تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۱۴۱۲۶۴

زنگ خطر برای بساز بفروش ها در یاسوج به صدا درآمد

۱
۰
کبنا ؛
مسئول واحد کنترل و نظارت شهرداری یاسوج از برخورد جدی و عدم صدور پروانه ساخت برای متخلفین ساخت و ساز در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
 ذبیح اله رمضانی با بیان این که کنترل ضوابط فنی و شهرسازی در ساخت و سازها از اصول مهم مهندسی بوده که مهندسین ناظر باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری کنند اظهار داشت: براساس تبصره ۷ ماده ۱۰۰ شهرداری مهندسان ناظر ساختمانی موکلفند نسبت به عملیات اجرایی ساختمانی که به مسئولیت آنان احداث می گردد، از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه ها و محاسبات فنی ضمیمه آن مستمراً نظارت کرده و در پایانکار مطابقت ساختمان با پروانه و نقشه و محاسبات فنی را گواهی کنند.
وی با اشاره به معرفی مهندسان ناظر متخلف به نظام معماری و ساختمانی افزود: هرگاه مهندس ناظر بر خلاف واقع گواهی کند و یا تخلف را بموقع به شهرداری اعلام نکند و موضوع منتهی به طرح در کمیسیون مندرج در تبصره یک ماده صد قانون شهرداری و صدور رای بر جریمه یا تخریب ساختمان گردد ، شهرداری مکلف است مراتب را به نظام معماری و ساختمانی منعکس کند.
رمضانی تصریح کرد: شورای انتظامی نظام مذکور موظف است مهندس ناظر را در صورت ثبوت تقصیر برابر قانون نظام معماری و ساختمانی حسب مورد با توجه به اهمیت موضوع به ۶ ماه تا سه سال محرومیت از کار و در صورتی که مجدداً مرتکب تخلف شود که منجر به صدور رای تخریب به وسیله کمیسیون ماده صد گردد به حداکثر مجازات محکوم کند.
مسئول واحد کنترل و نظارت شهرداری یاسوج با تاکید بر وظایف مهندسان ناظر گفت: مهندسین ساختمان باید با توجه به اخلاق حرفه ای به این مهم توجه کافی داشته و به نحو احسن به وظیفه خود عمل نموده تا ضمن رعایت ضوابط فنی و شهرسازی عملاً دست عده ای سودجو و فرصت طلب که راه بساز و بفروش را پیشه کرده و نسبت به احداث ساختمان های غیره فنی اقدام می نمایند و به مردم می فروشند کوتاه شود.
وی درخصوص کیفیت پایین برخی ساختمان ها که توسط بساز بفروش ها ساخته می شود اظهار داشت: متاسفانه عدم توجه به این نظارت و رعایت ضوابط فنی باعث می گردد سرمایه ملی جامعه با ساخت و ساز غیره فنی از بین رفته و مردم نیز متحمل خسارات غیر قابل جبرانی شوند.
رمضانی با بیان اینکه نظرات و پیشنهادات مهندسین ناظر باعث می شود تا ضمن اینکه ضوابط فنی در ساخت و ساز رعایت گردد هزینه های ساخت در بعضی از قسمتهای ساخت و ساز پایین آمده و از هزینه های اضافی جلوگیری گردد افزود: مهندسین ناظر باید نسبت به ساختمانهای تحت نظارت خود با حساسیت بیشتری اقدام نموده و بموقع و پس از هر مرحله کار گزارشات مرحله ای خود را به شهرداری و نظام مهندسی اعلام نمایند.
 مسئول واحد کنترل و نظارت شهرداری یاسوج با بیان این که مهندس ناظر می بایست در صورتیکه مالکی خلاف مفاد پروانه، نقشه و دفترچه های محاسباتی تایید شده عملیاتی را انجام دهد ضمن تذکر به مالک مراتب را به شهرداری و نظام مهندسی اعلام تا شهرداری نسبت به تعطیلی کارگاه اقدام نماید ابراز داشت: عدم گزارش به موقع مهندس ناظر باعث ایجاد تخلف برای وی گردیده و در صورتیکه موضوع به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود پرونده مهندس ناظر نیز باید به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی جهت بررسی ارجاع گردد و لازم است شهروندان با مهندسین ناظر همکاری لازم را داشته باشند و به تذکرات آنان درخصوص رعایت ضوابط فنی توجه نموده تا خدای ناکرده برای اینگونه ساختمانها مشکلی ایجاد نگردد.
رمضانی در ادامه به برخی برخوردها با عدم رعایت ضوابط فنی و شهرسازی در پرونده های ساختمانی اشاره کرد و گفت: ساختمانی که این ضوابط را رعایت نکرده باشد در لیست سیاه شهرداری ثبت و به کمیسیون ماده ۱۰۰ جهت صدور رای تخریب ارجاع داده می شوند.
وی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی برای اینگونه املاک پروانه ساخت صادر نخواهد شد افزود: خرید و فروش ساختمان های مذکور خلاف بوده و مشاورین املاک باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته و حتماً در زمان خرید و فروش به مدارک فنی و پروانه ساخت املاک توجه کافی نمایند تا باعث ضرر و زیان مردم نگردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

منتقد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این صحبت آقای رمضانی بیشتر تبلیغاتی است تا واقعیت
متاسفانه ساخت وساز شهر یاسوج به حال خود رها شده و از معدود شهرهائی است که سازندگان هر جور که بخواهند می سازند وشهرداری آگاهانه از موضوع تخلف گذشته تا تخلف اتفاق افتاده ودر کمیسیون ماده ۱۰۰ هر چه بیشتر جریمه در یافت نماید .درواقع درآمد شهرداری یاسوج مبتنی بر تخلفات شهرسازی است ومتاسفانه دود این موضوع در چشم شهروندان می رود .گویای این موضوع کلیه ساخت وسازهای سطح شهر اعم از بافت مرکزی شهر تا راهنمائی وسایر نقاط شهر می باشد.آقای رمضانی وتیم آقای شهردار بهتر است در مرحله ریختن فونداسیون که یکی از مهمترین مراحل ساخت یک ساختمان می باشد پیشگیری خود را انجام دهند نه بعد از آن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1