تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۳۹۷۸۰

راهکارهای مناسب برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های آب

۲
۰
کبنا ؛سید علی لدنی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش برودت هوا اظهار کرد: بروز شکستگی در تاسیسات آب شرب و یخ‌زدگی کنتورهای آب از عمده‌ترین مشکلاتی است که در فصول سرد سال به وجود می‌آید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از مشترکان آب خواست با توجه به برودت هوا و برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور، شکستگی لوله و اتصالات آب نسبت به عایق‌بندی مناسب کنتور، لوله و اتصالاتی که در فضای باز و در معرض سرما قرار دارند اقدام کنند.
لدنی‌نژاد افزود: با این کار علاوه بر جلوگیری از قطعی آب، از بروز خسارت‌های ناشی از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور و تاسیسات آبی منازل مسکونی جلوگیری خواهد شد.
وی استفاده از عایق‌های مناسب نظیر گونی کنفی، پشم شیشه، پوشال و خاک اره را بهترین روش برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی دانست و گفت: رعایت نکات ایمنی در زمینه حفاظت از لوله و اتصالات به خصوص در مناطق سردسیری باید لحاظ شود تا شهروندان دچار مشکلات ناشی از یخ‌زدگی تاسیسات نشوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: یکی از مسائلی که شهروندان باید در نظر داشته باشند استفاده از شیوه‌های مناسب برای ذوب یخ‌زدگی در تاسیسات و کنتورهای آب است.
وی تصریح کرد: در صورت یخ‌‌زدگی کنتور از ریختن آب جوش و قرار دادن حرارت مستقیم بر روی کنتور و اتصالات یخ‌زده باید جدا خودداری شود، چرا که انجام این عمل باعث خرابی کنتور و بروز مشکلات بیشتر در تاسیسات آبی خواهد شد.
لدنی‌نژاد استفاده از حرارت غیرمستقیم و خفیف را بهترین روش برای این کار دانست و گفت: استفاده از روش‌های اصولی و مناسب در حفاظت از کنتور و تاسیسات آبی باید اشاعه یابد تا شهروندان در این مواقع دچار مشکل نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس لدنی نژاد متخصص و کاردان که تصفیه خانه فاضلاب گچساران که ۱۰ سال بلاتکلیف مانده بود را تکمیل کرده و خدمت بزرگی به شهرمان انجام داده است.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
عزیزم لدنی کاری نکرده. ..پوله حاج غلام کار خشه که..اگه راس میگه معوقات کارگران بدبخت بیصحاب را پرداخت کنه ..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1