی است که در حوزه های انتخابیه ی خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کرده اند ) مرادت اشتباهه..
لژیونر:
ارتش روم از سربازانی به نام لژیونر تشکیل می‌شد. لژیونرها باید شهروند روم و زیر ۴۵سال سن داشته باشند.

یک لژیونر می‌توانست در یک روز ۳۲ کیلومتر (۲۰ مایل) در حالیکه یک بسته به وزن ۴۰ کیلو گرم حمل می‌کرد، راه برود.[نیازمند منبع] یونیفورم یک لژیونر او را در نبردها محافظت می‌کرد، و در عین حال به او امکان می‌داد که به آسانی حرکت کند.[نیازمند منبع]

اولین ارتش منظم و حرفه‌ای توسط سزار آگوستوس تشکیل داده شد. آگوستوس ارتش را به شیوه زیر مرتب و طبقه‌بندی کرد:

گارد سلطنتی یا لژیون پریتوریا.
لژیونهای رومی که از شهرهای رومی دفاع می‌کردند.
لژیونهای محلی که از تجهیزات لژیونهای رومی برخوردار بودند و در نقاطی دور از زادگاه به مدت ۱۵ سال خدمت می‌کردند.
نیروی کمکی که از تجهیزات محلی خود بهره‌مند می‌شدند.
نیروهای محلی که به مدت ۱۵ سال به جنگ و مرزهای روم فرستاده می‌شدند.
قابل ذکر است که مورخین با توجه به اسناد و مدارک موجود تخمین زده‌اند که هر لژیون از ۳۰۰۰ سرباز لژیونر تشکیل شده بود.
فقط روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
رای ما حاج مهدی روشنفکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اینترنت و داستانها لژیونها وگرنه خودته چی بلد نیستی
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
معلومه هیچی از سیاست نمیدونی ولک. بعدشم خیال کردی تاجگردون با رای اصلاح طلبان به مجلس رفت که میگی اگه نیاد یک اصلاحطلب دیگه میرفت.نه جانم اکثریت ارا تاج یا اصولگرا بودن یا مردمی هستند که هیچ گرایش سیاسی نداردن.بیشتر تحقیق کنید بعد بنویسید
طاهری مارگون
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی مرد عمل . عشق ما زارعی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر سیف سادات
ماهان
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر بزرگ مرد ایل بزرگ بویراحمد و دنا جناب دکتر نیکبخت.رای همه بویراحمدی ها دکتر نیکبخت
ماهان
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد شجاع بویراحمدی دکتر نیکبخت
ماها
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد شجاع بویراحمدی دکتر نیکبخت
Iran, Islamic Republic of
شجاع پوریان طیبی است همچنانکه روستای تشان بهبهان هم طیبی هستند
آریا
Iran, Islamic Republic of
جواب محسن در خصوص درد نکشیدن دکتر وکیلی بفرما دکتروکیلی زاده کاخ است نه برادر ایشان جزء دردکشیده ترین آدمهاست البته با سابقه ای درخشان سیاسی وجزء سرشناسان وبه جت جزء چهرهای سیاسی شناخته شده در ایران از ایشان همین بس که وی جزء شهدای زندهاست و آدمهایی است که دنبال پست مقام نبوده که ایشان جایگاهی بالاتر از نماینده گیتهران را دارد وامید است که خادم خوبی برای ملت باشد
Iran, Islamic Republic of
درود بر پدرپایتخت طبیعت ایران دکترمحمد بهرامی
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
استان ما تو پایتخت اصلا کسی رو نداره خیلی ضعیفیم واسه اینه که حقمون همیشه ضایع میشه ، بابا دست بردارین از این تخریبا به فکر پیشرفت باشین میدونید جمعیت استان سمنان تقریبا با استان ما مساویه ولی سمنان کجا و ما کجا....
رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تعدادی ادم مریض ومعلوم الحال که دست چپ وراستشان را نمی شناسند نسخه می پیچونند که اتفاقا از بی دین ترین وملحد ترین ومنافقترین ادمای زمین هستند نوشتارهایی را روانه اذهان عمومی می کنند که مصیبت هست دکتروکیلی بالای ۳۰ماه حضور بی امان همراه با برادران که بیشترین امار جانبازی وحضوردرمیادین جنگ را داشته اند دارای سه مقطع دکترا دانشگاهی وگذراندن دروس خارج فقه واصول از طلاب ممتازحوزه های علمیه از روستانشیان بویراحمد ازبخش شهیدپرور کبگیان دیگه ازاین زجر وهرمان کشیده تر کی را سراغ دارید ۱۲تیر مستقیم کلاشنکف در بدن ایشان که می تونید از یادگار جنگ دیدن کنید ضمنا شکم ایشان بخاطر اصابت ترکش تکه تکه می باشد همون ه شهید والامقام میثمی دروصفش فرمود محمدعلی بربال فرشتگان سفر می کند واقعا جای تاسف دارد برادر اصول گرا یا اصلاح طلب هرکی هستی اگر دین وایمان نداری لا اقل ازادمرد باش صفت دروغ نبند کسی که درسطح ملی بعنان نخبه علمی مذهبی وفرهنگی مطرح هست با این سوابق خداوکیلی اگر تویا هرکدام از دوستان نابابت داشتید چی برسر این مردم می اوردید خدا به شما درک درست وعاقبت بخیری عنایت کند
رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تعدادی ادم مریض ومعلوم الحال که دست چپ وراستشان را نمی شناسند نسخه می پیچونند که اتفاقا از بی دین ترین وملحد ترین ومنافقترین ادمای زمین هستند نوشتارهایی را روانه اذهان عمومی می کنند که مصیبت هست دکتروکیلی بالای ۳۰ماه حضور بی امان همراه با برادران که بیشترین امار جانبازی وحضوردرمیادین جنگ را داشته اند دارای سه مقطع دکترا دانشگاهی وگذراندن دروس خارج فقه واصول از طلاب ممتازحوزه های علمیه از روستانشیان بویراحمد ازبخش شهیدپرور کبگیان دیگه ازاین زجر وهرمان کشیده تر کی را سراغ دارید ۱۲تیر مستقیم کلاشنکف در بدن ایشان که می تونید از یادگار جنگ دیدن کنید ضمنا شکم ایشان بخاطر اصابت ترکش تکه تکه می باشد همون ه شهید والامقام میثمی دروصفش فرمود محمدعلی بربال فرشتگان سفر می کند واقعا جای تاسف دارد برادر اصول گرا یا اصلاح طلب هرکی هستی اگر دین وایمان نداری لا اقل ازادمرد باش صفت دروغ نبند کسی که درسطح ملی بعنان نخبه علمی مذهبی وفرهنگی مطرح هست با این سوابق خداوکیلی اگر تویا هرکدام از دوستان نابابت داشتید چی برسر این مردم می اوردید خدا به شما درک درست وعاقبت بخیری عنایت کند اگه مردی چاپش کن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1