تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۱۳۹۶۷۵

باقریان: کهگیلویه در بن‎‌بست است/ رنج‌ها را فریاد بزنیم / جوانانی که مظلومانه در شهرهای دیگر کشته شدند

۹
۰
کبنا ؛کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: اولویت اول من توجه به نخبگان است. فضای خواهم ساخت که دوستان و نخبگان که برای برون رفت از توسعه نیافتگی فکری بکنند و از آنها کمک می‌گیرم. از جانب قوم و طایفه نخواهم بود و بنده نماینده جریان فکری اصلاح‌طلبان وارد صحنه انتخابات می‌شوم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جلسه هم‌اندیشی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر «کهگیلویه بزرگ» امشب در هتل جهانگردی یاسوج برگزار شد.
بیت‌المال حق مردم است
در این همایش که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، مجید باقریان از اساتید دانشگاه یاسوج و از کاندیداهای احتمالی انتخابات دوره دهم مجلس حوزه انتخابیه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به سخنرانی پرداختند.
باقریان در این جلسه هم‌اندیشی با بیان اینکه از حق ملت باید مراقبت کرد، اظهار داشت:  امام علی(ع) اتاقی درست کردند به نام اتاق «بیت‌المال» هر گاه  آن حضرت می‌خواستند از این اتاق بیرون برود آن اتاق را جارو می‌زد و تمیز می‌کرد و بعد می‌رفت. عقیل به حضرت علی(ع) مراجعه می‌کند و می‌گوید؛ «ذره‌ای از «بیت‌المال» را به من بدهید، نیاز دارم، حضرت فرمود؛ بیت‌المال که حق مردم است را به شما که برادر من هستید، نمی‌دهم، بیت‌المال حق مردم است و من نمی‌توانم آن را ببخشم.
این استاد دانشگاه یاسوج اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود من نمی‌خواهم یک جو از حق ملت را کسی بخورد پس بنابراین ما نتیجه می‌گیرم که مردم حق دارند، مردم ولی نعمتند.
چرا «کهگیلویه بزرگ» به توسعه نرسید؟
باقریان با طرح این سئوال که چرا «کهگیلویه بزرگ» به توسعه نرسید؟، اظهار کرد: وقتی امام ما، رهبر ما، ایدئولوژی ما، جامعه ما و قانون اساسی ما معتقدند که همه جوامع باید همسان به توسعه برسد، چرا ما به توسعه نرسیدم.
وی افزود: چرا در حوزه کهگیلویه مهاجرت روز به روز بیشتر است، چرا به توسعه نرسیدم، جواب دارد، چرا بعد از ۳۰ و اندی از انقلاب گذشته این همه خدمت انقلاب به جامعه و مردم کرد چرا یک از کارخانه‌های مادر را به استان کهگیلویه و بویراحمد نیاوردند.
چرا به جای کشته شدن مظلومانه جوانان کهگیلویه در شهرهای دیگر کارخانه‌ها را نیاوردند
این کاندیدای انتخابات مجلس حوزه کهگیلویه، بیان کرد: راهکار برون رفت از این وضعیت چیست؟ راهکار توسعه صنایع است و باید در بخش صنعت سرمایه‌گذاری می‌شد تا کهگیلویه و بویراحمد به رشد و توسعه می‌رسید. یک پتروشیمی در دهدشت بود و آن را تعطیل کردند. چکار کردند برای این سامان در این ۳۰ سال کسانی که توی قدرت بودند. کدام پروژه ملی را تعریف کردند. آیا نمی‌شد به جای آنکه جوانان مظلوم برای کارگری ساده به شهرهای دیگر بروند که یا مظلومانه کشته می‌شوند و یا مظلومانه معیوب بر می‌گردند. یکی از این کارخانه‌های مادر را می‌آوردند.
باقریان ادامه داد: آیا اوردن کارخانه‌های بزرگ مقدمه توسعه همه جانبه استان ما نبود. آیا نمی‌شد با رایزنی با سران کشوری مملکت برای مردمی که همه مشتاق این انقلاب هستند و مخالفی نداریم، جریان سیاسی داریم ولی مخالف نداریم، برای این مردم مظلوم کار می‌کردند. به بعضی از استان‌ها بروید ببینید چند کارخانه بزرگ دارند.
کهگیلویه در بن بست است و راهکار توسعه باید در آنجا فنی بررسی شود
وی تصریح کرد: من معتقدم باید دولت به این مردم شیعه و پایبند به نظام و انقلاب کمک بکند تا ما هم در مسیر توسعه قرار بگیریم. دلیل اصلی که مهاجرت وجود دارد و جوانان، نخبگان و تحصیلکردگان شهرهای خودشان را ترک می‌کنند نبود امکانات و کارخانه‌های بزرگ است.
استاد دانشگاه یاسوج بیان داشت: بنابراین شهرستان کهگیلویه در بن بست است و راهکار توسعه باید در آنجا فنی بررسی شود. این همه صنعت و امکانات به برکت انقلاب اسلامی وجود دارد و ما هم به عنوان فرزندان انقلاب حق داریم از این نعمت‌ها استفاده کنیم. اگر این نعمت‌ها بیاید ما از بن بست خارج می‌شویم و به توسعه می‌رسیم.
باقریان با اشاره به تسلیت اربعین حسینی و با بیان روایتی از امام حسین(ع)، گفت: رسالت ما این است که اصلاح‌ کنیم امور زمانه را، بر اساس منویات مولایمان امام حسین(ع)، کژی‌ها و کاستی‌ها را باید اصلاح‌ کنیم. اگر واقعا روشنفکران و نسل جوان دانشگاهی ما بخواهید و چشم بینا و گوش شنوای نظام انقلاب اسلامی باشید، کژی‌ها را شناسایی می‌کنید.
این کاندیدای انتخابات مجلس دوره دهم در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بیان کرد: دولت به عنوان اداری امور مردم موظف است کمک کند. معتقدم برای برون رفت وضعیت موجود باید به سمت آگاهی رفت. توسعه از مسیر اگاهی می‌گذرد و از آن طرف زیربنای توسعه همه جانبه فرهنگ است.
باید رنج‌های جامعه را فریاد بزنیم/ امروز راه پدران را جوانان و دانشگاهیان باید انتخاب کنند
باقریان افزود: باید فرهنگ دیارمان را سامان دهیم، تا امروز پدارن ما به جای ما تصمیم می‌گرفتند و می‌گفتند به فلانی باید اقتدا بکنی. امروز باید جامعه ما نسل روشنفکر، جوان و دانشگاهی و آگاه به پدران و مادران توصیه کنند که شما اینگونه انتخاب کنید. امروز راه پدران را جوانان و دانشگاهیان باید انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه باید رنج‌های جامعه را فریاد بزنیم، اظهار داشت: رسالت روشنگران و دانشجویان به رشد و توسعه همه جانبه استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کند و این توسعه جزء با حرکت جامعه دانشگاهی محقق نخواهد شد.
نسل دانشجو موتور محرکه جامعه هستند
این کاندیدای انتخابات مجلس دوره دهم در حوزه انتخابیه کهگیلویه بیان کرد: نسل دانشجو موتور محرکه جامعه هستند. مکتب حسین(ع) کانون آگاهی بخشی و رهایی بخشی است.
باقریان ادامه داد: نباید زیر بار هر ظلم و جفایی برویم و امام حسین(ع) را باید الگوی خود در آزادگی و دینداری قرار بدهیم.
وی افزود: امام حسین(ع) اگر می‌خواست معامله بکند، اگر می‌خواست با حاکمیت یزید که سرشار از چمدان‌های پول بود معامله بکند الان امام حسین(ع) نبود. رازماندگاری امام حسین(ع) این بود که به چمدان‌های پول توجه نکرد. انسان کامل، خردمند، عقل و ایمان کل در برابر پول کل ایستاد و مقاومت کرد.
استاد دانشگاه یاسوج افزود: امام حسین(ع) به دلیل همین بینش والای انسانی و اسلامی در تاریخ ماند و ماندگار شد.
باقریان با بیان اینکه قوم‌گرایی محکوم است، بیان کرد: امام حسین(ع) برای مبارزه با قوم‌گرایی قیام کرد. بارها گفته‌ام یکی از آسیب‌های جدی توسعه نیافتگی جامعه قوم‌گرایی است، روشنفکران باید حرکت بکنند، دوست داشتن جهان، وطن و زادگاه خوب است، وطن پرستی مثبت و منفی داریم. وطن‌پرستی مثبت در مسیر توسعه و رشد است.
وی افزود: قوم‌گرایی یعنی نخبگان جامعه را خط بزنیم و من می‌گویم هر کس می‌خواهد در کهگیلویه خدمت کند باید پارلمانی از نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل بدهد با هر قوم و طایفه‌ای.
به گزارش کبنا، مجید باقریان در این جلسه هم‌اندیشی به سئوالات برخی از دانشجویان پاسخ داد و گفت: اولویت اول من توجه به نخبگان است. فضای خواهم ساخت که دوستان و نخبگان که برای برون رفت از توسعه نیافتگی فکری بکنند و از آنها کمک می‌گیرم. از جانب قوم و طایفه نخواهم بود و بنده نماینده جریان فکری اصلاح‌طلبان وارد صحنه انتخابات می‌شوم.
وی گفت: من نباید نخبه قوم خودم را بیاورم تا بر سر نخبه قوم دیگر بزند این محکوم است.
 
baghri-majid (10)


 baghri-majid (2) baghri-majid (3) baghri-majid (4) baghri-majid (5) baghri-majid (6) baghri-majid (7) baghri-majid (8) baghri-majid (9)  baghri-majid (11) baghri-majid (12) baghri-majid (13) baghri-majid (14) baghri-majid (15) baghri-majid (16) baghri-majid (17) baghri-majid (18)

baghri-majid (1)
نام شما

آدرس ايميل شما

شیخ
Iran, Islamic Republic of
عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیژن
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب باقریان.
بزرگجو
Iran, Islamic Republic of
په عکس من کو؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دردود و سلام بر سایت متفکر کبنا: متاسفانه امروز چمدان ها و کیف های پول و طیف های پیمانکاری بجای روشنفکران تصمیم می گیرند و برخی سایت ها هم به این طیف پیمانکاری تمایل نشان میدهند و به غیر از نظرات مثبت هیچ نظر روشنگری جهت دوری مردم از این طیف خطرناک را نمایش نمی دهند بنده معتقدم بهترین و پاکترین گزینه ها برای کهگیلویه منطقیان، آرام، باقریان و تقوی است
Iran, Islamic Republic of
بیا منتظرتیم زورو نکنه گروهبان گارسیا از آب دربیای
Iran, Islamic Republic of
باقریان حیف مجلسی که تو بخوای نمایندش بشی
رسا
Iran, Islamic Republic of
خدایی شما به چه امیدی میخای بیای.تجربه اون دوره دستت نیست
تیمور
Iran, Islamic Republic of
با این سیل مهاجرت شما به شهرستان های همجوار چیزی نمی مونه که به دهکده و بعد به روستا تبدیل بشه!
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
بابا تورو خدا ول کن برو تو همون معاونت آموزش تو چه به نماینده مردم بودن مگه نماینده مجلس شدن نماینده ده تا دانشجو بودنه برادر عزیز
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1