تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب : ۱۴۱۱۹۶

بحران مسافربری در یاسوج / افزایش سرقت خودرو

۰
کبنا ؛وضعیت ایستگاه مسافربری سردار جنگل یاسوج در حالت بحرانی است
معاون فرماندار بویراحمد گفت: وضعیت ایستگاه مسافربری سردار جنگل یاسوج در حالت بحرانی است که نیاز به ساماندهی دارد.
سید کرامت‌الله فرج‌زاده در نشست ساماندهی ایستگاه‌های مسافربری شهر یاسوج اظهار کرد: شهرداری یاسوج در طول مدیریت جاوید خدمات‌دهی خوبی به مردم و شهروندان داشته است.
معاون فرماندار شهرستان بویراحمد بیان کرد: در نشست‌ها و کارگروه‌ها باید تصمیماتی گرفته شود که ضمانت اجرایی لازم را داشته باشند.
این مسئول گفت: برای ساماندهی ایستگاه‌های مسافربری و همچنین پایانه‌های درون شهری لازم است که طرحی جامع و مدون داشته باشیم.
فرج‌زاده بیان کرد: لذا در راستای ساماندهی ایستگاه‌های مسافربری شهر یاسوج نباید به گونه‌ای اقدام شود که دوباره پس از یک یا دو سال بر سر جای اول خود برگردیم.
وی کارشناسی عمل کردن در ساماندهی ایستگاه‌های مسافربری را ضرورتی مهم دانست و گفت: باید به گونه‌های این ایستگاه‌ها ساماندهی شوند که کمترین عوارض را به دنبال داشته باشد.
این مسئول یکی از راه‌های جلوگیری از ترافیک و سایر مشکلات را جلوگیری از ورود مسافرکش‌های روستایی به داخل شهر ذکر کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این‌ها مسافر خود را در ایستگاه مربوطه پیاده کرده و برای پیاده کردن مسافران خود وارد شهر نشوند.
وی وضعیت کنونی ایستگاه مسافربری مناطق اقماری شهر یاسوج از جمله بله‌زار و مادوان و مهریان در خیابان سردار جنگل را بحرانی نام گذاشت و گفت: استقرار این ایستگاه در محل کنونی اقدامی موقتی و مقطعی بود که اکنون سه سال از عمر این کار موقت می‌گذرد.
معاون فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه جابجایی این ایستگاه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: اما باید به گونه‌ای در تغییر و جابجایی خود اطلاع‌رسانی انجام دهیم که کمترین عوارض را داشته باشد.


ایستگاه مادوان و بلهزار در یاسوج تغییر کرد
با هماهنگی مسئولان شهر یاسوج، ایستگاه پر ازدحام مادوان و بلهزار در یاسوج تغییر کرد.
و با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری بویراحمد، اداره برق این شهرستان، فرمانده انتظامی بویراحمد، فرمانده راهنمایی و رانندگی شهر یاسوج، مسئول امور تاکسیرانی و سایر مسئولان مرتبط جلسه ساماندهی ایستگاه‌های مسافری شهر یاسوج برگزار شد.
در این نشست محور اصلی جلسه در خصوص تغییر ایستگاه تاکسی بلهزار و مادوان و چندین روستای اقماری دیگر از منطقه پر ازدحام سردار جنگل شمالی یاسوج بود.
در همین خصوص شهردار یاسوج گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در شهر یاسوج داریم به ایستگاه‌های تاکسی و محل آن‌ها برمی‌گردد که به دنبال ساماندهی آن‌ها هستیم.
محمدعلی جاوید با بیان اینکه در این راستا در یاسوج کارهای خوبی انجام دادیم و توانستیم بسیاری از صنوف را ساماندهی کنیم، بیان کرد: برای نمونه یکی از کارهای خوب در سطح این شهر جمع‌آوری خودروهای دوره‌گرد و یا ساماندهی آن‌ها در ابتدای ورودی شهر بود که چهره خوبی به شهر نداده بودند.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از کارهای خوب دیگر که به دنبال اجرای آن هستیم جمع‌آوری دست‌فروشانی است که در سطح شهر اقدام به فروش تولیدات محلی می‌کنند.
وی گفت: تعداد بسیار زیادی از این‌ها در جاهای حساس شهر یاسوج از جمله در چهارراه بیمارستان مشغول فروش این تولیدات همچون گیاهان کوهی و تخم‌مرغ و سایر محصولات هستند که به زودی این‌ها نیز ساماندهی خواهند شد.
جاوید به محل جدید این نوع از فروشندگان اشاره کرد و گفت: در پشت فروشگاه اتکا و در خیابان شهید حسین‌پور جایگاهی برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم که به زودی در آن محل مستقر می‌شوند.
شهردار یاسوج در ادامه اظهارات خود به دیگر برنامه‌هایی که شهرداری در دستور کار دارد اشاره کرد و گفت: برای نمونه از این پس در شهر یاسوج اجازه نمی‌دهیم که مغازه‌ها تابلوهای متفاوت داشته باشند و چهره شهر این گونه نازیبا شود.
وی گفت: باید تابلوهای متحدالشکل و هم اندازه برای مغازه‌های خود تهیه کنند تا مبلمان شهری زشت و نازیبا نشود.
وی اما بخش عمده‌ای از سخنان خود را به ساماندهی ایستگاه مسافربری مادوان و بلهزار و سایر روستاهای اقماری اختصاص داد و گفت: از روز شنبه هفته آینده این ایستگاه از مکان فعلی به جنب انتقال خون و در پیاده‌روی عریض کنونی منتهی به دانشگاه علوم پزشکی انتقال می‌یابد که به همین منظور امکانات لازم را نیز در آن منطقه خواهیم برد.

افزایش سرقت خودرو در یاسوج به دلیل کمبود پارکینگ
فرمانده انتظامی بویراحمد از افزایش سرقت خودرو در یاسوج به دلیل کمبود پارکینگ در این شهر خبر داد.
علی‌شیر زهرایی  در این نشست اظهار کرد: برخی دستگاها برای ساماندهی ایستگاه‌ها و سایر کارها ساز مخالف می‌زنند.
فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد بیان کرد: این کارها برای شهر یاسوج لازم است اما قبل از اینکه ساماندهی انجام شود باید اطلاع‌رسانی گسترده از اقدامات وجود داشته باشد تا با مشکلی روبرو نشویم.
زهرایی در ادامه گفت: برای ساماندهی ایستگاه‌های پر ازدحام شهری مانند ایستگاه مادوان و بلهزار و مهریان باید اطلاع‌رسانی کاملی صورت گیرد زیرا در این چنین کارهایی با مردم سر و کار داریم و باید قبل از هر کاری مردم را در جریان امور قرار دهیم.
فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد گفت: باید برای ساماندهی سایر معضلات دیگر هم اطلاع‌رسانی دقیقی وجود داشته باشد تا مردم با مشکل روبرو نشوند.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی را که اکنون در شهر یاسوج با آن مواجهیم به مناطقی برمی‌گردد که روشنایی در آن‌ها وجود ندارد لذا باید اداره برق نسبت به تأمین روشنایی معابر شهر یاسوج برای جلوگیری از هرگونه ناامنی اقدام کند.
این فرمانده انتظامی در پایان خطاب به شهردار یاسوج در خصوص لزوم گسترش پارکینگ برای خودروها تأکید کرد و گفت: وقتی می‌بینیم که سرقت خودرو در شهر یاسوج افزایش یافته به دلیل نبود پارکینگ در این شهر است که باید فکری به حال این نقیصه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1